Məhərrəmova
T.
Azərbaycan
kinosunun yeni nəfəsi
Həsən Məmmədov bir rolla
bütöv insan xarakterini yaradırdı
"Həsən Məmmədov
gözəl insan idi. O, səhər durub kiməsə
yaxşılıq etmək haqqında
düşünmürdü. O, ümumiyyətlə,
yaxşı insan idi. Heç kəsi acılamaz, heç
kəsə pis söz deməzdi. Başını
aşağı salıb işini görərdi. Bu
keyfiyyətləri Allah ona bəxş eləmişdi. Bu,
hər sənətkara nəsib olmur" - deyə
hamının məhəbbətlə yad etdiyi sənətkar
70 illik yubileyi ərəfəsində Dövlət Film Fondunun
təşkil etdiyi xatirə gecəsində yad olundu.
İnkarolunmaz
faktdır ki, dünyanın hər yerində kino aktyorları
öz şöhrətlərini, məşhurluqlarını
heç cür sakit qarşılaya bilmirlər. Onlar qəfil şöhrətin
burulğanına düşüb, özlərindən razı
qalır, az qala sənəti unudurlar. Həsən
Məmmədov isə sanki məşhurlaşdıqca
sadələşir, sanki "Ağac bar verdikcə
başını aşağı salar" - deyə
düşünürdü. Əslində, bu hal onun təbiətindən
doğurdu. O, başqalaşmağı bacarmırdı.
Həsən
Məmmədovu aktyorluğa təsadüfən gəlib
düşməkdə qınayanlar da vardı. Çünki
əvvəlcə riyaziyyatçı-fizik olmaq
istəmişdi. Ancaq sən demə,
qismətində məşhur olduğu qədər də
sevimli bir aktyor ömrü yaşamaq varmış. İlk
baxışdan qaradinməz, zabitəli, ciddi, bir az da sərt
adam təsiri bağışlayırdı. Sonradan bu
qənaətə gəlirdin ki, üzündəki sərt cizgilər
onun daxili mədəniyyətinin,
saflığının işarəsidir. Başqa cür ola da
bilməzdi. Məhz bu cür tərbiyə, qabiliyyət və
istedad sahibi belə təkrarsız rollar yarada bilərdi.
Həsən
Məmmədov İncəsənət İnstitutunu
qurtarıb, "Azdrama"ya işləməyə
gələndən sonra ilkin dövrdə yaratdığı
kino və teatr obrazları daxilindəki boşluğu doldura
bilmir. Onu obrazların sayı yox, işin məzmunu daha
çox narahat edirdi. O, səhnə oyununu axtardığı
halda taleyin oyununa düşdüyünü fikirləşir
və səhnədən uzaqlaşıb 64-cü ildə radioda
diktor işləyir. Beləcə, onun həyatının
ən çaşbaş dövrü başlayır...
Həsən Məmmədov öz daxili qüvvəsini
yenidən aktyor kimi zənginləşdirmək
üçün teatra qayıtmağa qərar verir. Yenə
də xırda-para rollar, oynadığı obrazların
ürəyində təskinlik yaratmadığı solğun
təəssüratlar... "Arşın mal
alan"da Əsgər roluna çəkildikdən sonra
çəkilişlərə aludə olub, teatrı
unutduğuna görə laqeydlikdə
günahlandırılıb işdən
çıxarılır. 1966-cı ildə kinostudiyada daimi
işə keçənə qədər beləcə,
çaşbaş bir aktyor ömrü yaşayır.
70-ci illər
milli kino sənətimizdə istər peşəkarlıq
səviyyəsinin yüksəlməsi, istərsə də
nəsillərin dəyişməsi baxımından xüsusi
bir mərhələ olub. Bu dövrdə çəkilən
ən yaxşı filmlər insan taleyinin
ağrı-acısına, hiss-həyəcanına,
həyatın ziddiyyətli, mürəkkəb problemlərinə
maraq və həssas münasibəti ilə fərqlənirdi.
Zamanın
əhval-ruhiyyəsini yaratmaq üçün yeni tipli aktyorlar
lazım idi. Bu aktyorların ilk istedadlı
nümayəndələrindən biri də Həsən
Məmmədov oldu. O, kino sənətimizi oriyinal
xarakterlərlə zənginləşdirdi. Onun bütün
yaradıcılığı kinonu özünə
sənət seçən gənclər üçün
əsl məktəbə çevrildi.
Mərhum
sənətkarın xatirə işığına
yığışanlar Həsən Məmmədovun
təkcə şəxsi həyatı ilə deyil, həm
də yaradıcılığı ilə bağlı
maraqlı xatirələrin dinləyicisi oldular.
Tanınmış
kinoşünas Aydın Kazımzadə Həsən
Məmmədovun sənətin keşməkeşli,
səksəkəli yollarında tükənməz
tamaşaçı məhəbbəti qazanmasından
söhbət açdı:
- Həsən
Məmmədov Azərbaycan kino sənətinin iftixarı idi.
O, milli kinematoqrafiyada öz sözünü demişdi. O, 1975-ci
ildə kinoya gəlib və ömrünün sonuna
qədər özünü bu sənətə həsr edib.
60-cı illərdə ekranda yeni aktyorlara ehtiyac duyulurdu.
Həsən Məmmədov kimi aktyorlar gələndən sonra
çox gözəl filmlər çəkildi. Pafos
götürüldü, ekrana adi danışıq gəldi.
"Bir cənub şəhəri" filmi ekranlara
çıxanda az qala qılıncla qarşıladılar.
Ancaq "Bakraboçi" qəzeti yazırdı:
"Nəhayət ki, Azərbaycan kinosuna yeni nəfəs
gəldi".
"Mən
"Böyük dayaq" filmində Qaraş obrazına
baxandan sonra aktyor olmağı qərara aldım" - deyə
Xalq artisti Rasim Balayev xatirələrinə sənətə
gəlişinin sirrini açmaqla başladı:
- Həsən
Məmmədov haqqında keçmiş zamanda danışmaq
mənim üçün çox çətindir. Bu gün
film çəkilişlərində yan-yörəyə baxıram:
"Hanı Həsən, hanı Ceyhun, hanı Turabov, hanı
Şahmar" - deyə ürək ağrısı ilə
düşünürəm. Buna görə çox
əziyyət çəkirik. Bizim sənətdə
tərəf-müqabilin böyük rolu var. Həsən
Məmmədovun oyun tərzi aktyor olmaq istəyən adam
üçün əsl məktəb idi. O, sırf kinoaktyor
idi, kino üçün doğulmuşdu. Həsən teatrda
bir neçə rol aldı və özünü tapa
bilmədi. Həsənin ən böyük xidməti odur ki, o
zaman ölkəmizə Moskvadan, Ukraynadan, Moldovadan və
başqa yerlərdən dəvət olunan aktyorların
qarşısını aldı. Həsən meydana
çıxması ilə bu çağırışa mane
oldu. Nə qədər Azərbaycan kinosu var, o, bu tarixdə
yaşayacaq.
Reyissor Elxan
Qasımov Həsən Məmmədovla
tanışlığının tarixçəsini
vərəqlədi:
- Mən onunla
1964-cü ildə tanış olmuşam. Tale elə gətirdi
ki, "Axırıncı aşırım" filmində bir
yerdə çəkildik. Sonradan da bir neçə filmdə
ünsiyyətdə olduq. Həsənlə bir binada
yaşamışıq. Qonşu, dost olmuşuq. O,
gözəl insan idi. Bəzən onun haqqında deyirlər ki,
"Nə qədər Azərbaycan kinosu varsa, o da olacaq".
Ancaq mən deyirəm ki, "Azərbaycan kinosu olmasa da,
Həsən Məmmədov olacaq". Çünki o,
tarixə düşüb. Onun haqqında həmişə:
"O, dahi aktyor idi" deyirlər. Həsən
Məmmədov sovet dövrünün bütün
titullarını almışdı. Amma heç kim onun
dilindən "mən yaratdım" sözünü
eşitməmişdi. Həsən böyüklə
böyük, kiçiklə kiçik idi. Tam
məsuliyyətlə deyirəm ki, Azərbaycan kinosunun
keçmişindən fəxarətlə
danışılanda 3 nəfərin adı
çəkilsə, onlardan biri Həsən olacaq.
"Düz 50
il bundan əvvəl Həsənlə birlikdə
sənədlərimizi teatr institutuna verdik və daxil olduq. 4 il
Məhərrəm Haşımovun kursunda oxuduq" - deyə
Xalq artisti Rafiq Əzimov zalda oturanları keçmiş
günlərə qaytardı:
- Həsən
instituta daxil olanda sakit, təmkinli, başıaşağı
bir oğlan idi. Boy-buxunu ilə aktyora oxşasa da, xarakteri
ilə oxşamırdı. Birinci smestrdə o, bircə
dənə də etüd göstərmədi. Necə sakit
gəlirdisə, eləcə də gedirdi. Bir gün
Məhərrəm müəllim: "Ay Həsən, sən
də bir tərpənsənə" - dedi. İmtahan
vaxtı gəldi. Biz inanırdıq ki, o, heç nə
hazırlamayıb. Müəllim onu etüd
göstərmək üçün dəvət etdi. O zaman
ekranlarda "Saxta pul" adlı film göstərilirdi.
Həmin filmdəki kor obrazını Həsən böyük
məharətlə nümayiş etdirdi. Hamımız
heyrətə düşdük. Məhərrəm
müəllim də heyrətdən donub qalmışdı. O,
Həsənə "5" yazdı. Sən demə, hər
şey onun içində imiş. O, bu epizodu göstərməklə
sübut etdi ki, sənədlərini təsadüfən
universitetdən geri alaraq teatr institutuna daxil olmayıb. O, teatrda da, kinoda da
hələ çox rol oynaya bilərdi... Heyif ki,
ölümü ona mane oldu!
Xalq artisti Ramiz
Əzizbəyli mərhum sənət dostuna yaxşı
mənada həsəd apardığını etiraf etdi:
- Mən aktyor
və son illərin reyissoru kimi hər dəfə onun
çəkildiyi filmlərə baxanda yaxşı mənada
həsəd aparıram. "Bir cənub şəhəri"
filminin ekranlara təzə çıxdığı vaxtlar
yaxşı yadımdadır. Mən də o cənub
şəhərinin oğluyam, o məhəllədə
böyümüşəm. O, bir rolla bütöv bir insan
xarakterini yaradıb. Bu fikirlə razıyam ki, Həsən
Məmmədov kinoya gəlişi ilə ölkəmizə
çəkilməyə gələn aktyor axınının
qarşısını aldı. Azərbaycan xalqı kinoda
illərlə öz oğlunu gözləyirdi. Onu Həsən
Məmmədovun timsalında tapdı.
Xalq artisti,
bəstəkar Arif Məlikov Həsən Məmmədovu
Azərbaycan mədəniyyətinə daxil olan
şəxsiyyət kimi dəyərləndirdi:
- Azərbaycan
dünya miqyasında böyük ölkə olmasa da,
böyük şəxsiyyətlər yetirib və onlar
Azərbaycan mədəniyyətinə daxil olublar. Onların
sayı çox deyil. Həsən Məmmədov da belə
şəxsiyyətlərdəndir. Çox heyif ki, o boyda
böyük aktyorun çərçivəsi nisbətən kiçik
olub. Hollivudda Həsən Məmmədov kimi aktyora eyni zamanda
10-20 rol təklif edərdilər. Bizim dünya
səviyyəsində aktyorlarımız var, ancaq
nədənsə dünya səviyyəsinə qalxmırlar.
Həsən Məmmədov kimi sənətkarları
bütün dünya tanımalıdır.
Kaspi.- 2008.- 18 sentyabr.- S. 11.