Azərbaycan aktyor və
rejissorları tatarıstanlı həmkarlarından xeyli
üstündür
Bu yaxınlarda Azərbaycan Akademik Milli Dram
Teatrını təmsil edən bir qrup nümayəndə
heyəti Tatarıstanın Kazan şəhərindən
səfərdən qayıdıb. Bununla bağlı həmin
səfərdə iştirak etmiş respublikanın xalq artisti
Nurəddin Mehdixanlı ilə görüşüb,
səfər və ümumiyyətlə, Azərbaycan
teatrının bugünkü vəziyyəti haqqında
söhbətləşdik.
- Təxminən 1 il öncə
Tatarıstanın Kamal Akademik Teatrı Azərbaycanda
səfərdə olmuşdu. Onların həmin səfərinə
cavab olaraq keçən ayın 16-da
Milli Dram Teatrı respublikalararası
müqavilə əsasında
Tatarıstanın teatr
şəhəri sayılan
Kazanda 40 nəfərlik
heyətlə işgüzar
səfərdə oldu.
Tatarıstanda bizə
olduqca isti münasibət göstərdilər.
Hələ hava limanında
bizi qarşılamağa
gələnlər arasında
Tatarıstandakı Azərbaycan
diasporu və Tatarıstanın mədəniyyət
nazirliyinin nümayəndələrilə
yanaşı, şəxsən
baş nazirin müavini və başqa rəsmi dövlət məmurları
da var idi.
Səfər çərçivəsində
rejissor Bəhram Osmanovun quruluş verdiyi, Əli Əmirlinin "Mesenat"
və Elçin Əfəndiyevin "Arılar
arasında" tamaşaları
ilə çox uğurlu çıxışlar
etdik. Hər iki tamaşa anşlaqla keçdi.
- Tamaşanı
izləməyə gələnlər
daha çox kimləriydi?
- Zalda daha
çox azərbaycanlılara,
tatarlara və ruslara rast gəlinirdi.
Ona görə də tamaşa rus dilinə tərcümə olunurdu. Tamaşadan öncə Tatarıstan mətbuatı və televiziyaları bizim səfərimiz barədə
məlumat yaymışdı.
Ürəkaçan məqamlardan
biri də o oldu ki,
əgər birinci gün bizi izləyən
tamaşaçılar ancaq
Kazanda yaşayan əhaliydisə, ikinci gün hətta Kazan şəhərindən
120-150 kilometr uzaqda yaşayan insanlar da tamaşaya baxmağa gəlmişdilər.
Tamaşadan sonra Tatarıstanın mədəniyyət
naziri bizi 7 nəfərlik heyətlə
qəbul etdi və hər iki tamaşa haqqında çox yüksək fikirlər söylədi. Həmçinin
nazirlik tərəfindən
teatrımız mükafatlandırıldı.
Eyni zamanda səfər zamanı Tatarıstanın Kamal adına Akademik Teatrı ilə qarşılıqlı əlaqələrimiz
quruldu. Azərbaycan Milli Dram Teatrı
təmirdən çıxan
kimi Kamal adına Akademik Dram Teatrının Bakıya səfər etməsi planlaşdırılıb.
- Necə
düşünürsüz, Azərbaycan və Kazan teatrları arasında nə kimi fərqlər var?
- Bu gün
Azərbaycan cəmiyyətinin
teatr haqqında düşüncələrində yerində olmayan bir fikir formalaşıb.
Çoxları hesab edir ki, bizdə
bu sahə lazım olan səviyyədə deyil. Amma hər dəfə
bizim qastrol səfərlərimiz bunun
əksini deyir. Ona görə də mən tam məsuliyyətlə deyə bilərəm ki, peşəkarlıq baxımından Azərbaycan
aktyoru və rejissoru tatarıstanlı həmkarlarından xeyli üstündür. Bunu tamaşadan sonra Kazanda təşkil olunan iclasda Kamal adına Teatrın yaradıcı heyəti də təsdiqlədi. Amma təkcə peşəkar
aktyor və rejissor işi teatrın yüksək səviyyəsindən xəbər
vermir. Əgər səfərdə olduğumuz
Kazan şəhərinin
teatrları ilə Azərbaycan teatrlarını
müqayisə etsək,
görərik ki, bizdə teatra qayğı, maraq olduqca azdır. Təsəvvür edin ki, əhalisi və ərazisi Bakıdan kiçik olan Kazan şəhərində
16 teatr fəaliyyət
göstərir. Və
bu teatrların hər birinin zalları hər axşam tamaşaçı
ilə tam dolur. Demək olar ki, bütün
teatrların üstündə
böyük hərflərlə
"bilet yoxdur" sözləri yazılır.
Biz orada teatra olan qayğıdan
çox təəccüblənmişdik.
Bir hadisəni danışmaq istərdim.
Kazanda tamaşadan əvvəl teatrın həyətinə yaxınlaşırdım.
Uzaqdan gördüm ki, fəhlə geyimində bir neçə nəfər teatrın ətrafında təmizlik işləri ilə məşğuldur.
Onların arasında eyni işi görən
bir nəfər kostyumlu və nisbətən yaşlı
insan diqqətimi çəkdi. Yaxınlaşanda
məlum oldu ki, bu şəxs
həmin teatrın direktorudur və Kazan şəhərində
olduqca hörmətli insanlardan biridir. Mənə elə gəlir ki, təkcə bu fakt Tatarıstanda teatra olan yüksək
münasibətin, qayğının
sübutudur. Və təbii ki, bu qayğının nəticəsi də yüksəkdir. Kamal adına Teatrı Azərbaycan teatrlarından
fərqləndirən başqa
bir cəhət də o odur
ki, tatar tamaşaçısı daha
səliqəlidir. Biz orada çıxış
edən zaman zalda təsadüfi tamaşaçı görmədik.
Yəni, hiss etmək olurdu ki, bileti təsadüfən
almış insanlar üçün yox, tamaşanı izləməyə
2-3 gün əvvəlcədən
hazırlaşan tamaşaçı
üçün çıxış
edirik. Və həmin insanlar da, sözsüz ki, tamaşanı daha diqqətlə izləyirdilər.
- Tamaşaçının
səhnə əsərinə
münasibətini nədən
müəyyən edirsiniz?
- Aktyor səhnədə
tamaşaçı ilə
üzbəsurət çıxış
edir və asanlıqla tamaşanın
atmosferindən, salondakı
rəngdən bunu müəyyənləşdirə bilər. Bizdə tamaşanın başlamasına
1-2 dəqiqə qalmış
hələ kimsə yerini axtarır, kimsə ayaq üstə olur, kimsə hələ gəlib çıxmamış
olur. Amma Kazanda tamaşanın başlanmasına 10 dəqiqə
qalmış zalda elə bir sükut
var idi ki,
elə bil zal boşdu. Amma əslində bir dənə də boş yer yox idi.
Bunun nəticəsi olaraq tamaşa vaxtı tamaşaçıyla
asanlıqla əlaqə
yaranırdı.
Bundan başqa,
Tatarıstan aktyorlarının
maddi-sosial təminatları
bizdən qat-qat yüksəkdir. Təsəvvür
edin ki, orada teatra təzəcə
qədəm qoyan gənc və təcrübəsiz aktyorun
maaşı bizim 30 illik iş təcrübəsi
olan xalq artistlərinin maaşıyla
eynidir. Eyni zamanda bizdə texniki təchizat da bərbad haldadır. Texniki avadanlıqlarımız 40-50-ci illərin istehsalıdır.
Amma Kazan teatrlarında hər şey kompyuter sistemiylə idarə olunur. İnanırıq ki, Milli Dram
Teatrımız təmirdən
çıxandan sonra bizdə də aktyorlar üçün normal şərait yaradılacaq. Amma teatrdakı şərait nə qədər yüksək olsa da, həmin teatrda nə qədər gözəl aktyorlar çalışsalar
da, mütləq reklama da ehtiyac
var. Bu gün
Bakıda teatrların
öz binalarının
qarşısından başqa
şəhərin başqa
hansısa yerində reklam xarakterli afişalar asılmır. Amma Kazanın bütün mərkəzi
küçələrində çox gözəl tərtibatda, yaxşı işıqlandırılmış, hündürlüyü 7, eni
isə 5 metrə çatan böyük afişalarla rastlaşmaq olar. Mən inanıram ki, əgər bizdə də belə reklamlar gedərsə, mütləq teatra gələn insanların sayı artar və ona münasibət
dəyişər. Doğrudur,
bu gün teatra gələn tamaşaçıların azlığını
sosial problemlərlə
də əlaqələndirirlər.
Amma mən bununla qətiyyən razı deyiləm. Çünki əgər yerli və ya xaricdən
gələn müğənnilərin
konsert proqramlarına nəzər salsaq, görərik ki, biletlərin qiymətlərinin
çox baha olmasına baxmayaraq, bir dənə də boş yer tapılmır. Eyni zamanda, problem
doğuran məsələlərdən
biri də Azərbaycan tamaşaçısının
teatra yalnız əyləncə kimi baxmasıdır. Amma əslində teatr daha çox ideoloji bir silahdır.
Teatra gəlməklə
tamaşaçı müəyyən
qədər xalqının
tarixinə nəzər
salır, keçmiş
geyimləri barədə
məlumat alır, əfsanəsindən, qəhrəmanından
xəbəri olur. Bunlar da normal
vətəndaşın formalaşması
üçün çox
vacib şərtlərdir.
Amma bu o
demək deyil ki, mən biz
də şou-biznesin, estradanın inkişafının
əlehinəyəm. Qətiyyən.
Sadəcə düşünürəm
ki, bütün sahələr eyni səviyyədə inkişaf
etməlidir. Bir xalqı ancaq şou-biznes əhli formalaşdıra bilməz.
Amma mən optimistəm və düşünürəm ki,
gələcək də
bütün bu problemlər yavaş-yavaş
öz həllini tapacaq. Artıq hər kəsə məlumdur ki, ölkə prezidentinin göstərişi ilə
bu yaxınlarda teatrımız təmirə
bağlanır. Bu isə artıq Milli Dram Teatrının
müəyyən problemlərinin
həlli deməkdir.
525-ci qəzet.- 2008.- 15 may.- S. 7.