Mükərrəmoğlu M.
Kinorejissor
Vaqif Mustafayevin portretindən bəzi ştrixlər
Xalq artisti Vaqif
Mustafayev haqqında ilk dəfə “Yeni filmlər” jurnalında
20 il bundan əvvəl yazmışdım. Gənc idi, yeni başlayırdı. Amma o vaxt
yazmışdım ki, “bu gəncin” gələcəyinə
inanıram və o, kinomuzun inkişafında çox
böyük xidmətlər göstərəcək.
Onun
gəlişi ilə milli kinomuza yeni nəfəs, yeni
yaradıcı üslub gəldi. “Yaramaz”ın
yaranması kinomuzda inqilab idi. Ona qədər kinoda heç
kəs belə açıq danışmağa cürət
etmirdi. Mənəviyyatda baş verən aşınmalar,
ölkə həyatının görünməyən
qatlarında gedən mübarizə, korrupsiya,
rüşvətxorluq və s. məsələləri
ekranın açıq müzakirə obyektinə çevirmək
əslində asan məsələ deyildi. Vaqif isə qorxmadan,
çəkinmədən öz filmi üçün
seçdiyi mövzunu tamaşaçı auditoriyasına
təqdim edərək çox şeylərə
aydınlıq gətirdi. Mən bilmirəm, “Yaramaz”ın
prototipləri onu cəzalandırmağa səy
göstərdilər, ya yox, hər halda çoxlarının
rahatlığı pozulmuşdu, çoxları yeni bir
dövrün başlandığını artıq hiss
etməyə başlamışdılar. “Yaramaz” çox
təsirli film idi. Vaqif müəllim bizim hər birimizi
düşünməyə, proseslərə ayıq
gözlə baxmağa sövq edirdi.
Düşünürdün ki, necə olub ki, ətrafda
baş verən bu cür yaramazlıqları görə
bilməmişik. Axı onlar bizim aramızda idilər və
öz yaramaz fəaliyyətləri ilə bizə,
cəmiyyətə nə qədər mənəvi, maddi
zərbə vururlar.
Vaqif Mustafayev
“Yaramaz”la özünü təsdiq etdi. Və hər birimiz aydın hiss etdik ki, kinomuza
çox istedadlı, çox enerjili bir sənətkar
gəlib. İndi kimi dindirsən “Vaqif çox istedadlı
sənətkardır” — deyəcək,
əsərlərində milli xüsusiyyətlərin
ustalıqla qorunduğunu bildirəcək.
Vaqif təpədən-dırnağa qədər
kinematoqrafçıdır. O, ekranın dilini gözəl
bilir, adi hadisələrə böyük ictimai məna
verməyi bacarır. Bu böyük sənətkarın
yaratdığı ən xırda süjetlər belə
cəmiyyəti düşündürən,
həyatımızın problemlərini ustalıqla əks
etdirən əsərlərdir. Onların hər birində
Vaqifin dəst-xətti var və elə ilk kadrlardan da bunu hiss
etmək olur.
Vaqif müasir
kinonun sirlərinə bələd olan, güclü daxili
potensiala malik sənətkardır. Onun
qəhrəmanları ətrafımızdakı insanlardır.
Amma Vaqif müəllim onların elə
xüsusiyyətlərini görə bilir ki, biz adi
vəziyyətdə onlara bəzən laqeyd
yanaşırıq, düşünmürük ki, bunlar
cəmiyyətimizin inkişafına təsir
göstərən amillərdir.
Vaqif Mustafayev təbiətcə nikbin insandır. Hər
şeyin “yaxşılığa doğru” getdiyini güman
edir. Bizi də buna inandırmağa çalışır.
Vaqif Mustafayevin bədii həqiqətləri reallıqdan
güc alan faktlardır. Onun filmlərində insan amili
öndədir. O, şər qüvvələrin
varlığını və onlarla çox ehtiyatla
davranmağın lazım olduğunu simvollarla bizə
anlatmağa çalışır. Bu simvollar onun
yaradıcılığında əslində çox
mətləbləri açıqlayır. Bəzən
qəhrəmanın adi bir hərəkəti böyük
məna yükü daşıyır.
Deyirlər, bəzən Vaqif müəllim
ssenari olmadan film çəkir. Deyəsən, elə
“Fransız” filmi belə yaranıb. Bu film böyük məna
yükü daşıyan çox maraqlı ekran
əsəridir. “Hər şey yaxşılığa
doğru” filmi isə daha ibrətamiz hekayətdir.
Vaqifin personajları tamaşaçını
yormur. Səbəbi isə bunda görürəm ki, bu
insanların düşdüyü situasiyalarda gizli bir komizm
var. Bu da kinonun çox vacib elementidir. Çünki
tamaşaçı bu dramaturgiyanın satirik komizmindən
rahatlıq tapır. “Mozalan” satirik kinojurnalında
yaratdığı onlarla bədii və sənədli kino
süjetləri Vaqifin bir sənətkar kimi əsl istedad sahibi
olduğuna sübutdur.
Vaqif Mustafayev
özünə və sənətinə hörmətlə
yanaşan insandır. İşləməyi
xoşlayan, yaradıcılıq axtarışları
aparmağı sevən bir sənətkardır.
“Mozalan”da Ceyhun Mirzəyevlə (Allah ona rəhmət
eləsin) bir yerdə işləyirdilər. Bu isə
onların yaradıcı əməkdaşlığına bir
növ stimul yaratmışdı. “Bəyin oğurlanması”
filminin çəkilişlərində iştirak etmişdim.
Görürdüm ki, onlar necə səmimi, mehriban
əməkdaşlıq edirdilər. Bu filmin hansı
səviyyədə kino əsəri olduğu barədə
söhbət açmaq istəmirəm. Onu demək istəyirəm
ki, filmdə çoxlu rejissor tapıntıları var.
Milli-mənəvi dəyərlərimizi yaşadan bu kino
əsəri çox maraqlı süjetlərin toplusudur və
tamaşaçı bu filmə sona kimi böyük maraqla
baxır.
Ulu öndər Heydər Əliyevin Vaqif
Mustafayev sənətinə verdiyi qiyməti, yəqin ki,
çoxları xatırlayır. Çünki
dəfələrlə televiziyada ümummilli liderin Vaqif
Mustafayevlə görüşləri yayımlanıb və bəlkə
də bu inam, etibar Vaqif müəllimin bu böyük tarixi
şəxsiyyət haqqında sənədli-bədii
serial yaratmasına gətirib çıxarmışdı.
Heydər
Əliyev şəxsiyyəti ilk dəfə Vaqif Mustafayevin
filmlərində belə əhatəli şəkildə
tamaşaçılara çatdırılırdı. Çox çətin və həddindən
artıq məsuliyyətli bir iş idi. Amma Vaqif Mustafayevin
öz istedadına inamı ona bu ağır işə
girişməyə stimul vermişdi.
Uzun
axtarışlar, ciddi, səviyyəli görüşlər,
yüksək ranqdan olan dövlət rəhbərləri
ilə təmasda olmaq əslində yüksək siyasi
səriştə də tələb edirdi. Vaqif müəllim bütün bu sınaqlardan
uğurla çıxdı. Yaratdığı
filmlərlə xalqa öz rəhbərini bir daha olduğu kimi
təqdim edə bildi. O, ulu öndər haqqındakı
filmlərində bu dahi insan barədə hədsiz
məhəbbətlə danışır. Böyük
rəhbərə ümumxalq məhəbbətini əks
etdirir. Xalqa öz rəhbərinin həyatından nadir faktlar
barədə məlumat verir. Bu filmlərin hər birində
Heydər Əliyev böyüklüyü, ucalığı
var. Amma “Bir həsədin tarixi” Heydər Əliyev
şəxsiyyətinin ucalığını,
müqəddəsliyini təsdiq edən çox nadir ekran
əsəridir. Bu filmə bir dəfə yox, bir
neçə ləfə baxmaq lazımdır. Çünki
onun hər kadrında böyük mətləblər var
və ona baxdıqca bu böyük şəxsiyyəti
yetirən bir xalqın övladı olduğun
üçün həqiqətən fəxarət hissi
keçirirsən. Heydər Əliyev olub-keçənləri
necə soyuqqanlılıqla xatırlayır. Bəli, Mixail
Qorbaçov bu böyük şəxsiyyətin fonunda
çox cılız görsənir. Onun başqa yolu da yoxdur, çünki
Heydər Əliyev dühası qarşısında o,
çox gücsüz və zəifdir. Zəifləri isə
həsəd hissi həmişə rahat qoymur. Yeganə yol
isə qisas almaqdır. Bu da baş verdi. Ekranda hiss edirsən
ki, Qorbaçov yalan danışır, faktları təhrif
edir. Heydər Əliyev isə qorxmadan, cürətlə
əhvalatları doğru-düzgün şərh edir. 20
Yanvar faciəsinin sabahı günü Moskvadakı
Azərbaycan nümayəndəliyinə öz ailəsi
ilə birgə gələndə də imperiyaya meydan oxumaq
qüdrətinə malik olduğunu təsdiq etdi. Bütün
bu faktları rejissor tarixi reallıqlar əsasında ekrana gətirmişdi.
Elə Vaqif müəllim özü də qorxmadan,
çəkinmədən bu müsahibələri lentə
almışdı. Və istəyirdi ki, xalq imperiya haqqında
həqiqətləri bilsin, onun əsl siması
açılsın. Və imperiya ilə mübarizədə
Heydər Əliyev gücünü, qüdrətini bizlərə
çatdırmaq istəmişdi.
Ümumiyyətlə,
Vaqif Mustafayevin filmlərində ulu öndər tarixi
şəxsiyyət, öz xalqını sevən lider,
çox mehriban ailə başçısı,
sədaqətli insan, uzaqgörən rəhbər kimi
təqdim olunmuşdur. Bu filmlər
kino tariximizin çox nadir inciləridir. Hər dəfə
televiziyada bu filmlər göstəriləndə adam əsl
mənada qürur hissi keçirir.
Vaqif Mustafayevin
bu filmləri bir neçə beynəlxalq festivallarda
mükafatlara layiq görülmüş, müəllifinə
böyük şöhrət qazandırmışdır. O, hansı mövzuda film
çəkirsə-çəksin problemə öz
münasibəti olur. Bəzən ssenarini kənara atıb
özü istədiyini çəkir. Bunu onunla birgə
işləyən sənətçilər də deyir.
Qarabağ müharibəsindən bəhs edən ilk ssenarini
də o yazmışdı. Bir sənətkar kimi o, bu
hadisələrə biganə qala bilməzdi. Yaxşı da
ssenari yazmışdı və sənət dostu Ceyhun
Mirzəyev çəkirdi “Fəryadı”. Bu, elə bir vaxt
idi ki, müharibə gedirdi, hələ hadisələrdə
elə bir aydınlıq yox idi. Ceyhun Mirzəyev filmi tamamlaya
bilmədi. Amansız ölüm yarımçıq qoydu onun
işini. Vaqif Mustafayev Ceyhunun yarımçıq
qalmış işini tamamladı və film ekranlara
çıxanda rejissor kimi Ceyhun Mirzəyevin adı
yazıldı.
Vaqif Mustafayevin
yaradıcılığının təhlili bir
məqaləyə sığan deyil. Ona
görə də burada biz onun bəzi filmlərindən
söhbət açdıq. Hələ yazmadıq ki, onu Avropa
Kino Akademiyasına üzv çeviblər, onlarla beynəlxalq
mükafatların laureatıdır, mədəniyyət
nazirinin müavini işləyib, Space televiziyasının
rəhbəridir. Son illər bu televiziyanın uğurları
göz qabağındadır.
Onu da
əlavə edək ki, bu yaxınlarda Vaqif Mustafayev “Soqlasie”
ordeni ilə təltif olunub. O, bu
mükafata KİV-də sülh və yaxın qonşuluq
siyasətini təbliğ etdiyinə görə layiq
görülüb. Məlumat üçün bildirək ki, bu
mükafat Ukrayna KİV Assosiasiyası, “Beynəlxalq
Jurnalistlər İttifaqları Federasiyası və Avrasiya
Televiziya və Radio Akademiyası tərəfindən təsis
olunmuşdur.
Milli kinomuzun bu
gün Vaqif kimi sənətçilərə böyük
ehtiyacı var və inanırıq ki, Vaqif müəllim
ən yaxşı əsərlərini hələ bundan sonra
yaradacaq.
Doğrusu, ilk
dəfə Vaqif müəllimdən müsahibə
götürəndə onun istedadına həsəd
aparmışdım. Amma bu,
xoşməramlı həsəd idi. Və bu gün də bu
böyük sənətkara həsəd aparanlar çoxdur.
Onların da xoşməramlı olduğuna inanmaq
istəyirəm.
Xalq qəzeti.- 2008.- 7 sentyabr.- S. 4.