Nicat Əlisa
Dünya Musiqisinin 25 ən parlaq incisi
12. Asəf
Zeynallı, “Ölkəm”
və “Sual” romansları
Mən bilmirəm Allah və ya təbiət dahiləri niyə yaradır. Üstəlik, Asəf Zeynallı
kimi onları qönçə ikən öldurəndə lap çaşıb
qalırsan. Axı bu, nə varlığın, nə də təsəvvür edilən Allahın məntiqinə uyğun gəlmir. Əgər bu bir təsadüfün nəticəsidirsə
və Allah burda bir rol oynamırsa,
bu da deyilənlərə
uyğun gəlmir.
Amma mən bu işdə
insanların doğuluşu
və ölümündə
xüsusilə onun müddətində heç
cür Allahı qınaq obyekti saya bilmirəm. Bu sahə yəqin
ki, əvvəlcədən
onun maraq dairəsində deyil.
Qətiyyən. Həyatada qalibiyyət və
məğlubiyyətlər kimi, ömrün müddəti də tamamilə təsadüfi adlandırılan insan ağlının və davranışının nəticəsidir.
Aristotel təsadüfi hadisələri
varlığa aid etmir. Asəf Zeynallının 23 yaşında
Bakıdan uzaqlarda tif xəstəliyinə tutulub olması yay günündə soyuq hava kimi
təsadüfi bir antitəbiilikdir.
Bütün günü hər yerdə, ictimai həyatın bütün
dairələrində üzləri
meymun və it üzündən çox
az fərqlənənlər
və qarşok məhsulundan başqa heç nə istehsal etməyən milyonlarla ikiayaqlı məxluqlar 60, 70, 80 il yaşasın, üzündən
alicənablıq, nəciblik
və işıq saçılan Asəf Zeynallı isə cəmi 23 il yasasın? Axı o, heç olmasa 10 il də
yaşasaydı, nələr
yaradardı. Çunki olümünə qədər yaratdıqları
ancaq sanki Allahlar üçün yazılan gözəlliklər
və zərifliklərdir.
Yox, onu Allah öldürməyib,
çünki o, qatil deyil. "Ölkəm" və
"Sual" romansları
bütün gözəlliklər
kimi xalq üçün yaradılmayıb.
Küçədə, bazarda,
lap məktəblərdə və idarələrdə
nə qədər adamdan bu gün
soruşsan ki, "Sual" romansını bilir və ya
eşidibmi, deyəcak
ki, yox. Bəli, çünki bu romans xalq və
kütlə üçün
yaradılan qida deyil.
Ümumiyyətlə, hətta deyərdim ki, artıq bizim gənclər, lap musiqi ilə məşğul olanlar üçün də
"Sual
" romansı, onun
gözəlliyi və
zərifliyi Çin musiqisi kimi yabançi
və mənasızdır.
Çünki onlar üçün
doğmalıq və gözəllik artıq bayağılıqdadır.
Zövqsüzlük, bayağılıq, uzun-uzadı
ucuz sızıltılar,
çəpiş mələmələri
- xalqımızın və
gəncliyimizin bu günkü musiqi qidasıdır.
Əgər Azərbaycana 2-3 gözəl
mahnı və musiqi həsr olunubsa, onun har iki mənada
birincisi "Ölkəm"
romansıdır. Ondan parçalar radio və televiziya verilişlərində hələ
arabir eşidilir,
"Sual" tamamilə
unudulub, Bitlz kasetlari isə 30-40 il keçməsinə
baxmayaraq, hələ də dəbdədir. Bilirsizmi niyə? Çünki küçələr romansın pərəstiş
obyekti olan məxluqlarla doludur. Qiyməti də 100 dollar.
Meyvə agacları, bostan məhsulları calaq olunub yeni, gözəl
sortlar almır, insan övladları isə yox. Halbuki həyatın
gələcək saflığı,
təbiiliyi, ucalığı
üçün burda
daha çox lazımdır. Axı bütün dünyada
nəsillər dəyişdikcə
cırlaşma daha da artır.
Artıq Almaniya və Fransada Nişte və Lebonlar doğulmur, eləcə də Motsart və Bethovenlər.
Qədim Yunanıstanda Olimpiya oyunları zamanı Platon stadiona girəndə bütün
xalq və tamaşaçılar ayağa
qalxıb onu alqışlayarmış.
Ədalətsizlik hər yerdə olub, belə ki, Balzak 3 dəfə
Fransa Akademiyasına namizədliyini irəli sürsə də, heç birində keçməyib, amma o vaxt akademik olanların
kimliyini bu gün heç cür müəyyən edə bilmirlər.
Bununla bela, heç yerdə bizdəki qədər eşşəklər
xosbəxt deyil. Bu da təbiidir.
Bəli, Asəf Zeynallının cəmi bir konsertlik
əsərləri var. Axı
o, cəmi 23 il
yaşayıb. Amma bu əsərlər, onun uşaq pyesləri
hər dəfə səslənəndə şəxsən
mən özümü
yayda ən uca yaylağa düşmüş kimi
hiss edib təmizlik və saflıqdan üşüyürəm.
Amma "Sual" romansi...
adamı yandırıb
cızdağını çıxarır.
Hüriyyət.- 2006.- 11-13 dekabr.-
S. 7.