Məhərrəmova T.
Çalışırdım
ki, evdə heç nə teatrı xatırlatmasın
Səmayə Sadıqova, aktrisa:
"İnsan harda lazımdırsa, orda olmalıdır"
Gənclik inadkarlığı
nəsillərində ilk aktrisa olmasına səbəb olub. Anası "nəslimizdə aktrisa olmayıb"
deyəndə, "eybi yox, mən birinci olaram" - deyə
cavab verib. İndi də bu yolu seçməyindən peşman
deyil. İndi də deyir ki, ömrünü-gününü
həsr etdiyi səhnə ona ürəyi istədiyi rollar
və Əməkdar artist adını verib. Aktrisaya bundan
artıq nə lazımdır ki? Bakı Bələdiyyə
Teatrının aktrisası Səmayə Sadıqovanın
qarşısında səhnəyə həsr edəcəyi
hələ çox illər və bu illərin uğurları
var.
-
Yaradıcılığınızda Sumqayıt Teatrında
çalışdığınız illər mühüm
yer tutur. Bəs niyə elə bir yaradıcı
mühitdən ayrıldınız?
- 1977-ci
ildən 95-ci ilə qədər bütün teatr
mövsümlərini həmin teatrda işləmişəm.
Sumqayıt teatrı ilə bütün həyatım,
yaradıcılığım bağlıdır.
Ümumiyyətlə, teatra gəldiyim illər
incəsənət aləmində yüksəliş
dövrü idi. Onda teatr aləminə də güclü bir
axın var idi. İnstituta daxil olanda sənət
müəllimim Səftər Turabov olub. Paralel olaraq Ədil
İsgəndərovun dərslərinə gedirdim. İnstitutun
Tədris Teatrında hazırlanan tamaşalarda da Ədil
müəllimlə işləyirdim. III kursda oxuyanda o
mənə Səməd Vurğunun "Xanlar" pyesində
Qızyetər obrazını verdi. Bu dramatik səpkili
obrazı vaxtilə Mərziyə Davudova oynayıb. Daha sonra
"Eşq və intiqam", "Şərqin
səhəri" tamaşalarında da Ədil
müəllimlə işlədim. Ondan çox şey
öyrəndim. Buna görə də onun ruhu
qarşısında həmişə baş əyirəm.
- Ədil müəllimin
tələbəsi olmaq sonrakı
yaradıcılığınızda hansı rolu oynadı?
- Mən rol
üzərində işləməyi, onun
əlifbasını, səhnənin daxili aləmini Ədil
müəllimin məktəbində öyrənmişəm.
Bu məktəb mənə çox böyük kömək
oldu. O vaxt Ədil müəllim gənclər teatrı yaratmaq
istəyirdi. Mənim təyinatımı Sumqayıt
Teatrına verdilər. Ədil müəllim dedi ki, get, mən
burda gənclər teatrı yaradıram, hazır olan kimi
səni də dəvət edəcəm. Mən də Sumqayıta
getdim və gedişimə də peşman olmadım. Sən
demə, əyalətdə işləməyim alın
yazısı imiş. Bəlkə də burda qalsaydım, o
teatrda oynadığım rolları oynaya
bilməyəcəkdim. Sumqayıt Teatrında da çox
şey öyrəndim.
- Eşitdiyimə görə,
həmin teatrın da vaxtilə güclü truppası, reyissor
məktəbi olub?
- Biz o teatra təyinat alanda 6
nəfər qız idik. Həmin il
Mərahim Fərzəlibəyovu teatra baş reyissor təyin
etdilər. O teatrın repertuarında artıq Anarın
"Adamın adamı" pyesi var idi. Tamaşadakı
aktrisa gəlmədiyindən məni 2 saata hazırlayıb
həmin tamaşaya daxil etdilər. Sonralar
bu teatrda müxtəlif tamaşalarda baş rollar oynadım.
O vaxt Sumqayıt Teatrında çox gözəl
əsərlər hazırlanırdı. Dalbadal,
fanatikcəsinə işləyirdik. Tamaşaçılar
da böyük maraqla gəlirdi. 1995-ci
ildə artıq teatrın yaradıcı ab-havası
dəyişdi. Aktyorların çoxu
teatrdan uzaqlaşdı. Mən də daxil
olmaqla 5-6 aktyor Musiqili Komediya Teatrına gəldik. O vaxt
teatrın bədii rəhbəri Siyavuş Aslan idi. Bizi teatrda çox gözəl
qarşıladılar. O qədər gözəl rollar
oynadığım, gəncliyimi keçirdiyim teatrdan
ayrılıb bura gəldiyimə inana bilmirdim. Həyat
insanı hər şeyə məcbur edir. Məni
də, o biri aktyorları da bir günün içində
teatra qəbul elədilər. İş
elə gətirdi ki, "Özümüz bilərik"
tamaşasında Siyavuş Aslanın tərəf-müqabili
oldum. Onun həyat yoldaşını
oynadım. Onunla eyni səhnədə
oynayacağım yatsam yuxuma da girməzdi. Bu
teatrda da çox maraqlı rollarım oldu. Roldan narazılığım yox idi. Ancaq mən dram aktrisası idim. 8-ci
sinifdən dram dərnəyinə, sonra Xalq Teatrına
getmişəm. Teatra gəlişim
birdən-birə olmayıb. Uşaqlıqdan
bu sənətə pillə-pillə gəlmişəm. Yadımdadır ki, məhəllədə uşaqları
yığıb bacımla onlara səhnəciklər
göstərir, şeirlər deyirdik. Televiziyada
gördüyüm tamaşalardan monoloqlar söyləyirdim.
Onda hələ aktrisa olacağımı
bilmirdim. Hətta İncəsənət
İnstitutu adlı bir yerin olduğundan də xəbərsiz
idim. Sadəcə, adamlar qarşısında
çıxış eləməyi xoşlayırdım.
8-ci sinifdə müəlliməmiz bizə "Mən kim olmaq istəyirəm" adlı inşa
yazdırdı. Mən də aktrisa olmaq
istədiyimi yazdım. Vərəqi
müəllimə utana-utana təhvil verdim. İnanın ki, vərəqimi geri
götürmək istəyirdim. Mən
çox utancaq bir qız idim, ona görə də heç
kəs mənim aktrisa olacağıma inanmazdı. İndi də o utancaqlıq məndə qalıb.
12 yaşım olanda atamı itirmişdim. Ondan sonra özümə qapılırdım,
heç kəslə ünsiyyət qurmurdum. Tənha qalmağı çox sevirdim. Ona görə də elə bilirdim ki, mənim aktrisa
olmaq arzuma gülə bilərlər. Ancaq
sevimli ədəbiyyat müəlliməm Sürəyya
xanım mənim yazımı əla qiymətləndirdi.
Sonra uşaqlar da mənim yazımı oxuyanda
heç biri təəccüblənmədi. Bu məni ürəkləndirdi. 8-ci
sinifdən başlayaraq dram dərnəyinə getdim. İlk çıxışım da 69-cu ildə
Milli Parkdakı qapalı səhnədə olub. Mən səhnəyə Xumar rolunda
çıxdım. Sonra Lütfi
Məmmədbəyovun Xalq Teatrına getməyə
başladım. Həmin teatrda ən
çox sevdiyim rol İlyas Əfəndiyevin
"Söyüdlü arx"ında Nuriyyə obrazı oldu.
Sonradan elə bil bizim taleyimiz də uyğun
gəldi - məni də əyalətə
işləməyə göndərdilər. 1973-cü ildə isə İncəsənət
İnstitutuna daxil oldum.
- Bəs
Bələdiyyə Teatrına necə keçdiniz?
- 1998-ci ilə qədər Musiqili
Komediya Teatrında işlədim. Rol sarıdan
narazılığım yox idi. 98-ci
ildə ərizə yazıb teatrdan çıxdım. Ailə qurduğum üçün özümü
bütünlüklə ailəmə və qızıma
həsr etməyi fikirləşdim. Evdəki
bütün rol dəftərlərimi məhv elədim. Teatra aid və bütün bədii kitablarımı
rəfiqəmə bağışladım. Çalışırdım ki, evdə mənə
heç nə teatrı xatırlatmasın. Çünki bu, çətin idi. Bu qədər rolların həyatını
yaşadıqdan sonra birdən-birə onların
hamısına əlvida demək asan deyildi. O vaxt rol
dəftərlərimi tulladım, amma indi çox peşmanam.
Üç il evdə oturdum. Heç bir yerə çıxmadım. Yenə də atam öldüyü vaxtlardakı kimi
özümə qapıldım. Təkcə
qızımı məktəbə aparıb gətirir,
xəyallarımla baş-başa yaşayırdım. Heç kəslə ünsiyyət qurmurdum. Üç ildən sonra gördüm ki, dözə
bilmirəm. Onda başa düşdüm ki, bir aktyor kimi
teatra əlvida deyə, qapını örtüb gedə
bilərsən, amma teatr sənə əlvida demir,
səninlə vidalaşmır. Belə də
oldu. Mən teatra əlvida demişdim, teatr
isə mənə deməmişdi. Daim
yuxularımda səhnədə olduğumu, rollar
oynadığımı görürdüm. Bəzən elə yuxu görürdüm ki,
səhnədəyəm, amma rolumu unutmuşam və yaxud
orkestr çalır, mən isə oxuya bilmirəm. Həmişə də "görəsən, bu
yuxulardan nə vaxt canım qurtaracaq?" - deyə fikirləşirdim. Yenidən
teatra qayıtmağı qərara aldım. Yoldaşımla danışdım, o da etiraz
etmədi. Seçim qarşısında qaldım:
hansı teatra qayıdım? 2000-ci ildə
"Azərbaycan qadını" yurnalında məndən
müsahibə götürdülər. Yurnalist
mənə "səhnəyə
qayıdacaqsınız?" - deyə
sual verdi. Mən artıq evdə oturduğum
vaxtı Əməkdar artist adını da almışdım.
Dedim ki, qayıdacağam. "Əminsinizmi,
teatr sizi qəbul edəcək?"-deyə o soruşdu. Bu sualda çox böyük məntiq var idi. Çünki teatr gözəllik, gənclik sevir.
Ən gözəl illərini teatra verirsən,
uzaqlaşan kimi isə dərhal unudulursan. Mən
də "məncə, qəbul edər" - deyə cavab
verdim.
- Doğrudan da
teatr sizi qəbul elədimi?
- Mən teatrdan çıxanda
təəssüflənənlər olmuşdu, qayıdanda
təəccüblənənlər olmadı. Hamı
başa düşmüşdü ki, mən teatrsız
yaşaya bilməyib qayıtdım. 2001-ci
ildə seçim qarşısında qaldığım vaxt
təsadüfən televiziyada Bələdiyyə
Teatrının "Nadir şah" tamaşasını
gördüm. Həmin tamaşada
aktyorların çoxunu tanıyırdım. Onlar mənimlə Sumqayıt Teatrında
çalışmışdılar. Bələdiyyə
Teatrına gedəcəyimə qərar verdim. Bir neçə dəfə teatra gəlsəm
də, Amaliya xanımla görüşə bilmədim. Nəhayət, sentyabr ayında
görüşəndə o məni teatra qəbul elədi.
Buna görə ona minnətdaram. İlk rolum Mirzə Fətəli Axundovun
"Müsyö Yordan və dərviş Məstəli
Şah" əsərində Xanpəri obrazı oldu. Bu teatrda mənə ən çox uğur
gətirən Aqşin Babayevin "Oğul"
tamaşasında Şəhid anası rolu olub. 2004-cü ildə bu rola görə Teatr Xadimləri
İttifaqının "Qızıl Dərviş"
mükafatına layiq görüldüm.
-
İndi dram aktrisası kimi səhnədə tam rahatlıq
tapmısınızmı?
-
Əlbəttə, indi elə bilirəm ki, öz
yerimdəyəm. Məncə, insan harda lazımdırsa, orda
olmalıdır.
- Bir az öncə uşaq vaxtı çox utancaq
olduğunuzu dediniz. Sonralar bu xüsusiyyət
sizə nədə mane olub?
- Çox şeydə mane olub. Xalq Teatrına gedəndə Lütfi müəllim
deyirdi ki, eybi yoxdur, böyük səhnəyə
çıxanda bu utancaqlığın itib gedəcək.
Ancaq böyük səhnəyə də
çıxdım, neçə illər səhnədə
də oldum, bu xüsusiyyət çıxıb getmədi.
Onda başa düşdüm ki, bu, insanın
xarakteridir.
- Çox vaxt
aktyorlar rol bölgüsündən, sənətlərinə
layiqincə qiymət verilməməsindən
gileylənirlər.
- Mənim qətiyyən belə
şikayətim yoxdur. Çünki Sumqayıt
Tetrında işlədiyim vaxtlarda həmişə baş
rollarda oynamışam. Digər teatrlarda da
rol sarıdan qıtlığım olmayıb. O vaxt
teatra təyinatla getdiyimiz qızlardan çoxu 3-4 ildən
sonra teatrdan uzaqlaşdı. Məni teatrda
saxlayan bəlkə də o rollar idi. Hansı
ki, onlarla 17 teatr mövsümünü orda başlayıb
qurtarmışam. Təsəvvür edin, Bakıda
doğulmuş bir qız 17 il o
şəhərdə yaşadı, işlədi,
özünü aktrisa kimi təsdiqlədi.
- Hal-hazırda
Bələdiyyə Teatrının yerləşdiyi
"Şəhriyar" adına
mədəniyyət mərkəzi təmirə dayanıb. Teatr harada məskunlaşıb?
- Hələlik heç yerdə. Bizə hələ bina verilməyib. Ona
görə də məşqlərimizə ara
vermişik. Ayda bir dəfə
maaşımızı almağa gedirik. İnşallah,
bina ilə tmin olunandan sonra yenə də işlərimizi
əvvəlki qaydada davam etdirəcəyik.
Kaspi.-
2008.-7 mart.- S. 16.