Firudin Şuşinskinin Sadıqcan haqqında tədqiqatları işıq
üzü gördü
Azərbaycan dövlətinin
və Heydər Əliyev Fondunun milli-mənəvi dəyərlərimizin ən
zəngin qollarından
olan muğamlara möhtəşəm qayğı
və diqqətlə yanaşması cəmiyyətdə
böyük məmnunluqla
qarşılanır. Yaradıcı
təşkilatlar, gənclər
birlikləri, muzey və arxivlər, kütləvi informasiya vasitələri bu istiqamətdə mühüm
layihələr reallaşdırırlar.
Azərbaycan musiqi tarixinin
öyrənilməsində əvəzsiz xidmətləri
olmuş əməkdar
incəsənət xadimi,
tədqiqatçı, musiqişünas,
mərhum Firudin Şuşinskinin Sadıqcan
haqqında topladığı
materialların kitab şəklində ərsəyə
gəlməsi də həmin layihələrdən
biridir.
Nazirlər Kabineti yanında
Baş Arxivlər İdarəsi kollektivinin təşəbbüsü ilə
çap edilən bu kitab bir
neçə cəhətdən
əhəmiyyətlidir. Əvvəla,
oxucular bu kitab vasitəsiylə XIX əsrin ikinci yarısında “Azərbaycan
tarının atası”
kimi şöhrət qazanmış Sadıq Əsədulla oğlunun həyat və yaradıcılığı ilə, tarın quruluşuna və ifasına gətirdiyi yeniliklərlə tanış
ola bilirlər. İkincisi, milli-musiqi sənətimizin yorulmaz tədqiqatçılarından olan Firudin Şuşinskinin
böyük zəhmət
və axtarışlar
nəticəsində topladığı
qiymətli materialların
kitab şəklində
hazırlanması bir qədrşünaslıq nümunəsi
kimi qiymətləndirilir.
Üçüncüsü, adı çəkilən
kollektiv dövlətin
və Heydər Əliyev Fondunun muğama göstərdiyi qayğıya özünəməxsus
şəkildə töhfə
ilə cavab verir.
Baş Arxivlər İdarəsinin
rəisi, tarix elmləri namizədi Ataxan Paşayevin elmi məsləhəti, Salman Mümtaz adına Azərbaycan Dövlət Ədəbiyyat
və İncəsənət
Arxivinin direktoru Maarif Teymurun redaktəsi ilə hazırlanan kitabda xalq musiqimizin yorulmaz tədqiqatçısı
olmuş Firudin Şuşinski haqqında
əhatəli məlumat
verilməklə yanaşı
onun qələmə aldığı “Azərbaycan
tarının atası”,
“Sadıqcanın şagirdləri”,
“Tarın sabahını
düşünərkən” adlı qiymətli materiallar toplanmışdır.
Kitabı tərtib edən və nəşrə hazırlayan
Aslan Kənan (Ədəbiyyat və İncəsənət Arxivinin
şöbə müdiridir)
ön sözdə yazır: “Firudin Şuşinski üçün
aşkarlanması mümkün
olmayan heç nə yox idi.
O, nəyin bahasına
olursa- olsun, öz inadkarlığı
və fenomen düşüncəsi ilə
günlərlə, aylarla,
bəzən də illərlə axtarışlar
aparmağa özündə
güc tapırdı”.
Firudin Şuşinskinin
“Azərbaycan tarının
atası” adlı məqaləsində isə
oxuyuruq: “Tarın
quruluşunda etdiyi yeniliklərlə Sadıq
tarın ifaçılıq
texnikasını yüksək
bir mərhələyə
qaldırdı. Beləliklə,
tar ifaçılıq
sənətində bir
musiqi aləti kimi daha mühüm
rol oynamağa başladı. Təsadüfi
deyildir ki, onun tarını xalq ”sehirli tar",
Sadığı isə
“Tarın atası” hesab etmişdir. Bülbül yazır ki, köhnə İran tarı gözəl musiqiçi Sadıqcan tərəfindən
təkmilləşdirildikdən sonra onda çalınan
havalar daha rəngarəng səslənməklə
əsl xalq çalğı alətinə
çevrildi.
Beləliklə, “Azərnəşr”də işıq üzü görmüş
“Sadıqcan” kitabı
Firudin Şuşinskinin
sağlığında nəşr
etdirdiyi “Cabbar Qaryağdıoğlu”, “Seyid
Şuşinski”, “Xan Şuşinski”, “Azərbaycan
xalq musiqiçiləri”
(bu kitab rus dilində də nəşr edilmişdir), “Musiqişünasın
düşüncələri” və “Şuşa” kitablarından sonra oxucularla növbəti görüşdür.
400-dən çox məqalə və oçerkin müəllifi
olan Firudin Şuşinskinin tədqiqatları
hələ dönə-dönə işıq üzü görəcəkdir.
Azərbaycan.- 2008.- 24 may.- S. 6.