Mükərrəmoğlu Mehdi

 

Filmləri yadigar qaldı...

 

Bizim kinematoqrafın qadın rejissorları o qədər də çox olmayıb. Zeynəb Kazımova, Leyla Səfərova, Firəngiz Qurbanova bir Gülbəniz Əzimzadə.
Çox əfsuslar olsun ki, bu günlərdə biz Gülbəniz xanımı itirdik.
Gülbəniz Əzimzadə Azərbaycan kinosunun aparıcı rejissorlarından idi. Onun əsərləri milli kinomuzun qiymətli nümunələrindəndir. Kinorejissorlarımızın orta nəslinə mənsub olan bu istedadlı sənətkarın yaradıcılığında milli-mənəvi dəyərlərimizin qorunması, tariximizə fəal müdaxilə, bu günümüzün problemlərinə münasibət öz dolğun əksini tapmışdır. Onun filmlərində uşaq dünyasının gözəlliklərindən tutmuş, uzaq tariximizin qanlı-qadalı illərinə qədər hər şey tapmaq olur.
Gülbəniz xanım ziyalı ailəsində 1947-ci il aprelin 26-da Bakıda doğulmuşdu. Atası, yazıçı Yusif Əzimzadə Azərbaycanın tanınmış ziyalılarından idi. Povest hekayələri təkcə Azərbaycanda deyil, SSRİ məkanında, eləcə dünyanın bir çox ölkələrində sevilə-sevilə oxunurdu. Gülbəniz xanımın isə istedadı elə uşaqlıq çağlarından üzə çıxmağa başlamışdı. Gözəl rəsmlər çəkirdi. Əzim Əzimzadə adına Rəssamlıq məktəbinə sənədlərini vermişdi qəbul da olmuşdu. 1970-ci ildə həmin məktəbi bitirsə möcüzəli kino dünyası onu artıq ovsunlamışdı. 1974-cü ildə Gülbəniz xanım Moskvaya ÜİDKİ-nin rejissorluq fakültəsinə daxil olur. Elə həmin il kurs işi üçünNəğmə dərsi” (“Ömrün səhifələrialmanaxı) qısametrajlı filmini çəkdi. Ssenarini Rüstəm İbrahimbəyov yazmışdı. Çox maraqlı süjeti var idi filmin.
Övladvalideyn münasibətləri əsasında işlənmiş bu novellanın balaca qəhrəmanını atasından ayırmışlar. Amma o yenə atası ilə görüşmək istəyir. Bilir ki, bu görüş onun üçün baha başa gələcək. Çünki, anası bu görüşü qadağan etmişdir. Filmdə biz bu görüşün iştirakçısı oluruq. Doğrudan da, rejissor elə maraqlı situasiya yaradır ki, tamaşaçı uşağın atanın taleyinə həqiqətən acıyır. Valideynlərin övlad qarşısındakı məsuliyyəti kimi mühüm mənəvi problemə toxunan rejissor tamaşaçını onların taleyinə biganə qalmamağa çağırır.
Gülbəniz xanım 1978-ci ildə Anarla birgəDantenin yubileyifilminə quruluş verdi. Bu film Gülbəniz xanımın yaradıcılığında çox qiymətli əsərlərdən biridir. Əvvəla ona görə ki, film psixoloji dram kimi çox uğurlu alınmışdı tamaşaçı qəhrəmanınKəbirlinskinin bütün daxili aləmi ilə tanış ola bilir. İkincisi, burada kinematoqrafik eksperimentlər çox idi. Həm rejissorlar bu eksperimentləri insanın daxili dünyasının üzə çıxması xatirinə etmişlər buna nail olmuşlar.
Filmdə olduqca maraqlı məqamlar var. Sənət taleyi uğurlu olmayan, ömrünün böyük bir hissəsini teatrda keçirən Kəbirlinski kimilərin taleyi, doğrudan da, bəzən nəzərdən yayınır, onlar qayğıdan kənarda qalırlar.
Gülbəniz xanımın çox qiymətli əsərlərindən biriTəkcə adanı özünlə apara bilməzsənadlı filmidir. Nadejda İsmayılovanın ssenarisi üzrə işlədiyi bu film insan təbiət, təbiətə məhəbbətin vacibliyi, nadir heyvanlara qayğı kimi mühüm problemlərə toxunur. Filmin qəhrəmanı balaca Nailə, adaya, bir neçə günlük nənəsinin yanına gəlir. Qarşılaşdığı gözəl təbiət onu məftun edir. Burada hər şey onun üçün yenidir. Təbiətin əsrarəngiz gözəlliyi bu qızın qəlbində çox gözəl hisslər doğurur. O, hər şeyə həssas münasibət bəsləyir. Təbiətin gözəlliyini qorumağın vacibliyini o elə burada dərk edir. Film çox uğurlu alınmışdı. Kiyevdə XI RespublikaGənclik-80” festivalında, IX Ümumittifaq kinofestivalında mükafatlar qazanmışdır.
Gülbəniz xanım çox məhsuldar işləyən rejissorlardan idi. Qaladan tapılan mücrü”, “Ötən ilin son gecəsi”, “Avqust gələndəfilmlərində rejissor milli-mənəvi dəyərlərimiz barədə çox sənətkarcasına söhbət açmışdır.
İmtahanfilmi isə onun 80-ci illərin sonlarında yaratdığı maraqlı sənət nümunələrindən idi.
Bu filmdə o müasirlərimizdən danışır, bizi narahat edən, düşündürən məsələləri ön plana çəkirdi.
Gülbəniz xanımın filmlərində dərin konfliktlər olmasa da, qəhrəmanlar həyat uğrunda mübarizə aparırlar. İctimai problemlər bəzən onun qəhrəmanlarının problemlərinə çevrilir onlar bu mübarizədə möhkəmlənir, öz həyat yollarını müəyyən edirlər.
Müxtəlif tarixi kataklizmlərin çuğlaşdığıQətl günürejissor Gülbəniz Əzimzadənin sayca yeddinci bədii filmi idi. Yusif Səmədoğlunun eyniadlı romanı təzəcə nəşr olunanda kitab əldən-ələ gəzirdi. Bu əsər Azərbaycanımızın keçdiyi tarixi yola bir nəzərdir. Faciənin bir neçə maraqlı məqamı kino dili ilə çox səriştəli formada tamaşaçıya çatdırılır. ƏslindəQətl günüçətin, ağır filmdir. Rejissor traktovkası üçün burada geniş imkanlar var idi Gülbəniz xanım imkan daxilində əsərin ümumi ruhunu saxlamışdı.
1995-ci ildə ekranlarımıza rejissorunÜmidfilmi çıxarıldı. Bu kino əsəri Qarabağ mövzusunda idi. Əslində, burada müharibə yoxdur, sadəcə müharibədə yaralanmış əsgərlərin yerləşdiyi hospital var bir
şəhid əsgərlərin cənazəsi. Hamı narahatdır, kim bilir gətirilən cənazələr kimin qapısına göndəriləcək. Amma ümidlər yaşayır, insanlar qələbə gününü gözləyirlər.
Kinorejissor Gülbəniz Əzimzadə, çox mənalı bir ömür yolu keçdi. Filmlər çəkdi, mədəniyyətimizi dünyada tanıtmaq yolunda çox işlər gördü. YaratdığıSinema, Lümer Klubtəşkilatının xətti ilə Fransa ilə əlaqələr qurmuşdu. Burada bir sıra sənədli bədii filmlər çəkmişdi.
Onun xidmətləri yüksək qiymətləndirilmiş, “Əməkdar incəsənət xadimikimi fəxri ada layiq görülmüşdü. Gülbəniz xanım aramızda olmasa da, onun filmləri bu xalqın mənəvi yaddaşında əbədi yaşayacaqdır.

Xalq qəzeti.- 2006.- 16 dekabr.- S. 6.