Mükərrəmoğlu M.
Səfurə İbrahimova: “Həbibə mənə
Nigarı, Həcəri xatırladırdı”
Kim sayıb onun oynadığı
rolları. Bəlkə heç özü də dəqiq
bilmir. Bir deyil, beş deyil, on deyil. Məndə olan məlumata
görə filmləri ilə birlikdə Səfurə
İbrahimova 100-dən çox səhnə və ekran
qəhrəmanının obrazını yaradıb. Bizim teatr
və kinomuzda Səfurə xanım öz yeri, öz
mövqeyi olan aktrisalardandır.
Həlim, xoşxasiyyət,
gülərüz insandır, Səfurə xanım. Rolları
da çox vaxt özünə bənzəyir. Onun
səhnəyə gəlişi həmişə gurultulu alqışlarla
qarşılanardı. Sadəliyi, həyatsevərliyi
rollarında da çox aydın nəzərə
çarpırdı.
Bakıda 70 il bundan əvvəl,
dünyaya göz açan Səfurə Ağababa qızı
İbrahimova orta təhsilini də elə burada
almışdı. Azərbaycan Dövlət Teatr İnstitutuna
gələndə qərarı tam qəti idi, “aktrisa
olacağını” qətiləşdirmişdi. 1960-cı il
idi və onda Səfurə xanım institutun 1-ci kursunda oxuyurdu.
İstedadını nəzərə alıb elə o vaxt onu
Azərbaycan Dövlət Akademik Dram Teatrına işə
götürmüşdülər. İlk dəfə də
ona İslam Səfərlinin “Ana ürəyi” tamaşasında
Xatirə rolunu vermişdilər. İlk oynadığı rol
ona uğur gətirdi. Az sonra onu müxtəlif tamaşalarda
müxtəlif səpkili rollara dəvət etdilər. Səfurə
xanım ilk rolları ilə təsdiq etdi ki, onun
üçün tamaşanın hansı janrda olmasının
fərqi yoxdur. O, xaraktercə lirik-dramatik aktrisadır.
Bəzən ona etibar edilən komik personajları da
məharətlə ifa edir. Səhnədə
səmimiyyəti, obrazın psixoloji xarakterini həssaslıqla
duyması onda yüksək yaradıcı qabiliyyətin
olduğunu təsdiq edir. Sabit Rəhmanın “Toy” və
“Xoşbəxtlər” tamaşalarına baxanlar onun
rollarında bu xüsusiyyətləri aydın hiss edirlər.
M. Hüseynin “Alov” tamaşasında (Əsmər),
Səməd Vurğunun, “Vaqif” dramında (Gülnar və
Tamara), C. Məmmədquluzadənin “Ölülər”
əsərində (Nazlı), Ə. Haqverdiyevin “Pəri Cadu” tamaşasında
(Hafizə) və başqalarında Səfurə xanım
klassik və müasir aktyor sənəti
ənənələrindən bəhrələrənək
çox uğurlu obrazlar qalereyası yaratmışdır.
Səfurə xanım
müxtəlif rejissorlarla işləmişdir. Hamısı da
ondan razılıqla danışır, istedadlı aktrisa olduğunu
dönə-dönə etiraf edirlər.
Səfurə xanım təkcə
Azərbaycan dramaturqlarının deyil, eyni zamanda dünya
ədəbiyyatının klassik nümunələrinin də
əsas obrazlarının layiqli ifaçılarıdır.
Lope de Veqa, Mikolaş Dyartaş, Nodar Dumbadze, Viktor Hüqo, Lev
Tolstoy, Federenko Qarşıa Lorka və başqa məşhur
xarici ölkə yazarlarının əsərlərində
oynadığı müxtəlif səpkili rolları
tamaşaçılar bu gün də unutmurlar.
Səfurə İbrahimovanın
İlyas Əfəndiyevin bir neçə tamaşasında
oynadığı rollar xüsusilə diqqətəlayiqdir.
“Sevgililərin cəhənnəmdə vüsalı”ndakı
Mədinə, “Hökmdar və qızı”
tamaşasındakı Tubu xanım rolları ona böyük
şöhrət qazandırmışdır.
Onun teatr qəhrəmanları
özünəməxsusluğu ilə seçilir. O,
obrazın daxili aləmini duyur, onun hisslərini,
duyğularını məharətlə tamaşaçıya
çatdırır.
Səfurə İbrahimovanın
kino qəhrəmanları da yaddaqalandır. İlkin olaraq
“Arşın mal alan” (I variant, 1965) filmindəki Telli rolu onun
kino yaradıcılığında xüsusi yer tutur. Bu rolu
əvvəllər də məşhur aktrisalar ifa
etmişlər. Xüsusilə Fatma Mehrəliyevanın
ifasında 1945-ci ildə çəkilmiş “Arşın mal
alan” filmindəki Telli tamaşaçıların böyük
marağına səbəb olmuşdu. Səfurə
xanımı bu rola mərhum rejissor, xalq artisti Tofiq
Tağızadə dəvət etmişdi və söz yox ki,
aktrisanın şən təbiətli, komik rolların
məharətli ifaçısı olduğunu
nəzərə almışdı. Telli Səfurə
xanımın ifasında çox cazibədardır. Onun
tərəf- müqabili, mərhum aktyor, filmdə Vəlinin
ifaçısı Tələt Rəhmanovla birgə
səhnələrdəki ifası aktrisanın geniş
diapazona malik olduğunu təsdiq edir. O, səmimidir,
vəziyyətdən asanlıqla baş çıxarır.
Onu da deyək ki, rejissor əvvəl bu rola mərhum aktrisa
Xuraman Hacıyevanı dəvət etmişdi. Ancaq sınaq
çəkilişlərindən sonra onu Asya roluna,
Səfurə xanımı isə Telli roluna təsdiq
etmişdi. Və məlum oldu ki, rejissor öz
seçimində yanılmamışdır. Səfurə
xanımın ifasında Telli həqiqətən maraqlı
alınmışdı.
“Qatır Məmməd” filminə
isə Səfurə xanımı rejissor Rasim Ocaqov
dəvət etmişdi. Onun oynadığı Həbibə
rolu Qatır Məmmədin silahdaşıdır. Aktrisa
1974-cü ildə verdiyi müsahibələrin birində
deyirdi: “Qatır Məmməd, onun məsləkdaşı
və silahdaşı Göyüş kişi, bolşevik
Cavadovla yanaşı, Həbibə də filmin əsas
qəhrəmanlarından biridir. Atası mülkədarlar
tərəfindən öldürüldükdən sonra
Həbibə azadlığı mübarizədə
görür və buna görə də Qatır
Məmmədin dəstəsinə qoşulur. Qatır
Məmməd ona rahat otaqda dincəlməyi təklif edəndə
Həbibə: ”Mən bura dincəlməyə
gəlməmişəm" — deyir. O, Qatır Məmmədin
silahdaşı olduğunu bildirir. Bütün bu
keyfiyyətlərinə görə Həbibəni çox
sevirəm. Sücaəti, hünəri və
qoçaqlığı ilə o mənə Qaçaq
Nəbinin Həcərini, Koroğlunun Nigarını
xatırladır".
Doğrudan da Səfurə xanım
öz qəhrəmanını mübariz, üsyankar bir
qadın kimi təqdim edir.
Dilbər rolu (“Sevil” filmi)
aktrisanın yaradıcılığında xüsusi yer tutur.
Əgər o “Arşın mal alanda” qulluqçu
obrazını yaratmışdısa, burada kübar bir qadının
bütün xarakterik cizgilərini ustalıqla aça
bilmişdi. Bu onun başqalaşmaq bacarığını bir
daha təsdiq dir.
Gülpəri (“Dərviş Parisi
partladır”) Mədinə, (“Alma almaya bənzər”)
rolları isə onun komik rolların məharətli
ifaçısı olduğunu təsdiq etdi. Bu rollarında
onun yeni keyfiyyətləri aşkar olur, sənətdə
özünəməxsus yer tutduğu aydınlaşır.
“Bizim Cəbiş müəllim”
filmində rejissor, xalq artisti Həsən Seyidbəyli ona
Nəcəfin arvadı rolunu vermişdi. Nəcəf
neftçidir, cəbhəyə getməyib. Ancaq sonda onu
cəbhəyə yola salanda arvadının keçirdiyi
hisslər tamaşaçını həqiqətən
kədərləndirir.
Səfurə xanım milli teatr
və kino sənətimizin inkişafında böyük
xidmətlər göstərmiş, qiymətli rolları
ilə tamaşaçıların qəlbində yer tuta
bilmişdir. Onun əməyi dövlətimiz
tərəfindən yüksək qiymətləndirilmiş,
1974-cü ildə “əməkdar artist”, 2002-ci ildə “xalq
artisti” fəxri adlarına layiq görülmüşdür.
Mehdi Məmmədovun quruluşunda Hüseyn Cavidin “İblis”
faciəsindəki Rəna roluna görə isə
Dövlət mükafatına layiq
görülmüşdür.
Görkəmli aktrisanı yubileyi
münasibətilə təbrik edir,ona cansağlığı
uzun ömür arzulayırıq.
Xalq qəzeti.- 2009.- 1 yanvar.- S. 7.