Biz niyə
serial çəkə bilmirik
Serial temposuz, aktyorlar ölgün, mövzu maraqsız, dialoqlar uğursuz...
Xarici serialların geniş yayıldığı, baxıldığı bir ölkə olduğunu nəzərə alsaq, yerli kinematoqraf tamaşaçıların bu həvəsindən
istifadə edərək, yerli seriallarımızın aktiv istehsalına başlamalı idi. Son
illərdə yerli kinematoqrafın dirçəlilş dövrünü
yaşadğını da nəzərə alsaq, onların
çəkdikləri serialar
az qala industriya səviyyəsinə çatmalı idi. Yaradıcılıq həvəsi bir
tərəfə, axı seriallar həm də kommersiya işidir, gəlirli biznesdir. Amma çəkilən "dizi"lərimizin sayca tək-tük olması bir
yana, üstəlik istehsal
olunan yerli serialların keyfiyyəti həm yaradıcı, həm də mövzu tərəfdən ürəkağrıdıcı səviyyədədir. ANS-in əvvəlcə qalmaqal yaradaraq, maraqlı təqdimetmə ilə yayımlamağa
başladığı "Qızlar", "Xəzər"-də "Samanyolu"nun layihəsi
olan "Sirr qapısı"nın remiksi "Yaşananlar" və s. Bütün seriallar isti -soyuq ölkələrin vətənimizdə göstərilən seriallarının uğursuz, olduqca uğursuz kölgəsidir. Serial temposuz, aktyorlar ölgün, mövzu maraqsız, dialoqlar uğursuz...
Elə
mövzumuz da budur - biz niyə serial çəkə bilmirik?
Bu yaradıcı problemin səbəbləri, təəssüf ki, bir
deyil. Məsələni analiz edəndə bir neçə güclü səbəb tapmaq olur. O qədər güclü səbəblər ki, hələ
uzun müddət onların öhdəsindən
gələrək, serial çəkməyimiz müşkül iş kimi görünür.
Birinci səbəb, məncə, səmimiyyət məsələsidir. Bizim kinematoqraf səmimi olanda
yaxşı fimlər çəkə bilir. Elə sovet vaxtı çəkilən kinolarımızın əksəriyyəti buna sübutdur.
O yerdə ki, rejissorlarımızın saxta vətənpərvərlik, qeyrət,
əxlaq damarları tutmur, səmimi olurlar, ortaya maraqlı işlər çıxara bilirlər.
Məhz səmimiyət probleminin nəticəsində "Pirverdinin xoruzu", "Bəxt üzüyü" kimi
möhtəşəm kadrları, sətiraltı mənaları
ilə dolu filmlər çəkən Ramiz Əzizbəyli "Yalan" kimi uğursuz vətənpərvərlik pafoslu, saxta müharibə filmini çəkdi. "Bir cənub
şəhərində" kimi səmimi,
gözəl ekran əsərinin müəllifi Eldar Quliyev
isə "Girov"
kimi nə müharibəyə, nə kəndə, nə də ümumiyyətlə azərbaycanlı xarakterinə dəxli olmayan
bir şeyi... çəkdi. Düzdür,
bu misalların seriallarla elə bir bağlılığı yoxdur. Sadəcə
mən rejissorlarımızın səmimi ola bilməməsi məsələsindən
danışırdım. Bu
problem serial çəkməyə cəhd eləyən cavan rejissorlarda da var. Təsəvvür
edin ki, bütün mətbuatın,
vətəndaşların ölkədəki ədalətsiz
məhkəmələrdən dad döydüyü bir vaxtda onların çəkdiyi serial rüşvət
almayan, ədalətli
qərar çıxaran,
öz halal zəhməti ilə göydələnlərdə ev, maşın alan müstəntiqlər,
vəkillər, prokurorlar,
hakimlərlə doludur.
Keçək mövzu
məsələsinə. Mən bir damcı
da şübhə eləmirəm ki, Azərbaycan Braziliyadan,
Venesueladan, Argentinadan
qat-qat maraqlı yerdir. Həm təbiəti, həm insanları, həm də burada baş verən hadisələri ilə.
Bax, buna görə də bizim serialların mövzu baxımından
kasad olması qəribə görünməlidir.
Amma qəribə deyil. Seriallarda adətən ya kübar cəmiyyətin,
ya da ən
aşağı sinfin
həyatı, bu iki sinfin bir-biri
ilə toquşması,
aralarında baş
verən intriqalar əks olunur. Nədən ki, orta təbəqənin
həyatı bir o qədər də maraqlı hesab olunmur. Həm sosial rifah, həm əxlaq sarıdan ülvi və ən aşağı təbəqənin
həyatı daha spesifikdir. Əcnəbi serialların çoxunu
bu ziddiyyətin üzərində qururlar.
Amma bizdə hələ ki, bu ziddiyyətin ekzotikasını seriala
gətirmirlər. Səbəbi
isə çox sadədir. Bizim rejissorların özləri
elə orta təbəqəyə aiddirlər.
Onların nə kübar cəmiyyətə
çıxışı, nə də ən aşağı sinfin həyatından, bu səfil həyatın spesifikliyindən
xəbərləri var. Onların
öz həyat tərzləri maraqsız
olduğu kimi, çəkdikləri seriallar
da boz və
monotondur. Yaradıcılıq
nümunəsi isə
çox vaxt elə onu yaradanlara
oxşayır. Şəxsiyyət nə qədər maraqlıdırsa, yaratdığı
nümunə də elə o qədər cəlb eləyir adamı. Bu baxımdan, bizim boz yaradıcı personaların nəsə
maraqlı bir işlə tamaşaçı
cəlb eləmək
perspektivləri hələ
uzun müddət yox səviyyəsindədir.
Əlbəttə ki, səbəblər
təkcə bu deyil. Seriallı-serialsız
bizim yerli kinematoqrafın problemləri
çoxdur. Filmi ya ssenarinin, ya baş qəhrəmanı
oynayan məşhur
aktyorun, aktrisanın
üzərində qurmağa
çalışmaq... və
s. Kino isə bütün
bunların mükəmməl
vəhdətidir. Rejissorlarımıza
ağıl öyrətmək
kimi çıxmasın,
sadəcə bunu anlamaq kifayətdir.
P.S.
Yerli kinomuzun o qədər probleminin arasında seriallardan,
serial problemindən söz
açmaq bəlkə
də yersizdir. Onsuz da televiziya
rus, türk, Latın Amerikası serialları ilə doludur. Nəyə ehtiyac olsa da seriala ehtiyacımız
yoxdur. Amma bir halda ki,
bu dizilərə baxırlar, yerli tamaşaçını elə
yerli məhsulla da sevindirmək olar. Nə bilmək
olar, bəlkə də yerli serialların bu qədər bozluğu və uğursuzluğu məqsədli bir serial siyasətidir. Son illərdə serial manyaklarına
çevrilmiş ziyalı-evdar
həmvətənlərimizi silsilə fiml azarından qurtarmaq üçün.
Üç nöqtə.- 2008.- 16 sentyabr.- S. 13.