Məhərrəmova T.
“İndi ən
ağlasığmaz qazanc gətirən biznes kinodur”
Xaqani Həşimov, prodüser: "Bizdə kinoya pul qoymaq
istəyən iş
adamları tapmaq qeyri-mümkündür"
Milli kinomuzun inkişafına dövlət tərəfindən göstərilən qayğı bir sıra prodüser mərkəzlərinin fəaliyyəti üçün də geniş imkanlar yaradıb. Artıq prodüser mərkəzləri dövlət sifarişi ilə filmlər çəkir, festivallara göndərir və müəyyən uğurlar əldə edirlər. Sənədli-bədii filmlərin, serialların, kliplərin, reklam çarxlarının çəkilişi, dublyay, montay və qrafika işləri ilə tanınan "Ritm Production" şirkəti də kinematoqrafiyaya öz nailiyyətlərini vermək fikrindədir. Şirkətin direktoru Xaqani Həşimov rəhbərlik etdiyi prodüser mərkəzinin strategiyasını dünya təcrübəsindən yararlanaraq qurmağa çalışdıqlarını vurğulayır.
-
"Ritm Production" şirkəti hansı
zərurətdən yarandı?
- Mütləq bir səbəb yox idi.
O vaxt mən və kinoreyissor Elçin Musaoğlu Azərbaycan
Dövlət Teleradio Verilişləri Şirkətinin
"Azərbaycantelefilm" Yaradıcılıq Birliyində
işləyirdik. Potensialımızı daha
geniş formada üzə çıxarmaq üçün
sonradan müstəqil çalışmağa
üstünlük verdik və 2003-cü ildə "Ritm
Production" şirkətini təsis etdik.
-
Şirkətin fəaliyyət və strategiyasını
necə formalaşdırmısınız?
- Dünyanın hər yerində
müstəqil prodüser şirkətləri fəaliyyət
göstərir. Keçmiş SSRİ
dövründə bu sahə olmayıb. Sovet
kinosunun ideologiyası haqqında kinematoqrafiya üzrə
Dövlət Komitəsi qərar verirdi. Kinostudiyalara
pul ayırır, ideoloyi kursu senzura yoxlayır, keyfiyyət
kateqoriyasını və tirayı təyin edirdi. Quruluş dağıldıqdan sonra 1990-cı
illərdən Rusiyada müstəqil prodüser
şirkətləri yaranmağa başladı. Bu sahə bizdə yeni olsa da, strategiyamızı
dünya təcrübəsindən yararlanaraq qurmağa
çalışırıq. Biz ancaq
Azərbaycan, Qafqaz və ya keçmiş SSRİ məkanında
hansısa bir yenilik edə bilərik.
- Azərbaycan
reallığında prodüser kimdir?
- Məkandan asılı olmayaraq
prodüser elə prodüserdir. Sadəcə,
Azərbaycanda bu peşə son illərdə
aktuallaşıb. Hərdən efirdə
və ya mətbuatda müxtəlif fikirlər
səsləndirirlər. Yeni yaranmış
sahə haqqında konkret fikir söyləmək,
peşəkar axtarmaq düzgün deyil. Bu
peşə üçün praktika azdır, məktəb
olmalıdır, dərsliklər yazılmalıdır. Buna isə zaman lazımdır. Prodüser
xüsusi bilik və bacarıqlara malik olmalıdır:
mövzu seçmək, büdcəni təmin etmək,
biznes-planı tərtib etmək, marketinq strategiyasını
təyin etmək, işin gedişini bütün
mərhələlərdə nəzarətdə saxlamaq,
müəlliflik hüquqları ilə bağlı
qanunları bilmək və s. Kinoprodüser ideyanı
ssenariyə çevirməyi, çəkiliş qrupunu
formalaşdırmağı, filmin prokatını və
satışını təşkil etməyi
bacarmalıdır. Bizdə kino yeni inkişaf
mərhələsinə qədəm qoyduğu kimi
prodüserlik peşəsi də sürətlə
formalaşır. İnanıram ki,
yaxın bir neçə ilə bizdə də müstəqil,
peşəkar prodüserlər yetişəcək. Buna Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin də
marağı çoxdur. Çünki
təkcə dövlətin ayırdığı maliyyə
ilə filmlər çəkməklə
kifayətlənmək azdır. Çox film
çəkilməlidir, buna isə müxtəlif maliyyə
mənbələri tapılmalıdır.
- Prodüser
mərkəzləri dövlətin sifarişi ilə film
çəkirlər. Sizcə indiyə kimi
neçə film çəkilib?
- İndiyə kimi
prodüser mərkəzlərində dövlət sifarişi
ilə çəkilən filmlərin sayını dəqiq
deyə bilmərəm. Onu deyə bilərəm ki, hər il
bu filmlərin sayı artırılır. Bu da
həm kinomuzun sürətli inkişafı, həm də
prodüser mərkəzlərinin formalaşması
üçün çox mütərəqqi bir
addımdır.
- Verdiyiniz
ideyaların hamısı bəyənilirmi?
- Ola bilməz ki, bizim təqdim
etdiyimiz ideyaların hamısı bəyənilsin. Düşüncələr və yanaşmalar
fərqlidir. Nazirlikdə komissiya
yaradılıb və təqdim olunan layihələr həmin
komissiya tərəfindən qiymətləndirilir.
-
Layihələrinizin hamısına Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi tərəfindən vəsait
ayrılırmı?
- Biz təkcə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi ilə işləmirik. Müxtəlif
fondlarla, istehsalçı şirkətlərlə
əməkdaşlıq edirik. ACİ YF-yə təqdim
etdiyimiz layihələrdən ayrı-ayrı illərdə
üçü bəyənilib. Sənədli
filmlər çəkmişik. Müxtəlif
şirkətlər üçün tanıtım filmləri,
kreativ videoroliklər işləmişik. Televiziyaların
sifarişi ilə xeyli film dublyay etmişik.
- Mərkəzin
birgə istehsalat problemi nə səviyyədədir?
- Dünyanın hər yerində
prodüser şirkətləri üçün birgə
istehsal maraqlıdır. Azərbaycanda bir
neçə film birgə istehsal olunub. Biz keçən il "40-cı qapı" adlı
tammetraylı bədii filmi çəkdik. Düzdür,
büdcənin əsas hissəsini Mədəniyyət və
Turizm Nazirliyi vermişdi. Bununla
bərabər, İsveçrənin Əməkdaşlıq
və İnkişaf Agentliyi və Almaniyanın
"Zerofikşn" prodüser şirkəti də maliyyə
ayırıb. Layihələrimizi
reallaşdırmaq üçün həmişə
tərəfdaşlar axtarırıq. Onu da
diqqətinizə çatdırım ki, film artıq
hazırdır. Premyerasını
keçirməyə hazırlaşırıq.
- Birgə
istehsalata maraq təkcə maliyyə dəstəyi ilə
bağlıdır?
- Əlbəttə,
layihəni reallaşdırmaq üçün ilk
növbədə maliyyəni tapmaq lazımdır. Ancaq iştirak edən
digər tərəflərin missiyaları fərqli də ola bilər. Bizimçün
həm də ona görə maraqlıdır ki,
əlaqələrimiz də genişlənir. "Zerofikşn" prodüser şirkəti ilə
işlədik və oradakı professional
prodüserlərdən bir çox şey öyrəndik.
Onu da deyim ki, birgə istehsalda iştirak edən
tərəflərin hər birinin konkret maraqları olur. Gələcəkdə filmin prokatı və ya
satılmasından əldə olunan gəlirdən hər
kəsin qoyduğu büdcəyə uyğun payı olur.
Dünyanın hər yerində bu belədir.
Bu bir həqiqətdir ki, indi ən yaxşı,
bəzən də ağlasığmaz qazanc gətirən
biznes kinodur. Ancaq təəssüf ki, bizdə kinoya pul
qoymaq istəyən iş adamları tapmaq
qeyri-mümkündür. Bəlkə də bu,
bizim yaradıcı insanlara inamsızlıqdan irəli
gəlir. Odur ki, bizim bircə variantımız qalır:
xaricilərlə işləyək, hansısa
nailiyyətlər qazanaq, onda bəlkə
özümüzünkülər də bizə inanıb
etibar edərlər.
- Sizcə
rəhbərlik etdiyiniz prodüser mərkəzi hazırda
milli kinomuzun inkişafına nə qədər təkan ola bilir?
- Bilirsiniz ki, son bir neçə
ildə cənab prezidentin milli kinomuzun inkişafına dair
imzaladığı sərəncamlardan sonra
ölkəmizdə kino sahəsi sürətli inkişaf
dövrünə qədəm qoydu. Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi özəl şirkətlərə
maliyyə ayırmağa başladı. Bu,
müstəqil şirkətlərin inkişafına çox
böyük dəstək oldu. Qısametraylı
filmlərin nazirliyin komissiyasına məhz özəl
şirkətlərdən təqdim olunması rəqabətin
formalaşmasına aparır. Sağlam
rəqabət olan yerdə həmişə inkişaf var. Bu,
həm şirkətlərin formalaşmasında, həm də
keyfiyyətli filmlərin ərsəyə gəlməsində
böyük əhəmiyyət kəsb edir.
- Bugünkü
qəzet-yurnal bolluğunda "CineMAN" yurnalını
nəşr etdirmək qərarına necə gəldiniz?
- Bugünkü qəzet-yurnal bolluğunda oxucu yığmaq əlbəttə ki, çətindir. Amma bizim yurnal Azərbaycan mətbuatı arasında tərtibatına, mövzu seçiminə görə yeganə dərgidir. Bu yurnal bir kino adamı olaraq bizim sırf öz istəyimizdən yarandı. "CineMAN" yurnalında həm maarifçilik xarakterli rubrikalar, həm də Azərbaycan və dünya kinosunun korifeyləri haqqında yazılar və xəbərlər yer alır. Eyni zamanda, gənclərin potensialını üzə çıxarmağa çalışırıq. Ümumiyyətlə, dərgidə kino aləmində baş verən ən maraqlı hadisələrdən yazmağa çalışırıq. Onu da qeyd edim ki, yurnal tanınmış sənət adamlarımız tərəfindən çox yüksək dəyərləndirilir. Dərginin ilk sayının təqdimatına dəvət olunmuş sənətçilərin üzündə sevinc görürdük. Danışmaq üçün hamının ürəyi dolu idi. Tanınmış kinoşünas Aydın Kazımzadə, Mədəniyyət və Turizm Nazirliyinin
kinematoqrafiya
şöbəsinin sektor müdiri Yusif Şeyxov, Xalq artisti Həmidə Ömərova, media nümayəndələri - hamı bu dərginin işıq üzü görməsini çox lazımlı və vaxtında atılmış bir addım kimi qiymətləndirdilər. Düzü, yurnalın bu qədər yaxşı mənada hay-küyə səbəb olacağını özümüz də gözləmirdik. Çox ruhlandıq. Mədəniyyət və İncəsənət Universitetinin müəllim və tələbə kollektivi ilə görüş keçirdik, birgə əməkdaşlıqla bağlı müzakirələr apardıq.
- 2008-ci il üçün mərkəzin fəaliyyəti nə ilə yadda qaldı?
- Bu il bizim iki ən böyük uğurumuzla yaddaqalan oldu. "40-cı qapı" bədii filminin istehsalını tam başa çatdırdıq. Bir də çoxdan arzusunda olduğumuz "CineMAN" yurnalını təsis etdik. Yurnalı dərc etməklə biz ətrafımıza yeni insanlar: yurnalistlər, kinoşünaslar,
dizayner, fotoqraf, ssenari yazanlar toplaya bildik. Devizimiz isə belə oldu: "Sinemamızın intibahı naminə!". Bu kollektiv yurnalı
ərsəyə gətirməklə bərabər, həm də
"Ritm Production"nın müxtəlif layihələrində yaxından iştirak edirlər.
Kaspi.- 2009.- 8 yanvar.- S. 11.