Estrada müğənnisindən
muğam ifaçısı olmaz
Mənsum İbrahimov: "Bayağı
mahnılardan qaçmağın bircə yolu var: düzgün
təbliğat və ictimai qınaq"
Bu
gün sizinlə görüşdürdüyümüz
müsahibimizi tanıyanların hamısı eyni
sözü deyir: sadə və səmimidir. Elə
bu xüsusiyyətinə görə də onu bir insan kimi
hər kəs sevir. Söhbət Akademik Milli Dram Teatrının
solisti, muğam ustası və səhnəmizin Məcnunu
adlandırılan Mənsum İbrahimovdan gedir. -
Mənsum müəllim, əvvəlcə yaradıcılığınızdan
başlayaq. Hazırda nə işlə məşğulsunuz
və hansı yeniliklər var? - Mən gələn
həftə İranda möhtəşəm bir konsert verəcəm.
Bu həftənin sonu yola düşəcəm. Konsertdə
muğamlar səslənəcək və xalq mahnıları
hazırlamışam. Hansı ki, o xalq mahnıları
hələ gənc ifaçılarımız və muğam
ustalarımız tərəfindən o qədər
də ifa olunmayıb. Bunlar nadir hallarda oxunan mahnılardır
və mən həmin mahnıları üzə
çıxartmışam. Konsetdə muğamlara daha
çox üstünlük verəcəm. Bilirsiniz ki,
İranda da muğamlar sevilir və ifa olunur. Yayda muğamlardan
ibərət diskim işıq üzü görəcək.
Bundan əvvəlki diskim 2003-cü ildə işıq
üzü gördü. Hərdən mənə sual verirlər
ki, niyə disk və kasetin gec-gec işıq üzü
görür. Amma düşünürəm ki, gündə
disk çıxarmaq olmaz. Çalışdığım
Opera və Balet Teatrında da işlərim normal gedir.
Orada da tamaşalar üzərində işləyirəm.
Bir sözlə, həm teatrda, həm də öz yaradıcılığımda
işlərimi paralel şəkildə aparmağa
çalışıram ki, biri digərindən geri qalmasın.
Eyni zamanda pedaqoji fəaliyyətimi davam etdirirəm,
çoxlu tələbələrim var, onları yetişdirməklə
məşğulam. - Disk və albomlardan söhbət
açdınız. Bizim estrada müğənnilərimiz
bundan gəlir götürmədiklərini söyləyir.
Bəs muğam ifaçıları necə, gəlir
götürə bilirmi? - Bəzən söyləyirlər
ki, estrada musiqilərinə meyl çox olduğu
üçün, yəni onlara hər bir təbəqə
qulaq asdığı üçün bu sahədə piratçılıq
daha çoxdur. Lakin belə deyil. Janrından asılı
olmayaraq piratçılıq hər sahədə var,
özü də kifayət qədərdir. Təəssüflər
olsun ki, biz də heç bir gəlir götürə bilmirik.
Sadəcə, tamaşaçılarımızın xatirinə
disk və ya albom çıxarmaq məcburiyyətindəyik.
Hər bir mahnını yazdırmaq xeyli pul tələb
etdiyindən maddi cəhətdən ziyana düşürük.
Yenə də söylədiyim kimi, insanların tələbatını
nəzərə alaraq onlara musiqilərimizlə
zövq verməyə çalışırıq. -
Bütün dünya musiqiləri ilə müqayisədə
bizim musiqimiz çox zəngindir. Bəs bu zənginlikdən
musiqiçilərimiz yetərincə yararlana bilirmi?
- Yararlana bilənlər var və olub. O vaxtkı sənətkarlar
arasında Zeynəb Xanlarovanı, Rəşid Behbudovu
misal çəkə bilərəm. Yeri gələndə
bu gün də var. Amma əfsuslar olsun ki, bu gün belə
sənətçilərin sayı azalıb. Sözünüzə
qüvvət, Azərbaycan musiqisi kimi rəngarəng
və çoxşaxəli musiqi yoxdur. Lakin bu gün bizim bəzi sənətçilər
ondan istifadə edə bilmir. Muğamlar üzərində yazılmış
yeni musiqiləri və muğamları aranjiman adı
altında qərb musiqisinə yönləndirirlər.
Artıq bu aranjiman deyil. Aranjiman
yeni improvizə deməkdir. Bizim musiqilərdə
isə improvizə yoxdur. - Bəs tamaşaçının
zövqü sizi qane edir? - Bir neçə il
bundan əvvəl vəziyyət çox acınacaqlı
idi. Amma indi yavaş-yavaş düzəlir.
Bunun isə günahı bizim yüngül
musiqi ifa edən müğənnilərimizdədir.
Onlar nə ifa edirlər, tamaşaçı
da onu qəbul edir. Həmin müğənnilər
efirdə söyləyirlər ki, bayağı musiqini
tamaşaçılar tələb edir. Bütün
kütlənin zövqü təbii ki, yüksək ola bilməz. Bəs musiqiçi
nə üçündür? İnsanların
zövqünü tərbiyə etmək üçündür.
Musiqiçi dinləyicinin səviyyəsinə
enməməlidir. Təəssüf ki,
bizdə bütün bunları tamaşaçının
üzərinə atırlar. Lakin ona seçim
imkanı vermirlər. Buna baxmayaraq,
bu dəqiqə şou-biznesdə ələnmə gedir
və bu mərhələni digər ölkələr kimi
biz də keçməliyik. Problemlər
zaman keçdikcə özü-özünə həll
olunmalıdır. Bəzi adamlar deyir
ki, senzura olmalıdır. Amma elə
deyil. Sovet dönəmində olduğu
kimi, qadağa və yasaqla heç nə həll olunmur.
İnkişaf etməkdə olan bir ölkənin
qarşısına hansısa sahədə sədd
çəkmək düzgün deyil. Bunun bircə
çıxış yolu var: düzgün təbliğat
və ictimai qınaq. Bir məqamı da vurğulamaq
istəyirəm ki, baş vermiş boşluğu pis
və ya yaxşı nə isə doldurmalı idi. Bir müddət bu sahədə boşluq yarandı
və ona görə də bayağı musiqilər meydana
gəldi. Artıq belə musiqilər
sıradan çıxmaq üzrədir. Çünki inkişafa doğru gedirik. Məsələn,
ötənilki muğam müsabiqəsi ilə builki muğam
müsabiqəsi arasında insanların fikri, professional
musiqiyə marağı xeyli artıb. Tamaşaçı
bilir ki, professional musiqi hansıdır, bayağı musiqi
hansıdır. Hətta rusdilli tamaşaçılar
belə muğam musiqilərini həvəslə dinləyir.
Eyni zamanda gənclər arasında muğama qulaq asanların
sayı çoxalıb. - Mənsum müəllim, hazırda
bizdə belə bir təəssürat yaranıb ki,
müğənnilik ən asan və gəlirli sənətdir.
- Təəssüf edirəm ki, onlar doğrudan da belə
bir fikirdədilər. Amma bu sənətin məsuliyyətini
dərk etmirlər. Belələrindən elə bizim
sənət aləmində də var. Ən çox da bu
bəla estrada sahəsindədir. Oxumaqlarına
heç fikir vermirlər. Ancaq ekranlara çıxıb
özlərindən danışırlar. Gözəl olmaq
da lazımdır. Amma tamaşaçıya müğənninin
birinci növbədə səsi və ifası maraqlıdır.
- Mənsum müəllim, bu gün ölkəmizdə
konsert verən yerli müğənnilər də kifayət
qədərdir, kənardan gələn sənətçilər
də. Çox vaxt tamaşaçılarımızın
türk və ya digər ölkələrin müğənnilərinin
konsertinə böyük axını bizimkiləri
qıcıqlandırır. Amma bir məqamı yaddan
çıxarırlar ki, digər ölkələrin
sənətçiləri canlı oxuyur, amma sən fonoqram
oxuyursan. Fonoqramın toylara da yol açması xüsusi
olaraq acınacaqlı haldır. - Razıyam. Onların
bu qıcığı əsassızdır. Günahı
özlərində axtarmalıdırlar. Əgər tamaşaçı
konsertdə müğənninin canlı ifasını
eşitməyəcəksə, onu diskdən də dinləyə
bilər. Bayaq söylədiyim kimi, bunları yalnız
özləri maraqlandırır ki, tamaşaçı
məni canlı görsün. Toylarda fonoqrama gəlincə
isə, bu, bizim çox ağırlı yerimizdir. Siz
elə bilirsiniz ki, o "ifalardan" toy sahibləri razıdır?
Əsla! Sadəcə uşaqlarının sözü
ilə həmin müğənniləri çağırırlar,
ad olsun ki, filankəns gəldi toyda oxudu. Amma həmin
müğənninin ifasına heç qulaq asan yoxdur. Bu
şəraiti onlara ya ada, ya da nəyəsə görə
tamaşaçılarımız yaradır. Canlı
ifanı hər kəs sevir. - Səhnədə 100-ə
qədər Məcnun yaratmısınız. Məcnun olana
qədər deyəsən çox əziyyət
çəkmisiniz... - Əlbəttə ki, biz o vaxt
çox əziyyət çəkirdik. İndiki gənclər
üçün imkanlar genişdir, radiolar, televiziyalar,
qəzetlər və s. Yəni tanınmaq
üçün əlverişli şərait var. Amma biz
daşlı-kəsəkli yollardan keçmişik,
hətta yolumuzda o qədər maneələr olub. İndi
mən həm dərs dediyim konservatoriyada, həm də
teatrda gənclərə kömək etməyə
çalışıram. Onların əlindən tutub
cığır açıram. Bizim vaxtımızda
böyük sənətkarların bizə qarşı
qısqanclığı vardı. - Hansı sənətkarlar
idi onlar? - Yox, onların adlarını söyləmək
etikadan kənar olardı. Amma Allah onlara rəhmət
eləsin, eyni zamanda bağışlasın. - Qeyd etdiniz
ki, xalq mahnılarını qərb boğazları
ilə ifa edirlər, adını da "aranjiman" qoyurlar.
Bəs muğamla estradanın sintezinə necə baxırsınız?
- Muğama müxtəlif yanaşmalar var. Məsələn,
Vaqif Mustafazadə cazla muğamı sintez edib, amma
səviyyəli şəkildə. İndikilərin
isə əksəriyyəti özfəaliyyət səviyyəsindədir.
- Estrada ifaçılarının muğam oxumasına
necə baxırsınız? Çünki muğam ifaçılarından
fərqli olaraq, estrada müğənniləri müxtəlif
janrlara müraciət edir. Sizcə, bu, normaldır? -
Mənim buna münasibətim normaldır. Hansı janrda
oxumasından asılı olmayaraq, sənətçinin
muğamı bilməsi müsbət haldır. Ən
azından ifa etdiyi mahnının hansı muğam
üzərində yazıldığını bilir. Amma
estrada müğənniləri nə qədər muğam
ifa etsə də, onlardan muğam ifaçısı
çıxmaz. - Mənsum müəllim, kitab oxumaqla aranız
necədir? - Çox yaxşıdır. Evimdə böyük
bir kitabxanam var. Ora 3 mindən çox kitab toplamışam.
Onların içərisində Azərbaycan əsərləri
ilə yanaşı, dünya əsərləri də var.
Hər birini oxumuşam. Düşünürəm ki,
sənətçi, ümumiyyətlə, ictimaiyyət
arasında olan insan mütaliə ilə daim məşğul
olmalıdır. Çünki o, hər an, hər dəqiqə
xalqla ünsiyyətdə olur. Ona
görə də onun intellektual səviyyəsi yüksək
olmalıdır.
Üç
nöqtə.- 2008.- 24 may.- S. 15.