Şükufə
"Azərbaycanlı maestro"nun möhtəşəm
uğuru
Xalq artisti, xaricdə
"Azərbaycanlı maestro" kimi tanınmış
görkəmli bəstəkar Firəngiz Əlizadənin
möhtəşəm sənət nailiyyətləri
sırasına daha bir əsər də əlavə olundu.
Bu yaxınlarda
Firəngiz Əlizadənin xarici premyeralarla zəngin
yaradıcılıq bioqrafiyasına yeni bir parlaq səhifə
yazıldı. İtaliyanın paytaxtı qədim Romanın
möhtəşəm Müasir İncəsənət
Mərkəzində F.ƏIizadənin bəstəkarı
olduğu "Al-Kamandjati" musiqili-dram tamaşasının
premyerası böyük müvəffəqiyyətlə
baş tutdu. "Gözəllik dünyanı xilas
edəcək, şər isə onu məhvə aparacaq" -
dahi rus yazıçısı F.Dostoyevskinin hər dərddən
qurtuluş yolu kimi yalnız ilk cümləsi daim sitat
gətirilən məşhur kəlamı, əslində tam
halında, bəşəriyyəti gözləyən iki
əks sonluğun mahiyyətini yığcam olduğu
qədər də qabarıq açıqlayır. Bəs
görəsən, hansı qüvvə qalib gələcək?
Gözəllik, sevgi və mərhəmətdən
yoğrulmuş xeyir, yoxsa nifrət, yalan və
təcavüzlə dolu şər?
Avropanın
mədəniyyət aləmində, mətbuat
səhifələrində geniş əks-səda doğurmuş
adı çəkilən tamaşa, məhz bu dilemmanın
həlli yollarını arayıb-axtarır. Kökləri
tarixin dərinliklərinə gedib çıxan, indi də
daim aktual olub, insanlığı vaxtaşırı
göynədən bir mövzunu - İsrail-Fələstin
qarşıdurmasını gündəmə çıxaran
tamaşanın elə adında - "Al Kamandjati", yəni
"Skripkaçı" - artıq əsas ideyanı
sezmək mümkündür. Musiqinin nəhəng təsir
qüvvəsi ilə qəlbi saflaşmış insan obrazı,
bütövlükdə isə ən ülvi və zərif
sənət - Musiqi tamaşanın əsas
qəhrəmanıdır. Onun sındırılmış,
nifrətin kök saldığı incik qəlblərə
məlhəm olmaq qüdrəti bütün tamaşa boyu
inandırıcı vasitələrlə
təcəssümünü tapır. Tamaşa real, olmuş
hadisələr üzərində qurulub. Onun ən maraqlı
və qeyri-adi cəhəti isə burada bilavasitə hadisə
iştirakçılarının özlərinin
oynamasıdır. Onilliklər öncə, ilk
İsrail-Fələstin münaqişəsi zamanı taleyin
hökmü ilə rastlaşmış israilli jurnalist Amina
Haas (tamaşanın ssenarisi də ona məxsusdur) və
fələstinli Ramzi Abduredvan başlarına gələni
özləri nəql edirlər. Ramzinin taleyində onun
vaxtilə dünyanın bütün mətbuat
səhifələrini dolaşmış bir fotoşəkli
dönüş anı olur. Həmin fotodan dünyaya 10
yaşlı, əlində iri bir daş tutmuş
fələstinli qaçqın uşağı,
dişlərini qıcırdaraq nifrətlə baxırdı. Uşağın
üzündəki ifadə bütünlüklə
fələstinlilərin - torpaqlarından kəndbəkənd,
küçəbəküçə, evbəev qovulan
insanların dəhşətli faciəsinin, bu faciənin
doğurduğu hədsiz qəzəbin simvoluna
çevrilmişdi. Fotoşəkildəki uşağın
taleyi ilə maraqlanmağa başlayan ilk İsrail jurnalisti
Amina Haas heç nədən qorxmadan qaçqın
düşərgəsinə gedib Ramzinin babası ilə
görüşür və onların başlarına
gətirilən müsibətləri olduğu kimi dünya
ictimaiyyətinə çatdırır. Balaca Ramzi ilə jurnalist
Amina Haasın münasibətləri getdikcə möhkəm
dostluğa çevrilir. Skripkada çalmağı
öyrənən Ramzi Fransa konservatoriyasında məşhur
ifaçı və pedaqoq Diel Barenboyumdan dərs alır. Beləliklə,
musiqinin sehrli qüvvəsi ilə Ramzi qəlbini doldurmuş
nifrət hissindən yaxa qurtarır.
2002-ci ilin oktyabrında
məhz onun təşəbbüsü ilə "Al-Kamandjati"
adı ilə xeyriyyə təşkilatı fəaliyyət
göstərməyə başlayır, "AI-Kamandjati"
tamaşasının müəllifləri məhz
sənətin, mədəniyyətin xilasedici qüvvəsini
qanlı qarşıdurmalardan nicat yolu kimi önə
çəkirlər. "Yer kürəsinin müxtəlif guşələrində
mədəniyyətlərin, sivilizasiyaların bir-birinə
zidd gəlməsi şəraitində Firəngiz
Əlizadənin əsərləri barışma rəmzi kimi
çıxış edir" - bəstəkar haqqında
çoxsaylı məqalələrdən birində
vurğulanan bu fikir tamaşada da onun musiqisinin xüsusi bir
missiya daşımasına dəlalət edir.
Qeyd edək ki, tamaşada F.Əlizadə musiqisinin ifasında çox tanınmış, virtuoz ifaçılar iştirak ediblər. Bu layihənin Avropanın müxtəlif şəhərlərində geniş nümayişi planlaşdırılır.
Bakı.- 2008.- 5-11 mart.- S. 3.