Zaman S.
O, özü
işıq idi, işığı sevirdi...
Görkəmli
şəxsiyyətlərin və əlamətdar
hadisələrin qeyd edilməsi proqramı
çərçivəsində YUNESKO Baş
Konfransının 34-cü sessiyası 2008-2009-cu illərdə
Azərbaycanın xalq rəssamı, Dövlət
mükafatı laureatı Səttar Bəhlulzadənin 100 illik
yubileyinin qeyd olunması ilə bağlı qərar qəbul
edib. Əməkdar incəsənət xadimi Səttar
Bəhlulzadənin adı Azərbaycan boyakarlıq sənəti
tarixinə mənzərə janrının
yaradıcılarından biri kimi həmişəlik həkk
olunub. O, müxtəlif rənglərin yeni çalarlarını
kəşf edərək onların ahəngindən
gözəl lövhələr yaradıb. Rəssamın
rəng palitrasının zənginliyi, poetik
əhval-ruhiyyə və kolorit gözəlliyi ilə
seçilən orijinal üslublu əsərləri milli
təsviri sənətimizin ən qiymətli inciləri
sırasındadır.
Səttar Bəhlulzadə
1909-cu il dekabrın 15-də Bakının Əmircan
kəndində anadan olub. 1927-1931-ci illərdə Azərbaycan
İncəsənət Texnikumunda təhsil alan S.Bəhlulzadə
1931-1933-cü illərdə Ə.Əzimzadənin
rəhbərliyi altında "Kommunist" qəzetində
rəssam-karikaturaçı vəzifəsində
çalışıb. 1933-1940-cı illərdə isə o,
V.İ. Surikov adına Moskva Dövlət İncəsənət
Universitetində təhsil alıb, dünya şöhrətli
rəssamlar - V.A.Farovski və Q.M. Şeqalın tələbəsi
olub.
S.Bəhlulzadənin gənclik illəri çox çətin və ağrılı bir dövrə təsadüf edib. O, hələ çox gənc yaşlarından dövrün ziddiyyətləri, problemləri ilə sıxılmış, əzilən insanların dərdlərini yaşamışdır. Qəlbinə qeyri-insani münasibətlər yad olan Səttar Bəhlulzadə yaradıcı xarakterlə doğulmuşdu. Elə buna görə də qəlbi kimi saf, bakirə təbiəti özünə yaxın, məhrəm bilirdi. Çünki onun özü işıq idi və işığı sevirdi. Eşqini təbiətlə bölüşür, zamanın qaranlıqlarından sıyrılaraq, bəşəri düşüncələrini öz-özlüyündə saf-çürük edir, rənglər dünyası ilə dərdləşir, ovqatının xoş məqamında "yükü"nü kətana boşaldırdı.
İkinci dünya müharibəsindən sonra Abşeronun neft
mədənlərini, bağ və kəndlərini təsvir
edən sənətkarın təbiət təsvirlərinə
meyli getdikcə güclənmiş, mənzərə
janrında daha bitkin əsərlər yaratmağa
başlamışdır. Mənzərə janrında
yaratdığı bir sıra əsərlərində -
"Bakıda atəşfəşanlıq",
"Qudyalçay sahili", "Qudyalçay vadisi",
"Qızbənövşəyə gedən yol",
"Doğma düzənliklər", "Yuxarı
Daşaltı", "Yaşıl xalça",
"Cıdır düzü"ndə tədricən rəng
palitrasını zənginləşdirmiş, tablolarında
koloritin dekorativliyinə nail olmuşdur. Səttar
Bəhlulzadənin gərgin yaradıcılıq
axtarışlarının məhsulu olan "Xəzər
dənizində axşam", "Xəzər
gözəli", "Əbədi
məşəllər", "Kəpəzin göz
yaşları", "Vətənimin baharı", "Azərbaycan
nağılı", "Suraxanı atəşgahı",
"Əfsanəvi torpaq", "Şahnabat" və s.
əsərlərində doğma torpağa, onu dəyişdirən
zəhmət adamlarına hədsiz məhəbbət
motivləri başlıca yer tutmuş, Azərbaycanın
səfalı guşələri öz əksini
tapmışdır.
Ötən əsrin
60-cı illərinin əvvəllərində Buzovna bağlarında
yaradıcılıq ezamiyyətində olan Səttar
yaradıcılığı tamamilə yeni nəfəs
almışdır. "Abşeron rəssamlıq
məktəbi"nin fəal üzvlərindən olan
S.Bəhlulzadə müxtəlif mənzərə
lövhələrini işlədikcə çox sadə
və qeyri-adi, eyni zamanda, çox inandırıcı
təsvirlər əlavə edirdi. Onun işıqlı kompozisiyaları
həmişə həmkarlarını və
tamaşaçılarını heyrətləndirirdi.
1970-ci illərin əvvəllərində özünü başqa aurada kəşf edən rəssam naturadan kənara çıxaraq rəngləri öz duyğularına təslim edirdi. Füzulinin eşq qəzəllərinin zümzüməsində, Bax musiqisinin sədasında Səttar fırçası öz sənət zirvəsini beləcə fəth etmişdi. Bu zirvə öz işığı, parlaqlığı, üslubu ilə seçilir, sevilirdi.
Onun əsərləri daha çox tarixi mövzular və tarixi şəxsiyyətlərin
portretlərindən ibarətdir.
Əsərlərində real mənzərə
motivlərini şərti
təsvir formaları ilə əlaqələndirən
sənətkar dünya
şöhrətli qrafik
rəsmlər də yaradıb. 1964-cü ildə
S.Bəhlulzadənin Praqada
qrafika əsərlərindən ibarət
fərdi sərgisinin təşkil olunması da təsadüfi deyildi. Eyni zamanda,
rəssamın əsərləri
Əlcəzair, Misir, Livan, Suriya, Tunis, Norveç, Almaniya, Çexiya, Bolqarıstan, Macarıstan,
Rumıniya, İraq, Kuba, Kanada, Belçika,
Fransa, Yaponiya və s. ölkələrdə
nümayiş etdirilib.
Rənglərin dili ilə danışan sənətkar incə barmaqlarının sehri ilə
yaratdığı tablolar vasitəsilə korifey
sənətkarlar arasında imza qoyub, əsərləri
ilə Azərbaycan rəssamlıq məktəbində
gələcək nəsillərin yararlanması
üçün yeni səhifələr yaradıb.
Onu Azərbaycanın
hər guşəsində yaxşı tanıyırdılar.
Bütün bölgələrdə əziz qonaq kimi
qarşılanan S.Bəhlulzadə getdiyi hər bir məkanda
təbiətlə baş-başa qalmağa üstünlük
verərdi. Təmtəraqlı qonaqlıqları,
bəzək-düzəkli tərifləri isə sevməzdi. O,
bütün əsərlərinin kompozisiyasını
əvvəlcə iç dünyasında
fırçasız, boyasız çəkər, sonra isə
kətana köçürərdi. Rəsmlərini işləyəndə
hər şeyi unudar, nə acar, nə də susayardı.
Çox vaxt gündə 10-12 saat, bəzən də
bütün sutkanı işləyərdi.
Dahi sənətkar 1974-cü
ilin bir payız günündə, 65 yaşında Moskva
xəstəxanalarının birində həyatla
vidalaşıb. O, Fəxri xiyabanda deyil, doğulduğu Əmircan
kəndində, anasının məzarı yanında dəfn
olunmasını vəsiyyət etmişdi. Boyakarlıq
sənətində mənzərə janrının mahir
yaradıcılarından olan Səttar Bəhlulzadə
təbiət aşiqi idi. O, təbiətin dilini, canlı
nəfəsini olduğu kimi duyub, onun gözəl
mənzərələrini ustalıqla kətana
köçürürdü. Bu, Səttarın təbiət
möcüzəsi idi. Səttar da təbiətin, doğulub
boya-başa çatdığı torpağın möcüzəsi
idi. Bu iki möcüzənin qovuşmasından yaranan milli
mədəniyyət xəzinəmizin bəşəri və
nadir incilərindəndir. Xalq rəssamı Səttar Bəhlulzadənin
əziz xatirəsi daim Azərbaycan xalqının qəlbində
əbədi olaraq yaşayacaq.
Azərbaycan işıqları.- 2008.- 27 noyabr.- S. 4.