Məhərrəmova T.
Səhnənin görünməyən işçisi
Kamil Sultanov, aparıcı reyissor: "Tamaşanın
taleyi məndən asılıdır"
Adətən bilet alıb teatra gələn tamaşaçının
diqqəti səhnədə
baş verənlərə
yönəlir. Onları
bu anda nə
reyissor işi, nə də tamaşanın ərsəyə
gəlməsində zəhməti
olan digər adamlar maraqlandırır. Onlar üçün maraqlı olan bircə şeydir: tamaşa və aktyorların oyunu.
Ancaq hər bir teatrda elə
adamlar çalışır
ki, onların zəhməti olmadan heç bir tamaşa ərsəyə
gəlməz. Söhbət
nə reyissorlar, nə aktyorlar, nə də müəlliflər haqqında
deyil, səhnə arxasında min bir zəhmətlə çalışan, ancaq adları heç vaxt çəkilməyən
insanlardan gedir. Hətta onların adı tamaşa üçün tərtib
olunan proqramlara da salınmır. Onlar aparıcı reyissor, mebel ustaları, rekvizitorlar, səhnə maşinistləri,
işıq ustaları
və başqalarıdır.
Səhnənin aparıcı
reyissoru olan adamın vəzifəsi isə o biri
işçilərə nisbətən
daha məsuliyyətli
və çətindir.
Çünki tamaşanın
bütün taleyi ondan asılıdır. Hətta tamaşa boyu nə reyissor,
nə də aktyorlar onun qədər məsuliyyət
daşıyır. Pərdə
arxasında qalan, heç zaman üzdə olmayan və təəssüf ki, tamaşaçıların
heç vaxt tanımdığı belə
insanlardan biri də Opera və
Balet Teatrının aparıcı reyissoru Kamil Sultanovdur.
- Tamaşa başlamamışdan səhnə
arxasındakı işinizi
müşahidə edib
görürəm ki, çox çətin və məsuliyyətlidir.
Çoxdandır aparıcı
reyissor işləyirsiniz?
- 1966-cı ildən
Opera və Balet Teatrında çalışıram.
Ömrümün 40 ildən çoxunu
bu sənətə həsr eləmişəm.
Bura ilk dəfə reyissor köməkçisi kimi gəlmişəm. Mehdi
Məmmədov, Soltan Dadaşov kimi korifeylərlə çiyin-çiyinə
çalışmışam. Onların reyissor işi ilə yaxından
- Sizinlə
səhnə arxasında
daha kimlər işləyir?
- Səhnə maşinisti, mebel ustaları, rekvizitorlar, səhnə fəhlələri
və b. çalışır.
Onların hamısının ayrı-ayrı vəzifəsi
var. Otaqlarda isə qrim ustaları, paltar geyindirənlər, tamaşanı idarə edən diriyor və b. işləyir.
- Reyissor
köməkçisi kimi
vəzifəniz nədən
ibarət olub?
- Tutaq ki, Mehdi Məmmədov,
Soltan Dadaşov və ya hər
hansı başqa reyissor bir əsərə
quruluş veribsə,
o özü əyləşib
və bütün cizgiləri çəkib.
Əsər oxumaqlardan keçdikdən
sonra səhnədə
hərəkət başlayır.
Mən bütün rekvizitləri
təyin etməliyəm.
Personayın gəlib-gəlməməsi ilə maraqlanmalı, baletin, xorun iştirakını yoxlamalıyam.
Bütün artistləri təqdim
edib, "başlaya bilərik" - deyə razılıq verməliyəm.
Bundan sonra reyissor da məşqinə başlamalıdır.
- Bəs
aparıcı reyissorun
əsas vəzifəsi
nədir?
- Tamaşanın
taleyi məndən asılıdır. Mən gəlməsəm,
tamaşa göəstərilməyəcək.
Tamaşa saat 17-də başlamalıdırsa,
mən 2 saat tez gəlməliyəm.
Personayları yoxlayıram, onların
qriminə, geyiminə
baxıram, əyər-əskik
olarsa, tövsiyəmi
bildirirəm. Sonra növbə
səhnəyə çatır.
Səhnənin "geyiminə" baxıram. Bütün detallar yerində
olmayınca, tamaşa
başlaya bilməz.
Sonra bütün teatra salam
verirəm və I, daha sonra II zəng
çalınır. 15 dəqiqə qalmış
tamaşaçılara müraciətlə
"15 dəqiqədən sonra
tamaşa başlanır"
- deyə bildirirəm.
Səhnənin baş pərdəsinin
açılmasından ötrü
3-cü zəng çalınır.
Və nəhayət, tamaşa başlayır.
- İnstitutda aparıcı
reyissorların təhsil
aldığı ayrıca
şöbə varmı?
- Yoxdur... Mən hamısını teatrda öyrənmişəm. Burada keçdiyim
təcrübə mənə
bu sənəti öyrədib.
- Reyissor
kimi hər hansı tamaşaya quruluş verə bilərsiniz?
- Əlbəttə,
məndən tələb
eləsələr, quruluş
verə bilərəm. Buna tam əminəm və heç kəsdən də geri qalmaram.
Bayaq dedim ki, Mehdi Məmmədov,
Soltan Dadaşov kimi görkəmli reyissorların köməkçi
reyissoru olmuşam. Onlar gəlməyəndə məşqləri
mən aparırdım.
Bizim sənət çox məsuliyyətli sənətdir.
Özü də biz səhnə
arxasında görünməyən
işçilərik. Camaat pulunu verib, tamaşaya
baxmağa gəlir.
Onları tamaşa maraqlandırır.
Biz də onlara
tamaşanı hazır
surətdə təhvil
veririk. Demək olar ki, bütün tamaşaların
aparıcısı da,
reyissoru da mənəm.
- İndiyə qədər nə qədər tamaşada aparıcı reyissor olmusunuz?
- Bunların sayı-hesabı yoxdur. Əgər bu tamaşaları saya bilsəm böyük bir siyahı alınar. Qabaqlar hər gün demək olar ki, tamaşalar gedirdi. "Aşıq
Qərib", "Leyli
və Məcnun",
"Bahadur və Sona", "Əsli və Kərəm" və s. klassik operaların repertuarını
mən idarə eləmişəm. Şəfiqə Axundovanın "Gəlin
qaya"sı operasını
ilk dəfə Ağakişi
Kazımovla mən hazırlamışam. Hazırda repertuarda
olan tamaşaların çoxunu da mən idarə edirəm.
- Tamaşa
qurtarandan sonra bütün alqışlar
səhnədə görünən
aktyorların ünvanına
səslənir. Ancaq tamaşaçılar
bu alqışı sizə və səhnə arxasında zəhmət çəkən
digər adamlara ünvanlamağı unudurlar.
- Məni
kim tanıyır? Axı mən
səhnə arxasında
oluram. Məni görən olmur.
Burda işimə qiymət verən də yoxdur. Yalnız teatr rəhbərliyi
mənim işimi bilir. Sizin kimi insanlar isə bundan xəbərsizdir. Təsəvvür
edin, səhnə arxasında ən məsuliyyətli iş aparan bir adamın
adı heç yerdə yoxdur. Məni hardan tanıyacaqlar?
- Bu qədər zəhmət çəkə-çəkə tanınmamaq sizə necə təsir edir? Bu diqqətsizlik
sizi küsdürmür
ki?
- Artıq buna verdiş eləmişəm. Qabaqlar çox
həyəcan keçirirdim.
Deyirdim ki, zəhmətimə qiymət verən yoxdur. Get-gedə
bununla barışıram.
- Özünüzün
necə, aktyorluq qabiliyyətiniz varmı?
- Aktyorluğu çox gözəl bacarıram. Hətta musiqi qabiliyyətim
də var. Oxuyuram, səsim də var. Əfsuslar olsun ki, anam vəfat
edəndən sonra bunların hamısını
yarıda qoymuşam.
Hətta
aktyorluq qabiliyyətimi
sınağa da çəkmişəm. "Əsli və Kərəm"də Zabit
rolunda oynamışam.
- Bəzən
aktyorlar "səhnə
sizinçün nə
deməkdir?" sualına
pafosla "səhnə
mənim həyatımdır"
- deyə cavab verirlər. Siz analoyi sualı
necə cavablandırardınız?
- Mən də belə deyirəm: səhnə mənim həyatımdır.
Mən bütün gəncliyimi bu teatrda itirmişəm.
Teatrla yaşamışam və hazırkı dövrə
qədər teatrla yaşayıram.
- İtirdiyiniz illərin müqabilində səhnənin
sizə verdiyi nə olub? Təkcə tanınmamaq
"şöhrəti"?
- Səhnənin mənə
verdiyi göz qabağındadır. Mən
bütün tamaşaları
klavirsiz - əzbər
aparıram. Hər kəs bunu bacarmır.
Xüsusən klassik rus, Qərb operalarını aparmaq çox çətindir. Şəxsən deyirəm
ki, belə bir adam yoxdur.
Qoy barmaqlarını yumub klavirsiz tamaşanı idarə edən 2-ci reyissor göstərsinlər. Tamaşanı
əyər-əskiyi olmadan təhvil vermək kimi çox məsuliyyətli
və ciddi işin öhdəsindən
gəlməyi hər adam bacara bilməz.
- Bir tamaşa boyu çoxmu həyəcan çəkirsiniz? Yoxsa artıq buna da vərdiş eləmisiniz?
- Bu həyəcanı adiləşdirmək çətindir.
Bu həyəcan mənimçün həyat,
ömür deməkdir!
- Sizin teatrda uşaqlar üçün də tamaşalar göstərilir.
Böyük və kiçik yaşlı adamlar üçün göstərilən tamaşaların
həyəcan və məsuliyyəti eynidirmi?
- Hər bir tamaşa,
lap kiçik həcmli olsa belə, çox məsuliyyətlidir. Uşaq
tamaşalarında səhnə
tərtibatının giriş-çıxışları həddən
artıq çoxdur. Burda hər dəqiqəni nəzarətdə
saxlamalısan. Eyni sözlər böyüklər
üçün göstərilən
tamaşalara da aiddir.
- Tamaşadan sonra sizə "sağ ol" deyən olurmu?
- Yalnız baş reyissor və truppa müdiri mənə "sağ ol" deyir. Mən isə "sağ ol"u tamaşaçılara deyirəm.
Kaspi.- 2008.- 3 iyul.- S. 11.