Kərim O.
Teatr tamaşaçı axtarışına başlayıb
Bu gün
fəaliyyət sahəsindən asılı olmayaraq, hər
kəs ənənəviçilikdən qaçmaq,
nəsə yenilik etmək, bununla da özünün avanqard
ideyalarını sərgiləmək istəyir. Bu proses sürətləndikcə
şaxələnir və
nəticədə düşüncələr
arasındakı zəncir
qırılır. Müxtəlif
sosial-psixoloji amillərin
toqquşmasının yaratdığı
bu aşınmanın
səbəblərindən biri
də müasirliyə
kortəbii meyllilikdir.
Müasirlik isə öz növbəsində,
problemdir. Odur ki, yaradıcı
insanlar dialektik inkişafda olan gerçəkliyin nəbzini
tutmağı bacarmalı,
buradakı aparıcı
ideyanı mənimsəməli
və bu ideyanı yüksək emosional obrazlar sistemi vasitəsilə təcəssüm etməyə
qadir olmalıdır. Çünki müasir dünyada sənət iki yolla qavranılır.
Birincisi kütləvi
mədəniyyətə mənsubdur.
Burada qavrama prosesi sadə və səthidir. Yəni, yüngül əsər yüngül qavrama tələb edir və kütləyə zövq verməklə kifayətlənir. İkincisi
isə izləyicisindən
dərin qavrayış,
gərgin zehni əmək, yüksək intellektual-estetik hazırlıq,
fərqli düşüncə
tərzi tələb edir. Sonda məhz ikinci növ əsər öz izləyicisinə xüsusi zövq verir, onu düşündürür.
Bu kontekstdən
çıxış etdikdə teatrın daha şanslı
olduğu qənaətinə gəlirik. Çünki bu sahə daim
geniş kütlələrə
- səviyyə və
düşüncə tərzindən,
ideya və hansı sosial zümrəyə mənsubluğundan
asılı olmayaraq, daim geniş və elitar sferaya xidmət edir. Məhz bu halda teatr-tamaşaçı münasibətlərində
uğurlu dialoq alınır. Sadəcə,
ənənəvi teatrşünaslıqdan
fərqli olaraq biz teatrı canlı, axıcı, dinamik proses kimi səciyyələndirməliyik.
Burada geniş yaradıcı həlqənin sonuncusu - tamaşanın qavranma prosesi mərhələsi əsasdır. Çünki
bazar iqtisadiyyatı, texniki sıçrayış
və televiziyalar insanların əlindən
ən tərbiyəvi,
ən maraqlı estetik vasitə olan teatrallığı alır və onu düşünməkdən
vaz keçirən, etik-estetik ekskurslara imkan verməyən yüngül əyləncəyə sövq
edir.
Hazırda teatrın
qarşısında duran əsas məsələ
tamaşaçı uğrunda mübarizədir. Bu həm də
ictimai-siyasi problem olduğundan, onu özbaşına, xaotik-sadədil axının ixtiyarına buraxmaq olmaz. Ona görə
bu gün teatrşünaslıq da mübariz olmalıdır.
Əsl sənət, geniş anlamda, Vətən və vətəndaş uğrunda
mübarizəyə qoşulmalıdır.
Bir də ona görə ki, bu gün
teatr sırf estetik zövq mənbəyi çərçivəsindən
çıxaraq, ictimai-psixoloji,
daha geniş anlamda götürdükdə
- ümummilli məsələyə
çevrilib.
Bütün zamanlarda bu məfkurənin daşıyıcısı olan
teatr təməl prinsiplərdən uzaq düşüb. Düzdür,
bu heç də teatrın kütləvi təfəkkürə
təsirinin itməsi,
ümumi mənəvi-psixoloji tərbiyə mənbəyi olması funksionallığından tam
ayrı düşməsi
anlamına gəlmir. Amma hər halda,
teatr öz missiyasını yerinə
yetirməkdə çətinlik
çəkir və bu proses göz
önündədir. Cəmiyyətdəki
sosial-mənəvi problemlərin fonunda teatrla tamaşaçı
arasında uçurum
yaranır. Tamaşaçıya
ünvanlamağı, təsir
etməyi bacarmayan teatr disfunksiya vəziyyətinə düşür.
Heç nəyə xidmət edə bilməyən teatr isə heç kimə lazım deyil. Ağır da olsa, deməliyik
ki, teatrların qəbul etmək istəmədiyi bu problem bizdə daha qabarıqdır. Bu, heç də parlaq ideyaların, çəhrayi
xəyalların üstündən
xətt çəkmək
kimi, boz düşüncə kimi qəbul edilməsin. Əksinə, bu, problemə ünvanlı baxışdır. Birbaşa,
görmək istədiyini
axtaran baxış.
Teatr
mütəxəssislərimizin məsələ ilə
bağlı irəli sürdükləri müxtəlif
"şünaslıq" fikirlərini bir kənara qoysaq,
apaydın bir mənzərə görünür: teatr
kütlə üçün yox, müəyyən qrup
üçün profilləşib. Amma
istədiyini tapmadığından
həmin qrup da teatrdan uzaqlaşmaqdadır.
Nəticədə "özünü
itirən" teatr tamaşaçı axtarışına
başlayıb. Ekvivalent
ideya, ürəklərə
yol əvəzinə,
tamaşaçı axtarışı
üçün baş
sındıran teatr isə təbii ki, heç kimə lazım deyil.
"Dərviş"
beynəlxalq festivala "Ev"lə qatılacaq
Mayın 28-dən iyunun
1-dək Amsterdamda keçiriləcək qısametrajlı
filmlərin beynəlxalq festivalında Azərbaycan da
iştirak edəcək. Bu film yarışmasına ölkəmizdən "Dərviş"
Prodüsser Mərkəzinin
istehsal etdiyi "Ev" filmi qatılacaq. Rejissor Asif Rüstəmin verdiyi məlumata görə, bu film Roterdam beynəlxalq film festivalında da iştirak edib.
Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin təşkilatçılığı ilə gənc rejissorlar arasında keçirilən "Bu meydan,
bu ekran" müsabiqəsi çərçivəsində
lentə alınan 33 dəqiqəlik "Ev"
filmində əsas rolları aktyorlar Rasim Cəfərov, Təranə Əliyeva, Nəzifə Nəbiyeva, Emin Seyfullayev, Telman Əliyev, Şahin Həsənov, Yalçın Səlimov ifa edib. Ekran
əsərinin operatoru
Adil Abbasov, rəssamları Rafiz İsmayılov, Rafiq Nəsirov, bəstəkarı
Xəyyam Mirzəzadə,
prodüserlər Aynur
Mustafayeva və Əlisa Cabbarovdur."Ev" filmi
İsveçrənin Friburq
şəhərində keçirilən
beynəlxalq kinofestivalda
və bu yaxınlarda Kubada keçirilən beynəlxalq
film festivalında "Ən
yaxşı qısametrajlı
film" nominasiyasına layiq
görülüb. Filmi Fransanın
"Kanal+" və İsveçin ictimai kanalı satın alıb və yaxın iki ildə ekran əsərinin yayım hüququ məhz bu ölkələrdə olacaq.
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 22 may.- S. 10.