Qaliboğlu E.
Rasim Babayevin
nağıllı dünyası
Adətən nağıllara
uşaqlar meyl edir. Hər birimiz uşaq vaxtı
çoxlu nağıllara qulaq asmışıq. Amma insan
ağlı kəsdikcə, yetkinləşdikcə, sanki
nağıl sehrinə, möcüzəsinə təbii olaraq
mənəvi ehtiyac hiss edir. İncəsənətin demək
olar, bütün janrlarında, xüsusən də
rəssamlıqda mənalandırma daha çox
nağılların təsiri ilə təbii
şəkildə gerçəkləşir...
Nağıllaşdırmada bir sərhədsizlik,
xəyalın qurtarmazlığı var. Əslində
sənətdə nağıllaşdırma
mənasızlıqdan qurtulmadır. Uşaq dünyasında
insanın həyatı anlaması çox zaman uşaqlıq
hikmətindən yetkin güc alır. Elə ki, dünya,
həyat, təbiət, insan mövzuları ağlımızda
yetkinləşir, o zaman nağıllaşmanın ifadə
edildiyi sənət əsərlərində uşaqlıq
çağımızın izlərini axtarırıq.
Azərbaycan rəssamlığında məşhur rəssam
Səttar Bəhlulzadənin yaradıcılığında
nağıllaşdırmanın daha mənalı, olduqca yetkin
izlərini görmək mümkündür. Səttar
Bəhlulzadə hər bir əsərində mövzunun
daxilindəki mahiyyəti aydınca verə bilirdi. Bu,
böyük rəssamın istər təbiət,
istərsə də insan mövzulu əsərlərində
özünü aydınca göstərirdi. Bu
günlərdə Muzey Mərkəzinin sərgi salonunda
çoxsaylı əsərləri düzənlənən
mərhum rəssam Rasim Babayevin
yaradıcılığında da həmin bu
nağıllaşdırma meyli, gerçəkliyi var.
Rəssamın əsərlərində avanqardçılıq
xətti açıq-aydın sezilsə də, onun
mümkün qədər milli yöndə çabaları
diqqətdən yayınmır.
Rasim Babayev ötən il vəfat edib. Bu sərgidə onun
müxtəlif illərdə çəkdiyi əsərlər
nümayiş etdirilir. Əsərlərin
əksəriyyətinin ölçüsü çox
böyükdür. Rəssamı vaxtilə Fransaya
dəvət edərək ona işgüzar təklif də
ediblərmiş. Əməkdaşlıq o halda baş verə
bilərmiş ki, rəssam sərgi keçirməsin və
əsərlərini satmasın. Lakin o, bu təklifdən imtina
edərək Azərbaycana qayıdır, bir daha Bakıdan
qırağa çıxmır.
Rasim Babayevin əsərlərində metaforalar, məcazlar,
nağıl
obrazları tamam başqa məna kəsb edir, rəssamın
daxili aləmini, fərdi insan qavrayışının
çalarlarını tamaşaçıya
çatdırır. Zalın biri demək olar, adsız
əsərlərdən ibarətdir.
Bu əsərlərdə insanın daxili aləminin
təzadı həqiqət kimi tamaşaçının
ürəyinə axır.
Rəssam bu tipli əsərlərdə rənglərin
kəskin təzadından, biri-birinə keçidindən
məharətlə istifadə edir; çox zaman rənglər
biri-birinə elə çulğaşır ki, bunun
gedişatın təbii ahəngindən doğduğunu
yəqin edirsən. Mifoloji obrazların
çoxçalarlığı, insan obrazına hakimliyi, onu
çox hallarda daxildən yenməsi tablolarda
qarışıq təsvirlərdən xəyallı
həqiqət kimi sıyrılıb çıxır.
Divləşən adamlar, divləri ağuşuna
çağıran qadınlar, div cildində kişilər...
Divlər eybəcərdir, könül bulandırandır, amma
insan onlardan əl çəkə bilmir. Əslində div
həşəmətini yaradan insanın zəifliyi,
ağız suyu axıdan həyat nemətləri
qarşısında çox zaman dizin-dizin sürünməsi
səbəbindəndir. Bu, artıq böyüklər
üçün "nağıllardır". Çox zaman
obrazlar tamam çılpaqlaşır, ayıblı
yerlərin təsviri insanı qandırmaya yönəlir,
şəhvani duyğulara bac vermir.
"Ağlayan qadın" əsərində qan
rəngində sifət təsvir edilib, bu sifətin
dəhşətini duymaq üçün insanın öz
daxilinə yiyə durması gərək, çünki
özünü tanıyan başqasının da
müqəddəs könlünü oxuya bilər.
Rəssamın əsərlərinin bir qismi ikisifətlidir: bir
tərəfdə pislik, o biri tərəfdə isə
yaxşılıq cənnət və cəhənnəm
fonunda təsvir olunub.
"Qaçqınlar", "Qədim türk
yazıları", "Türk yazıları", "Novruz",
"Qoca və it" və başqa mövzulardakı
əsərlər sırf gerçəklikdən xəbər
versə də, təsvirlərdə həm də avanqard
təxəyyül aparıcıdır. Bu mənada qədim
türk yazılarından bəhs edən əsərin
birində ümumiyyətlə, ərəb qrafikalı
təsvirlər qabarır, yenə zalın girişindəki
başqa, təxminən eyniadlı əsərdə isə
nisbətən mövzuya yaxınlaşılır.
"Mənim nənəm"də rəssamın
xəyallı dünyası təsvir olunub. Hiss olunur ki,
rəssamın uşaqlıq dövrünün ifadəsi bu
əsərin əsas mövzusudur.
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 2 may.- S. 14.