Qaliboğlu E.
"İndi adamlara sanki
böyük sənət lazım deyil..."
Elxan
Əhədzadə: "Sənətkarı mindiyi
maşınla, geydiyi paltarla saymazlar, ifasına,
sənətinə görə
qiymətləndirərlər"
Xalq artisti Elxan Əhədzadəni
oxucular daha çox müğənni kimi tanısalar da, hazırda
o, həm Opera və Balet, həm də Musiqili Komediya
Teatrında çalışır. Bir neçə filmdə
baş rolda çəkilib. Estrada
yaradıcılığında daim vətənpərvərlik
mahnıları üstünlük təşkil edir.
- Ömrün-günün bu
çağında özünüzə, daxili
aləminizə bələdliyiniz tamdırmı?
- Qəribə səslənsə də, indiyə kimi
hələ özümü öyrənirəm.
Bəzən elə bilirəm, zəifəm, sonra
görürəm ki, yox, buna da dözdüm. İnsan
özünü təəssüf ki, daxilən tam tanıya
bilmir.
Bu qənaət ondan gəlir ki, insan təbiətcə həm
zəif, həm də qüvvətlidir. Bəzən bizə
elə gəlir ki, çox qüvvətliyik, bəzən
də ümidsizləşirik. Sənət adamı
gərək əhvalını kökdə saxlasın,
çünki ona həmişə başqaları
diqqətlə baxır. Bu, bizdən məsuliyyət
tələb edir. Pinəçi ayaqqabı tikəndə
səhv edərsə, böyük problem yaranmaz, uzağı səhvini
düzəldər. Amma aktyor özünü daxilən
qurmayıbsa, bu, tamaşaçılara yaxşı təsir
etməyəcək. Məncə, insan çox vaxt
özündən razı olmur.
Mübarizliyin yaradılmasını daim
işləməkdə görürəm. Belədə ən
ağır iş belə insana asan gəlir.
- Dünyada eyniliklər durmadan artır. Adamları bu gün
nəyəsə maraqlandırmaq çox çətindir.
İnsanlar indi daha çox asanlığa, adiliyə meyl
edirlər. Yaradıcılıq isə həmişə
insandan yenilik istəyir.
- İnsan hər an yeniləşir. Milyardlarla insan biri-birini
təkrar etmir, xaraktercə oxşamır. Bəzən insana
elə gəlir ki, o, kimsəyə gərək deyil. Amma bir
də görürsən, gərəksiz sayılan bir kəs
sənə dəstək olur. Sənətdə insanın
məsuliyyəti daim artır. İstəmirsən ki, səhv
edəsən. Rəşid Behbudov kimi sənətkarın
sənətinə necə məsuliyyətlə
yanaşmasının həmişə şahidi olmuşam.
İnsan həyatın, yaşamağın gərəkliyini
çətin anda dərk edir.
Gərək həyatdakı
gözlənilməzliklərə, yeniliklərə hər an
hazır olasan. 10 il qabaqkı filmə bu gün tamam başqa
səviyyə ilə baxırıq. Film dəyişməyib,
dəyişən, inkişaf edən
ölçümüzdür.
Yaşlandıqca gəncliyin dəyişdiyi
qənaətinə gəlirik. Amma
gənclik də irəli gedir. Həmişə nə isə
axtarırıq, eyni məkana bir neçə dəfə
gedirik, inanırıq ki, bu gün daha yaxşı olacaq. Bu
cür hissiyyatlar bizi yaşamağa, irəli getməyə
vadar edir.
- Ailənizdə sənətə meylli adam olubmu?
- Atam müğənni, həm də aktyor olub, onun yolunu davam
etdirirəm. Atam o vaxtı Qazaxda Rəşid Behbudovun atası
Məcid Behbudovla bir teatrda çalışıb. Əslimiz
Bakıdandır. Mən Bakıda doğulmuşam. Atamı bir
neçə nəfərlə Moskvaya oxumağa
göndərirmişlər, amma valideynləri getməyə
qoymayıblar. Qorxublar ki, gedib soyuqlayar, xəstəlik tapar.
Amma gərək atam bu şansı əldən buraxmayaydı.
Atamda çalışqanlıq yüksək idi. Ailədə
5 qardaşıq, amma bircə mən bu sənətə
gəldim. 12 yaşım olanda atam sevindi ki, deyəsən,
sənəti davam etdirən tapılacaq.
Yaxşı yadımdadır, televiziyada ilk solo konsertim
göstərilən gün atam vəfat etdi. Atam
təəssüf ki, onu görmədi. Dedim ki, atamın ruhu
burdadı, yandırın televizoru. Qoy ruhu rahat olsun ki,
sənətini davam etdirən oğlu var. Mən də
beləcə oğlumun sənətimi davam etdirməsini
istəyərdim.
- İnsan arzunu dirildirsə, o deməkdir ki, yaşamaq
mənalıdır...
- Hər bir atanın arzusudur ki, balası xoşbəxt olsun.
Cəmiyyətdə ad-sanı qazanmaq asanır, amma əsas o
ad-sanı qorumaqdır. Sənətə kinoaktyor kimi
gəlmişəm, sonra estrada müğənnisi olmuşam,
indi də estradadayam. Həm də uzun müddətdir ki, opera
sənətçisiyəm, eyni zamanda Musiqili Komediya
Teatrındayam. Qacar, Don Kixot, "Koroğlu"da Həsən
xan və başqa obrazları yaratmışam.
"Çətirimiz buludlardır" "Üzü
küləyə" filmlərində baş rolda
çəkilmişəm. Aktyor sənətində Ədil
İsgəndərovun tələbəsi olmuşam.
Azərbaycan tamaşaçısı məni daha çox
müğənni kimi tanıyır. Çünki televiziya
var, səni daim görürlər. Musiqinin imkanları
çox böyükdür.
Xarakter etibarilə işgüzar olsam da, şəraitimi
dəyişməyə nəsə, çəkinmişəm.
Dəfələrlə Moskvaya, Ukraynaya dəvətlər olub,
amma getməmişəm. Deyirdilər ki, ancaq pencəyini
götür gəl, heç bir problemin olmayacaq, amma
nəsə, getmədim.
- Bir neçə sahədə çalışmaq
şübhəsiz ki, çətindir.
- Öyrəşmişəm. Operada bir cür, estradada
başqa cür, Musiqili Komediyada tamam başqa cür oxumaq
lazımdır. Hələ ki,
çalışdığım yerlərdə məndən
narazı qalmayıblar.
Bəli, indi adamların qayğıları çoxdur.
Mənim də problemlərim var. Amma başımın
üstündə damım var, evimdə oturub donmuram. Bu
baxımdan dolanışıq problemim yoxdur. Əsas odur ki,
gözüm toxdur. Çox şeylər arzulamıram,
nəyə çatmışamsa, ona da qaneyəm. Hazırda
prezident mükafatı alıram, qayğılarıma
çatır. Əgər bu təqaüd olmasaydı,
vəziyyətim çətin olardı.
- Estrada repertuarınızda döyüşkən ruhlu
mahnılar üstünlük təşkil edir.
- Əvvəllər lirik mahnılara üsünlük verirdim.
Amma indi vətənpərvərlik mahnıları
repertuarımda üstünlük təşkil edir.
Mən toy müğənnisi deyiləm. Dostlarımın
toyunda epizodik oxumuşam ki, ürəkləri
qırılmasın. Toya getmək, oxumaq imkanım həmişə
olub. Burada bir problem yoxdur.
İndi toya gedib oxumağım
gecdir və nə yaxşı ki, gecdir. Cavanlıqdan
məndə bu duyğu var, o vaxtlar sovet dövrü
idi, toya gedən müğənnilərə
pis baxırdılar.
O zaman tez-tez dövlət konsertlərində
çıxış edirdim.
Toya getdin, səs-küydən
biri ilə söhbət edə bilmirsən. Çıxış edənlər ürək sözlərini deyə bilmirlər, deməyi bacaranlara da qulaq asmırlar. Toyda 15 dəqiqədən artıq
dözə bilmirəm.
Özü də çoxunun
səsi yoxdur, gücü verirlər mikrofona. Adamın bütün sinirləri
dağılır. Oxuyanın özü
üçün belə
toy əzabdır.
Mənə dolanışıq sarıdan çox şey lazım deyil. Belə şeylərə ömrü tamam vermək dəhşətdir.
Toy iki gəncin
xoşbəxtiyidir. Bu gün müsabiqələrə
çıxanlar daha çox toylarda oxumağa çalışırlar,
teatra gəlməyi isə düşünmürlər.
Fikirləşirəm ki, başqa
teatrlarda çalışsaydım,
Şekspirin, Cavidin, Cəfər Cabbarlının
qəhrəmanlarını oynaya bilərdim.
Teatrda daha çox rus bölməsində klassik operettalarda oynamışam. Azərbaycan
bölməsində Süleymanı
("Arşın mal alan") oynamışam.
Bu mənada Azərbaycan
opera sənətində iz
qoymuş sənətkarlarımızın
hər biri bir məktəbdir.
Bir sözlə, insanın daim öz üzərində
çalışması gərəkdir.
Bu gün adamların
zövqünə toy mahnıları
daha çox təsir edir. Belə şeylər mənə pis təsir edir. Daim böyük sənət
lazımdır.
Bayağı sənətdən nə qalacaq? Dəşhətdir ki, bu gün bəziləri Rəşid Behbudovu gerilik sayır. Vokal çox ağır sahədir, insandan zəhmət tələb edir. İndikilər asan yolla gedirlər, kompüterlə
mahnı quraşdırırlar.
Hansı
xalq mahnısına baxırsan, oranjirovka olunur. Cammaat da qulaq asır, deyir ki, gözəldir. Bu zövqün axırı
nə olacaq? Belə getsə, Bülbülün, Rəşid
Behbudovun oxuduqlarını
kim oxuyacaq?
Adamlar yaxşı sənətlə
pisi ayırmağı
bacarmalıdırlar. Sənətkarı mindiyi maşınla, geydiyi paltarla saymazlar, ifasıyla, sənətiylə sayarlar,
qiymətləndirərlər.
Mərhum Həsən Məmmədov
kimi aktyor çətin şəraitdə
yaşayırdı, amma
sənəti böyük
idi. İndi adamlara sanki böyük sənət lazım deyil...
Xalq cəbhəsi.- 2008.- 24 yanvar.- S. 14.