Məhərrəmova T.
“Mən səhnədən heç nə
istəmirəm”
Səidə Quliyeva,
Əməkdar artist: "Biz müğənni deyilik ki,
həftədə bir mahnı ilə efirə
çıxaq"
İndi ya aktyorların sayı çoxalıb, ya da
tamaşalar əvvəlki illərə nisbətən çox
az səhnələşdirilir. Fimlərin az çəkilməyi də
öz yerində. Çünki ekranda görməyə
adət etdiyimiz indiki "ulduzları" çıxmaq
şərtilə, tanınmış aktyor və aktrisalar
"niyə görünmürsünüz?" sualını
çox vaxt təəccüblə qarşılayırlar.
Bəzisi "unudulmuşam" deyirsə, bəzisi ildə
bir-iki tamaşaya dəvət almağı və ya filmdə
çəkilməyi uğurlu fəaliyyət hesab edir.
Çoxları da yaradıcılıq planlarını gizli
saxlayır. "Deyəndə mənə düşmür",
"hələlik sirdir, maneçilik olar" və ya
"reyissorun xoşuna gəlməz" cavabını
eşidirsən.
Akademik Dram Teatrın aktrisası, Əməkdar artist
Səidə Quliyeva da analoyi sualımızı eynilə
cavablandırdı:
- Bir neçə
planım var. "Srace" kanalından dəvət
almışam. Hələ açıqlamaq istəmirəm.
- Ötən illərdə olduğu kimi bu
gün səhnəyə çıxmaq sizə eyni
zövqü verirmi?
- Ümumiyyətlə, səhnəyə
çıxmaq mənə həmişə zövq verir.
Mən bunu dana bilmərəm. Bəlkə siz
tamaşaçı tərəfindən qəbul
olunmağı demək istəyirsiniz? Şəxsən öz
payıma deyirəm: mənə münasibət
həmişə gözəl olub. Bunu həmişə hiss
edirəm. Hərdən bizim aktrisalar deyir ki,
küçədə gedirdim, mənə filan sözü
dedilər. Şəxsən mənə deyilməyib.
Bəlkə də fikirləşərsiniz ki, Səidə
özünü bu gün çox təriflədi. Yəni olan
şeyi deyirəm. Tamaşaçılar - yaşlılar,
gənclər, hətta uşaqlar həmişə mənə
çox gözəl sözlər deyiblər. Mən
həmişə tamaşaçı sevgisi ilə
əhatə olunmuşam. Səhnəyə çıxanda
böyük məsuliyyət hiss edirəm. Pərdə
açılanda, artıq hər şeyi unuduram.
- Tamaşaçılar
deyir ki, Səidə xanım səhnədə çox
təbii oynayır. Bəlkə bu fikrə münasibət
bildirmək təvazökarlıqdan uzaq olar. Hər halda bilmək
istərdim, bu təbiiliyi auditoriyada, yoxsa səhnədə
öyrənmisiniz?
- Deyə bilmərəm... O
mənim naturamdan gəlir. Mən,
ümumiyyətlə, təmiz insanam. Həyatda
da səmimiyəm. Həmin naturalizm,
səmimiyyət daxilimdən gəlir. Bunu
öyrətmək lazım deyil. Çox
təəssüf ki, axır vaxtlar süni oyunlarla o
qədər qarşılaşırsınız ki, təbii
oyunu görəndə onu daha parlaq qəbul edirsiniz. Səhnədə hər şey təbii
olmalıdır. Çünki sən insan
taleyi yaradırsan.
- Teatrda
təzə rollarınız varmı?
- Hələ ki, yeni bir rolum
yoxdur. Heç təklif də almamışam.
Keçən ilin dekabrında türk dramaturqu
Tüncər Cücenoğlunun "Uçqun"
əsəri əsasında səhnələşdirilən
tamaşada baş rolu oynadım. Bu
mənim uğurlu rorllarımdan biri idi. Tamaşa
cari repertuardadır. Əgər ildə bir-iki tamaşada
oynayır və ya bir filmə çəkiliriksə, bu
bizimçün az iş deyil. Sizə elə gəlir ki, azdır. Biz müğənni deyilik ki, həftədə bir
mahnı ilə efirə çıxaq. Biz
yaradıcı adamlarıq.
-
Yaradıcılığınızda kino fəaliyyətiniz
də mühüm yer tutur. Teatr aktrisası
üçün filmdə çəkilməyin hansı
çətinliyi var?
- Teatr aktrisası
üçün filmdə işləmək çox
çətindir. Düzdür film, dublyay bizim
sənətimizin bir qoludur. Amma kino
çox çətin sənətdir. Xüsusən
bu gün çox çətindir. Əvvəla,
kinoda maddi tərəf çox yüksək olmalıdır
ki, reyissor istədiyini çəkə bilsin. Əlbəttə, bir aktrisa kimi mənimçün
hər şey məsuliyyətlidir. Asan bir
şey yoxdur. Ümumiyyətlə mənim
həyatımda asan heç nə olmayıb. Eləcə də kino fəaliyyətim. Mən kinoya çəkilməyi çox sevirəm.
-
Eşitdiyimə görə, reyissor Vaqif Mustafayevin təzə
çəkəcəyi filmə dəvət almısınız.
- Hələ dəvət
almamışam. Ola bilər ki, dəvət
olsun.
- Siz
qabaqlar televiziya filmlərində çox çəkilmisiniz. Bəs bu gün belə dəvətlər olmurmu?
- Mən televiziya
filmlərində çəkilməyimə görə Ramiz
Həsənoğluna minnətdaram. O, məni ilk dəfə
"Atayevlər ailəsi"ndə Reyhan obrazına
çəkdi. Mən bir günün
içində məşhurlaşdım. Dünənki
adi bir qıza səhər hamı Reyhan deyirdi.
Televiziyanın geniş auditoriyası var. Teatra isə 500-600 adam gəlib baxır. Televiziya
ilə məşhurlaşandan sonra da teatrda oynaya-oynaya
mənə Reyhan deyirdilər. Get-gedə
öz adımı bərpa elədim. Ancaq
indi tamaşalar çəkilmir. Çox
istərdim ki, Ramiz Həsənoğlunun
çəkəcəyi yeni bir tamaşada oynayım. İndi 3-4 ildən bir tamaşa
çəkilirsə, sevincimizdən uçuruq.
-
Gənclik illərində səhnəyə təzə qədəm
qoyan aktrisa tanınmaq, sevilmək üçün
bəlkə daha çox canfəşanlıq edir. Sonrakı illərdə isə təcrübəsi
ona kömək olur. Siz yəqin ki, bu
gün təcrübənizdən yararlanırsınız?
- Canfəşanlıq
sözü düz deyil. Təcrübə,
istedad, zəhmət lazımdır. Bunlar
hamısı bir yerdə olanda yüksək
nəticələr alınır. Aydın
məsələdir, teatrda birinci illə 30 ilə yaxın
işləyən aktrisa arasında böyük fərq var.
İllər keçir, təcrübə, səhnənin
sirləri qazanılır.
-
Aktrisaların səhnədən vaxtında getməsinə
necə baxırsınız?
- Əgər o adam özünü sağlam, bu teatra
lazımlı hesab edirsə, niyə getməlidir? Əgər görürsən ki, artıq oynaya
bilmirsən, səhhətin maneçilik törədir, onda
gedə bilərsən. Xaricdə belə bir şey var: aktrisalar
qocalıqlarını göstərmək istəmirlər. Onlar ulduz səviyyəsində səhnədən
ayrılır və arxalarında milyonlar olur. Onlar özlərini dolandıra bilirlər. Bizim kimi "3 manat burdan, 5 manat ordan" - deyə
özlərini dolandırmırlar.
- Əgər bu gün hər hansı tamaşada sizə
gənc qız rolu tapşırılsa, oynayarsınız?
- Yox, oynamaram. Oynayanlara da deyirəm ki, əzizlərim,
özünüzü gülünc vəziyyətdə
qoymayın. Çünki hər yaşın öz
xüsusiyyətləri var. 18 yaşında qızın
ağlamağı ilə 46 yaşında qız rolu oynamaq
istəyənin ağlamağı, yerişi, baxışı
bir ola bilməz. Təbiətin insana verdiyi bu
keyfiyyətlər il-ildən təkmilləşir. Baxıb deyirsən ki, bu insan cavandır, ancaq
həyatda kamil görsənir. İnsan var
ki, yaşı 70-dir, ancaq özünü cavan, yüngül
aparır. Bu da gülünc
görünür. Hər yaşın
öz gözəlliyi var. Bunu mən deməmişəm,
dahilər deyib. Deyim sizə ki, qoca rolunu da
oynamağın əleyhinəyəm. Bilirsiniz,
yabançı görsənir. Məsələn,
mən, "Ölülər"də Kərbəlayı
Fatmanı oynayıram. Elə
özümü oynayıram. Obraz mənim
üçündür. Hərdən
deyirlər ki, sən bu rolda çox cavan
görsənirsən. Deyirəm ki, niyə cavan
görsənirəm, mən özümü, öz
yaşımı oynayıram!
-
Yaşa uyğun bir obrazı oynamaq təbiidir. Ancaq
bəzən aktyorlar deyirlər ki, "mən filan rolda öz
taleyimi oynadım". İnsan öz
taleyini səhnəyə gətirə bilərmi?
- Mən razı deyiləm. Gərək onda yanında bir dramaturq oturdasan ki, o
sənin bütün həyatını yaşasın.
Heç bir insanı özü bilən qədər ikinci bir adam bilə bilməz. Mən
öz taleyim haqqında oturub yaza bilərəm. Onu kim oynasa da, mən istəyən heç vaxt
alına bilməz. Üzr istəyirəm,
mən başqasının skletini yaşaya bilərəm - ona
ət, qan verə bilərəm. Tam
yaşamaq mümkün deyil. Çalarlar,
bənzətmələr ola bilər. Sizə bir söz də deyim, özünü oynamaq
bir dəfə olur. Yalnız bir obrazda
özünü oynaya bilərsən.
-
Başqasının taleyini oynamaq necə, asandırmı?
- O da çətindir. Biz bədii
əsərləri oynayırıq. Məsələn, sizin
taleyinizi süzgəcdən keçirib oynayacağıq. Onu
da tam oynamaq mümkün deyil. Bir az yeriş, bir az
baxış, bir az dünyagörüşü obraza
əlavə edirik. Bir də görürsən ki,
yazıçının yazdığı obrazda bunların
heç biri yoxdur. Biz öz fantaziyamızı əlavə
edirik. Mən bunu həmişə
tələbələrimə də deyirdim. Məsələn,
soruşurdum ki, bu gün metro ilə gəlmisən,
nələr görmüsən? Onun üstünə onunu da
qoy danış. Fantaziya, müşahidəçilik nə
qədər qabarıq olsa, sənətin xeyrinə olar.
Tamaşaçı da baxanda mənəvi zövq almaqdan
başqa nəsə öyrənə bilər.
Həmişə deyirəm ki, bizə tarixi əsərlər
lazımdır. Çünki biz keçmişimizi
unutmuşuq. Sabah gənc, məktəbli arxivləri axtarıb
"Göytürklər"i oxuyan deyil ki. Bəxtiyar
Vahabzadə "Özümüzü kəsən
qılınc"da bunu yazıb. Gəl bax, öyrən.
Görün, teatr nə boyda bir məktəbdir. Elə
müasir bir şeyi götürək: İlyas
Əfəndiyevin "Məhv olmuş
gündəliklər", "Sən həmişə
mənimləsən" pyeslərində insan taleləri var.
Bir vaxtlar dəb düşmüşdü: cavan qızlar
yaşlı kişilərə vurulurdu. Görünür,
İlyas Əfəndiyev o dövrdə "bunun
nəticəsi nə ola bilər" - deyə bu mövzunu
yazıb. Demək istəyib ki, onun ürək ritmi ilə
sənin ürək ritmin bir vurmayacaq. Belə şeylər
olub həyatda, ancaq heç vaxt xoşbəxtlik tapmayıblar.
60 yaşında bir insanla 20 yaşında adamın
məhəbbəti süni görünəcək,
alınmayacaq.
- Bir neçə il bundan
əvvəl "30 ilə yaxın ömür verdiyiniz
səhnədən istədiyiniz nədir?" sualıma
"Diqqət" - deyə cavab vermişdiniz. Arzuladığınız
diqqət nəhayət, sizə yönəldimi?
- Səhnədən yox, mən bunu
sənətə qarışdırmaq istəmirəm. Mən
səhnədən heç nə istəmirəm.
Əksinə, mən səhnəyə verməliyəm.
Səhnədə gözəl obrazlar yaratmalıyam.
Həmişə olduğu kimi, səhnəyə sadiq
olmalıyam. Mənə diqqət yönəldi deyəndə,
prezident mükafatı alıram. Əgər mayın 10-u
üçün də təqdimat olsa, sualınızın
cavabını tamam alarsınız.
- Tələbəlik
illərində Ədil İsgəndərov
içərisində siz olmaqla sonuncu kursunu institut boş
qalmasın deyə, pedaqoq olmaq üçün
hazırlayıb. Bu sözləri özünüz demisiniz.
Anca siz bir müddət dərs deyəndən sonra fasilə
verdiniz. Əgər sirr deyilsə, müəllimliyinizdən
niyə əl çəkdiniz?
- Burda sirr yoxdur. Müəllimlikdən də
əl çəkməmişəm. Düzdür,
artıq 4 ildir dərs demirəm. Müəllimlik
elə məsuliyyətli sənətdir ki, ona əmək
sərf olunmalıdır. Ancaq mən
teatrda, kinoda öz yaradıcılığımla
məşğul olmaq istəyirəm. Ola
bilsin ki, təqaüd yaşında dərs deməyə
gedərəm. Onu da deyim ki, indiki
tələbələrin əksəriyyəti məni qane
eləmir. Onlarla çəkəcəyim
zəhmətə heyifim gəlir. Test üsulu instituta
qəbul zamanı çox vaxt istedadlı, savadlı
tələbəni kölgədə qoyur. Qeyri-ixtisas
sahibləri institutda oxumalı olur. Onlarla
əziyyət çəkməyə dəyməz.
Kaspi.- 2008.- 6 may.- S. 12.