Azərbaycan
rənglərin diliylə...
Ötən
saylarımızdan birində Azərbaycan
rəngkarlığı üstə
düşüncələrimizi oxucularımızla
bölüsmüşdük. Bu yazımızda isə
Azərbaycan Rəssamlar İttifaqının bu yaxınlarda
isıq üzü görmüş kataloqu əsasında
"Qrafika" bölümündə olan əsərlərin
bir qismini təhlil edəcəyik. Rassam Kirman Abdinovun "Plakaf'inda
(qarisiq texnika) Azarbaycanın xəritəsi milli bayrağın
timsalında aylı-ulduzlu təsvir edilib. Ölkəmizin
xəritəsi "cətirin altındadır". Müəllif
bu qənaətə gəlir ki, "Azərbaycanın xılası
sağlam qüvvələrin birliyindədir". Amma bir
cəhəti burdaca qeyd etmək olduqca zəruridir. Bu gün
İranın ölkəmizə qarşı təhdidlərinin
artırdığı, hətda bu ölkədə
Azərbəycan Respublikasnın ərazi
bütövlüyünə, müstəqilliyinə
qarşı yönəlik "§imali Iran" adlı dərginin
fırıldağı bir za-manda bu cür plakatlarda
Bütöv Azərbaycanın xəritəsinin ifadə
olunması zəruridir. Ona görə ki, mahiyyət
etibarıilə iki Azərbaycan yoxdur. Azərbaycan birdir. Azərbaycanın
böyük xilası o zaman olacaq ki, o, Birliyinə
yetəcək. Mir Azər Abdullayevin "Plakafida qara fonda Azix
mağarasından tapılmış "Azıxantrop" adlanan
ibtidai insanın pana sümü-yinin fraqmenti verilib. Lakin onun
qarşısında tikanlı məftillər var. Bir az baxanda
“Azix: Məni azad edin!” sözləri, şəklin
aşağısında isa “Yer üzərinda
bəşəriyyətin ən nadir insan beşiyi olan Azıx
mağarası hazırda erməni işğalı altında”
yaşayıb. Vafa Allahyarovanın “Don Kixot” (kağız, qara
qələm) əsrində Servantesin məşhur
əsərindən təsirlənmə hiss olunur. Uzaq fonda
atın üstündə ispansayağı obraz Don Kixot orta əsr cəngavərləri
sayagi şəstlə üzü Qərbə doğru durub. Onun
qarşısında möhtəşəm bir qəsr var. Don
Kixotun arxasında günəş obrazı, ətrafında
isə qarışıq əhvallı, qaramtıl buludlar var. Ön
planda "eşşəyi bağrına basan" kişi
obrazı diqqəti cəlb edir.
Mətanət
Aslanovanın "Həsrətin rəngi"ndə bədii
poetik çalarlar güclüdür. Ağac həm də şamdır.
Rəssam insan kədərini həyatın aramsız burulğanları
fonunda ifadə edib. Etibar Aslanovun "Şirvanşahlar
Sarayı" kompüter qrafikasının məhsuludur. Şirvanşahlar
Sarayının forması tamaşaçıda açıq-aydın
təəssürat yaratsa da, hər halda əsərin əldə
işlənmədiyini sezmək olur.
Arif Ələsgərovun
"20 Yanvar" (monotipiya) əsərində ağımtıl,
bozumtul va qara obrazlar təzadlı, hamsının vəhdət
şəklindədir. Əsərdə müxtəlif, anlaşılmaz
"obrazlar" var.
Məlum ideya, xalqı
faciə mövzusu daha çox qeyri-müəyyənliyilə
tamaşaçıda aydın təəssürat yaratmır.
Vüqar Əliyevin
plakatında Şuşada gülləbaran edilmiş
Bülbülün, Natəvanın və Üzeyir
Hacıbəylinin büstləri "Biri var idi, biri yox ... İndi..."
– ilə xatırlanır. Arxa planda Şuşanın adı
həkk olunmuş qala divarları sarımtıl fonda təsvir
olunub.
Şamil Həsənovun
"Bəstəkar Xəyyam Mirzəzadə" (kagız,
qara qələm) adlı əsərində
X.Mirzəzadənin piano yanında təsviri,
bəstəkarın dərin xəyallara dalması təsvir
edilib. Əsərdə cizgi aydınlığı xüsusi
sezilir. Bayram Qasımxanlının "Dahi
Məhəmmədlər" silsiləsindən XVI əsr
Azərbaycan rəssamı Sultan Məhəmmədin rəsmi
məşhur miniatür ustasının təsvirini bizə
çatdırır. Sara Manafova "Kainat silsiləsi"ndən
"Gecədə işıq" (kagız, pastel)
əsərində qədim Misir obrazından təsirlənib.
Tahir Məcidovun "Aşıq Alı" (kağız, sulu
boya) əsərində orta əsr miniatürləri sayaği
zəngin obrazlar silsiləsi diqqəti cəlb edir. Asıq
Alı təsvirlərin tam mərkəzindədir. Həsrətli,
xəyallı, vəcdli aşığın bir əlində
saz var, digər əli arxasındakı uca sıldırım
dağlara uzanıqlı vəziyyətdədir. Arxa planda
sağda agacla birgə boy atan, ağaca sarmaşmış
uşaq obrazları diqqəti cəlb edir. Əsərdə
müxtəlif xarakterli, türk geyimli obrazlar da var. Yaşlı
türk kişisi qadını ilə oturub uzaqlara baxır. Bu
tərəfdə isə həyat gənclik sevgisilə
qaynayır. Sanki eyni bicimli, ağ örpəkli qızlar
təbiətlə birgə boy atırlar. Aşıq
Alının ətrafında pərvazlanan ağaclar gül
açıb. Rövşən Məmmədovun "Nar simfoniyası"
(kağız, sulu boya) müxtəlif rənglərin,
başlıcası isə təbiətlə insanın
birgəliyi harmoniyasından soraq verir. Əsərin
mərkəzində nar ağacının meyvələri
fonunda şam yanır. Nar meyvəsindən biri torpağa
kök atıb. Digəri isə dənələnib şamın
işığına doğru uçur. Şamın
isığı ilğım yaradır. Alovun sarımtıl
odu narın qan rənginə qarışıb. Bu odun
haləsində pərvanə alışıb yanır. Rəsmin
sağında iki, solunda da iki gözəl təsvir olunub. Odda
yanan pərvanə uçan mələktək yuxarıya
doğru boy atır.
Cəmil Müfidzadənin
"Bakı" (qarışıq texnika) əsərində
qədim dövr Bakısı canlanır. Ön planda 6 qoşa
hürgüclü dəvə təsvir olunub. Rəsm orta əsrlar
Bakısı haqqında bizdə ilğımvari təəssürat
yaradır. Elman Mirzəyevin "Ağ
göyərçin" (qarışıq texnika) adlı
miniatürü mükəmməl alınıb. Rənglərin
ahəngi, obrazların biçimi, düzümü, təbiətlə
insanın vəhdəti harmoniyalıdır. Miniatürdə təsvir
edilən şah məclisi musiqili əhvaldadır. Əlisəttar
Səlimovun "Dəhnə kəndi" (Quba), (kağız,
sulu boya) əsəri Azərbaycan təbiətinin bir parçası
haqqında bitkin təəssürat yaradır. Evlər düz
dağların içindədir. Fikirləşirsən ki,
görəsən, bu təbiət insansız nəyə
gərək imiş.
Azərbaycan
rəssamlarının yaradıcılıq
axtarışları davam edir. Bu, yaxşı haldır. Arzu
edirik ki, rəssamlarımız xüsusən milli ruhla bağlı
mövzularda fikirlərini aydın, mənalı, ciddi,
düşündürücü çatdırmağa
calışınlar. Əgər adi gözlə baxanda
dünyada, həyatda, təbiətdə, insanda bu qədər
gözəlliklər tapa biliriksə, görün
yaradıcı gözündə bunlar necə artıq
gözəl görünə bilər? Mahiyyətcə
gözəl olan dünyanın, həyatın, təbiətin
və insanın dərdlərindən, əzablarından
isə nifrətlə yox, yana-yana danışmaq lazımdır.
Əslində sənətkar da dünyanın dərdlərini
yazır: yazıçı qələmi, rəssam
fırçası ilə. Amma bu dərdləri eybəcər
yazmaq olmaz. Çünki dünyanın
mənası eybəcər
deyil...
Xalq cəbhəsi.- 2006.- 22 dekabr.- S. 15.