Məhərrəmova T.
Hər
qəlbin öz nəğməsi var
Natəvan Şeyxova: Mahnısız,
səhnəsiz mənim nə günüm...
Ötən
həftə "Eurovision-2008" müsabiqəsi başa
çatdı. Rəylər, fikirlər müxtəlifdir:
müğənnilərimizin yarışmadakı
ifasını uğurlu hesab edənlərlə yanaşı,
uğursuz hesab edənlər də, nəticəni siyasi
konyunkturanın ayağına yazanlar da var. Estradamızın
tanınmış müğənnisi Natəvan Şeyxova
ilə söhbətimizə də müsabiqənin
nəticələrindən başladıq:
- Siz milli seçim
mərhələsində münsiflər heyətinin
üzvü idiniz. Seçdiyiniz müğənnilər
etimadınızı doğrultdularmı?
-
Fərhad Bədəlbəyli, Azad Əliyev, Afaq Məlikova,
Təranə Muradova, İsmayıl Ömərov, Rauf Babayev
və mənim daxil olduğum münsiflər heyətinin
seçdiyi müğənni Elnur Hüseynov idi. O,
müsabiqəyə əsas müğənni kimi yollandı.
Elnur özü ilə bir və ya iki müğənni
götürə bilərdi. Onun seçimi Samir Cavadzadənin
üzərində dayandı. Biz Elnuru seçəndə
bütün zal alqışlarla qarşıladı. Demək,
biz öz seçimimizdə yanalmamışdıq.
- Bəs müsabiqənin
nəticələrinə görə
müğənnilərimizin çıxışı sizi
razı saldımı?
-
Müğənnilərimiz yarışmada yaxşı
çıxış etdilər. Ən böyük uğurumuz
o oldu ki, onluğa düşdük və müsabiqəni 8-ci
yerdə başa vurduq. Bu nəticə belə bir nüfuzlu
müsabiqədə ilk dəfə çıxış
edən müğənnilər üçün
əlbəttə ki, böyük uğurdur. Nəzərə almaq
lazımdır ki, Elnurla Samir o qədər də
peşəkar deyillər və ilk addımlarını
atırlar. Onlar özlərini itirə bilərdilər. Ancaq
müğənnilərimiz təmiz və mən deyərdim
ki, çoxlarından yaxşı oxudular. Özünüz
gördünüz ki, belə müsabiqələr
üçün təcrübələri olan İngiltərə,
Fransa yüksək yerləri tuta bilmədilər. Bu onu
göstərdi ki, Azərbaycanın yaxşı potensialı
var. Bütün dünya bildi ki, Avropa səviyyəsində oxumağı
bacarırıq. Avropa bizi tanıdı. Düzdür,
əvvəllər də tanıyırdı. Vaxtilə
Rəşid Behbudov, Müslüm Maqomayev Azərbaycanı
çox tanıdıblar. Sonradan müharibə şəraiti
ilə əlaqədar müəyyən fasilə yarandı. Bu
gün artıq biz belə yarışmalarda iştirak etməyə
yenidən hazırıq. Mən həm Musiqi Akademiyasında,
həm də Asəf Zeynallı adına kollecdə dərs
deyirəm. Tələbələrin hamısında bir maraq
yaranıb. Bu maraq get-gedə daha da inkişaf edəcək.
- Bu gün öz
ürəyinizdən səhnəyə çıxmaq
keçirmi? Heç Rusiyanın özündə də
"səhnə gənclik tələb edir" - deyə
düşünmürlər.
-
Əlbəttə keçir... Amma mən səhnəyə
hər gün çıxmağın tərəfdarı deyiləm.
İstəyirəm dinləyicilərim mənim
üçün qəribsəsin. Bilirsiniz,
tamaşaçı səhnədə öz sevimli
müğənnisini qocalmış görməməli,
"daha əvvəlki səsi və gözəlliyi
qalmayıb" - deyə düşünməməlidir.
Mən yaddaşlarda 60-70-ci illərin müğənnisi kimi
qalmaq istəyirəm. Mahnısız, səhnəsiz mənim
nə günüm... Amma yaxşı bəstəkarların
çoxu dünyadan köçüb. Emin Sabitoğlu yoxdur
indi. Oqtay Kazımov, Elza İbrahimova da nədənsə
yazmırlar. Çoxları xaricə çıxıb
gediblər. Gənc bəstəkarlar isə mənim
üslubumda bəstələmir. Elə mahnılar olsa,
məmnuniyyətlə oxuyaram. Mən hər şeyi tam
qapamamışam. Ancaq o vaxtkı müsiqi mühiti indi yoxdur.
Rauf Hacıyevin rəhbərlik etdiyi estrada simfonik orkestri
ilə dünyanın bir çox ölkələrində
olmuşam. Orkestrdə ilk qastrolum Pribaltika
ölkələrinə oldu. O zaman bizim orkestrdə
"Qaya" ansamblı, Elmira Rəhimova, Oktay Ağayev və
b. müğənnilər oxuyurdu. O cür tanınmış
adamlarla birgə səhnəyə çıxmaq tələbə
qız üçün əsl xoşbəxtlik idi.
Konservatoriyanı bitirib orkestrdə solist kimi
çalışdım. O zaman ittifaqda cəmi üç
belə orkestr vardı. Gürcüstanda, Ermənistanda və
Moskvada estrada simfonik orkestri fəaliyyət göstərirdi.
Bizim orkestr də çox məşhur idi. Demək olar ki, bütün
ittifaqda tanınırdıq. İlin səkkiz ayını
qastrollarda olurduq. Bizi Azərbaycandan çox xarici
ölkələrdə tanıyırdılar. Afişalar divara
vurulan kimi, pərəstişkarlarımız yolumuzu
gözləyirdi. Salon da həmişə dolu olardı. Bizi
hər yerdə anşlaqla qarşılayırdılar.
İndi həmin lentlərə qulaq asanda qəlbimdə
nostalyi hissləri baş qaldırır. Ötən
günləri geri qaytarmaq mümkün olmadığı
üçün heyfslənirəm. Bəlkə də
səhnədə oxuduğum hər gün unudulmazdır.
Moskvanın böyük Kreml sarayında, Sankt- Peterburqun
nüfuzlu "Oktyabr" salonunda, bütün kurort
şəhərlərində
çıxışlarımızı necə unutmaq olar?
Bizim Moldovadan olan pərəstişkarlarımız hətta
Bakıya gəlirdilər. Onlar Yaltada qastrolda olduğumuzu bilib
ora da gəlmişdilər. Pərəstişkarlarımız
bizi belə sevirdilər. Bütün bunlar maraqlı olduğu
qədər də unudulmazdır. Ancaq heyfsləndiyim
şeylər də var: bir mahnını dinlərkən
"indi onu başqa cür oxuyardım!" - deyə
düşünürəm.
- Bəs
çalışdığınız orkestrin sonrakı taleyi
necə oldu?
-
1975-ci ildə orkestrin rəhbəri Rauf Hacıyev
mədəniyyət naziri təyin olunduqdan sonra orkestr
başsız qaldı və dağıldı. Biz Bakıda
qaldıq. "Azkonsert"də, Filarmoniyada və Mahnı
Teatrında solist işlədim. Paralel olaraq televiziya və
radionun orkestrində də çalışırdım.
Orkestr dağılandan sonra o biri üzvlər də
filarmoniyada, televiziyada və s. yerlərdə
çalışdılar.
- Qonşu respublikalar öz
orkestrlərini qoruyub saxlayıblar. Azərbaycanda orkestri
yaşatmaq üçün Rauf Hacıyevi əvəz
edəcək kimsə yox idimi?
-
Doğrudur, Gürcüstan da, Ermənistan da öz
orkestrlərini qoruyub saxlayıblar. Təkcə biz bunu
bacarmadıq. Sonralar ansambla müxtəlif adamlar
rəhbərlik etdilər. Qastrollara getmək lazım idi. Maliyyə çətinliyi və başa
düşmədiyimiz başqa səbəblər vardı.
Mədəniyyət Nazirliyi orkestri saxlamağın çox
baha başa gəldiyini bildirmişdi. Çox
təəssüf ki, ansamblın lent yazıları da az
qalıb. Çünki biz konsertlərimizin çoxunu
qastrollarda verirdik. "Əhməd haradadır?"
filmində çalan bizim orkestrdir. Mahnıları da biz
ifa edirik. İndisə yalnız radio və televiziyanın
orkestri var. Amma onlar çox az işləyirlər. Biz
televiziyanın orkestrində işləyən zaman nəinki
konsertlər verirdik, həm də Azərbaycanın
bütün rayonlarını qarış-qarış
gəzirdik. Üstəlik Moskva televiziyası ilə də
konsertlərimiz olurdu.
- Bildiyimcə, həyat
yoldaşınız Rafiq Seyidzadə ilə də orkestrdə
çalışdığınız zaman tanış
olmusunuz. İki eyni sənət adamının bir
ailədə olması ab-havaya necə təsir edir?
-
Rafiq orkestrə gələn kimi tanış olduq. O, saksofonist olub. Azərbaycan cazının veteranlarındandır.
Məni görən kimi "sən yalnız mənimlə
evlənməlisən" dedi və biz evləndik. Elə qastrollara da bir yerdə gedirdik. O, hər
şeydən əvvəl mənim nəzarətçim və
məsləhətçim olub, hər işimdə
mənə kömək edib. Biz yaradıcı
fikirlərimizi bölüşərkən bir-birimizi
yaxşı anlamışıq. Bu
anlaşma ailənin ümumi ab-havasını da
tənzimləyib. Bizim iki
övladımız var. Mən həm də nənəyəm.
Ailə mənim üçün
həmişə ən başlıca olub.
-
Səhnəni pedaqoyi işə dəyişmək sizə
asanmı başa gəldi?
- Səhnə tamam başqa
aləmdir. Səhnə unudulmazdır. O,
insanı yaşadır, ilhamlandırır, ona həyat
eşqi verir. Səhnəsiz özümü susuz balıq kimi
hiss edirəm. İndi hərdən oxuyuram.
Mən heç zaman özümdən razı
olmamışam. Həmişə
öyrənməyə çalışmışam. Heç zaman düşünmürəm ki, pedaqoyi
fəaliyyətim də xoşuma gəlmir. Tələbələrə həvəslə
bildiklərimi öyrədirəm. Bundan
heç darılmıram da.
- Əgər yenidən səhnəyə qayıtsaydınız,
çağdaş estradamızda özünüzü
sərbəst hiss edərdinizmi?
-
İnanmıram. O dövrün, yəni 60-70-ci illərin
musiqisi çox beynəlmiləl ruhda idi. Estrada musiqisi elə
bəstələnirdi ki, keçmiş ittifaqın hər
yerində və xarici ölkələrdə anlaqlı olur,
qəlbləri riqqətə gətirirdi. İndi musiqimiz lap
yüngülləşib, bəzən isə çox
eybəcər hala salınır. Mən öz üslubumu
heç zaman dəyişmərəm. Bu gün
incəsənətimiz restorandan keçir. Hamı restoranlarda
oxuyur. O zaman biz Şəhriyar adına Mədəniyyət
Mərkəzində, Dənizçilər evində və
başqa mədəniyyət evlərində keçirilən
konsertlərdə oxuyurduq. İndi isə
müğənnilər belə yerlərdə oxumurlar.
- Bəs gündə bir dona
girən estrada "ulduzlar"ına nə tövsiyyə
edərdiniz?
-
Elə bilirəm "ulduz" xəstəliyi son zamanlar
epidemiya kimi yayılıb. Hər yerindən duran adını
müğənni qoyur, həftədə bir kaset yazdıran,
klip çəkdirən istənilən qədərdir. Belələrini dinləyəndə
düşünürsən ki, onların heç adi musiqi
duyumu da yoxdur. Çox təəssüflənirəm ki,
estrada musiqimizin salnaməsinə parlaq səhifələr yazmış
olan "Qaya" kimi ansambllar indi yoxdur. Əsl sənət
məktəbi olan "Qaya"dan cavanlarımız çox
şey öyrənə bilərlər.
- Həmişə
ürəyinizdə oxuduğunuz bir nəğmə varmı?
-
Hər qəlbin öz nəğməsi, öz
zümzüməsi var. Bəzən
sevinəndə, bəzən kədərlənəndə
öz-özümə nəğmələr oxuyuram. İndi
səslənməyən, mənimsə qəlbimdən və
qulaqlarımdan heç zaman çəkilməyən
ötən illərin nəğmələrini zümzümə
edirəm.
Kaspi.- 2008.- 31 may.- S. 20.