Məhərrəmova T.
"Ömrümdən
nə qaldı..."
Emin Sabitoğlu
mahnılarında öz taleyini yazırdı
Belə bir
məşhur fikir var: çox vaxt şairlərin,
yazıçıların yazdıqları öz əksini
onların taleyində tapır. Bu, Emin Sabitoğlunun mahnılarında da var idi. Sanki o,
öz taleyini yazırdı. Onun mahnılarında qeyri-adi nostalyi, həzinlik, kədər və sevinc hissləri qəlblərə süzülürdü. Bu gün də o mahnıları eyni məhəbbətlə dinləyirlər. Bəstəkar bütün mahnılarını sevə-sevə yazıb. Ürəyinin ən zərif, kövrək duyğularına köklədiyi bu mahnılar milyonlarla ürəklərdə əbədilik ünvan tapıb. Emin Sabitoğlunun mahnıları ilə tanınıb sevilən Zeynəb Xanlarova, Akif İslamzadə, Mirzə Babayev, Flora Kərimova, Yalçın Rzazadə, Xədicə Abbasova kimi böyük bir müğənni nəsli var. Onlar Emin Sabitoğlunun mahnılarını sevə-sevə oxuyublar. O mahnıları dinlədikcə fikirləşirsən ki, bəstəkarın yaradıcılığının təlqinedici gücü onların qeyri-adi gözəlliyi ilə seçilən melodiyalarındadır. Bu melodiyalar nə qədər sadə, nə qədər yığcamdırsa, bir o qədər təsirli və cazibədardır.
Emin
Sabitoğlu "Payız gəldi", "İnsaf da
yaxşı şeydir", "Ala gözlüm", "Uzaq
yaşıl ada" mahnılarını yazırdısa,
"Ömrümdən nə qaldı bu vəfasız
dünyada" deyə dünyanın faniliyinə üsyan da
edirdi.
Bəstəkarın
mahnılarının çoxu həyatımıza kino ekranlarından
adlayıb. O, kino bəstəkarı kimi milli
kinematoqrafiyamıza uğur qazandıran, kinomuzun
inkişafında əhəmiyyətli xidmətləri olan
tanınmış bəstəkarlardandır. Dövlət Film
Fondu tərəfindən bəstəkarın 70 illik yubileyi
ərəfəsində "İbRus" Teatrında
təşkil olunan gecəyə toplaşanlar da Emin
Sabitoğlu yaradıcılığının məhz bu
səhifəsi ilə tanış olmaq imkanı qazandılar.
Emin
Sabitoğlu Ü.Hacıbəyov adına Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyasında görkəmli bəstəkar
Qara Qarayevin sinfində oxuduqdan sonra Çaykovski adına Moskva
Dövlət Konservatoriyasında təhsilini davam etdirib. Gənc bəstəkar təhsilini başa vurandan
sonra 1961-ci ildən "Azərbaycanfilm" kinostudiyasında
musiqi redaktoru işləyib və bir sıra filmlər
üzərində çalışıb. Ömrünün
son illərində Türkiyədə yaşayıb yaradan
bəstəkar İstanbul Texniki Universitetinin Türk Milli
Konservatoriyasının professoru idi.
"Emin Sabitoğlu
tanınmış bir dramaturqun, Sabit Rəhmanın
ailəsində anadan olub. Uşaqlıqdan evlərində
gördüyü qonaqlar onun musiqi
dünyagörüşünün formalaşmasına
təkan verib" - deyə Emin Sabitoğlunun
yaradıcılığından söhbət açan
sənətşünaslıq namizədi Lalə Hüseynova
bu gözəl bəstəkarın filmlərə
yazdığı kino musiqisini xüsusilə qeyd edir: "Kino
elə bir incəsənət sahəsidir ki, ona musiqi
yazmağı hər bəstəkar bacarmır. Emin
Sabitoğlu kino musiqisinə hələ tələbəlik
illərindən maraq göstərib. O, sonralar 20-dən
artıq bədii, bir neçə sənədli filmə musiqi
yazıb. Onun kino yaradıcılığı
1962-ci ildə çəkilmiş "Dağlarda zavod"
sənədli filmi ilə başlayıb. Bundan sonra
"Kür", "Yollar və küçələr",
"Sabahın xeyir, Bakı!", "Dəniz",
"Cəlil Məmmədquluzadə", "Səməd
Vurğun", "Azərbaycan çayı",
"Çiçək yığımı" və s.
sənədli filmlərə musiqi bəstələyib.
Bədii filmlərə
gəldikdə Emin Sabitoğlunun ilk işi 1964-cü ildə
yaradılan "Kimi daha çox sevirik"
kinoalmanaxındakı "Dağ meşəsindən
keçərkən" novellası idi. Bunun ardınca o,
"Poçt qutusu", "Bizim Cəbiş
müəllim", "Gün keçdi",
"Dədə Qorqud", "Ad günü",
"İstintaq", "Bağlı qapı",
"Atları yəhərləyin", "Bəyin
oğurlanması", "Yaramaz", "Ölsəm...
bağışla", "Təhminə", "Həm
ziyarət, həm ticarət" və s. bədii
filmlərdə işləyib. Bu filmlərin
əksəriyyəti yaradıcı qruplara böyük
uğurlar qazandırıb. Onun musiqisini
yazdığı filmlərin yaradıcı heyəti də
60-cı illərin ab-havası ilə nəfəs
alırdı. O, Azərbaycanın ən görkəmli
reyissorları ilə işləyib. Yeni nəsil
reyissorlar həmçinin özünü
bəstəkarların seçimində göstərirdi.
Həmin bəstəkarların arasında Emin
Sabitoğlu öz yerini tapmışdı. O, Tofiq
Tağızadə, Həsən Seyidbəyli, Şamil
Mahmudbəyov, Rasim Ocaqov, Əbdül Mahmudov kimi reyissorlarla
işləyirdi. Nəticədə çox
gözəl bir tandem yaranırdı. Bəstəkarın
filmlərə yazdığı valslarda xüsusi sevgisi
diqqət çəkir. Onun üçün vals həm də simvoldur - gözəlliyin,
işığın, əlçatmaz arzunun simvolu".
Bəstəkarın qızı Ceyran
xanım atasının yazdığı musiqilərin yaranma
prosesinin gözləri qarşısında baş verdiyini
xatırlayır: "Emin Sabitoğlunun ömrünün
əsas hissəsini musiqi təşkil edirdisə, qalan
hissələrini poeziya, teatr, kino təşkil edirdi. O, kinonu
olduqca çox sevirdi. Atam filmlərin yaranma
prosesində ilk gündən iştirak edirdi. Filmlərin ssenarisi ilk gündən ona təqdim
olunurdu. Evimizdə hələ də
qalaq-qalaq onun musiqi yazdığı filmlərin reyissor
ssenariləri qalır. Filmin
çəkilmə prosesi onun üçün çox
doğma idi. Ən əsası, kinostudiya onun
üçün doğma iş yeri idi. Ona
görə də kinostudiyanın köhnə
işçiləri həmişə məni
görəndə atamdan söz salır, onu
məhəbbətlə xatırlayırlar. Əgər kimsə ona desəydi ki, musiqisi Nina
Rotanın musiqisinə bənzəyir, bu onun üçün
ən böyük kompliment olardı.
O zaman kino üçün yazılan
musiqiləri Moskvada simfonik orkestr ifa edirdi. Həmin
orkestr SSRİ-nin ən gözəl musiqiçilərindən
ibarət idi. Belə bir orkestr
üçün musiqi yazmaq o qədər də asan deyildi.
Atamın musiqisi orkestr üzvlərinin o
qədər xoşuna gəlirdi ki, səsyazma prosesi
bitəndən sonra musiqiçilər dəfələrlə
onu alqışlayırdılar. Atam kino
musiqisinə yaxından bələd idi. O,
qəhrəmanların hisslərini musiqi vasitəsilə
ifadə etməyi bacarırdı. Onu da qeyd edim
ki, həmin musiqilər çox qısa zamanda yazılırdı.
O, adətən orkestrləşdirmə prosesini sona
saxlayırdı. Moskvaya getməzdən 2-3
gün qabaq özünü bütün aləmdən
təcrid edirdi. Belə məqamlarda o,
yalnız musiqi ilə yaşayırdı. Nəticədə
atamın aləmə səs salan musiqiləri, mahnıları
yaranırdı".
Müğənni
Yalçın Rzazadə Emin Sabitoğlunu sənət dostu
və qardaşı adlandırır: "Emin Sabitoğlu
mənim sənət yaradıcılığımda
mühüm yer tutur. O, yeganə insandır ki, birgə
yazdığımız mahnılarda bizim üçün saat
məfhumu yox idi. Yadımdadır, "Bakı,
sabahın xeyir!" mahnısını yazanda İslam
Səfərli mənə zəng vuraraq "Bakıya çox
şeirlər yazılıb, ancaq "Bakı, sabahın
xeyir!" deyən olmayıb" - deyərək həmin
mahnının mətnini mənə təqdim etmək
istədiyini bildirdi. Emin Sabitoğlu Moskvada olarkən bir
neçə saatın içində həmin mahnını
yazdı. O mahnı çox məşhurlaşdı.
Mən Emin
Sabitoğlunun dörd kinofilmə yazdığı
mahnını oxumuşam. Bu gün həmin filmlər
göstəriləndə tamaşaçı Emin
Sabitoğlunun yazdığı mahnıları
gözləyir. Bu musiqilər bizim sərhədləri
aşaraq çox uzaqlarda səsləndirilir. O mahnılar
hər zaman yaşayacaq. Çünki Emin Sabitoğlunun
yazdığı mahnılarda xalqın ruhu yaşayır. Bu
mahnılarda kökə bağlılıq var. Ona görə
deyirəm ki, Emin Sabitoğlu bu gün bizimlə
yaşayır".
Emin
Sabitoğlu ilə kinoda yaxın yaradıcılıq
əlaqələrində olan reyissor Əbdül Mahmudov
isə: "Yaradıcı insanın ən böyük
xoşbəxtliyi yaratdıqlarının insanlar
üçün qalmasıdır" - deyə ürək
sözlərini dilə gətirir: "Belə ömür
hər sənətkara qismət olmur. Emin Sabitoğlu isə bu
cür böyük sənətkarlardan idi. Mən cavan
yaşımda kinostudiyada işləyərkən Emin
Sabitoğlu ilə tanış olmuşam. "Atları
yəhərləyin" filmimə Emin Sabitoğlu musiqi
yazıb. Həmin film Dövlət mükafatına layiq
görüldü. Mükafatı almaq Emin müəllimə
də qismət oldu. İş prosesində onun necə
məsuliyyətli, tələbkar olduğunu
görmüşəm. O, həmişə
tapşırılan işi doğrultmağa
çalışardı. Moskvada Simfonik Orkestrin
üzvlərinin onun yazdığı musiqini necə
alqışladıqlarını gözümlə
görmüşəm. Hansı ki, Azərbaycanın
"mənəm-mənəm" deyən çox
müğənniləri həmin orkestrin ab-havasını
görəndə özlərini itirirdilər.
Emin
Sabitoğlu ona görə xoşbəxt sənətkardır
ki, yaratdıqları qalıb. O özünə
ölümündən sonra da qəlblərdə heykəl
ucaldıb".
Onu da qeyd
edək ki, Əbdül Mahmudovun 1974-ci ildə
ekranlaşdırdığı və bəstəkarı Emin
Sabitoğlu olan "Qeyri-adi ov" qısametraylı bədii
filmi keçən il Rusiya Dövlət Film Fondunda bərpa
edilərək Azərbaycana gətirilib. Xatirə
gecəsində filmin təqdimatı da keçirilib.
Kaspi.- 2008.- 14 mart.- S. 12.