Mükərrəmoğlu M.
Gözəl bir payız
günündə Azərbaycanın dilbər
guşələrindən olan Şəkidə dünyaya
göz açmışdı. Bu yerlərin füsunkar
təbiəti ilə yanaşı şən, baməzə insanları da onun xarakterinə çox güclü təsir göstərmiş
və elə uşaqlığından bu
təbiəti, bu insanları fotokadrlarda yaşatmaq arzusuna düşmüşdü. Yaxşı
da fotoqraf idi. Ancaq bu
yerlərə gələn
kinoçəkənlər onun da qəlbini
oğurlamışdılar. Rasim Ocaqov deyirdi
ki, elə bil hər şey
məni bu ecazkar sənətə doğru çəkirdi və günlərin birində özümü
bu sənətin içində gördüm.
Rasim Ocaqov
müharibə illərinin ağrılarını
yaşamışdı, Moskvada ÜİDK-nin operatorluq
fakültəsini bitirmişdi və 50-ci illərdən
başlayaraq Azərbaycan kinosuna çox qiymətli
töhfələr bəxş etmişdi.
Bu böyük
sənətkar Azərbaycan kinosunun bütöv bir
dövrünün əsas yaradıcılarından biri
olmuşdur. Onun yaratdığı
onlarca sənədli və bədii film milli kino
salnaməmizin çox
qiymətli nümunələridir.
Bu filmlərdə xalqımızın dünəni
də var, bugünümüzün problemləri
də. Həmin filmlərin qəhrəmanları
da müxtəlif xarakter və düşüncəyə malik
insanlardır. Rasim müəllim artıq iki ilə yaxındır
ki, aramızda yoxdur. Sənətdə bu boşluq çox aydın hiss olunur.
Onu xatırlarkən milli
kinomuzun çox maraqlı səhifələrini
vərəqləməli olursan. Çünki bu böyük sənətkarın yaradıcılığı
ötən əsrin
50-ci illərindən başlayaraq
müstəqil Azərbaycanımızın
15 illik tarixinə qədər olan böyük bir dövrü əhatə edir. 50-ci illərdən inkişafa doğru meyillənən Azərbaycan kinosunun qiymətli əsərləri
sırasında Rasim müəllimin operator kimi işlədiyi xeyli film vardır.
“Əsl dost”, “Bizim küçə”, “Sən niyə susursan?”, “Bir cənub şəhərində”,
“Skripkanın sərgüzəştləri”,
“Ömrün ilk günü” kimi filmlərdəki çox nadir kadrlar məhz
Rasim Ocaqovun operator kamerasından lentlərə köçürülmüşdür.
Onunla işləyən
rejissorlar etiraf edirdilər ki, Rasim müəllim öz işinə rejissorların müdaxiləsinə
imkan verməzdi. Obyekti hansı rakursdan çəkəcəyini
özü müəyyənləşdirirdi
və rejissorlar da onunla razılaşırdılar.
O, kino yaradırdı,
sənətin incəliklərini
duyurdu, ətrafdakı
yaradıcıları da
öz duyumuna yönəldirdi. Xalq artisti, dövlət mükafatları laureatı
Rasim Ocaqov kinonun professional yaradıcılarından idi
və bütün yaradıcı ömrünü
də bu sənətə həsr etmişdi.
Rejissor kimi film çəkmək
hər bir operatorun arzusudur. Rasim müəllimin
də könlündən
belə bir arzunun keçdiyini deyə bilmərəm, amma o hazır
idi rejissor kimi film çəkməyə.
Və günlərin birində “Qatır Məmməd” (“Gəncəbasarlı
qisasçı”) filmi
ətrafında yaranan
qalmaqal Rasim müəllimin rejissor kimi yolunu açdı.
Hüseyn Seyidzadə filmin çəkilişlərinə başlasa da, müəyyən səbəblər ucbatından
film alınıb Rasim Ocaqova verildi.
O, bu filmə quruluş verdi və əslində elə operator işini də özü aparırdı.
Çünki bu peşədən birdən-birə uzaqlaşmaq çox çətin idi.
Sonra isə
“Tütək səsi” filmini çəkmək ona
həvalə olundu. Müharibənin
dəhşətli illərinə
düşmüş gəncliyi
onun qəlbində çox kövrək hisslərə çevrilmişdi.
Və elə bu ssenaridə qəlbinə yaxın hissləri görəndə
məmnuniyyətlə ona
quruluş verməyə
razılaşmışdı.
İsa Hüseynov kimi
tələbkar bir ssenaristlə işləmək
əslində asan deyildi. Amma çəkiliş dövründə filmə
elə epizodlar əlavə olunurdu ki, İsa müəllim
istər-istəməz
razılaşırdı. Bu
film müharibənin dəhşətlərini arxa
cəbhədə yaşayan
insanların taleyinə
həsr olunmuş çox qiymətli sənət nümunəsidir.
Ümumiyyətlə,
Rasim Ocaqovun rejissor yaradıcılığının
özünəməxsus xüsusiyyətləri vardır. O,
həmişə aktyor
seçərkən çox
ciddi axtarışlar aparar, SSRİ-nin tanınmış aktyorlarının
arasından ən yaxşılarını seçməyə
çalışardı. Bəzən
ona irad tuturdular ki, nə səbəbdən öz aktyorlarınızı
çəkmirsən? Cavab
verirdi ki, mən kino çəkirəm.
Obrazın xarakterini hansı aktyorda görürəmsə, onu
da dəvət edirəm.
Mixail Volontir, Aleksandr
Kolyagin, Leyla Eliava kimi qüdrətli aktyorları bizim kinoya
Rasim Ocaqov gətirmişdi.
Rasim Ocaqovun “Ad
günü” filmi ilə onun yazıçı Rüstəm
İbrahimbəyovla yaradıcı
əməkdaşlığı başladı. Bu əməkdaşlıq Azərbaycan
kinosuna “Park”, “İstintaq”, “Bağlı qapı”, “Özgə ömrü”, “Ölsəm...
bağışla” kimi
çox dəyərli
əsərlər bəxş
etdi. Rasim Ocaqov iki filminə
— “Ad günü” və “İstintaq”a görə respublika və SSRİ dövlət mükafatlarına
layiq görüldü.
“İstintaq” filmi təkcə mədəni yox, həm də
ictimai həyatımızda
böyük hadisəyə
çevrildi. SSRİ-nin
senzura qadağaları
filmdə qoyulan problemlərə qarşı
çıxsa da, o vaxt Azərbaycanın
rəhbəri ümummilli
liderin səyləri nəticəsində ekrana
çıxarıldı və
SSRİ-nin Dövlət
mükafatını aldı.
Rasim Ocaqov hansı
mövzuda film çəkirdisə, onu müasir həyata
uyğunlaşdırırdı. O, bugünümüzün
ağrılı problemlərini
ekranın dili ilə xalqa çatdırırdı.
“Ad günü”
filminin davamını
da çəkdi. Adını
da qoydu “Həm ziyarət, həm ticarət”. Sonra isə “Otel otağı” və “Təhminə” filmlərinə quruluş
verdi.
Bir dəfə Rasim
müəllimlə söhbət zamanı “Ölsəm...
bağışla” filminin sonluğuna etirazımı bildirdim. Dedim ki, Rasim
müəllim, axı
Azərbaycan qadınını
ərindən boşatdırıb
“Hava məbədi”nə aparır, orada da qoşulub
qaçdığı oğlanı
öldürtdürürsünüz. Bəs bu qadının
sonrakı taleyi sizi narahat etmirmi?
Bilsəniz, nə cavab verdi? Dedi
ki, filmin adı elə “Hava məbədi” idi. Mən həmin
qadının gələcək
taleyi barədə də film çəkmək
istəyirdim. Və elə özlüyümdə
dedim ki, sənin taleyini belə yarımçıq
qoymayacağam. Ancaq “Ölsəm... bağışla”.
Rasim müəllim, yarımçıq qaldı
Gulyanın taleyi. Tale sizə onu tamamlamaq imkanı vermədi.
Xalq qəzeti.- 2008.- 9 noyabr.- S. 7.