Rafiqqızı N.
"Konkret arzusunda olduğum obraz yoõdur"
"Əməkdar
artist Sabir Məmmədov bu fikirdədir
Aktyor sənətkardır, yaradıcıdır. O, obraza girərək yeni varlığa çevrilir. Səhnə həmin yerdir ki, orada oynamazlar, obrazın taleyini yaşayarlar. Əsl aktyorun yalançı, saõta alqışlara ehtiyacı yoõdur. Çünki istedad boş alqış hesabına yaranmır, ilham və istedad yaradıcının təbiətindədir.Əməkdar artist Sabir Məmmədovla ad günü ərəfəsində görüşdüm. Qeyd edim ki, bir çoõ õarakterik obrazların mahir ifaçısı Sabir Məmmədovu mən kiçik yaşlarımdan tanıyıram. Çoõ sevindim ki, günlərin birində onunla üz-üzə maraqlı söhbət etdik. Uzun illər tanıdığım aktyorla canlı söhbətdə onun nə qədər yaradıcı və həssas bir insan olduğununu bir daha şahidi oldum. Sabir Novruz oğlu Məmmədov - 1961-ci il yanvarın 24-də Qazaõ rayonunun Poylu kəndində dünyaya göz açıb. Azərbaycan Dövlət İncəsənət Universitetinin dram və kino aktyorluğu fakultəsində (1979-1983) õalq artisti Həsənə Turabovun kursunda təhsil alıb. Təyinatla Sumqayıt Dövlət Dram Teatrında işləyib. Həmin teatrda ilk dəfə V.Səmədoğlunun "Bəõt üzüyü"ndə Hüseyn obrazı ilə ilk dəfə səhnəyə çıõıb. Burada R.İbrahimbəyovun "Park" (Õoşbəõt adam), B.Adilin "Õoşbəõt padşah" (Şahzadə), Saranın "Dəli Domrul" (Dəli Domrul), Ç.Aytmatovun "Əsrə bərabər gün" (Edilbay) və bir çoõ tamaşalarda çıõış edib. 1989-cu ilin aprel ayından Akademik Milli Dram Teatrında çalışır. Həmin sənət ocağında C.Əfruzun "Qanqın böyük dalğası" (Kumar), İ.Əfəndiyevin "Dəlilər və ağıllılar" (Şahmar), N.Õəzrinin "Gecə döyülən qapılar" ( Səfər), S.Rəhmanın "Yalan" (Fərman), V.Babanlının "Ana intiqamı" (Mahmudov), D. Aslanın "Dindirir əsr bizig" (M.Ə.Sabir), Mirzə Úəlilin "Anamın kitabı" (Teymur bəy), V.Şekspirin "Kral Lir" (Burqund hersoqu) və bir çoõ əsərlərdə yaddaqalan obrazlar qalereyası yaradıb. Sabir Məmmədov "Kamança" (Mİrzə Úəlil) televiziya tamaşasında Əbdüləli, "Babamın babasının babası", "Təzə evlənəndə" filmlərində Tapdıq və Rüstəm rollarında çıõış edib.
Sabir müəllim, həyatınızda ən yaddaqalan ad gününüz hansı olub?
- Ən yaddaqalan ad günüm 41 yaşımda olub. Həmin
ərəfədə mən
əməkdar artist fəõri adına layiq görülmüşdüm. İnanın, elə olur ki,
o qədər işim
olur, heç ad günü keçirməyə
vaõtım
olmur. Amma sağ olsunlar yaõınlarım,
sənət dostlarım,
məni sevənlər
məni unutmurlar, zəng vurub, görüşüb məni
təbrik edirlər. Mən heç təsəvvür
etməzdim ki, nə vatõsa 48 yaşım
tamam olacaq. Yaşımın üsünə yaş
gəldikcə çoõ kövrəlirəm.
l Hazırda teatr təmirə bağlanıb.
Yəqin ki, yaradıcılıq fəaliyyətinizdə də
fasilə etmisiniz.
- Õeyr. Teatr təmirə bağlansa
da müõtəlif mədəniyyət
ocaqlarında yenə də tamaşalar oynayırıq. Həmçinin filmlərin dublyayları ilə də məşğul oluram.
Dahi dramaturq C.Cabbarlının "Oqtay
Eloğlu" əsərində
belə bir fikir var: "Aktyor şahlıq edər, fərmanlar verər, qızıllar paylar, lakin səhnədən
çıõınca
bir parça quru çörək belə tapmaz".
Sizcə bu indiki dövrdə
də belədir?
- Bu fikri son dövrlər üçün söyləmək
olmaz. Çünki sevindirici haldır
ki, aktyorların maddi vəziyyəti yaõşılaşmağa
doğru gedir. Mən narazı deyiləm. Prezident mükafatı alıram, dublyayla məşğulam.
Düzdür, aktyor biznesmen
deyil, biz də mədəniyyət õidmət edirik.
l Dublyay demişkən, səsinizi
filmlərdən, seriallardan
çoõ
eşidirik. Etiraf edək ki, bir çoõ filmlərin
dublyayı keyfiyyət
baõımından
çoõ
aşağıdır.
Sizi indiki dublyayların vəziyyəti qane
edir?
- Mən özüm dublyayla tələbəlik illərindən
məşğul oluram.
Az-çoõ təcrübəm var. Dünyanın
hər yerində elədir ki, yenidən səsləndirilən,
dublyay olunan film oriyinaldan fərqlənir.
Bu təbii haldır.
Tərcümədən tutmuş
onun effektinə qədər qane edilməyən tərəfləri
ola bilər.
Hansı obraz sizin üçün
hələ də arzu olaraq qalmaqdadır?
- Konkret arzusunda olduğum obraz yoõdur. Amma tragikomik faciə
notları olan obrazlar oynamaq istəyərdim.
Özünüzü daha çoõ hansı
õarakterə yaõın bilirsiniz?
- (Bu sualdan
sonra bir anlıq düşünür)
O mənim özümdən
asılı deyil. Aktyor yeganə
peşə sahibidir ki, onları seçirlər. Mənə "Müsyö Yordan və Dərviş Məstəli şah" da Müsyö Yordan rolunu veriblər.
Deyə bilərsiniz ki, Müsyö Yordan hara, mən hara. Məsələn, məşhur Amerika
yazıçısının "Körpüdən mənzərə"
əsərində Eddi
Karboni obrazını oynayıram. Əslində normal insan obrazıdır.
Onun bütün psiõoloyi durumu
sonra onun ölümünə gətirib
çıõarır.
Bu da mənfi
tərəfdir. Mən özümü
çoõ
obrazda görə bilərəm. Reyissorlar məni
necə görür, ən maraqlısı, realı - baõ budur.
Yaradıcılığınızda ən çoõ mənfi,
yoõsa
müsbət rollar üstünlük təşkil
edir?
- Mən oynadığım
bütün obrazları
yadıma salıram. Məsələn, Kefli İskəndər
əslində müsbət
qəhrəmandır. Amma o qədər mənfi tərəfləri var ki. Mənim õarakterimlə
oynadığım obrazlar
heç vaõt uyğun
gəlməyib. Bu mənim işimdir. Aktyorluq başqa incəsənət
sahələri kimi elmi əsası olan sənətdir. Ümumiyyətlə heç bir
insan özündə
mənfi cəhət
aõtarmır.
Bu da nisbidir.
Tutaq ki, mənim hansısa cəhətim, çoõ
danışmağım kiməsə
mənfi görünə
bilər. Elə
insan da ola bilər
ki, bunu müsbət qəbul edər. Mən gün ərzində
gördüyüm işləri
günün sonunda analiz edirəm.
Sabir müəllim, könlünüzdən
nə vaõtsa reyissorluq
etmək keçib?
- Bəli, keçib. Əgər reyissor olsaydım, bizim klassik dramaturgiyamıza müraciət edərdim. Ən çoõ M.F.Aõundov, Ə.Haqverdiyev, H.Cavidin əsərlərinə müraciət edərdim. M.F.Aõundovun 5 komediyasının hamısı yumoristikdir. Əsas dramaturyi material olmalıdır. Biz həmin o materiala əsasən çıõış edirik Hələ də əməkdar artist olan Sabir Məmmədov õalq artisti olmadığı üçün təəssüflənmir ki?
- Əsla,
fəõri
ad insana nə istedad verir, nə də bacarıq. Məvacib yüksək səviyyədə
olsa, heç fəõri
ad haqqında fikirləşməyə
dəyməz. Fəõri ad obraz yaratmağa
stimul vermir. Teatrda elə õalq artisti var
ki, 5 ildir səhnəyə çıõmır. Əsas tamaşaçının, reyissorun
etimadını doğrultmaqdır,
gözəl obrazlar yaratmaqdır.
Çağdaş teatrın taleyini
sizə həvalə etsəydilər, nəyi dəyişmək istərdiniz?
- Çoõ maraqlı
sualdır. Bu strateyi plandır. Bir neçə kəlməylə
bunu söyləyə
bilmərəm. Teatrda mütləq
repertuar siyasəti olmalıdır. Yaradıcı qrupun hər biri haqqında fərdi şəkildə
düşünərdim. Tutaq ki, eyni aktyorlar
eyni reyissorun tamaşalarında iştirak
edirlər. Bu da maraqsız görünür. Teatr bütöv
bir meõanizmdir.
P.S. Sabir müəllim "yaşınızın üstünə
yaş gəldikcə
həyatınızda nə
dəyişir? sualını çoõ maraqlı
cavablandırdı: Mən
on beş yaşımda,
iyirmi yaşımda, Elə bilirdim ki, qırõ qocalıqdır. Əlliyə çatıram, amma başımda, Uşaqlıq
havası hələ qalıbdır.
Sabir müəllim, biz də kollektivimiz adından ad gününüzü
təbrik edir, sizə can sağlığı,
yeni-yeni yaradıcılıq
uğurları diləyirik.
Olaylar.- 2009.- 28 yanvar.- S. 14.