Mükərrəmoğlu M.
Leyla xanım Azərbaycanın qənirsiz
gözəli idi
Hər dəfə Leyla xanım
Bədirbəylini xatırlayanda onunla öz evindəki
söhbətlərimiz bir daha yaddaşımda canlanır. O
vaxt bu böyük sənətkarın yubileyi ilə
bağlı xüsusi buraxılış
hazırlayırdıq. Dedim ki, Leyla xanım bəzi
mənbələr sizin anadan olma tarixinizin 1919-cu il olduğunu
yazır. Durub, pasportunu gətirdi. Dedi, oğlum mən 1920-ci
ilin yanvar ayında doğulmuşam. İndi o vaxtdan 89 il
ötür. Amma biz Leyla xanımı həmişə xoş
xatirələrlə yad edirik. Leyla Bədirbəyli Bakıda
dünyaya göz açıb. Anası Bikə xanım
Şəmkirli Musa xanın qızı, atası Ağalar
bəy isə həmin bölgənin bəylərindən
olub. Sonradan onlar Bakıya köçmüşlər.
Uşaqlıqda çox
ərköyün idi, Leyla xanım. 12 yaşına
qədər hər hansı bir qonaqlığa gedərkən
atasının qucağında qayıdardı. “Yorulmuşam,
gedə bilmirəm” deyən Leylanı atası məcbur olub
qucağına alardı. O zaman Bikə xanım Əli Bayramov
klubuna-qadınların dərnəyinə gedirdi.
Qızını da özü ilə aparırdı.
Leylanın incəsənətə marağı da o vaxtdan
yaranmağa başlayır.
O, səhnəyə çox
gənc ikən çıxıb. Heç 16 yaşı tamam
olmamışdı, amma Filarmoniyada solist kimi
çalışırdı. Şəxsən Leyla
üçün rəqslər qoyulurdu. “Toy” və Əlibaba
Məmmədovun “Bir dənəsən, bir dənə”
rəqsləri məhz onun üçün nəzərdə
tutulmuşdu. Filarmoniyada çalışdığı
illərdə “Ayna”, “Bakının işıqları”
filmlərində çəkilir. 1941-ci ildə isə onu
Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrına dəvət
edirlər. İlk tamaşası Rəsul Rzanın
“Vəfa”-sı olur. Bacısı Ofelya xanım
xatırlayırdı: “Tamaşalarda həmişə baş
rolları oynayırdı. Bacımın
incəsənətdə heç bir çətinliyi
olmayırdı. Çünki öz işinə çox ciddi
yanaşırdı. Çıxış edəcəyi
tamaşaya 2 saat əvvəl gəlirdi. Leyla ”Solğun
çiçəklər"də Saranı oynayırdı.
Səhnələrin birində Sara ölür. O
tamaşanı Leyla dəfələrlə oynayıb. Amma bir
dəfə də olsun yadıma gəlmir ki, tamaşa
qurtarıb pərdə açılanda o, səhnəyə
çıxsın. Deyirdi axı, Sara ölüb, mən
necə çıxıb tamaşaçıların
qarşısında baş əyim. Sənətinə belə
məsuliyyətlə yanaşırdı".
Leyla xanımın Üzeyir
bəylə tanışlığı da Filarmoniyadan başlayıb.
1938-ci ildə Moskvada Azərbaycan mədəniyyət
günləri keçirilən zaman nümayəndə
heyətinə Üzeyir bəy rəhbərlik edirdi və o
şəxsən özü Leylanı nümayəndə
heyətinin tərkibinə daxil etmişdi. Onların
Moskvadakı çıxışı çox böyük
uğurla qarşılanmışdı.
1945-cü ildə “Arşın mal
alan” filmi çəkilməyə başlayan zaman
Gülçöhrə rolunu ifa etmək istəyən
100-dən artıq namizəd var idi. Onların hər biri sınaq
çəkilişlərində olmuşdu, ancaq Leyla
Bədirbəyli heç bir sınaq
çəkilişlərində iştirak etməyib. O,
Üzeyir bəyin dəvəti və
təşəbbüsü ilə filmə çəkilib.
Filmin çəkilişləri yay aylarında
Şüvəlanda gedirdi. Sınaq zamanı rol
alınmırmış. Bunu görən Üzeyir bəy
Leylanı yanına çağırıb deyir: “Qızım,
mən səni bu filmə çəkə
bilməyəcəm. Çünki bu rol səndə alınmır”.
Leyla qayıdır evə. Gecə nə
düşünürsə, səhər yenidən gəlir
Üzeyir bəyin yanına və onun roluna sonuncu dəfə
baxmağı xahiş edir. Bu dəfə
Gülçöhrə obrazı uğurlu yaradılır.
Üzeyir bəy isə “mən belə dedim ki, gedib öz
üzərində çalışasan” deyir. Və
beləcə Leyla Bədirbəyli dünya ekranlarına
çıxan “Arşın mal alan” filminə çəkilir.
O zaman Rəşid Behbudovla Leyla Bədirbəyli arasında
məhəbbət macərasının
yaşandığı haqqında söhbətlər gedirdi.
Lakin bunların hamısı şaiyə idi: “Onda Rəşid
Behbudovun Bakıda evi yox idi. Köhnə ”İnturist"də
qalırdı. Özü də gec evlənmişdi. Anam
çox xeyirxah qadın idi. Deyirdi ki, evi yoxdu, yeməyini
heç kim bişirmir. Rəşid bizimlə ailəvi
yaxınlaşmışdı. Yeznəmizlə də yaxın
dost idilər. Bir dəfə hamılıqla oturub evdə
yemək yeyirdik. Kimsə zəng etdi. Yeznəm dəstəyi
götürdü və onu nalayiq sözlərlə
söyməyə başladılar ki, sən evdə oturmusan,
ancaq sənin arvadın Rəşidlə gəzməyə
gedib. Halbuki anam, Rəşid, Leyla-hamımız süfrə
arxasında oturmuşduq. Yeznəm də dedi ki, yaxşı eləyirlər,
qoy gəzsinlər, kef çəksinlər. Onlar haqqında
belə sözlər çox danışırdılar. Bu,
Rəşidə çox təəccüblü
görünürdü. Bizimkilər onu sakit edirdilər ki,
fikir vermə, burada çox şey danışa
bilərlər". Leyla Bədirbəyli 1937-ci ildə 16
yaşı olarkən ailə həyatı qurub. Lakin bu
ailənin ömrü çox qısa 1-2 il olub. 1942-ci ildə
isə Kamil Aslanovla ailə həyatı qurub. 1947-ci ildə
ilk qız övladı Lalə dünyaya gəlir. 1964-cü
ildə isə ikinci qızları olur.
Uzun müddət kinostudiyada
çalışdı. Burada “Dəli Kür”, “Sevil”,
“Görüş”, “Onun böyük ürəyi”, “Kişi
sözü”, “Dərviş Parisi partladır” filmlərində
çəkildi.
“Azərbaycanfilm” studiyasında
“Aktyor teatrı” yaratdı. Öz təcrübəsini
gənclərə öyrətdi.
Allah ona hər şeyi nəsib
etmişdi. Gözəllik, ailə səadəti, sənət
uğuru. Onun xoşbəxt ailə həyatı var idi. Onu
sevən və sevilən həyat yoldaşı, 2
övladı və nəvələri. O, dünyada ən
gözəl hiss olan analıq hissini yaşamışdı.
Ürəyində heç bir arzusu qalmamışdı.
Qadınlar arasında birinci “İstiqlal” ordenini Leyla
Bədirbəyli, ikincisini isə Əminə Dilbazi alıb.
Lakin hər şey öz axarı ilə davam etdiyi zaman
ailədə faciə baş verir. 1995-ci ildə həyat
yoldaşı Kamil xarici ölkədə yol qəzasına
düşdü. Yağışlı havada maşın
sürüşür, çevrilir və... Ərini
ürəkdən sevən həyat yoldaşı
üçün bu itkiyə dözmək çox
çətin olur. Ancaq bu, bəs etmirmiş kimi, dərd
üzərinə daha bir dərd gəlir... Heç bir il
keçməmiş buna bənzər daha bir faciə baş
verir. Leyla Bədirbəylinin böyük qızı Lalə
xanımı Kukla Teatrının qabağında maşın
vurdu. Övlad itkisi də ananın ürəyinə dağ
çəkdi. İki böyük itki Leyla xanımın
ömrünü şam kimi əritməyə başladı.
Həyatdan küsdü. Ər, övlad itkisindən sonra
özünə qapandı. 3-4 il isə ümumiyyətlə,
evdən çölə çıxmadı.
1999-cu il noyabrın 23-də
hamının gözəlliyinə heyran olduğu qadın,
böyük sənətkar Leyla Bədirbəyli
gözlərini əbədi olaraq yumdu. Azərbaycan Respublikasının
xalq artisti, SSRİ və Azərbaycan SSR Dövlət
mükafatları laureatı Leyla xanımın
yaradıcılığı isə ölməzdir,
əbədidir.
Xalq qəzeti.- 2009.- 13 yanvar.- S. 7.