İsmayılqızı X.
Tofiq Bakıxanov: Mədəniyyətin
inkişafına göstərilən diqqəti hər kəs
öz işi ilə doğrultmalıdır
Azərbaycanın ictimai, ədəbi, mədəni
həyatında Bakıxanovlar şəcərəsini
təmsil edən nümayəndələr çox olub.
Onlardan biri də Azərbaycan musiqi sənətində
özünəməxsus yer alan tanınmış
bəstəkar, “Şöhrət” ordenli, Prezidentin fərdi
təqaüdçüsü, xalq artisti, əməkdar
incəsənət xadimi, professor Tofiq Əhməd oğlu
Bakıxanovdur.
Tofiq Bakıxanov müxtəlif nominasiyalar üzrə
keçirilən müsabiqələrdə (“Humay”, “Uğur”,
“Min bir mahnı”) diplomant, laureat adını
almışdır. Bəstəkarın həmkarı N.Məmmədovla birgə yazdıqları “Altı qızın biri pəri”, “Məmmədəli
kurorta gedir”, “Qız görüşə
tələsir” musiqili
komediyalar tamaşaçılar
tərəfindən alqışlarla
qarşılanıb. Beynəlxalq festival
üçün 30 tamaşa
arasından seçilən
və XV “Beynəlxalq
Neft- Qaz, Neftayırma və Neftkimyası -2008” sərgi
və konfransın bukletlərinə salınan
və neftçilərin
həyatına həsr
olunan “Xəzər balladası”, “ Şərq
poeması”, dahi Nizaminin eyni adlı poeması əsasında yazdığı
“Xeyir və Şər” adlı üç baleti uzun müddət
Azərbaycan və bir heçə xarici ölkələrin səhnəsində oynanılıb.
Böyük simfonik orkestr
üçün yazdığı
“Rahab”, “Şahnaz”, “Humayun”, “Nəva” (“Dügah” çap üçün hazırdır)
simfonik muğamları
tamaşaçılar tərəfindən
sevilir. 8 simfoniyanın,
6 simfonik poemanın, onlarla kamera-instrumental, kamera- vokal, xor əsərlərinin, tanınmış şairlərin
sözlərinə yazılmış
100-dən artıq mahnı və romansın müəllifidir.
Musiqi sənətinin tarixinə və inkişafına aid onlarla kitab, tədris vəsaiti hazırlayıb. Son illərdə ümummilli
lider Heydər Əliyevə ithaf olunmuş “Sən həmişə mənimləsən”,
“Qarabağ harayı”,
Prezident İlham Əliyevə ithaf olunmuş “Salamlar olsun” kimi samballı
simfonik əsərlər
yazıb. Şərq xalq musiqisi əsasında
yazdığı bir sıra əsərlər Türkiyədə, Şimali
Kiprdə çap olunub və səslənib. Tehranda
keçirilən Beynəlxalq
Musiqi Festivallarında
münsiflər heyətində
təmsil olunub. Bəstəkarla müsahibəmizdə
oxucular üçün
də maraqlı məqamlara toxunuldu.
- Tofiq müəllim, Bakıxanov nəslinin
tanınmış nümayəndələrindənsiniz. Gəlin söhbətimizə elə ulu babalarınızı
xatırlamaqla körpü
salaq.
-Bakı xanlarından qaynaqlanan bu
şəcərənin ilk nümayəndələri
tanınmış şair, diplomat, ilk
tərcüməçi Abasqulu ağa Bakıxanovun atası
Mirzə Məmmədxan, əmisi Hüseynqulu xan olub. Bu
nəsildə on bir hərbçi yetişib ki, onların da yeddisi general rütbəsinə qədər
yüksəlib. Cabbar Qaryağdı oğlu kimi sənətkarları müşayiət edən
böyük əmim Məmmədxan gözəl
ifaçılıq məharətinə
görə müasirləri
arasında sayılıb,
seçilib. Atam Əhməd Bakıxanov isə Azərbaycanda ilk dəfə əməkdar müəllim
adına layiq görülüb.
-Demək, sizi atanızın davamçısı
adlandırmaq olar. Axı, siz də
konservatoriyanın bəstəkarlıq
fakültəsini bitirməklə
yanaşı, həm də ikinci ixtisas kimi ifaçılıq
sənətinə yiyələnmisiniz.
-Əlbəttə.
Atam mahir tarzən, bacarıqlı ifaçı olub. Belə qabiliyyətini nəzərə alan Müslüm Maqomayev onu solist kimi
radio-televiziya komitəsinə
dəvət edib.
1937-ci ildəki repressiya
zamanı əmimi və atamı həbs etmək istəyiblər. Bəhanələri
də bu olub ki, guya
onlar Şərq, İran muğamlarını
Azərbaycanda təbliğ
edirlər. O zaman anam qonşuluğumuzda yaşayan dahi bəstəkar Üzeyir Hacıbəyova müraciət
edir. Üzeyir bəyin işə qarışması ilə
atamı və əmimi gözləyən
təhlükənin qarşısı
alınır. Böyük vətən
müharibəsi illərində
Üzeyir Hacıbəyovun
təşəbbüsu ilə
bu günə qədər yaşayan xalq çalğı alətləri ansamblını
da atam yaradıb.
Özündən sonra
böyük ifaçılıq
məktəbi qoyub getmiş atamın tələbələrindən
olan Əliağa Quliyev, Həbib Bayramov, Əhsən Dadaşov, Baba Salahov, Əlikram Dadaşov və başqaları istedadlı
tarzən kimi Azərbaycan ifaçılıq
sənətində xüsusi
xidmətləri ilə
yadda qalıblar. Onun İranda, Türkiyədə, Özbəkistanda
davamçıları olub.
Muğam sənətinin
qorunub yaşaması üçün böyük
zəhmət çəkən
Heydər Əliyev Fondunun prezidenti Mehriban xanım Əliyevanın təşəbbüsü
ilə hazırlanan antologiyada Əhməd Bakıxanovun yazdığı
rənglərə, ritmik
muğamlara xeyli yer ayrılıb. Yeri gəlmişkən bir məqama toxunmaq istəyərdim. Bir gün Üzeyir
bəy atama deyir ki, ədəbiyyatda
“Nəvai-nişapur” adlı bir muğamın
olması barədə
məlumat oxumuşam.
Hamı deyir ki, bu barədə
ancaq Əhməd Bakıxanovun xəbəri
ola bilər. Doğrudan da həmin muğamı atamın ifasında eşidən Üzeyir bəy deyir ki, bəsdi. Mən axtardığımı
tapdım. Elə o vaxtdan atamı
konservatoriyada muğamdan
dərs deməyə dəvət edirlər.
- Təbii ki, nəsildən qaynaqlanan bu amillər
Əhməd Bakıxanovun xələfi Tofiq müəllimin
yaradıcılığına təsirsiz
ötüşməyib. Bəstəkar və ifaçı kimi hər iki
peşəyə dəyər
verən Tofiq Bakıxanovun musiqi sənətimizin bu günü ilə bağlı fikirlərini bilmək maraqlı olardı.
- Bəstəkarlıq
çətin peşədir.
Bu yolu seçən adamın musiqi duyumu ilə bərabər geniş dünyagörüşü, hərtərəfli
biliyi olmalıdır.
Çox təəssüf
ki, bu gün
musiqi bəstələyən
“həvəskarların” sayı
kimi, onlar üçün yaradılan
imkanlar da sənətə həqiqətən
dəyər verən,
bu yolda illərini “xərcləyən”
əsil bəstəkarlardan
qat-qat çoxdur. Günahı da onların reklam bazarına çevrilən
televiziya kanallarındadır.
O kanallar ki, musiqi redaksiyalarına rəhbərlik edənlərin
özlərinin belə
nəinki ciddi, yüngül musiqi bərədə anlayışları
yoxdur.
Tamaşaçıların asudə vaxtlarının
“pik saatlarında” özfəaliyyət
dərnəklərində çıxış etməyə
belə layiq olmayanların zövqsüz “ifaları” (buna ifa
demək mümkündürsə) səsləndirilir. Tanınmış bəstəkarların əsərlərinə isə
ya səhər saat 6-7 arası, yaxud gecə saat 3 -dən sonra, özü də çox xəsisliklə vaxt ayrılır.
Hanı Fikrət Əmirovun, Arif Məlikovun, Cahangir
Gahangirovun,Tofiq Quliyevin... mahnıları. Bəstəkarlar
İttifaqı tərəfindən
bununla əlaqədar irad bildirəndə isə deyirlər ki, biz sizin
işinizə qarışmırıq,
siz də bizə göstəriş
verməyin. Rəhmətlik
Ramiz Mustafayev dövlət xorunun yaranması və yaşanması üçün
nə qədər zəhmət çəkmişdi.
İndi tək- tək ifaları demirəm, o böyüklükdə xorun
səsi, sədası
yoxdur.
Təbii ki, bəstəkarlığa belə
münasibəti görən, az-çox istedadı olanlar da
özünü əziyyətə salıb bu sahə
üzrə ali təhsil almaq istəmir. Elə “həvəskar” kimi qalmağa üstünlük
verirlər. Amma heç vaxt ruhdan düşmürük.
Mən xoşbəxt adamam ki, ali
təhsil aldığım
məktəbdə rektorum
Üzeyir Hacıbəyov,
bəstəkarlıq sinfində
müəllimim Qara Qarayev olub. Skripka
üzrə ifaçılıq
sənətini isə
müəllimim Nelson İliç Simberovdan öyrənmişəm. Üzeyir
bəyin əsərini
Ginzburqun dirijorluq etdiyi orkestrin müşaiyəti ilə
skripkada ifa etmişəm.
- Adətən belə məsələlər
haqqında danışılanda ilk növbədə Bədii
Şura xatırlanır.
-Bəli.
Bədii Şura lazımdır və vacib məsələdir. Bu Şurada tanınmış şairlər,
bəstəkarlar, aktyorlar,
dilçilər, tənqiqçilər
olmalıdır. Fikir verirsinizmi, bugünkü ifaçıların çoxu
mahnıların sözlərini
istədikləri kimi dəyişir, tələffüz
edirlər. “ Aranjiman” adı ilə musiqini korlayır, kompyuterin yardımı ilə istedadsızlıqlarını
ört-basdır edirlər. Bu, sənət deyil, insanların zövqünü
korlamaqdır. Musiqi insan mənəviyyatını
formalaşdıran, əxlaqi
keyfiyyətlər aşılayan
vasitədir. Bu baxımdan düzgün aparılan təbliğatdan
çox şey asılıdır.
Mehriban xanım Əliyevanın
təşəbbüsü, Heydər Əliyev Fondunun
dəstəyi ilə keçirilən muğam müsabiqəsinin
doğurduğu yüksək əhval-ruhiyyə hələ
də yaddan çıxmır. Əsrlərdən bəri bu günümüzədək
gəlib çatan muğamın qorunub saxlanılması üçün
həyata keçirilən bu müsabiqədən sonra gənclər arasında xalq sənətinə maraq xeyli artıb.
Prezident İlham Əliyev mədəniyyət
və incəsənətin
inkişafı üçün
qayğısını əsirgəmir.
Bizim də borcumuz bu diqqəti
işimizlə doğrultmaqdır.
Pedaqoji fəaliyyətini bu gün də davam etdirən, ifaçılıq ixtisası
üzrə dərs deyən bir müəllim kimi mən də istəyirəm ki, musiqi sənətimizin inkişafı üçün
yaradılan belə gözəl şəraitdən
hər kəs bəhrələnsin, nəticədə
xalqın ruhunu oxşayan, mənəvi dünyasını zənginləşdirən
əsərlər çoxluq
təşkil etsin.
İki sahil.- 2008.- 9 sentyabr.- S. 6.