Professionallıq olan yerdə
həmişə yaxşılar üzə çıxır
Bu yaxınlarda prezident İlham Əliyevin
incəsənətimizdə göstərdiyi
xidmətlərə görə fəxri ada layiq
gördüyü sənətkarlar içərisində
sənətşünaslıq doktoru, Bəstəkarlar
İttifaqının katibi, professor Ramiz Zöhrabovun da adı
var.
Hər bir sənət adamının
yüksək fəxri ad aldığı zaman keçirdiyi
xoş hissləri bu gün o da yaşayır:
- Sözün düzü, mən bunu
gözləmirdim, qəfildən oldu. Həmin gündən
başlayaraq dost-tanışlardan, qohumlardan,
tələbələrimdən təbrik zəngləri
eşidirəm. Bu məni daha da sevindirir. Hər bir
sənət adamının fəxri ada layiq
görüldüyü zaman keçirdiyi xoş hissləri
mən də keçirirəm. Buna görə hörmətli
prezidentimizə minnətdaram! İncəsənət
adamları çox kövrəkdir. Onların
işlərinə qiymət veriləndə, diqqət
göstəriləndə çox sevinirlər.
- Siz həm də Bəstəkarlar
İttifaqında çalışırsınız. Son vaxtlar
bu qurumda görülən işlər barədə nə
deyərdiniz?
- Tanınmış bəstəkar Firəngiz
Əlizadə İttifaqa sədr seçiləndən
dərhal sonra ciddi işə başladı. Bu
müddətdə 26 tədbir təşkil edilib.
Keçən il İttifaqın 8-ci qurultayını
keçirdik. Qurultay bir həftə davam etdi. 5-6 gün bundan
əvvəl isə illik hesabatla bağlı mətbuat
konfransı keçirdik. Ümumilikdə 11 bölməmiz
fəaliyyət göstərir və hər bölmədə
fəal iş gedir. Bildiyiniz kimi, təmirlə əlaqədar
Hökumət evinə köçmüşdük. Bu
günlərdə bizi yenidən öz köhnə binamıza
qaytardılar. Düzdür, hələlik köhnə bina
təmirdən çıxmayıb. Prezident təmir
üçün 2 milyon manat pul ayırdı. Artıq binada
təmir işləri davam edir. Vəziyyət çətin
olsa da işləyirik. Deyilənə görə, təmir
işləri sentyabr ayına qədər başa çatacaq.
Yəqin ondan sonra bütün işlər qaydasına düşəcək.
Planlarımız böyükdür. İttifaqda beynəlxalq
şöbə açılacaq və daha geniş
işlər görüləcək.
- Bəstəkarlar İttifaqının
ümumilikdə neçə üzvü var və onların
içərisində gənclər nə qədər yer
tutur?
- Bəstəkarlar İttifaqının
hazırda 192 üzvü var. Onların arasında
gənclər o qədər də çoxluq təşkil
etmir. Artıq gənclik yaşı 29 yaşadək
müəyyənləşdirilib. Buna görə də biz 35
yaşını gənclik yaşı hesab etmirik. Gənclik
yaşında isə bizdə bəstəkar azdır.
Çünki tələbə bakalavr, magistr pillələrini
və aspiranturanı bitirir. Ondan sonra müstəqil
əsər yazmalıdır ki, biz onu İttifaqa üzv
qəbul edək. Bu dönəmdə isə o, artıq 29
yaşını adlayır. Yazılan əsərlər də
oxuduğu dövrdə müəllimin rəhbərliyi ilə
olmalıdır. Müstəqil yaradıcılıq yoluna
qədəm qoyandan sonra isə o yazdığı
əsərlərlə Bəstəkarlar İttifaqına daxil
olur. Onun bundan sonrakı fəaliyyəti Bəstəkarlar
İttifaqı ilə əlaqəli olur. Biz ona
əsərlərini ayrı-ayrı orkestrlərlə ifa
etməyə, plenumlarda, festivallarda iştirak etməyə
şərait yaradırıq.
- Bu gün xarici ölkələrdə
çoxlu bəstəkarımız yaşayır.
Vətənə qayıdacaqları təqdirdə onlara da
şərait yarada biləcəksinizmi?
- Onlar gələcəkləri təqdirdə,
heç şübhəsiz, işləməlidirlər.
Əlbəttə, Bəstəkarlar İttifaqında yer olanda
biz onları işə qəbul edəcəyik. Ancaq
əgər onlar pedaqoq kimi çalışmaq
istəyirlərsə, biz bu işlə məşğul
olmuruq. Onların əksəriyyəti Musiqi
Akademiyasının müəllimləri olub. Bəziləri
orkestrdə çalıblar. Qayıdandan sonra, təbii ki,
həmin təhsil ocaqlarında və orkestrlərdə onlara
şərait yaradılar. Bəstəkar kimi
çalışmalarına gəlincə, onlar gərək
əsər yazsınlar, biz də həmin əsərləri
təbliğ edək. Əsərlərin səslənməsi,
plenumlarda, festivallarda çıxış etmələri
üçün onlara şərait yaradaq. Əgər onlar
əsər və musiqişünas kimi məqalələr
yazmasalar, Bəstəkarlar İttifaqına nə
xeyirləri var? Düzdür, bu gün onların
əksəriyyəti müəyyən vəziyyətlə
əlaqədar qayıda bilmirlər. Bəlkə vəziyyətləri
orda nisbətən yaxşıdır. Bəziləri də
sadəcə, orada işləməyə
öyrəşiblər. Mənə elə gəlir ki,
onların hamısı tədricən qayıdacaq.
Çünki burada da şərait yaxşılaşır,
əməkhaqları artır. Rusiya konservatoriyalarında
əməkhaqlarını ikiqat, üçqat artırdılar.
Ona görə də Rusiyanın xaricdə olan
məşhur ifaçılarının,
bəstəkarlarının, musiqişünaslarının
çoxu qayıdıb gəlir. İnanıram ki, bu proses
burada da həyata keçəcək.
- İndicə özünüz də dediniz ki,
bəstəkarlarımızın çoxu dolanışıq
üzündən xaricdə yaşayır. Yəqin ki,
sizə də xaricdə işləmək təklifləri
olub. Əgər olubsa, niyə getməmisiniz?
- Əvvəla, mən öz torpağım
üçün yaşayıram. Necə imkan olursa-olsun, burada
yaşamağa üstünlük verirəm. Hələ
Moskvada aspiranturada oxuduğum illərdə məni
müəllim kimi saxlamaq istəyirdilər. Orada Zaqafqaziya
musiqisi şöbəsinə müdir təyin etmək
istəyirdilər. Mənə hər cür şərait
yaratmağa söz verirdilər. Evlə də təmin
edəcəkdilər. Çünki onların həmin
şöbənin fəaliyyət göstərməsinə
ehtiyacları vardı. Ancaq mən istəmədim, Bakıya
qayıtdım.
- Siz həm Musiqi Akademiyasının professoru
kimi çalışırsınız, həm də
bəstəkar kimi yaradıcılıqla
məşğulsunuz. Hansı sahəyə daha çox vaxt
ayırırsınız?
- Hər iki sahə məni maraqlandırır
və hər ikisindən zövq alıram. Hələ
tələbəlik illərindən dərs verirəm. 40 ildir
ki, müəllim kimi çalışıram. 20 ildir isə xalq
musiqisinin tarixi və nəzəriyyəsi kafedrasının
müdiriyəm. Hal-hazırda kafedrada 26 müəllim
çalışır. Həmçinin Bəstəkarlar
İttifaqında böyük həvəslə
çalışıram. Vaxtımı hər iki
sahəyə ayırıram. Heç bir
narazılığım yoxdur.
- Bu gün muğam müsabiqələri
keçirilir, yeni istedadlar üzə çıxır. Ancaq
bu müsabiqələr musiqimizin ümumi ab-havasını
tənzimləməkdə acizdir. Çoxları bunu xaos
adlandırır, siz necə?
- Ümumilikdə xaos adlandırmaq düzgün
deyil. Musiqi aləmində belə hadisələr baş verir.
Bəstəkarlarımız səhnə əsərləri -
balet, opera, musiqili komediya, simfonik əsərlər, kamera
əsərləri yazırlar. Onlar bu sahədə çox asudə
işləyirlər. Çünki bu sahəni yalnız
professionallar yarada bilirlər. Onlar yalnız ali təhsil
almış və Bəstəkarlar İttifaqının
üzvləri olan bəstəkarlardır. Sevinirik ki, bu
sahə bizdə inkişaf edir. Yalnız mahnı
sahəsində vəziyyət o qədər də
yaxşı deyil. Bu vəziyyəti də həvəskar
bəstəkarlar yaradır. Mahnı mahnılıqdan
çıxıb. Tarix boyu böyük yeniliklərə malik
olan Azərbaycan musiqisi bu gün problemlərlə
qarşı-qarşıyadır. Hətta bəzi
ifaçılar həyatda olmayan
bəstəkarlarımızın mahnılarını da
korlayırlar. Oxunan mahnılarda heç bir mahnı
quruluşu yoxdur. İstədikləri kimi mahnıdan
istifadə edirlər. Mahnı 3-5 dəqiqə davam
etməlidir. Amma indi oxunan mahnıları o qədər uzadırlar
ki, 12 dəqiqə davam edir. Nəticədə xaos
yaradırlar. Xaos yalnız kiçik həcmli
əsərlərdə, daha doğrusu, mahnı janrında var.
Azərbaycanda mahnı janrında heç bir inkişaf yoxdur.
Düzdür, peşəkar bəstəkarlar bu janrda da
yazıb-yaradırlar. Həvəskar bəstəkarlar isə
aləmi qarışdırır, bir xalqın musiqisini
başqa xalqın musiqisinə qatırlar. Onların musiqisində
hər bir ölkənin mahnıları var.
- Sizcə, bu qarışıqlığın
qarşısını almaq mümkün olacaqmı?
- İndi televiziya kanallarının sayı
çoxalıb. Qabaq bir televiziya kanalı vardı, orada da
Bədii Şura fəaliyyət göstərirdi. Mən
həmin Bədii Şuranın üzvü idim. Daha doğrusu,
74-cü ildən bu günə qədər həmin
şuranın üzvü sayılıram. Bədii Şura
hər bir bəstəkarın əsərini qəbul
edəndən sonra lentə yazırdı. Redaksiya
Şurası da ifaçılara nəzarət edirdi. Proqrama
görə ifaçıya əsər verilirdi. Mahnı da,
ifaçı da xüsusi baxışdan keçirdi. İndi
özəl kanalların sayəsində
özbaşınalıq yaranıb. Onlar özəl
olduqlarını bəhanə gətirərək belə bir
şəraiti yaradıb, onları reklam edirlər. SMS-lə
müsabiqələr keçirirlər. Ancaq Az.TV-nin sonuncu
dəfə keçirdiyi muğam müsabiqəsi SMS-siz baş
tutdu. Münsiflər heyətinin zəhməti sayəsində
ən istedadlılar seçildi. Qalib gələnlər klassik
Azərbaycan muğamı oxudular. Onlar nə əllaməlik
etdilər, nə də başqa xalqların musiqisindən
istifadə olundu. Müəllimləri onlara əsl
Azərbaycan muğamını öyrədib. Professionallıq
olan yerdə həmişə yaxşılar üzə
çıxır. Bu layihə uğurla həyata
keçirildi. Mehriban xanıma minnətdaram ki,
muğamlarımıza belə diqqət göstərir. Onun
muğamlarımızla bağlı 7 layihəsi bütün
muğamsevərlərin ürəyindən oldu. Eyni zamanda onun
dəstəyi ilə Muğam Mərkəzi inşa edilir.
Dünyanın heç bir yerində belə bir mərkəz
yoxdur. Bu, Mehriban xanımın milli musiqimizə
göstərdiyi diqqətin əsl nümunəsidir.
Mövqe.- 2008.- 5-7.-
iyul.- S. 13.