Qurbanqızı Z.
Xalçaçı
rəssamın daha bir uğuru
O, insanlara sevinc paylayırdı,
dünya işığına həsrət gözlərin nuru
idi Zərifə xanım. Həyatını, əməli
fəaliyyətini tibb elminin inkişafına həsr etmiş,
göz xəstəliklərinin tətbiqi sahəsində elmi
kəşflərin müəllifi kimi bütün dünyada
tanınırdı. Azərbaycan oftalmologiyasının əsl
fədaisi olan akademik Zərifə Əliyevanın
qazandığı uğurlar tibb elmi tarixində ayrıca bir
mərhələ təşkil edir.
Gərgin elmi
fəaliyyəti ilə yanaşı, Zərifə xanım
müəllimlik işinə və tədris prosesinin
təşkilinə böyük diqqət yetirən
istedadlı müəllim və gözəl
mühazirəçi olmuşdur. Onun mühazirələri
həmişə mütəxəssislərin geniş
dairələrini cəlb edirdi. Üslubunun sadəliyi və
gözəl, bədii ifadəsi, fikrinin dərinliyi və
aydınlığı, yüksək nəzəri səviyyəsi,
qeyri-adi erudisiyası, məharətlə hazırlanmış
əyani materialı, zəngin klinik təcrübəsindən
gətirdiyi misallar, ziyalı siması dinləyiciləri heyran
edirdi.
Qeyri-adi zəkaya,
yüksək mədəniyyətə malik insan olan
Zərifə xanım öz sadəliyi, səmimiliyi, başqa insanlara
qarşı diqqəti ilə seçilirdi. Sadə adamlara
həmişə diqqət, qayğı göstərir,
onların dərdlərinə şərik
çıxırdı. Bütün bu xüsusiyyətlərinə
görə onu hamı sevirdi...
Xalçaçı
rəssam Hacı Baladayı Hüseynov taleyini lap
uşaqlıqdan Azərbaycan xalq tətbiqi sənətinə
bağlamış bir sənətkardır. Özünü
xalça portreti ustası kimi tanıtmışdır. Bu
sahədə ən uğurlu işləri Əliyevlər ailəsinə
həsr etdiyi sənət əsərləridir. Rəssam
Zərifə xanım Əliyevaya həsr etdiyi işi daha
böyük sevgi ilə yaratmışdır. Bu da
səbəbsiz deyil. Hacı Baladayı deyir: - "Atam Məhəmmədin
hər iki gözü tutulmuşdu, anam isə mən
dünyaya gələndə gözlərindən birinin nurunu
itirmişdi.
Onların hər ikisi
Respublika Göz Xəstəlikləri İnstitutunda
müalicə olunublar. Atamın gözlərini Umnisə
Musabəyova əməliyyat etmişdi, onun müalicə
həkimi isə görkəmli oftalmoloq Zərifə xanım
Əliyeva idi. Əməliyyatdan sonra gözlərində
yaxşılaşma baş vermişdi. Zərifə xanım
öz xoş, ümidverici sözləri ilə atamda yüksək
əhval-ruhiyyə yaradır, onun gözlərinin
sağalacağına inamını artırırdı.
Evə yazıldıqdan sonra valideynlərin demək olar ki,
hər gün bu gözəl insandan söz açar,
şəfqət və mərhəmətindən
danışardılar. Elə o zamanlarda mənim uşaq
qəlbimdə Zərifə xanıma qarşı
məhəbbət və ehtiram hissi baş
qaldırmışdı. İllər ötdükcə bu
məhəbbət daha da dərinləşirdi. 2005-ci ildə
onun xalça üzərində portretini yaratmaq istədim.
Yaratdım da. Mən onu bütün məziyyətləri
ilə təsvir etməyə
çalışmışdım. Həmin iş hazırda
Heydər Əliyev Fondunda saxlanılır".
Hacı Baladayı
işini bununla bitmiş hesab etmədi. O, Zərifə
xanımın daha bir portretini yaratmaq istəyirdi.
Alicənablığı, əsilzadəliyi, sadəliyi
ilə hamının sevimlisinə çevrilən bu
gözəl insanın ana obrazını naxışlara,
ilmələrə hopdurmaq, daha unikal sənət əsəri
araya-ərsəyə gətirmək üçün
düşünür, axtarışlar aparırdı.
Müxtəlif variantlarda eskizlər işlədi,
nəhayət birinin üzərində dayandı: Prezident
anasının sevimli övladı ilə qoşa portretini
yaratmaq...
"Oğullar
anası" rəssam portretə belə bir ad verdi,
Azərbaycan qadınının, Azərbaycan anasının
ümumiləşdirilmiş obrazını işlədi.
Xalça portretin uzunluğu 2,50, eni 1,60 sm-dir. Xovsuz-xalça
növünə aiddir, portret janrında işlənib,
naxışların sıxlığı 55x55-dir. Xalça
üzərində işlənilmiş şəkil
təxminən 1985-ci ildə, Zərifə xanımın
ömrünün son dövrlərində çəkilmişdir,
Rəssam əsər
üzərində işləyərkən Azərbaycan
xalçaçılıq sənətində indiyədək
işlənilməyən naxışlardan istifadə
etmişdir. Hacı Baladayı deyir: "Bu naxışlar
mənim yaradıcılıq axtarışlarının
məhsuludur. Mən onları Hüseyni naxışlar adlandırmışam.
İnanıram ki, bu əsər də Zərifə xanıma
həsr etdiyim digər əsər kimi, təkcə
işlənmə texnikasına görə deyil, həm də
yaradıcılıq baxımından bəyəniləcək
və öz layiqli yerini tutacaqdır". Sənətkarı
yaşadan onun sənətidir. Nizami öz
"Xəmsə"si, Füzuli “Leyli və Məcnun”u
ilə əbədiyaşar olub. Xalça üzərində
işlədiyim portretlərin çoxu Əliyevlərə
həsr olunub. Bu, mənim daimi mövzumdur".
Hacı Baladayı
Hüseynovun arzuları çoxdur. Ləyaqət simvolu kimi
pərəstiş etdiyi insanın həkim-oftalmoloq
obrazını yaratmaq isə bu böyük arzularından
biridir. Ömrünün mənasını daha çox
ilmə və naxışların al-əlvan, sirli-sehrli
dünyasında tapan xalçaçı rəssama bundan sonra
da yaradıcılıq uğurları arzulayırıq.
Respublika.- 2008.- 4 noyabr.- S. 3.