Paytaxtımız
məşhur həmyerlimizin gözü ilə
Vitali Vulf:
"Bakı fenomen-şəhərdən, sadəcə,
gözəl paytaxta çevrilib"
Rusiya
Federasiyasının əməkdar incəsənət xadimi,
TEFİ milli mükafatının laureatı, publisist,
nüfuzlu teatr tənqidçisi, tərcüməçi,
geniş ictimaiyyətin isə "Rossiya"
telekanalının maraqlı layihələrindən biri olan
"Moy serebryannıy şar" proqramının
müəllifi və aparıcısı Vitali Vulf 1930-cu
ildə Bakıda dünyaya göz açıb və
1960-cı illərə qədər Azərbaycanda
yaşayıb. Daha sonra
isə Moskvaya köçərək köhnə
Arbatın - ən sakit küçələrdən
birindəki evdə məskunlaşıb. Rusiya,
Avropa və ABŞ-ın yaradıcı şəxsiyyətləri, görkəmli
siyasətçilərinin həyat
və fəaliyyəti
barədə özəl
məlumatlara malik olan bu canlı
"ensiklopediya"nın
danışdıqlarına biganə qalmaq mümkün deyil. Vitali Vulf bildiklərini,
sadəcə, danışmır.
Onun hər bir əhvalatında
qəhrəmanının taleyinə
məhrəmlik, canıyananlıq
hissi, ən əsası isə hər bir situasiyanın
nəqlində özünün
həmin vaxt, həmin məkanda olmasına dinləyicini tamamilə inandırmaq bacarığı həqiqətən
təqdirəlayiq keyfiyyətlərdəndir.
Artıq ikinci onillikdir "Moy serebryannıy şar" proqramı efirdədir. Proqramın müəllifinin
və aparıcısının
emosional və inandırıcı müdaxilələri
sayəsində haqsız
olaraq unudulmuş və ya az
xatırlanan ədiblər,
aktyorlar, rejissorlar, siyasətçilər tamaşaçılara
tanıdılır. Vulf
isə əmin edir ki, belə
əhvalatlar ehtiyatı
onda hələ kifayət qədərdir. V.Vulf: "Bu şəxsiyyətlər ilk
növbədə insandırlar.
İnsanın isə həyatı boyunca məhəbbət, ölüm,
xəyanət, ayrılıq
anları yaşaması
qaçılmazdır. Yaradıcı
və ya digər sahədə imzası olan bir insanın şəxsi həyatı barədə faktlara malik olmadan onun
haqqında veriliş hazırlamağı mümkün
hesab etmirəm". Kumiri İrakli Andronikov kimi, Vulf da onu
şəxsən maraqlandırmayan,
taleyi ürəyini tərpətməyən insanlar
barəsində veriliş
hazırlamağı absurd
hesab edir. Bu maraqlı həmyerlimizin müsahibələrindən birində
Bakı mühiti haqqındakı təəssürat
və xatirələrini
diqqətinizə çatdırırıq:
"İnsanın doğulub
boya-başa çatdığı
mühitin onun maraqlarının, dünyagörüşünün
formalaşmasında, istiqamətlənməsində
çox böyük rolu var. Mən Bakıda dünyaya gəlmişəm.
Bu şəhər isə unikal aura və atmosferdən
məhrum deyil. Mən deyərdim ki, Bakının ab-havası - bohema həyat tərzinin ab-havasına çox yaxındır. O illərin
Bakısı çox
gözəl teatr ənənələri, möhtəşəm
Rus Dram Teatrı demək idi. Bu şəhərin
adı unikal musiqi kollektivlərinin varlığı ilə assosiasiya olunur. Bu isə keçmiş
SSRİ-nin ən yaxşı opera truppasının ifasında
möhtəşəm tamaşalar,
gözoxşayan balet quruluşları demək idi. Azərbaycan balerinaları ittifaqın
10 ən yaxşı balerinaları siyahısını
bəzəyirdilər. Bütün
bunlar o dövrün gənclərinin
gələcək fəaliyyət
sahələrinin müəyyənləşməsində
əhəmiyyət kəsb
etməyə bilməzdi.
Moskvaya köçəndən
sonra mən bir müddət Bakıya gedib-gəlirdim. Amma anamı öz yanıma aparandan sonra uzun müddət
doğma şəhərimə
səfər etmədim.
Nəhayət, 2003-cü ildə
tanınmış pianoçu,
bakılı olmağı
ilə həmişə
fəxr edən Bela Davidoviçlə birlikdə Bakıya gəldik. Doğrusu, mən bu şəhəri
çətinliklə tanıdım.
Əlbəttə, bəzi
binalar uşaqlığımı
xatırlatdı. Söhbət
ondan getmir ki Bakı yaxşı
və ya pis tərəfə dəyişib. Sadəcə,
bu artıq başqa şəhərdir.
Bakının təkcə memarlıq
üslubu dəyişməyib,
məncə, bu şəhər bir zamanlar onu unikal
edən polifonikliyini itirib. Əgər əvvəllər Bakıdan
söz düşəndə
göz önünə
fenomen-şəhər
gəlirdisə, indi Bakı, sadəcə, gözəl paytaxtlardan biridir. Məyusluq doğuran cəhət
isə odur ki, intensiv inkişaf
yolunu tutmuş müstəqil respublikada adları nəinki Azərbaycan milli mədəniyyətinin, hətta
dünya mədəniyyətinin
"qızıl" fonduna
daxil olmuş yaradıcı insanların
xatirəsi layiqli şəkildə əbədiləşdirilməyib.
Axı millətini, ölkəni dünyaya ən yaxşı rakursda, ən obyektiv münasibət doğuracaq tərəfdən
tanıtmaqdan ötrü
buna xidmət edən məlumatların yorulmadan mümkün olan hər yerə
yayılmasını təmin
etmək zəruridir. Belə olsa, azərbaycanlılar istər
görkəmli şəxsiyyətləri,
istərsə də tarixləri ilə bağlı faktların saxtalaşdırılması halları
ilə daha az üzləşərlər".
Dosye: Vulf Vitali Yakovleviç 1952-ci ildə Moskva Dövlət Universitetinin hüquq fakültəsini bitirib. Hüquqşünaslıq
elmləri namizədidir,
tarix elmləri doktorudur. Vəkalətxanada, daha sonra isə SSRİ Elmlər Akademiyasının Hüquq
İnstitutunda çalışıb.
1965-ci ildə Oleq Yefremov tərəfindən
"Sovremennik" teatrının
bədii şurasına
üzv dəvət edilib. 1967-97-ci illər ərzində SSRİ Elmlər
Akademiyasının Beynəlxalq
Fəhlə Hərəkatı
İnstitutunda (indi - Müqayisəli Politologiya İnstitutu)
çalışıb. Orda "70-ci
illərdə ABŞ-da
teatr mədəniyyəti
və ABŞ-ın tarixi gerçəkliyi"
mövzusunda doktorluq dissertasiyasını müdafiə
edib. 2 il müddətində Nyu-York
universitetinin professoru olaraq tələbələrə
"Rus teatrının
tarixi", "Çexov
və teatr", "Tenessi Uilyamsın teatrı", "Stalin və teatr" mövzusunda mühazirələr
oxuyub, Amsterdam Universitetində rus teatrının tarixi üzrə kursun rəhbəri olub. 1990-cı ildən televiziyada çalışır.
1994-cü ildə mərhum
televizionçu Vladislav
Listyev tərəfindən
"ViD" teleşirkətinə
dəvət edilib.
1995-ci ildən "Rossiya"
telekanalında çalışır.
Bir neçə ədəbi və incəsənət nəşrlərində
çıxış edir.
30-dan artıq pyesin tərcüməçisidir.
Həftə içi.- 2008.- 24 iyul.- S. 8.