Ağaqızı Zərnişan
Həqiqət
və vətən sevgisi ilə silahlanan qalib
Ənvər Seyidovun
romanı əsasında çəkilmiş film ekranlara
vəsiqə aldı
Bu günlərdə Az
TV-nin tamaşaçılara təqdim etdiyi “Təlatüm”
bədii televiziya filmi böyük marağa səbəb oldu. Son illər kriminal janrda çəkilən filmlərin
sayı çoxalsa da, “Təlatüm” özünəməxsus xüsusiyyətləri
ilə ilk baxışdan diqqəti cəlb edir. Film Ənvər Seyidovun ssenarisi əsasında ekranlaşdırılıb.
Quruluşçu rejissor
Məhərrəm Bədirzadə,
musiqi tərtibatçısı
isə Firudin Bağıroğludur.
Əvvəlcə onu qeyd edək ki, filmin motivləri
müəllifin eyni adlı romanından götürülüb.
Roman, kino-ssenari də daxil olmaqla
Ənvər Seyidovun ilk qələm təcrübəsidir. Bununla
belə əsərin dolğunluğu və həyatiliyi ekran əsərində öz əksini kifayət qədər güclü şəkildə tapıb.
Yazıçı təxəyyülündən
fərqli olaraq, bədii televiziya filmindəki hadisələrin
və qəhrəmanların
həyatda olan prototipləri var. Son illər kriminal hadisələr arasında çox tez-tez ailə münaqişələri zəminində
baş verən qanlı olaylara rast gəlinir. Atanın öz övladına və yaxud da əksinə
olan hadisələrin tükürpədən variantları
cəmiyyətdə müqəddəslik
deyilən anlayışların
kökündə bir sarsıntı yarandığına
işarədir. Yaradanın
müqəddəslər sırasına
aid etdiyi anaya qarşı qəddarcasına bir qətlin əsas hadisə olduğu “Təlatüm” filmi çox ibrətamiz bir xətlə inkişaf edir.
Hadisələr hakimiyyətdə
qarışıqlıq olduğu
bir dövrdə baş verir. Respublika iflic vəziyyətindədir. Dərəbəylik,
qanunsuzluq baş alıb gedir. Uzaq bir rayon
mərkəzində isə
yaşlı bir qadını tamah məqsədi ilə qətlə yetirirlər. Yaşlı qadını guya bir neçə
dəfə həbsə
düşmüş qatil
öldürüb və
evdən külli məbləğdə pul aparıb. Qətli törədənin kimliyi üzdə məlumdur. Lakin o, qadını öldürdüyünü inkar
etsə də, istintaqın gəldiyi nəticə birdi: qatil bu yaxınlarda
həbsdən çıxmış
Kamil adlı şəxsdi. İlk gənclik illərindən
iki dəfə adam öldürmək üstündə həbs olunan bu adamın
təqsiri sübuta yetirilsə, onun güllələnəcəyi
şəksizdir. Kamil özü də bunu bildiyindən bütün qüvvəsi
ilə etiraz edir. Onun dediyindən
belə anlaşılır
ki, pulu götürməsinə baxmayaraq,
oğurluğa girdiyi evdə heç bir qoca qadın,
filan görməyib. Qatilin məhkəməyə
etiraz olaraq özünə iki dəfə qəsd etməsi mərkəzin diqqətini cəlb edir. Kamilin işini
aparmaqdan ötrü Ali Məhkəmənin ən təcrübəli hakimi İlyas Şahdağlı dəvət
olunur. Rayona ilk addımında qəribə hadisələrlə
üzləşən İlyas
Şahdağlı burada
hüquq-mühafizə
orqanlarının təmsilçilərinin
o qədər də böyük səlahiyyət sahibləri
olmadığını görür.
Daha doğrusu, onlar üzərlərinə
düşən vəzifəni
yerinə yetirə bilmirlər. Bu bir yana qalsın, onların bəziləri rayonda at oynadan qatillərlə
iş birliyinə girib hökumətin əleyhinə iş aparılmasına yardımçı
olurlar. İlyas Şahdağlıya elə
ilk gündən aydın olur ki, bu məsələlərin
kökündə var-dövlətə hərislik,
insan övladının
günü-gündən
artan iştahası və vəzifə sahibinin öz missiyasını unutması
durur. Respublikada baş verən qarışıqlıq, sovet
ittifaqının dağılma
prosesində baş verən anlaşılmazlıq
bu xaosu daha da gücləndirib.
Həmin xaosda özünü dəryada
balıq kimi hiss edənlər varlanmaq, hakimiyyəti ələ keçirmək
üçün istənilən
cinayətlərə getməyə
hazırdılar. Hətta
ananı öldürməkdən
tutmuş, ana dediyimiz torpağın müqəddəratının həll
edilməsinə biganəçiliyə
qədər. Bu mənada İlyas Şahdağlı çiynini
çox çətin
bir işin altına verir. O, öhdəsinə götürdüyü işi
layiqincə aparmaq və əsil həqiqətin gizləndiyi
məqamı açıqlamaqla
böyük bir bölgənin insanlarına
ədalətin hər
yerdə və bütün şəraitdə
qələbə çaldığını
göstərməli, haqqın
nazildiyini, amma heç vaxt üzülmədiyini sübut etməliydi. Filmdə şərin və tamahın, iftiranın və başıpozuqluğun,
həqiqətin və
vətənpərvərliyin simvolu kimi iki
qüvvə üz-üzə durur: rayon prokuroru Səməd Məmmədli
və Ali Məhkəmənin hakimi İlyas Şahdağlı.
Və qələbə
kimin olacaq sualı bütün film boyu tamaşaçını narahat edir. Hökm sürən xaosda
baş verən hadisələrin qəhrəmanları,
asıb-kəsən, qolu zorlu, bir
işarəsi ilə istənilən adamların
ölümünə bais
olacaq dərəcədə
qəddar və məharətlə maskalanmış,
torpağa, el-obaya dönük çıxan
qüvvələrin qarşısında müdrikliklə hökm vermək bacarığına malik İlyas Şahdağlı
durur. Onun silahı yalnız həqiqət və vətən sevgisidi. Amma o, bu
silahla qalib gələcəyinə əmindir
və mübarizəsindən
bir addım da olsun geri
çəkilmək fikri
yoxdu. Hətta Adəm peyğəmbərin
Cənnətdən qovulmasına
bais olan qadın məkri belə onun iradəsi qarşısında
qüvvəsini itirir.
Öyrədilib məhkəməyə
gətirilmiş “hipnozçu”
qadınlar məhkəmə
işə başlayan
kimi “zərərsizləşdirilir”.
Hakim və ədalət anlayışlarının
saflığı və
müqəddəsliyi yolunda
İlyas Şahdağlı
bütün çətinlikləri,
hətta ölüm təhlükəsini belə
gözə alır. Hər an qəsd və
müxtəlif böhtanlarla
üz-üzə qala biləcəyini bir an unutmayan,
bununla belə taleyin və vəzifəsinin onun çiyinlərinə qoyduğu
missiyanı şərəf
və ləyaqətlə
yerinə yetirən hakim bu dəfə
də tutduğu yoldan çəkinmir.
Nəticədə ədalət
zəfər çalır.
Əsil qatilin kim olduğu üzə çıxır.
Kamil oğurluq etdiyi üçün, rayonda hakimiyyəti ələ keçirib özünün kiçik
padşahlığını yaratmaq istəyənlər
isə özünün
layiqli cəzasını
alır. Filmdə öldürülmüş qadının
qızı Nəcibənin
də obrazı diqqəti cəlb edir. Varlı-hallı atasından sonra qalan var-dövlətin bacı-qardaşları arasında
bölünməsini istəməyən
bu qız anasının ölümünə
fitva verir. Nəcibənin hesablamaları
özünü doğrultmur.
İlyas Şahdağlı
əsil hüquqşünas
məharəti ilə
cinayətin üstünü
açaraq, onu əlbir olduğu sevgilisi ilə birlikdə müttəhimlər
kürsüsündə oturtmağa
nail olur. Sonda İlyas Şahdağlının əyləşdiyi
avtomobil hər tərəfdən hündür
və yaşıl ağaclarla əhatələnmiş
yolla mərkəzə
doğru şütüyür.
Radiodan diktorun səsi efiri doldurur. Məlum olur ki, ulu
öndərimiz Heydər
Əliyev Bakıya qayıdır. Bu səriştəli və uzaqgörən siyasətə malik dövlət başçısına
ehtiyacı olan bir millətin, böyük bir xalqın istəyi ilə baş verir. Çünki əsrlərdən bəri
qan-qadayla üz-üzə qalmış bu xalq artıq
bilir ki, onun nicat və
qurtuluş yolu bu qayıdışdan keçir.
Filmin sonluğunun simvolik mənası müəlliflər tərəfindən
çox uğurla seçilib. Azərbaycan Respublikasının taleyi məhz bu gəlişdən
sonra dəyişir. Nəhayət ki, başı əsrlərdən
bəri bəlalar görmüş, dəfələrlə
parçalanmış, yağmalanmış
bu torpaq öz nicat gününü
yaşayır. Azərbaycanın
taleyi birdəfəlik
həll olunur. Heydər Əliyevin dəmir iradəsi və uzaqgörən siyasəti vətənimizin
müstəqilliyini təmin
edir. Bu gəliş həm də ədalətin zəfər çalması
deməkdir. Amma bu rahat, gözəl
təbiət mənzərəsi
ilə süslənmiş
kimi görünən
geniş yola, həyat yoluna bələd olanlar bilirlər ki, hər şey beləcə, filmin kadrlarında göründüyü
kimi də asan deyil. Bununla
belə geniş yol, ətrafdakı gözəl mənzərə
gələcəyimizin gözəlliyi
və xoşbəxtliyinin
öz əlimizdə olduğunu diktə edir. Həqiqət və ədalətin hakim olduğu ürəklərin qurduğu
həyatı heç
bir qüvvə dağıda, yıxa bilməz.
“Təlatüm” bədii
televiziya filminin aşıladığı bu
ideyaların gənc nəslin tərbiyəsində
yönəldici rol oynayacağını da danmaq olmaz.
Yeni Azərbaycan.-2006.-5 dekabr.-S.8.