Sənətdə
heç zaman zirvə olmur
Bu yaxınlarda Opera və Balet Teatrında
Verdinin "Trubadur" operası yenidən oynanıldı. Hər dəfə klassik operalarda yeni
SƏS axtarışına çıxan teatrın
budəfəki tapıntısı da uğurlu oldu. Leonora obrazının ifaçısı Eleonora
Mustafayevanın debütü təkcə teatrın kollektivi
tərəfindən deyil, tamaşaçılar
tərəfindən də rəğbətlə
qarşılandı.
- Adınızla ifa etdiyiniz obrazın
üst-üstə düşməsini təsadüf hesab
edirsiniz, yoxsa cəhd?
- Bu mənim debütüm idi. Təbii
ki, çox böyük həyəcan var idi.
Tamaşanı təhvil verənə qədər
həddən artıq ciddi iş tələb olunurdu. Bu tamaşa üzərində var gücümlə
çalışırdım. Onu da deyim
ki, "Trubadur" diplom işim olub. Bu
operanı institutda oxuyanda çox sevirdim. O zaman bu
operadan bir parça oxumuşdum. İnstitutda
oxuyanda başqa partiyaları da oxuyurdum. Bəzən
onları ifa etmək mənə çətin gəlirdi.
Heç vaxt inana bilməzdim ki, Leonora
partiyasını bütövlükdə oxuya
biləcəyəm. Ancaq bu partiyanı ifa
etmək mənə o qədər də çətin
olmadı. Məqsədimə çatmaq
üçün çox çalışdım. Bu obrazın ağırlığını
əvvəlcə bu qədər dərk etmirdim. Sanki bu partiyanı oxuduqca daha da böyüdüm,
məsuliyyətim çoxaldı. Həm də
teatrın direktoru Akif Məlikov, truppa müdiri Toma xanım,
konsertmeystr Məlahət xanım, dirijor Cavanşir
Cəfərov və b. sözün həqiqi mənasında
mənə dəstək oldular. Adımla
uyğun gələn Leonora partiyasını oxumağım
bəlkə təsadüfdür, bəlkə də, yox.
Daha dəqiq desəm, bu partiya ona görə
xoşuma gəlir ki, Leonora öz sevgisi uğrunda
həyatından keçir. Obrazda çox
müxtəliflik var. O, gənc, sevgi dolu, hissiyyatlı bir
qadındır. Sevgilisi Monrikanı
həsrətlə gözləyir. Onun
yolunda canını fəda edir. Həyatda
çox nadir hallarda insan öz sevgisi yolunda canını qurban
verir. Hərdən mənə elə
gəlir ki, Verdi bu operanı sanki mənim üçün
yazıb.
- Maraqlıdır, belə bir sevgi
qəhrəmanını oynamaq sizi niyə bu qədər
cəlb etdi?
- Nədənsə bu obrazı mən daha
yaxşı duyuram. Çünki mənim
içimdə də həyat yoldaşıma qarşı
böyük sevgi var. Eyni hissləri mən də
keçirirəm. Bu obraz mənə
hisslərimi aydınlaşdırmaqda çox kömək
etdi. Mənə elə gəlir ki, mən
də sevgim uğrunda belə bir addım ata bilərəm.
Allah mənə bu hissi yaşamağa imkan verdi.
- Həyat yoldaşınız da sənət
adamıdır?
- Həyat yoldaşım Mustafa Mustafayev Gənc
Tamaşaçılar Teatrının rəssamıdır. Bundan əlavə, Bələdiyyə Teatrında
tamaşalara tərtibat verib, bir neçə kinonun
rəssamı olub. Ümumiyyətlə,
ailədə hamısı sənətə bağlı
adamlardır. Qayınanam Almaz xanım da
aktrisadır. Rəhmətlik qayınatam da
rəssam olub. Onu da deyim ki, ailəmin
də mənə çox böyük köməyi oldu.
Yalnız obraz haqqında
düşünməyim üçün onlar mənə
bütün şəraiti yaratdılar. Mustafa
mənim üçün Leonora partiyasının
ayrı-ayrı versiyalarını yazıb gətirdi.
Əlbəttə, mən bu partiyalarla
- Tamaşadan sonra ilkin fikirlər necə oldu?
- Bu barədə mənim
danışmağım təvazökarlıqdan uzaq olsa da,
yaxınlarımdan hiss etdiyim ümumi əhval-ruhiyyə
çox yaxşı idi. Hamı məni
təbrik elədi. Ancaq bilirəm ki,
sənətdə heç zaman zirvə olmur. İşləməli, yeni obrazlar üzərində
çalışmalıyam.
- Çox vaxt məzunlar institutu
bitirəndən sonra hələm-hələm peşəkar
səhnəyə yol tapa bilmirlər. Sizin üçün bu
yol asanmı oldu?
- Əvvəla, qeyd edim ki, mən
opera dərslərini Gülcahan Əhmədovadan
almışam. Gülya xanım mənə böyük
məktəb verdi. O, mənə
səhnəni sevdirdi. Səhnədə ilk
addım atmağı mənə öyrətdi. Teatra gələndən sonra isə baş rejissor
Hafiz Quliyev, Hüseyn Əliyev mənə çox
kömək elədilər. Bu teatra
gəlişim asan olmadı. Mən bir
müddət sənətə fasilə verib Moskvada
yaşadım. Moskvada olarkən vokal
müəllimim Tarasovadan dərs aldım. Bundan
əlavə, tamaşalara qulaq asmağa gedirdim. Ancaq səhnəyə çıxmırdım.
Tələbəlik illərində isə
Moskvaya qastrol səfərim olmuşdu. Birdən-birə
orkestrlə səhnəyə çıxıb oxumaq çox
çətindir. Mənim ilk konsertim
Simfonik Orkestrin müşayiəti ilə Filarmoniyada
keçirilib. Həmin konsertdə "Arşın mal alan"dan Gülçöhrənin
ariyasını oxumuşdum. Opera Teatrında
səhnəyə çıxanda isə çox
həyəcanlı idim. Çünki
orkestr üzvləri hamısı təcrübəli
insanlardır. Ancaq dirijor Cavanşir
Cəfərov orkestrdən qabaq mənimlə ayrılıqda
məşq etdi. Onun köməyi
nəticəsində mən sərbəst oxuya bildim. Tərəf-müqabillərim Əvəz
Abdullayevlə Həsən Enami də mənə çox
kömək etdilər. Biz institutda da bir
yerdə oxumuşuq. Onlar səhnə
arxasında mənə çox böyük ruh verirdilər.
- Milli operalarımızda səhnəyə
çıxan solistlər adətən Leyli obrazını
oynamaq istəyirlər. Bəs xarici operalarda
hansı partiya əsasdır?
- Mən hələ institut illərindən
"Trubadur"u oynamaq istəyirdim. Bütün
sopranolar bu partiyanı oynamaq istəyir. Mənə
elə gəlir ki, səsimə həm də Aida partiyası
düşür. Milli operalarımıza
gəlincə, Fikrət Əmirovun "Sevil" operasında
oynamaq istəyirəm. Onu da deyim ki,
hal-hazırda bu partiyanın üzərində
çalışıram. Gələcəkdə
həm də "Toska"da Toskanın partiyasını oxumaq
istərdim. Ümumiyyətlə, arzular
çoxdur.
- Bizim opera səhnəsindən xarici
ölkələrin səhnəsinə çıxmaq
asandırmı?
- Asan heç nə yoxdur. Təkcə
onu deyə bilərəm ki, yalnız işləmək
lazımdır. Əgər insan
çalışsa, həmin imkanları əldə edə
bilər. Mənə elə gəlir ki,
hər şey insanın özündən asılıdır.
İnsana heç nə
göydəndüşmə verilmir. Bilirəm
ki, Leonora partiyasını oxudumsa, arxayınlaşmaq lazım
deyil. Çox vaxt bizim sənətimizi
idmanla müqayisə edirlər. İdmanda
olduğu kimi həmişə məşğul olmaq
lazımdır. Bu sənətdə dayanmaq
geriyə qayıtmağa bərabərdir. Teatrımızda
rəhbərlik gənclər üçün hər cür
şərait yaradır. Qalanı isə
özümüzdən asılıdır.
- Bəs beynəlxalq müsabiqələr sizi
maraqlandırmır?
- 1995-ci ildə Heydər Əliyev adına Sarayda keçirilən
müsabiqədə laureat olmuşam. Onda
İncəsənət Gimnaziyasında oxuyurdum. Sonrakı illərdə bir sıra problemlər
yarandığından müsabiqələrdə iştirak
edə bilmədim. Amma mənə elə
gəlir ki, bundan sonra daha peşəkar
müsabiqələrdə iştirak edəcəyəm.
- Necə bilirsiniz, ailə həyatı hardasa
sənətdə irəli getməyə mane olurmu?
- Burda hər şey fərdidir. Amma
şəxsən mənə ailəm dayaq olur. Onların dəstəyi olmadan bəlkə də
səhnəyə çıxa bilməzdim. Mən təzəcə ailə qurmuşam. Onu da deyim ki, mənim sənətim də o vaxtdan
başladı. Həyat yoldaşım
məni çox həvəsləndirdi. Dedi oxu,
özünü göstər. Düzdür,
sizin sözlərinizdə həqiqət var. Bəzən bizim
sənətdə olanlar ailə qurduqdan sonra
uzaqlaşırlar. Ancaq bu
sənətdə insana mütləq həmdəm
lazımdır. Mən bu həmdəmi
gördüyümdən ürəkləndim. Ailə qurmamışdan əvvəl ata-anam da
mənə kömək edirdi. İndi hiss edirəm ki,
sənətə uzun müddət özümü bağlaya
bilərəm. Bilirəm ki, arxamda ailəm var
və onlar mənə böyük dəstək
göstərirlər. Çalışıram
ki, vaxtımı həm ailəmə sərf edim, həm
də işimə. İstəyirəm ki,
onlar bir-birinə mane olmasın. Ailəm
mənə dəstək olduğundan mən də onlara
qarşılıqlı diqqət göstərməyə
çalışıram.
- Dünyada İtaliya, Vyana, Almaniya kimi
məşhur vokal məktəbləri var. Azərbaycanda
necə, bu məktəbin ənənəsindən
danışmağa dəyərmi?
- Çox istərdim ki, Musiqi Akademiyasında
vokal məktəbi daha yaxşı inkişaf eləsin. Gənc müəllimləri işləməyə
dəvət eləsinlər. Ya xaricdən
müəllimlər dəvət olunsun, ya da
tələbələri həmin ölkələrə
oxumağa göndərsinlər.
- Həmkarlarınızdan biri
müsahibəsində belə bir fikir söylədi:
"İndi tələbələr instituta səsli girib,
səssiz çıxırlar". O, hətta müəllimləri
də səhnədən xəbərsiz olmaqda ittiham etdi.
- Bu sözlərdə həqiqət var.
İncəsənət sözü vokal sənətində tam
mənasını tapır. Doğrudan da, bu,
çox incə və zərif sənətdir. Bu sənətdə inkişaf etmək
üçün, sirlərinə bələd olmaq
üçün dünyagörüşün də zəngin
olmalıdır. Çoxlu informasiya
əldə etməlisən, dünya vokal sənətindən
xəbərdar olmalısan. Düzdür,
bir çox tələbələr var ki, Konservatoriyaya
yaxşı səslə gəlirlər, ancaq bir
müddətdən sonra onların səsləri korlanır.
Ya onlardan düzgün istifadə etmirlər, ya
düzgün istiqamətləndirmirlər, ya da
üzərlərində eksperiment aparırlar. Ona
görə də hər bir adam öz
şüuru çərçivəsində dünyagörüşünü
artırmağa çalışmalıdır. Vokal
sənəti elədir ki, gərək özün də
çalışasan.
- Sizcə, gözəl səs Allah vergisidir,
yoxsa hər adamın səsi üzərində işləyib
ortaya nəsə çıxarmaq olar?
- Səs vergidir. Ədəbiyyatdan
oxumuşam ki, əslində vokal sənətinə
tələbələri qəbul edəndə onlar həkim
nəzarətindən keçməlidirlər. Yaxşı səsi xarab eləmək çox
asandır. Yəni səsli adamın
səssiz qalmaq ehtimalı var. Bəzən orta bir səs
üzərində işləyib onu super səsə
çevirmək də mümkündür. Bəzən isə əksinə. Ona görə də yaxşı səsi qorumaq
lazımdır.
- Vokal ifaçılarının son
məqsədi La Skala səhnəsinə çıxmaqdır?
- Əlbəttə, hər bir
vokalist La Skala, Metropoliten səhnəsinə çıxmaq
istəyər. Mənim arzum isə odur ki,
o səhnələrdə gedib oxusam da, bu teatrdakı
rollarım axarıncı olsun. Mənim
teatr həyatım bu səhnə ilə bağlansın.
Qastrollara getmək də gözəldir. Bu, peşəkarlığı,
dünyagörüşü artırır. Ancaq ən yaxşısı, öz teatrının
səhnəsində çalışmaqdır.
Mövqe.- 2008.- 8-12 may.- S. 13.