Məhərrəmova T.
Bənzərsiz səs sahibi
Rövşən Behcət Çəkdiyim
əziyyətin bəhrəsini
görə bilmədim
Bu yaxınlarda bir qrup sənət
adamı fəxri adlara layiq görüldü.
Həmişəki kimi,
indiyə qədər
fəxri ad almayan sənət adamları narazılıqlarını
gizlətmədilər. Onların
narazılıqları heç
də fəxri adın layiqli və ya layiqsizlərə
verilməsi deyil, sadəcə, özlərinin
indiyə qədər
yada düşməməsi
ilə bağlı idi. Doğrudan da, bu sənətçilərdən
bəzilərinin sənət
yoluna nəzər saldıqca onlara haqq qazandırmaya bilmirsən. Məsələn,
müğənni Rövşən
Behcət kimi...
- Soyadınız
bir qədər qəribə səslənir...
- Mən 1945-ci ildə İranda anadan olmuşam. Təhsilimi də Təbrizdə fars
dilində almışam.
1937-ci ildə Stalin atamgili İrana sürgün etmişdi.
Atamgil o vaxt Gəncədə yaşayırdılar. 1961-ci
ildə yenidən İrandan qaçdıq.
Azərbaycana gələnə qədər səsimin olduğunu da bilmirdim. 16 yaşım
var idi. Xoşbəxtliyim onda olub ki, o yaşda oxumamışam. Yaşımın keçid dövrünü
oxumadan adlamışam.
Bu səbəbdən səsim pozulmadı.
İrandan birbaşa Gəncəyə
gələndən sonra
orta məktəbdə
oxudum, sonra isə zavodda işlədim. Dolanışıq çox ağır idi. Daha sonra zavodun bədii özfəaliyyət
kollektivində çalışmağa
başladım. Zabitlər evində
verdiyim birinci konsertim haqqında "Vışka" qəzeti
böyük bir məqalə dərc etdi. Məqalədə
belə bir cümlə vardı:
"O, peşəkar deyil,
ancaq peşəkarcasına
oxuyur. Mənim müəllimim olmayıb,
öz-özümə öyrənmişəm.
Demək
olar ki, bütün müğənnilərdən
öyrənmişəm, ancaq
səhnəyə çıxanda
öz yolumu oxumuşam.
1966-cı ildə
Azərbaycanda sovet hakimiyyətinin qurulmasının
50 illik yubileyi münasibəti ilə
festival keçirilirdi. O vaxtlar
mən Gəncə Mədəniyyət Evinin üzvü idim. Yubiley münasibəti ilə Bakıya gəldik. Festivalda mənə SSRİ və Azərbaycan SSR-in qızıl
medalları təqdim olundu.
- Müğənni
kimi tanınmağınız
da həmin festivaldan sonra başladı?
- 1968-ci ildə Sofiyada Ümumdünya Gənclər Festivalı keçirildi. Mən orada birinci onluğa düşdüm.
Bundan əlavə, o illərdə
bütün şəhərlərin
musiqi kollektivləri şəhərlərinin yaranması
günü münasibəti
ilə konsert proqramları təqdim edirdilər. Həmin konsertlər
Bakıda və müxtəlif rayonlarda keçirilirdi. Gəncə günü
münasibəti ilə
keçirilən belə
konsertlərdən biri
1969-cu ildə Bakıda
"Azdrama"da təşkil
olundu. Bütün müğənnilər yalnız bir mahnı oxuyurdular. Mən də "Dəşti"
təsnifini oxudum.
Birinci mahnını oxuyandan sonra tamaşaçılar
məni səhnədən
buraxmadılar. Daha sonra
"Rəftəm ki, rəftəm" mahnısını
oxudum. O vaxtlar iranlı müğənni
Mərziyyə xanımın
bu mahnısı çox dəbdə idi. Həmin mahnını bizdə
Rübabə xanım,
Şövkət xanım
oxuyurdu. Mən isə həmin mahnının təmiz fars muğamı
ilə oxuyurdum. Demək olar ki, bu
iki mahnı ilə bütün Azərbaycanda tanındım.
Səhəri gün Bakının
küçələrində gəzəndə hamı mənə diqqətlə
baxırdı.
- Bəs
"Göy-göl" ansamblı
necə yarandı?
- Həmin ərəfədə tarçalan
Fikrət Verdiyev Gəncədə "Göy-göl"
ansamblını yaratmağa
başladı. Onu da qeyd edim ki,
bu ansambl məhz mənim səsimə görə yarandı. Çünki hələ Gəncədə
elə bir müğənni yox idi ki, onun
Bakıda verdiyi konsertə bütün camaat yığışsın.
Bu kollektiv istedadlı
adamlardan təşkil
olundu. 1971-ci ildə
ilk səsyazma üçün
Fioletov adına
studiyaya gəldik. Mən burda "Çahargah",
"Şur" və
"Dəşti" təsniflərini
yazdırdım. Bu mahnılar o qədər uğurlu alındı ki, valların 60 faizi satıldı. İnanın, o qədər
məşhurlaşdım ki,
küçəyə çıxanda
az qala
adamların əlindən
gizlənmək istəyirdim.
Beləliklə, 71-ci ildə "Göy-göl" ansamblı
yaradıldı. Bakıda Filarmoniyada
ilk konsertimiz olanda bilet tapılmırdı.
O qədər adam olurdu ki, onlar yerdə
bardaş qurub otururdular. Televizordakı bütün konsertlərimiz
canlı ifa olunurdu. Ansambl az bir zamanda çox məşhurlaşdı. O zaman
Əhsən Dadaşovun,
Baba Salahovun rəhbərlik
etdiyi və Əhməd Bakıxanov adına ansambllar
da fəaliyyət göstərirdi. Bizim ansabml nəinki
onların səviyyəsinə
çatdı, hətta
uğurları ilə
onları geridə qoydu. Bütün konsertlərimizin biletləri əldə satılırdı. Həddən artıq dinləyici qazanmışdıq.
- Ansamblın
şöhrətli dövrü
nə qədər davam etdi?
- 1977-ci ilə qədər ansambl öz sözünü deməyi bacarmışdı.
Kifayət qədər tanınırdıq.
Demək
olar ki, respublikanın bütün
şəhərlərinə qastrollara çıxırdıq.
Bütün bu məşhurluq
mənim sayəmdə
qazanılmışdı. 1977-ci ildən ansambl
"Göy-göl" mahnı
və rəqs ansamblı kimi fəaliyyət göstərməyə
başladı və dövlət statusu aldı. Mən 1990-cı illərə qədər ansamblda çalışdım. O vaxta qədər ansamblda məndən başqa solist olmayıb. Mən bu ansamblla çox əziyyətlər
çəkmişəm. Adıma afişaya vurulanda xəstə olsam da, səhnəyə çıxmışam. Hətta
İslam Rzayev: "İnanmazdım ki, Rövşən belə vəziyyətdə oxuya bilsin" - deyə təəccüblənmişdi. Ailəmdən aylarla ayrı
düşüb qastrollara
çıxır, sənətimləc
xalqıma xidmət edirdim.
- Yenə
də həmin ansamblla çalışırsınız?
- "Göy-göl"dən
çoxdan uzaqlaşmışam. Mənə qarşı
olan münasibəti görüb ansambldan ayrıldım.
- Hansı
münasibətdən danışırsınız?
- Bu ansambl mənə yetişdirdiyim
övlad kimi idi. Ancaq başıma elə
oyunlar gətirdilər
ki, ansambldan uzaqlaşıb Səmərqəndə
getdim. Bəzən konsertdə oxuyanda
işıqları söndürür,
ya da səsgücləndiricini
xarab edirdilər.
Mən də mikrofonsuz oxuyurdum. Ayağımın altını hər
cür qazırdılar.
Ancaq Səmərqənddə bir
ildən çox qala bilməyib, yenidən ansambla qayıtdım. Mənə qarşı
münasibət yenə
də dəyişməmişdi.
Ansambla ikinci dəfə qayıdanda bəziləri
məndən iki dəfə çox əməkhaqqı alırdı.
1990-cı illərdə bir çox sənət adamına fəxri adlar verildi. Ancaq mən kənarda
qaldım. Ansamblı
məşhurlaşdıran, əziyyətini çəkən
bir adam
yada düşmədi.
Fəxri
adlara başqaları layiq görüldü.
Bircə
dənə solo konsert
verməyən, mənim
əziyyətimin 10 faizini
belə çəkməyənlər
Əməkdar artist adını
aldılar. Mən çəkdiyim
əziyyətin bəhrəsini
görə bilmədim.
Çox
təəssüf ki, mənim əziyyətimi qiymətləndirmədilər. Bu yaxınlarda da "Göy-göl" ansamblında
3-4 il oxuyan
üçün təqdimat
göndərib Əməkdar
artist adına layiq gördülər. Ancaq bu ansamblda 20-30 il can qoyan
Alim, Məhərrəm,
Mürsəl, Rəhim,
Mehdi, Şəhadət
kimi ifaçılar heç yada düşmədi.
- Bəs
niyə özünüz
haqqınızı tələb
eləmədiniz?
- Bir dəfə bununla bağlı məktub ünvanlasam da, heç bir cavab almamışam. Ancaq indi Mehriban Əliyevaya
müraciət edəcəyəm.
Çünki o, milli musiqimizin
inkişafına çox
dəstək göstərir.
Sevinirəm ki, xalq məni sevir. Əsl Xalq artisti
olmaq bax, budur! Mənim haqqımda sənədli
film və müxtəlif
televiziya verilişləri
çəkilib. Buna görə narazı deyiləm. Müğənnilər var ki, bu ada layiq
görülsə də,
fəxri adı doğruldacaq nə bircə mahnı oxuyub, nə də konsert verib.
- Ümumiyyətlə,
bir ara
ekranlarda görünmədiniz.
Bu da incikliyinizlə
bağlı idi?
- 1993-cü ildə
iflic keçirdim. 6-7 il səhnəyə
çıxa bilmədim.
Bir neçə dəfə də əməliyyat olunmuşam, ağır xəstəliklər keçirmişəm.
İndi yenə müalicə almalıyam, ancaq imkanım yoxdur. İndi bizi toylarda oxumağa
çağıranlar da
yoxdur.
Hazırda "Neftçi" mahnı və rəqs ansamblında işləyirəm. 64 yaşımın olmasına
baxmayaraq, bu gün də canlı oxuyuram. Tanrı mənə bu səsi veribsə, ölənə qədər
oxuyacağam. İstəyirəm ki, xalqım zövq alsın. Bu sənəti seçəndə
"Əməkdar və
ya Xalq artisti
olacağam" - deyə
qarşıma məqsəd
qoymamışam. Mənim oxuduğum
mahnıları bu gün heç kəs oxuya bilmir. Ona görə xoşbəxtəm
ki, dünyadan köçəndən sonra
2-3 dənə də olsa mahnım yadigar qalacaq. Çünki bu, bənzərsiz
bir səsdir. Nə qədər səsim var, oxuyacağam. Əgər xalqın ürəyində
xırda bir yer tapmışamsa, bu mənə bəsdir. 40 ildən çoxdur ki, səhnədəyəm.
Allah nə qədər
ömür veribsə,
o qədər də səhnədə olacağam.
Mənim sənətdə
amalım budur!
Kaspi.- 2008.- 8 oktyabr.-
S. 11.