Məhərrəmova
T.
Daha heç yerə gedə bilmirik
Adil Bağırov, Xalq artisti: "İndi
bəstəkarların gecə yazdıqları mahnılar
səhər oxunur"
Vaxtilə televiziya ekranlarından, radio dalğalarından
onların ifası əskik olmazdı. Bu tanınmış ansamblın müşayiəti
ilə ən görkəmli sənətkarlar oxuyar,
ötən illərin əvəzolunmaz mahnıları,
muğamları səslənərdi. Əlimiz
yetməyəcək qədər uzaqda qalan, uzaq olduğu
qədər də yaxın olan o səslərə bu gün
hamımız təşnəyik. Nə yaxşı ki, o
ilahi səslər, təkrarsız ifalar lent
yazılarının yaddaşında əbədiləşib.
"Xatirə" xalq çalğı
alətləri ansamblı isə öz ənənəsinə
sadiq qalaraq bu gün də fəaliyyət göstərir.
Musiqimizin saflığını, təmizliyini
qoruyur, qədim köklərini yaşadır.
30 ildən artıqdır
ki, ansambla rəhbərlik edən Əməkdar artist Adil
Bağırov söhbətinə musiqiyə gəlişinin
maraqlı tarixi ilə başladı:
- Uşaqlıq dostum Tofiq
Məmmədovla tez-tez Filarmoniyada keçirilən
konsertlərə gedir, böyük musiqiçilərin
söhbətlərinə həvəslə qulaq
asırdıq. Bir gün Asəf Zeynallı adına
musiqi məktəbinin yanından keçəndə maraq
üçün içəri daxil olduq. Bəstəkar
Adil Gəray da bu məktəbdə xalq çalğı
alətləri şöbəsinin müdiri idi. Biz ona
yaxınlaşıb tar çalmağı
bacardığımızı bildirdik. Mən o vaxta
qədər Əbilov adına
mədəniyyət evinə gedib-gəlmiş və
oradakı ansambla rəhbərlik etmişdim. Adil
Gəray bizi yoxladı və ifamız xoşuna gəldi.
Dedi ki, imtahanlara az qalıb, əlaqə
saxlayıb proqramı öyrənin. O bizə bir-iki muğam
və xalq mahnısı hazırlamağı da
tapşırdı. Adil müəllimin
çalğımızdan xoşu gəldiyindən bizə
kömək edəcəyini də vəd etdi. Sənədlərimizi verdik. Sənət
imtahanlarını Adil müəllim özü
götürürdü. O, ikimizi də öz sinfinə
qəbul etdi. Beləliklə, Adil
müəllimin sinfində oxumağa başladıq. Muğam dərsini bizə Mirzə Mansur
müəllim keçirdi. Əhməd
Bakıxanov kimi bir çox sənətkarlar da onun
tələbəsi olub. Mirzə Mansur
müəllimdən muğamları, Adil müəllimdən
isə not dərsini öyrənirdik. Çox
keçmədi ki, Səid Rüstəmov bizim
məktəbə dərs deməyə gəldi. O, ilk
baxışdan çox vahiməli adama oxşayırdı. Adil müəllim məni onun sinfinə keçirmək
istəyəndə razılaşmırdım. Amma o məni məcburi Səid müəllimin
sinfinə keçirdi. Dərslərə
qorxa-qorxa gəlirdim. Bununla bərabər, bir
neçə il Səid müəllimin
tələbəsi oldum. Həmin dövrdə
Filarmoniyanın Mahnı və Rəqs Ansamblına qəbul
olub işləməyə başladım. Arzum
Televiziya və Radionun xalq çalğı alətləri
orkestrində işləmək olsa da, bunu Səid
müəllimə deməyə cəsarət eləmirdim.
Bir gün Moskvada olarkən Səid
müəllimə yaxınlaşıb, bu arzumu ona
söylədim. Dedi ki, Bakıya qayıdan kimi, yanıma
gələrsən. Orkestr o vaxt radionun
səsyazma studiyasında məşq edirdi. Səid müəllimin də bir xasiyyəti vardı
ki, orkestrə qəbul edəcəyi adamı ümumi orkestrin
qabağında yoxlayırdı. Məni də
yoxladıqdan sonra "keç, 4-cü pultda otur, sənin
maaşın da 690 rubl olacaq" dedi. Bu məbləğ
o vaxt çox yüksək sayılır və hər adama da
verilmirdi. O vaxtdan bu günədək həmin
orkestrdə solist işləyirəm. Səid
müəllimdən sonra orkestrə çox diriyorlar gəlib.
Hazırda orkestrin diriyoru Nəriman Əzimovdur.
- Uzun illərdir ki,
Əhsən Dadaşovun adını daşıyan
"Xatirə" xalq çalğı alətləri
ansamblına rəhbərlik edirsiniz. Ansambl
əvvəlki şövqünü qoruyub saxlaya bilibmi?
- Ansambl 1960-cı ildə
yaranıb. Mənsə bu ansambla dörd il
sonra gəlmişəm. O vaxt Radio və Televiziya Komitəsinin
Əhməd Bakıxanov adına xalq
çalğı alətləri ansamblı fəaliyyət
göstərirdi. Bu ansamblın ifasında
yalnız muğam dəstgahları, xalq mahnıları, oyun
havaları çalınırdı. Rəhmətlik
Ənvər Əlibəyli Əhsən müəllimi
yanına çağıraraq həmin ansambldan fərqli olaraq
Radio və Televiziya Komitəsi üçün ikinci ansambl
təşkil etməyi tapşırdı. Əhsən
müəllim də bu ansamblı təşkil etdi. Ansamblın fərqi ondan ibarət oldu ki,
Əhsən müəllim özünün ud alətini,
eləcə də bas tarı və kanon alətlərini bura
əlavə etdi. Əhsən
müəllim özü ansambla rəhbərlik etməyə
başladı. Həmin dövrdə ilk
dəfə olaraq bəstəkarlarımızın
mahnıları bu ansamblın ifasında səsləndi.
Cahangir Cahangirov, Səid Rüstəmov, Fikrət Əmirovun
mahnılarıyla bərabər, Ramiz Mirişli, Emin
Sabitoğlu və bir çox gənc bəstəkarın
mahnıları ansamblda ifa olunurdu. Əsas
oxuyanımız da rəhmətlik Şövkət
Ələkbərova idi. Əhsən
müəllimin ansambla dəvət etdiyi bəstəkarlar
mahnıları bizə öyrədir və biz də
çalırdıq. O dövrdə bununla əlaqədar
olaraq bir çox gənc bəstəkarlar meydana gəldi.
- Əhsən
Dadaşovla tanışlığınız necə
yarandı?
- Mən Səid müəllimin orkestrinə
gələndə Əhsən Dadaşovu qiyabi
tanıyırdım. İnanın ki, orkestrin üzvləri
ilə salamlaşmaqdan ötrü bilərəkdən
onların məşq etdyi küçədən gəlib
keçirdim. Orkestrdə işləməyə başlayandan
sonra isə istər-istəməz ansamblın
üzvlərləri, eləcə də Əhsən
müəllimlə yaxınlaşdım. Filarmoniyada 64-cü
ilə qədər işlədim. Cahangir Cahangirov bədii
rəhbərimiz idi. Orada işlədiyim dövrdə xarici
ölkələrə qastrollara çox gedirdik. Düzü,
Azərbaycandan çıxmaq məni yorurdu. Daima
Bakıda qalmaq üçün orkestrdə işləmək
mənə əl verirdi. Ümumiyyətlə, həvəsim
orkestrdə işləmək idi. Əhsən müəllimin
ansamblında Şəfiqə Eyvazova, Dilarə Əyyubova,
Vəciyə Səfərova, Anzor Quliyev, Vəli
Məmmədov və başqa musiqiçilər
işləyirdi. Əhsən müəllim ansambla hər
adamı qəbul etmirdi. Hamı da ansambla qəbul olunmaq
üçün onun yanına xahişə gəlirdi. Onda
çalıb-oxuyan da çox idi. Əhsən müəllim
də yüz nəfərdən birini qəbul edirdi. Məni qəbul edənə qədər də
çox gözləmişdim. Əhsən müəllim
çalğısından başqa hər adamın
davranışını, oturuşunu-duruşunu,
savadını yoxlayırdı. Başa düşdüm ki,
Əhsən müəllim məni də bu vaxta qədər
yoxlayırmış. Əhsən müəllim 1975-ci
ildə rəhmətə gedənə qədər ansamblda
onun yanında oturmuşam. O, şənliklərdə və
başqa yerlərdə olanda ansamblı mən idarə edirdim.
Əhsən müəllimin ölümündən sonra
çox adamlar ansamblı ələ keçirməyə
çalışırdı. Bizi başqa ansambla da
dəvət etdilər. Amma ansamblın
üzvləri yığışaraq Əhsən
müəllimin ruhunu yaşatmaq üçün ansamblı
saxlamağı qərara aldı. Televiziya və Radio
Komitəsinin rəhbərinə ərizə verərək
ansamblın adının "Xatirə" xalq
çalğı alətləri ansamblı qoyulması
haqqında razılıq aldıq. Əhsən müəllimin
ailəsi onun adının yaxşı qeyd olunmaması
üçün bir qədər narazı qalmışdı.
Mən çox çalışdıqdan sonra ansamblı
Əhsən Dadaşov adına "Xatirə" xalq
çalğı alətləri ansamblı adlandırmağa
nail oldum. O vaxt Baba Salahovun "Araz" ansamblı vardı.
Həmin ansambl da Baba Salahovun adını daşımağa
başladı. "Xatirə" ansamblı mənim
rəhbərliyimlə bir çox xarici ölkələrdə
oldu. Respublikanın bütün rayonlarında
əməkçilər qarşısında, müharibə
bölgəsində konsertlər vermişik. Şövkət
Ələkbərova, Əbülfət Əliyev, Yaqub
Məmmədov, Gülağa Məmmədov, Nəzakət
Məmmədova, eləcə də İslam Rzayev, Novruz
Feyzullayev, Yalçın Rzazadə, Elmira Rəhimova,
Yaqut Abdullayeva və başqa gözəl sənətkarlar bu
ansamblın müşayiəti ilə oxuyublar. Demək olar ki,
o vaxtdan bu günəcən xalqımıza layiqincə
xidmət etmiş, musiqi ənənələrimizi qoruyub
saxlamağa çalışmışıq.
- Vaxtilə müşayiət etdiyiniz korifey
sənətkarlar, görkəmli bəstəkarlar artıq
həyatda yoxdurlar. Bu gün kimlərlə işləyirsiniz?
- Cahangir Cahangirov televiziyada bədii
rəhbər işləyən vaxt orada çıxış
etmək üçün axın vardı. Onda
müğənnilərə toylara getməyə də
icazə vermirdilər. Cahangir müəllim bir gün
qapını açaraq: "Kim oxumaq istəyir içəri
gəlsin, pul-zad da lazım deyil. Mənimçün oxuyandan
sonra gedib televizorda oxuyarsınız".
İnanın, Cahangir müəllimin
tələbkarlığından ehtiyat edərək və
özlərinin də aşağı səviyyədə
oxumaqlarına görə içəri bir nəfər də
gəlmədi. Amma Şövkət xanım, Gülağa
Məmmədov, Yaqub Məmmədov, Əbülfət
Əliyev kimi oxuyanlar gəlib oxumağa başladılar. Bizim
ansamblda, eləcə də Əhməd Bakıxanov adına
və Ağasəlim Abdullayevin rəhbərlik etdiyi ansamblda
ciddi tələbkarlıq olduğu üçün
təzə oxuyanlar bu ansambllara gəlməyə cürət
eləmirlər. Heç cürət eləsələr
də, mən qəbul eləmərəm. Düzdür,
onların arasında da yaxşıları var.
Müğənnilərdən Aygün Hümmətova,
Aygün Bayramova, Ruhəngiz Allahverdiyeva çox yaxşı
oxuyanlardır. Arzu edərdim ki, bu müğənnilər
Fikrət Əmirovun, Cahangir Cahangirovun, Səid
Rüstəmovun mahnılarından istifadə etsinlər.
Əgər müğənnilər bu bəstəkarların
mahnılarını bilirlərsə, demək,
sənətkardırlar. Mən işlədiyim
müğənnilərə onların bir notunu da
dəyişdirməyə icazə vermirəm. İndi
bəstəkarların gecə yazdıqları mahnılar
səhər oxunur. Belə mahnılardan nə
gözləmək olar? Səid Rüstəmov mahnını
1-2 ilə yazır, sonra orkestrin ifasında qulaq asırdı.
Bizim əhval-ruhiyyəmizə baxaraq mahnının
yaxşı olub-olmaması haqda qənaətə gəlirdi.
- Siz bu gün də xeyirxah iş
görürsünüz. Ansamblınızın
müşayiəti ilə musiqi tariximiz üçün
mahnılar yazırsınız. Hazırda kimlərlə işləyirsiniz?
- Şövkət Ələkbərovanın
sağlığında onunla görüşüb
mahnılarını yazdırmaq haqqında icazə aldım.
Onun razılığı ilə 10 xalq və bəstəkar
mahnısı seçib yazdırdıq. Şövkət
xanım "Kəsmə şikəstə"ni də oxudu. O vaxt deyirdilər ki, heç kəs
"Kəsmə şikəstə"ni Fatma Mehrəliyeva
kimi oxuya bilməz. Şövkət xanım "Kəsmə
şikəstə"ni özünəməxsus tərzdə
elə ifa elədi ki, bütün musiqiçiləri,
bəstəkarları heyran qoydu. Həmin mahnı
Qızıl fondda saxlanılır. Sonralar Gülağa
Məmədov, Yaqub Məmmədov, Nəzakət
Məmmədova və başqa oxuyanların ifasında
muğam və mahnılar yazdırmışıq. İndi
də bu ənənəni davam etdiririk.
- Ansambla rəhbərlik etdiyiniz dövrdə
sizinçün dəyişən nədir?
- Artıq 30 ildən çoxdur ki, ansambla
rəhbərlik edirəm. Onu da deyim ki, ansambl
çətinliklə dolanır. Ayda bir
dəfə televiziyadan qonorar verirlər. Bizi
televiziya kanallarına da dəvət edən yoxdur. Qabaqlar normal şəraiti olan yerlərdə
məşq edirdik. Məşq etdiyimiz
yerlərin rəhbərləri də musiqiyə hörmət
edir, pul almayaraq məşqlərə icazə verirdilər.
İndi isə hər yerdə "pul ver,
məşqə gəl" deyirlər. Yaxşı
ki, səsyazma studiyasında bizə hörmət edirlər.
Ancaq məşq otağımız çox havasız,
qaranlıq bir yerdir. Qışda soyuqdan,
yayda da istidən içəridə oturmaq olmur. Əvvəllər bir mahnını məşq
etmək üçün 2 saat vaxt sərf edirdiksə, indi
isə cəmi 15-20 dəqiqə məşq edirik. Həm şəraitin pisliyi üzündən,
həm də hamı dolanışığından
ötrü pul qazanmaq üçün harasa qaçmaq
istəyir. Belə bir çətin
vəziyyətdə işləyirik. 14 il
bundan qabaq güc-bəla ilə vəsait tapıb ansamblı
Almaniyaya apardım. Bu işdə Almaniyadakı
menecerim bizə köməklik göstərdi. Daha heç yerə gedə bilmirik.
Kaspi.-2007.-7 iyun.-S. 16.