Ucal A.
İlqar
Cahangirov Oynadığım tamaşaya tamaşacı
diqqəti olanda yaşadığımı hiss edirəm
Əslində
mən onu əsgərlik illərindən tanıyıram. Onda
hələ İncəsənət İnstitutuna da daxil
olmamışdı. Ancaq içində
bitib-tükənməyən bir sənət eşqi var idi.
Həm də o
qədər ki, bunu incəsənətlə, teatrla heç
bir əlaqəsi olmayan bir adam da hiss edə bilərdi. Bəlkə
də, o tükənməz eşqin, o tükənməz
sevginin nəticəsidir ki, bu gün Azərbaycan
teatrının ən istedadlı, ən ümidverən
aktyorlarından biridir. Müsahibim Bakı Kamera Teatrının
aktyoru, respublikanın əməkdar artisti İlqar Cahangirovdur.
Qısa tərcümeyi-hal:
1967-ci il, noyabr ayının 30-da
Ceyranbatan qəsəbəsində anadan olub. Orta təhsilini
də Ceyranbatan qəsəbə orta məktəbində
alıb. 1989-cu ildə Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutuna daxil olub, 1994-cü ildə bu institutu bitirib. Elə həmin ildən Bakı Kamera Teatrında
fəaliyyətə başlayıb. 2006-cı ildə Ezop
roluna görə “Qızıl dərviş” mükafatına
layiq görülüb. 2007-ci ildə “Bosfor
Atəşləri” 9-cu Beynəlxalq Antik Teatr Festivalında
ən yaxşı kişi rolu üçün (Şah Edip
roluna görə) mükafat alıb. 2002-ci ildən
respublikanın əməkdar artistidir. Ailəlidir.
- Məlumdur ki,
Azərbaycan teatrı müəyyən bir dövr
üçün ciddi bir boşluq yaşadı. Necə
bilirsiniz, bu boşluq teatrımız üçün zəruri
idimi?
- Mən bir tərəfdən bu fikirlə razı olsam
da, o biri tərəfdən razı deyiləm. Çünki
son 5 ildə qonşu Gürcüstanda ən azı 5-6
dəfə olmuşam. Onların teatrları ilə,
kinoları ilə maraqlanmışam. Düzdür,
şərait yaxşı deyil, yaşayışları
çətindir, ancaq tamaşalar həmin tamaşalardır.
Yəni onlar da keçid dövrünü yaşadılar, biz
də. Ancaq təəssüf ki, bizim bir çox
teatrlarımızda səviyyə aşağı
düşdü. 10 il ərzində 10 tamaşa yoxdur ki,
tamaşaçı gətirsin. Bu gün hələ də
Azərbaycanda kütləvi bilet satışları,
təşkilatçılıq, hörmət, qonorar
məsələsi davam edir. Halbuki teatr açıq kassa
olmalıdır. Ona görə də mən bunu keçid
dövrü ilə izah etməzdim. Digər
tərəfdən, səmimi etiraf etməliyik ki, biz teatral xalq
deyilik. İstər teatr məktəbi baxımından,
istərsə də, tamaşaçı baxımından.
Əgər professional məktəbimiz olubsa da, bu,
müəyyən şəxslərin hesabına olub. Bu gün
o şəxsləri barmaqla saymaq olar. Tamaşaçılara
gəlincə, bu gün elə ziyalılarımız var ki,
ciddi bir şeyə baxa bilmirlər və tamaşanın
ortasında durub gedirlər. Ancaq Gürcüstanda belə bir
şey yoxdur, Rusiyada belə bir şey yoxdur. Mən
inanmıram ki, orada ziyalı tamaşanın ortasında durub
getsin. Üstəlik, bir yox, bəlkə də, yüzlərlə
belə tamaşaçımız var. Yəni bizdə
hələ teatral tamaşaçılar çox azdır. Bir
də son dövrlərdə əyləncə dəbə
minib və tamaşaçıların zövqünü
korlayıb. Bu gün professional məktəb görən
adamlar da əyləncəyə, şou aləminə üz
tutur. Yəni professional məktəb görür, professional
rejissor əlində olur, ancaq bir il, iki il sonra
müəyyən şeylərə aldanır və gedir.
- Sizcə, bu gün tamaşaçı teatrdan nə
gözləyir?
- Bilirsiniz necədir, gərək, aktyor öz sənətinə xəyanət etməsin. Əgər səhnəyə çıxırsansa, bilməlisən ki, tamaşaçı səndən sənət istəyir. Yəni o, həqiqi gülüş istəyir, o, həqiqi faciə istəyir. Əgər tamaşaçı tamaşada oturursa və onun hissləri oyanmırsa, o tamaşa tamaşa deyil. Məsələn, bizim faciəvi komediyalarımız var. Biz həmişə o tamaşalara gülüşlə baxırıq. Halbuki o bizim faciəmizdir. Yəni biz güldürmək xətrinə o tamaşanı qoyuruq. Əgər biz o komediyanı, o faciəni düzgün qoysaq, tamaşaçı da o tamaşanın mahiyyətini görər. Əslində biz tamaşaçını aldatmırıq. Biz öz-özümüzü aldadırıq. Gözəl geyinmək, yaraşıqlı görünmək, hay-küy, pafos - bunlar hamısı keçmişdə qaldı. Yəni biz nə qədər səmimi olarıqsa, tamaşaçı bir o qədər bizə inanar. Doğrudur, emosiya da lazımdır. Yəni yeri gələndə qışqırmaq da olar, bağırmaq da. Ancaq bütün bunlar yerində olmalıdır. Aktyor onu bacarmalıdır. Axı biz həyatda həmişə qışqırmırıq, həmişə bağırmırıq. Onun yeri var, vaxtı var, gəlir. Sən onu gətirə bilmirsənsə, əvvəldən axıra qədər özünü ona kökləyirsənsə, o, tamaşaçıya lazım deyil.
Tutaq ki, mən Otellonu oynayıram. Özünüz
bilirsiniz ki, Otello faciədir. Mən orada
qışqırıram da, ağlayıram da,
pıçıldayıram da, rəqs də edirəm.
Tamaşa olub ki, mən rəqs edə bilməmişəm.
Tamaşa olub ki, mən qışqıra bilməmişəm.
Ancaq bunu yalandan da etmək istəməmişəm. Qoy az
olsun, ancaq səmimi olsun, təmiz olsun. Tamaşaçı o
səmimiyyətə inanır, o təmizliyə inanır.
Tamaşaçı bu gün onu istəyir. Yalandan ağlamaq
istəmir. Yalandan gülmək istəmir. Mənə bir
dəfə dedilər ki, sənin göz yaşın
tamaşaçının göz yaşından sonra gəlir.
Sevindim. Çünki əslində bu, aktyor üçün
bir qələbədir. Yəni biz ağlatmaq üçün
ora çıxmamışıq, biz güldürmək
üçün ora çıxmamışıq. Biz orada bir
həyat oynayırıq, bir tale oynayırıq, bir faciə
oynayırıq, bir komediya oynayırıq.
Tamaşaçı o faciəni görürsə, o
komediyanı görürsə, o həyata inanırsa, o
taleyə inanırsa, bu bizim qələbəmizdir.
Tamaşaçı bu gün onu istəyir.
- Aktyor üçün ən böyük uğur nədir?
- Mənə elə gəlir ki, aktyor
üçün ən böyük uğur
tamaşasıdır. Daha doğrusu, tamaşasının
uzunömürlülüyüdür. Təəssüf ki, bizim
böyük teatrlarımızda da, kiçik
teatrlarımızda da, 3 ay-4 ay məşq edirlər, o
qədər əziyyət çəkirlər, 5 tamaşadan,
10 tamaşadan sonra tamaşanı bağlayırlar. Bir
tərəfdən mənim bəxtim gətirib ki,
oynadığım tamaşalar hələ də
repertuardadır. Mən sevinirəm ki, hələ də o
tamaşalar oynanılır. Axı onu biz yaratmışıq.
Axı onu biz “tikmişik”. Biz onu necə “öldürə” bilərik?
Biz onu necə sökə bilərik? Yəni mənim
üçün ən böyük uğur odur ki, mən
tamaşa oynayım və tamaşaçı gəlib
mənə baxsın. Mənim oynadığım tamaşaya
tamaşacı diqqəti olanda yaşadığımı hiss
edirəm, onda mən nəfəs alıram. Yəni mən
yaşayıram. Aktyorun yaradıcılığı budur. Bir
tərəfimdə oynadığım roldur, bir
tərəfimdə mən. Bu gün mənim ən
böyük xoşbəxtliyim, ən böyük uğurum o
bir tərəfimin sənətdə olmasıdır.
- Bir qədər də kinodakı işləriniz barədə...
- Mən teatrdan çox, kinonu sevirdim. Yəni kino üçün lazım olan, kino aktyoru üçün lazım olan şeylərin hamısından keçmişdim. Kaskadyorluq, at çapmaq, döyüşlər və s... Bir maşın sürməkdən başqa. Yəni kino mənim üçün hər şey idi. Sonra bu hadisələr, bu müharibə... Və mən teatra getdim. Sonra mən teatrı çox sevdim. Bu gün, doğrudan da, mən teatrı kinodan çox sevirəm. Bir də mən onu başa düşdüm ki, teatr kinodan çətindir.
Kinoda ilk rolumu Eldar Quliyevin “Girov”
filmində oynamışam. Epizodik bir rol idi. Sonra
Gürcüstanda bir filmə çəkildim. Daha sonra İranda iki filmdə oynadım. Gürcüstanda çəkildiyim film “Qarabağa
səyahət” adlanırdı. “Remka”
şirkətinin istehsalı idi. Mən
orada Azərbaycan zabitini oynayırdım. Böyük
layihə idi. Amerikadan, Çexiyadan, Rusiyadan aktyorlar var
idi. Pis alınmadı. Ancaq
istərdim ki, yenə çəkilim. Daha
çox tarixi filmlərə həvəsim var. Yaxşı
tarixi film olsa, çəkilərəm. Televiziyada
da rollarım var. “Oskar Production”ın “Yaşananlar”
layihəsindən bir neçə filmə
çəkilmişəm. O filmlər bir müddət
“Xəzər” telekanalında da efirə getdi.
- Kamera Teatrı gənc olsa da onu tez-tez ölkəmizdən kənarda görürük...
- Əslində bizim bir tərəfdən xoşbəxtliyimiz onda oldu ki, biz oturub gözləmədik. Çətin də olsa, hər şeyi özümüz qazandıq. Aradıq, axtardıq. Beynəlxalq festivallara düşməyimizdə də bizim o axtarışlarımızın rolu böyük oldu. Məktublar göndərirdik, CD-lər göndərirdik. Bir tərəfdən də bu festivallarda böyük bir təcrübə keçdik. Məsələn, mən Fransa teatrına baxmışam, Çex teatrına baxmışam, Yuqoslaviya teatrına baxmışam, Almaniya teatrına baxmışam, Türkiyə teatrına baxmışam, Ukrayna teatrına baxmışam. Müqayisə də edə bilərəm. Yəni festivalda təkcə öz işini göstərmirsən, həm də yeni işlər görürsən, yeni aktyorlar görürsən, yeni rejissorlar görürsən. Festivalın ən yaxşı xüsusiyyəti budur. Bir də məsələ o deyil ki, gedib oradan mütləq mükafat gətirəsən. Məsələ odur ki, orada sənətini, mədəniyyətini nümayiş etdirəsən. Halbuki biz bu festivallarda mükafat da qazanmışıq. Əgər bu 15 ildə 15 festivalda olmuşuqsa, onun 8-dən, 10-dan mükafatla qayıtmışıq...
- Əslində hər bir rol aktyor üçün yeni bir həyatdır. İstər öz
həyatınızda, istərsə də teatr
həyatınızda peşman olduğunuz məqamlar...
- Bizim sənətimiz ona görə
fərqlənir ki, biz təkcə öz
həyatımızı yaşamırıq. Məsələn, həkim ancaq həkimdir,
müəllim ancaq müəllimdir, mühəndis ancaq
mühəndisdir. Ancaq biz aktyorlar gör
kimik? Həm həkimik, həm müəllimik, həm
mühəndisik, həm şahıq, həm nökərik...
Con Steynbekin “Siçanlar və adamlar” povesti əsasında
“Sən məni atmazsan” tamaşasını
hazırlayırdıq. Orada mən 25-30
yaşlarında uşaq xasiyyətli bir adamı
oynayırdım. Ona qədər mən
başa düşmürdüm ki, yeni həyat nədir, yeni
tale nədir? O roldan sonra başa düşdüm. Çünki mən o rol üçün çoxlu
müşahidələr apardım. O cür adamlarla
ünsiyyətə girdim, o cür adamları öyrəndim. Sonrakı rollarımda da bu davam etdi. Axı insan doğulanda pis doğulmur. Yaşadıqca o adamların
yaxşılığını, pisliyini görürsən.
Yaşadıqca o adamların həyatları ilə,
taleləri ilə
Peşman olduğum məqamlara gəlincə, mənə Şeyx Sənan rolunu təklif etmişdilər, oynamadım. Elə tamaşalar olub ki, orada mənə rol verilməyəndə heyifsilənməmişəm. Ancaq Şeyx Sənanda heyifsiləndim. Tamaşaya baxandan sonra dedim ki, niyə mən bu rolu oynamadım? Ancaq bunu özüm üçün faciəyə də çevirmədim. Belə hallar teatrda da olub, kinoda da. Həyatdan isə danışmaq istəməzdim. Ancaq talemi deyim, qismətmi deyim, barışıram onunla. Daha doğrusu, barışmağı bacarıram...
- Və İlqar Cahangirov bir insan kimi...
- Mən də yalan danışmışam, mənim də pisliyim olub. Ancaq şərəfsiz olmaq
istəmirəm, ləyaqətsiz olmaq istəmirəm. Allah məni
ondan qorusun. İnsan kimi yaşamaq
istəyirəm. Axı biz insanıq.
Bizə Allah şüur verib, qabiliyyət verib.
Əgər məndə bu şüur varsa, bu
qabiliyyət varsa, deməli, mən onunla nə isə
etməliyəm. Kin saxlamıram. Olub ki, özümdən kiçik və ya
böyük adamın xətrinə dəymişəm. Ancaq sonra gözlərim dolub, ağlamışam onun
yanında. Yeri gələndə üzr
istəmişəm. Əgər pisliyim
olubsa, yaxşılığım ondan çox olub.
Zaman.- 2008.- 9-10 oktyabr.- S. 10.