Zeynalova S.
Mənalı həyatın
rəngləri
Teatrda yeni tamaşa
hazırlanarkən ən mühüm məsuliyyətlərdən
biri də tamaşa rəssamının üzərinə
düşür. Xalq rəssamı Nazim Bəykişiyev
qırx ilə yaxındır ki, bu işin
ağırlığını öz çiyinlərində
daşıyanlardan biridir.
Nazim Bəykişiyev
1948-ci ildə Bakı şəhərində dünyaya göz
açıb. O, Azərbaycan karikaturasının banisi Əzim
Əzimzadənin adını daşıyan Rəssamlıq
Məktəbini bitirib. Bu sənətə daha dərindən
yiyələnmək üçün Moskvadakı
Lunaçarski adına Teatr və Kino İnstitutunun teatr
rəssamlığı fakültəsində də təhsil
almışdır. Yaradıcılıq imkanlarının
genişliyi onda həm rəngkarlıq, həm də teatr rəssamlığı
üzrə böyük uğurlar qazanmağa şans
yaratmışdır.
Amerika, Avropa, Asiya ölkələrinin bir çoxunda, xüsusən Böyük Britaniya və Rusiya Federasiyasında da xalq rəssamı Nazim Bəykişiyevin fərdi yaradıcılıq sərgiləri tamaşaçılara təqdim olunmuşdur. Onun yaradıcılıq dünyası Azərbaycan incəsənəti üçün fəxrdir. Bu günlərdə xalq rəssamının Bakıda da ilk dəfə fərdi yaradıcılıq sərgisi açılmışdı. Onun əsərləri əsasən üç mövzudan: qadın gözəlliyindən, işıqdan və özünün də doğulub boya-başa çatdığı Abşeron bağlarından qaynaqlanır. Nazim Bəykişiyevin əsərlərində əsrarəngiz, özünəməxsus rəng koloriti, möhtəşəm kompozisiya nəzərə çarpır. O, dünyanı həm gördüyü, həm də görmək istədiyi kimi təsvir edir. Sanki onun baxdığı gözlə, gördüyü ətraf aləm arasında başqa bir pərdə var.
Teatr rəssamı kimi fəaliyyət göstərdiyi sənət sahəsində isə N.Bəykişiyev daha böyük uğurlar qazanmışdır. Teatrın səhnə görünüşünü əsərin ruhuna və müasir tamaşaçı zövqünə uyğunlaşdıraraq hər dəfə yeni bir pərdə açır. Bütün tamaşalarda orijinal tərtibat elementləri olmasına baxmayaraq, dekorasiyalarda da daxili zənginlik özünəməxsus rəng çalarları ilə duyulmaqdadır.
Nazim Bəykişiyev bir çox teatrların - Azərbaycan Dövlət Milli Dram Teatrının,
Musiqili Komediya Teatrının, Rus Dram Teatrının, Ağdam, Şəki və bir çox digər teatrların səhnəsində oynanılmış tamaşaların
dekorasiyalarının müəllifidir.
Onun səhnə tərtibatları
özünəməxsusluğu ilə hər zaman diqqəti cəlb edir. Əbəs yerə deyil ki, mərhum Elçin Məmmədovla
Nazim Bəykişiyevin birgə tərtibatı ilə
araya-ərsəyə gələn Hüseyn Cavidin
"İblis" tamaşası Dövlət mükafatına
layiq görülmüşdür.
2006-cı ilin payızında
Azərbaycanın ölməz
sənətkarı Ü.Hacıbəyovun
"Arşın mal alan" tamaşası Avstriya səhnəsində
tamaşaya qoyulmuşdur.
Teatrın bədii estetik tələblərinə
ideal şəkildə
cavab verən tamaşanın tərtibatı
rəssam N.Bəykişiyevin
üzərinə düşmüşdür.
Onun müəllifi olduğu tərtibatlardan biri də dahi
ingilis dramaturqu V.Şekspirin "Hamlet"
əsəri olmuşdur.
Bütün bunlar, əlbəttə, Azərbaycan
teatrının uğurlarıdır.
Teatr işi kollektiv əməyin nəticəsində
meydana gəlir - dramaturqun, rejissorun, aktyorun, bəstəkarın, işıq, qrim ustasının, dərzinin
və başqalarının
bütün bu işdə öz yaradıcı əməyi vardır.
Rəssamın verdiyi
bədii tərtibatlar dinamik və sükunətdə olaraq
sanki tamaşaçıya müraciət edir. Görkəmli
Azərbaycan rəssamı, 30-dan artıq milli kino
əsərinə rəssamlıq edən, rəngkar, professor
Mayis Ağabəyov müsahibələrinin birində belə
bir fıkir söyləmişdir: "Kino rəssamının
yaradıcılığının nəticələrini
izləmək çətindir, hətta bu mümkünsüz
olur. Əgər tamaşaçı kino rəssamının
yaradıcılığını bilavasitə görmək
imkanına malik olsaydı, ola bilsin ki, rəssamın kinoda
yaratdığı hər bir şeyi möcüzə
adlandırardı". Teatrda isə tamaşaçı
ilk olaraq zala daxil olanda
pərdə açılarkən
onun üzbəüz qaldığı ilk şey səhnə dekorasiyasıdır. Deməli,
teatr spesifikasını
təmsil edən başlıca şərtlərdən
biri rəssamlıqdır.
Teatrda, yeri gəldikdə sırf rəngkarlıqla və ya qrafıka ilə məşğul olan rəssamlar da bədii tərtibatla
məşğul olurlar.
Bütövlükdə isə
milli səhnəqrafiyamızın
yaradıcıları və
onu məharətlə
davam etdirən sırf teatr rəssamları var. Hər bir sahə
öz mütəxəssisinə həvalə
ediləndə isə
daha dolğun nailiyyət əldə edilir. Məhz Nazim Bəykişiyevin sənəti kimi Bəykişiyevin yaratdığı
tərtibatlar hər zaman fəlşəfi orijinallığı ilə
tamaşaçını düşündürməyə,
hadisələri rənglər,
müxtəlif çalarlar
vasitəsilə dərk
etməyə vadar edir. O, əsas diqqəti dekorasiyalara və geyimlərə, tarixi dəqiqliyin saxlanılmasına və səhnələrin canlı,
dinamik, həyatdakı
kimi, lakin daha müasir, milli və konkretləşmiş
şəkildə alınmasına
yönəldir.
Xalq qəzeti.- 2008.- 20 yanvar.- S. 6.