Mirzəbəyli İ.
Palitrası
Azərbaycan təbiəti rəngində olan bahar
sənətkarı
O,
heç zaman “mənim əsərlərim”, “mənim
yaradıcılığım” ifadələrini dilinə
gətirməmişdi
Milli rəngkarlıq sənətimizin görkəmli
nümayəndələrindən biri, incəsənət
tariximizə ilk plakatçı rəssam kimi daxil olmuş,
əslində isə boyakarlığın demək olar ki, bütün
sahələrində əsərlər yaratmış
Hacıağa Nəzərlinin 85 yaşı tamam olur.
Baharın ilk günlərində dünyaya gəlmiş (yubileyi
axır çərşənbəyə təsadüf edir) bu
yaradıcı insanın təbiəti də bahar kimi ilıq,
həlim idi, əsərləri də yaz rəngindədir.
Bəlkə də bu yubiley münasibəti ilə yazı
qələmə alan həmkarlarımdan hansısa
“yaşasaydı, 85 yaşı tamam olacaqdı” — ifadəsini
yenə də işlədəcək. Mən
elə indidən həmin ifadəyə etiraz edirəm.
Çünki Hacıağa müəllim öz dəyərli
əsərlərində, mükəmməl bir
sənətkarlıqla ərsəyə gəlmiş
yaradıcılığında, özü haqqında qoyub
getdiyi qiymətli xatirələrdə yaşayır. Min
illərdən bəri insanlığın əldə etdiyi
ən böyük nailiyyətlərdən biri də məhz
sənət adamının fiziki ömrü başa
çatandan sonra da yüz illər boyu yaşamasıdır.
Fikrimizcə, bu bir səadətdir. Həmin səadət
Hacıağa müəllimə də nəsib olub.
Özü də yetərincə.
Hər birimiz ömrü boyu çox
məktəblərdən dərs alırıq. Bu
məktəblər ya həqiqi olur, ya da kiminsə
örnəyə çevrilmiş həyatı bizə
məktəb qədər təsir göstərir. Bu mənada
sənətin və sənətkarın
qiymətləndirilməsi zamanı biz mütləq Heydər
Əliyev məktəbinə müraciət edirik. Ulu
öndərimiz deyirdi ki, bizim üçün hər bir elm,
incəsənət, mədəniyyət xadimimiz
dəyərlidir: “Cəmiyyət həyatının başqa
sahələrində kimsə öz həmkarının yerini
tuta bilər, kimsə öz qiymətini bir az artıq, yaxud da
az ala bilər. Sənətkarlıqda isə bu mümkün
deyildir. Şair, yazıçı, bəstəkar, rəssam
və digər sənət adamlarının hərəsinin
öz yeri vardır. Onların heç biri başqasını
əvəz edə bilməz”. Həqiqətən böyük
örnəkdir və həqiqətən, Hacıağa
müəllimin sənət dünyasında öz yeri,
məqamı vardır.
Onun palitrası Azərbaycan təbiəti rəngində,
Azərbaycan baharı rəngindədir. “Cəfər
Cabbarlı və Mikayıl Müşfiq Xızıda”
əsərini yaradanda sanki palitradakı rənglərdən
deyil, özünün ata-baba yurdu olan Xızı
dağlarının təbii rənglərindən istifadə
edib. “Ağ şanı, qara şanı” əsəri
Abşeron təbiətini elə əks etdirir ki,
düşünürsən, bu doğmalıq ancaq və ancaq
uşaqlıq illərinin yaddaşı əsasında
təkrarlana bilər. Bu bizim qənaətimiz idi
və düşünürdük ki, 1923-cü ildə
Bakıda doğulub böyümüş Hacıağa
müəllim (O, İkinci Dünya müharibəsi illəri istisna
olmaqla 78 illik ömrünü Bakıda
yaşamışdı) dünyaya Abşeronda göz
açdığına görə bu diyarın
rənglərini böyük ustalıqla yarada bilib. Sonra ustadın yaratdığı “İlisu
yolları” əsərinə baxanda öz fikrimizdən
daşındıq. Çünki Xızıdan və
Abşerondan tamamilə fərqlənən İlisu
təbiəti (Qax rayonu) Hacıağa müəllimin
rənglərində elə “danışırdı”, elə
“hekayət söyləyirdi” ki, qələm sahibinin “bu
sənətkarın palitrası Azərbaycan
təbiəti boydadır” yazmaqdan başqa çarəsi
qalmır.
Xalq rəssamı Kamil Əliyevin ölkə
mədəniyyətində və incəsənətində
ən tələbkar bir sənət adamı kimi
tanınması hamıya məlumdur. O, sönük, zəif,
bayağı əsərləri bəyənmədiyi kimi,
belə əsərləri yaradan sənətkarlar haqqında
da heç zaman fikir söyləməyib. Ustadın fikrincə
mükəmməl sənət əsəri yaratmaq
üçün əvvəlcə sənətkarın özü
kamil olmalıdır. Kamil müəllimin Hacıağa
Nəzərli haqqında söylədikləri də
sənət adamları tərəfindən çox
böyük ehtiramla qarşılanıb: “Adətən
rəssamların danışmaqla arası olmur. Onlar demək
istədiklərini rənglərlə çatdırırlar.
Hacıağanın da ürək sözləri əsərlərindədir.
O, mübariz rəssam idi. Belələrini indi barmaqla saymaq
olar”. SSRİ xalq artisti, Milli Məclisin deputatı Zeynəb
Xanlarova isə Hacıağa müəllimin yaradıcılıq
prosesini izləyəndə çox maraqlı bir ifadə
işlətmişdi: “Elə bil ki, o, təkcə
rənglərlə işləmir, həm də rənglər
yaradırdı”.
Həmkarlarımızdan biri öz məqaləsində
yazmışdı ki, Hacıağa Nəzərli
dünyanın onlarla ölkəsində olduğuna
görə bu qədər məhsuldar işləyə bilib,
çoxlu əsərlər yaradıb. Mərhum xalq şairi
Cabir Novruz həmin ifadənin düzəlişə ehtiyacı
olduğunu söyləyərək demişdi: “Yox,
əslində Hacıağa Nəzərli məhsuldar
işlədiyinə, çoxlu və mükəmməl
əsərlər yaratdığına və SSRİ kimi
böyük dövlətin mədəni həyatında
özünə layiq yer tutduğuna görə o qədər
xarici ölkələrə yaradıcılıq ezamiyyətlərinə
göndərilmişdi”.
Ulu öndər Heydər Əliyevin
Azərbaycana birinci dəfə rəhbərlik etdiyi
dövrdə “əməkdar rəssam” fəxri adına layiq
görülən Hacıağa müəllim ömrü boyu
həmin adı yüksək tutdu, dövlətin
etimadını yetərincə qiymətləndirdi. 55 il
rəssamlıq sənətimizə yorulmadan xidmət
göstərən ustad sənətkar həm də
tanınmış ziyalı, hörmətlə qəbul
edilən el ağsaqqalı idi. Rəssamın
xanımı (gələn bahar onun da 85 yaşı tamam olacaq)
Böyükxanım Nəzərovanın redaksiyamıza
ünvanladığı məktubda qeyd edilir ki,
Nəzərovlar ailəsi bu sənət adamının 55 illik
yaradıcılığını yüksək
səviyyədə qiymətləndirən hər
kəsə — Rəssamlar İttifaqına, Mədəniyyət
Nazirliyinə, ölkənin mədəniyyət
ictimaiyyətinə və xüsusən, kütləvi
informasiya vasitələrinə öz
minnətdarlığını bildirir: “Biz əminik ki,
qədrşünas xalqımız və hər kəsin layiq
olduğu həqiqi qiyməti verən hökumətimiz
Hacıağa Nəzərlinin xatirəsinin
əbədiləşdirilməsi üçün də
müvafiq tədbir görəcəkdir”.
Sonda bir daha qeyd edək ki, Hacıağa Nəzərlinin
yaradıcılığı kimi insanlığı da ali
səviyyədə idi. Bu təvazökar sənətkar
heç zaman “mənim əsərlərim”, “mənim
yaradıcılığım” ifadələrini
işlətməmişdi: “Bunlar mənim işlərimdir,
imkan olduqca işləmişik” — deməklə öz
böyük yaradıcılığını kiçik
görürdü. Bu isə sadəcə
təvazökarlığın nəticəsi idi.
Xalq qəzeti.- 2008.- 18
mart.- S. 6.