Kinomuzun gələcəyi necə
olacaq?
Azərbaycan kinosunun qürub dövrü keçirdiyini xatırlamaq
özü belə son
dərəcə kədərlidir. Hər halda milli kinomuzun özünəməxsus tarixi
və ənənələri
olub. Əsrin əvvəllərindən üzü
bəri tamaşaçıların
rəğbətini qazanan,
həm də xarici ölkələrdə
müvəffəqiyyətlə tamaşaya qoyulan kinofilmlərimiz də olub. Təkcə "Arşın
mal alan" filmi xarici ölkələrdə
dəfələrlə tamaşaya
qoyulub və həmişə də alqışlarla qarşılanıb.
Bu gün heç kəs deyə bilməz ki, sovet hakimiyyəti mədəniyyətin aparıcı
sahələrindən olan
kinonun qayğısına
qalmırdı. İttifaqın
mövcud olduğu yetmiş il müddətində Azərbaycanda
da kinoların çəkilməsinə kifayət
qədər vəsait
ayrılıb və bu sahə ilə mütəxəssislər,
dövlət məmurları
ciddi məşğul
olurdu. Bunun nəticəsində "Arşın
mal alan", "Şərikli çörək",
"Mehman", "Əhməd
haradadır", "Ögey
ana", "Bizim Cəbiş müəllim",
"Nəsimi", "Qaynanan",
"Axırınıcı aşırım" kimi gözəl və maraqlı kinolarımız
meydana çıxıb.
Düzdür bu filimləri dünya miqyasına çıxara
bilməsək də,
hər halda öz tamaşaçılarımız
bu kinofilimləri maraqla qarşılayıb.
Hələ bu gün də biz bu əsərlərə
dəfələrlə tamaşa
etməkdən yorulumuruq.
Səbəb budur ki, həmin kino-filmlərdə həyat həqiqətləri
olduğu kimi əks olunur. Onları aktyor seçimi yerli-yerindədir. Müasir kinonun ən yaxşı cəhətlərini
həmin kinofilmlərdə
görə bilərik.
Şübhəsiz ki,
bu kinofilmlərdə də yeni dövrün
tələbləri baxımından
nöqsanlı cəhətlər
var. Lakin kinomuzun bu gününə
baxanda keçmişinə
şükür etməmək
mümkün deyil.
Sovet hakimiyyəti dağılandan
sonra Azərəbaycan
kinosunun çox ağır günləri başlandı. Keçid dövründə obyektiv və subyektiv səbəblərdən bu
sahəyə diqqət
azaldı. Elə bu günün özündə də Azərbaycan kinostudiyasının
binasına və bazasına baxanda milli kinonun bərbad
gündə olduğu
dərhal nəzərə
çarpır.
Teatr, kino
milli mədəniyyətin
aparıcı sahələridir.
İndi bu sahənin hər ikisi ayaqüstə durmaq iqtidarında deyil. İllərboyu davam edən bu vəziyyət kino sənətimizin gələcəyini şübhə
altında qoyub. Qəzetlərin yazdığına
inansaq bu il kino çəkilişinə
Azərbaycanda cəmi
6 milyon manat vəsait ayrılıb. Əlbəttə ki, bu rəqəm çox azdır. 6 milyon mantla Azərbaycan
kinosunun yarasına heç tənzif də almaq mümkün
deyil. Sadəcə olaraq kinonun inkişafına adi görüntü yaratmaqdan
başqa bir şey deyil.
Azərbaycan kinosunun
inkişaf etdirmək,
onu beynəlxalq miqyasa çıxarmaq üçün bu sahəyə tələb olunan qədər vəsait ayırmaq lazımdır. Azərbaycandakı kino-teatrların
demək olar 95%-i öz təyinatından uzaqlaşdırılıb, kommersiya
strukturlarına verilib,
bir qismi isə mebel və başqa kommersiya strukturuna çevrilib. İndi onların yenidən mədəniyyət ocağı
kimi bərpa etmək də xeyli çətinliklərlə
bağlıdır. Dünyanın
heç yerində mədəniyyət sahəsinə
bu cür ögey münasibət bəslənmir.
Azərbaycan tamaşaçısı
milil kinolara baxmaq ehtiyacı hiss edir. Bu
xalqımızın mənəvi
təlabatıdır. Axı
biz nəyə görə bütün günü ancaq xarici kinofilmlərə, o cümlədən də türk seriallarına baxmalıyıq.
Bizim özümüzün
də kino sənətimiz solmaldıdır.
Çox istedadlı və dünya miqyasına çıxarıla
biləcək aktyorlarımız
qocalıb artıq əldən düşüb.
Kimin imkanı çatırsa toylarda tamadalıq eləməklə
ailəsini güc-bəla ilə dolandırır. Qalanları
isə maddi ehtiyac içində boğulur. Əgər kino çəkilmirsə,
aktyor pulu hardan qazana bilər?
Bu yaxınlarda
61-ci beynəlxalq Kan film festivalı başlayıb. Bu festivala dünya miqyasında oskar mükafatı kimi maraq var. Keçmiş
ittifaq respublikaları,
o cümlədən də Ermənistan həmin beynəlxalq festivalda təmsil olunub. Azərbaycan isə Kan festivalına
heç bir əsər təqdim eləməyib. Dövlət
Fil Fondunun sədri Cəmil Quliyev belə qənaətə gəlir
ki, indi festivala göndərilə
biləcək filmimiz olmasa da, risq
etmək olardı. Yəni hansısa bir kino filmi
festivala çıxara
bilər. C.Quliyev belə qənatə gəlir bir neçə ildən sonra Azərbaycanın beynəlxalq festivalıları
göndərəcək filimləri
olacaq. Ancaq biz onun nikbin
proqnozuna heç cür inanmaq istəmirik. On illər boyu Azərbaycan kinosuna elə bir zərbə
dəyib ki, yaxın müddətdə
onu düzəltmək
mümkün deyil. Təsəvvür edin ki, müxtəlif vaxtlarda maarqlı kino festivallar keçirilir. Həmin kino festivallardakı kinoları tamaşaçılara
çatdırmaq üçün
hal hazırda layiqli bir kinoteatrımız
da yoxdur. Bu halda kinonun
nə vaxtsa inkişaf edəcəyindən
söhbət etməyə
dəyərmi?
Kinoşünas Aydın Kazımovun kinomuzun taleyi ilə bağlı söylədikləri daha məqsədəuyğundur. Bu
belə qənaətə
gəlirm ki, Kan festivalına kino göndərsək də, qəbul olunmayacaqdır. Ən yacxışısı isə
göndərməməkdir. Kino çəkilişinə
pul lazımdır. Kommersiya maraqları olmayanda heç kəs bu sahə
ilə maraqlanmaz. Pul olmayan yerdə
kino da yoxdur.
Bu adi həqiqətləri
hələ bizdə dərk etməyənlər
çoxdur.
Ədalət.-
2008.- 16 may.- S. 6.