Mükərrəmoğlu M.
O, öz
sənətini ürəkdən sevirdi
Nəcibə Məlikova
25 oktyabr 1921-ci ildə Bakının Buzovna
qəsəbəsində dünyaya göz
açmışdı. İlk təhsilini də burada almışdı. Səhnə fəaliyyətinə
Gəncədə başlamışdır.
1938-ci ildə bu teatrda həvəskar kimi kiçik rollar yaradan Nəcibə xanım az keçmədən məşhurlaşır və
tezliklə Bakıya gəlir. Burada “Azərbaycanfilm” kinostudiyasında
aktrisa kimi fəaliyyətini davam etdirir. Nəcibə xanım ilkin olaraq 1947-ci ildə Zeynəb Kazımovanın
“Fətəli xan” filmində Xədicə rolunda çəkilib. Bu saray qadınının
ifası onun üçün ilkin olaraq çətinlik yaratsa da, tezliklə
kameranın qarşısında
özündə qüvvə
tapdı və elə o vaxtdan
da onun, kinoya çəkilişləri
davam etməyə başladı.
“Ögey ana” filmində
isə 1958-ci ildə çəkildi. Rejissor
Həbib İsmayılov
onu bu filminə
dəvət edəndə
aktrisanın yaradıcı
imkanlarını nəzərə
almışdı. Nəcibə
xanım elə ilk sınaq çəkilişindən bu
rola təsdiq olunmuşdu. Onun xanım-xatın görkəmi, zəngin aktyor plastikası, obrazı özününküləşdirmək
bacarığı Həbib
İsmayılovu razı
salmışdı. Amma
bu obraz olduqca çətin, məsuliyyətli bir rol idi. Nəcibə
xanım deyirdi ki, Ceyhunun (Ceyhun
Mirzəyev) oyunu qarşısında Dilarəni
zəif oynamaq mümkün deyildi.
Film boyu Nəcibə
xanımın bütün ifasına diqqətlə
nəzər yetirmişəm. Və qənaətim belə olub ki, Nəcibə
xanım öz ifasında ən kiçik detalı belə unutmayıb. Xüsusilə, onun İsmayılın evdən
qaçdığı vaxtda
keçirdiyi ağrıların
şahidi olmuşam. Aktrisa o qədər təbii, orijinal oynayır ki, “ögey ana”nın
səmimiyyətinə inanırsan.
“Ögey ana” Nəcibə xanımın
kino yaradıcılığında
məxsusi yer tutur. Ümumiyyətlə,
Dilarə bizim qadın kino qəhrəmanları arasında
öz yeri olan personajdır.
“Aygün”dəki
Aygün obrazı isə Nəcibə xanımın maraqlı
rollarındandır. Bu filmdə yaratdığı
Aygün obrazı ilə aktrisa kino sənətinə dərindən yiyələndiyini
təsdiq etdi. Aygün rolu ilə aktrisa geniş tamaşaçı
kütləsi arasında
daha da məşhurlaşdı.
Aygünün simasında
aktrisa Azərbaycan qadınının fədakarlığını,
əzmini bir daha ekran dili
ilə tamaşaçılara
çatdıra bildi. Səməd Vurğun yaradıcılığının bu qiymətli nümunəsinin ekrandakı
uğurunun böyük
bir qismi də məhz Nəcibə xanımın
yüksək ifaçılıq
bacarığı ilə
bağlı idi.
1960-cı ildə
kinorejissor Kamil Rüstəmbəyovun quruluş verdiyi bu
filmdə Aygünün həyat yoldaşı Əmirxanın
obrazını Həsənağa Salayev oynayırdı. Bu iki məşhur
sənətkarın dueti
filmin müvəffəqiyyəti
üçün əsas
olmuşdur.
Kinodram janrında
çəkilən filmdə Nəcibə xanımın
Aygünü poemadakı Aygünlə tam uyğundur. Nəcibə xanım onu elə ustalıqla
yaradıb ki, tamaşaçı bu qadının taleyinə həqiqətən acıyır.
Amma o, əzmkarlığı
ilə hər bir çətinliyə qalib gəlir. Və sonda dağılmış
ailə yenidən qovuşur.
“Leyli və Məcnun”
filmində isə rejissor Lətif Səfərov Nəcibə
xanıma Leylinin anası Səlimənin rolunu vermişdi. Bu
rolun bütün çətinliklərinə baxmayaraq aktrisa
onu da uğurla yaratmışdır.
Aktrisanın ən
böyük rollarından biri “Əhməd haradadır?”
filmindəki Nərgiz xala rolu olmuşdur. Kinorejissor
Adil İsgəndərov
onu bu rola
dəvət edəndə
heç tərəddüd
etmədən razılıq
vermişdi. Bu kənd qadınının
bütün keyfiyyətlərini
ustalıqla yaradan aktrisa bir daha
təsdiq etdi ki, o, müxtəlif
xarakterlərin mahir ifaçısıdır.
Nəcibə
Məlikovanın Nərgizi ağıllı, tədbirli
qadındır. Oğlunun dalınca kənddən Bakıya gələn Nərgiz xala burada qarşılaşdığı
vəziyyətlərdən məharətlə baş
çıxarır. Hiss
olunur ki, ailədə söz sahibidir. O, gözəl ailə sahibi olmaqla yanaşı, mehriban qayğıkeş anadır. Uşaqlarını
dərin məhəbbətlə
sevir, onların taleyinə biganə deyil. “Arşın mal alan” (II variant)
filmindəki Cahan xala rolunu da
aktrisa böyük sənətkarlıqla yaratmışdır.
Əvvəl bu rolu ekranda Münəvvər
Kələntərli ifa
etmişdi. Nəcibə
xanım da bu rolu çox
təbii oynayır. Cahan xala öz
bacısı oğlunu
xoşbəxt görmək
istəyir. İstəyir
ki, Əsgər (Həsən Məmmədov)
ailə qursun, subaylığın daşını
atsın. Ondan ötrü elçi gedib qız seçməyə də hazırdır.
Bu mehriban, qayğıkeş
qadın obrazını
o, özünəməxsus
cizgilərlə yaratmışdır.
“Qanun naminə”
filmində isə onun ifa etdiyi Zərintac başqa ampluadadır.
Onun qəhrəmanı
əslində cinayətkardır.
Anbardar Məmmədxanla
gizli əlaqəyə
girib, prokurorun evinə soxulmağa cəhd göstərir.
Nəhayət,
“Üzeyir Hacıbəyov: Uzun ömrün akkordları”
filmində Natavan rolunu oynayır. Nəcibə xanım bu rolun
öhdəsindən də məharətlə
gələrək, onu tamaşaçılara sevdirmişdir.
Sonrakı illərdə
Nəcibə Məlikova səhnə fəaliyyətini də
davam etdirmiş, Milli Akademik Dram Teatrında klassik və
müasir mövzulu tamaşalarda oynamışdır.
Aktrisa 1992-ci il iyulun
27-də Bakıda vəfat etmişdir.
Nəcibə xanım
xalq artisti fərzi adına layiq görülmüşdür.
Onun filmləri bu gün kino
fondumuzda saxlanılır,
vaxtaşırı ekranlarda
nümayiş etdirilir.
Xalq qəzeti.- 2008.- 24 oktyabr.- S. 8.