Məhərrəmova T.
Ciddi musiqinin aurası aşağı düşüb
Bəstəkar Musa Mirzəyev bu problemi faciə kimi
qəbul etməyin yox, əksinə, onu aradan qaldırmaq
üçün səylə çalışmağın
tərəfdarıdır
Bəstəkarlar,
musiqişünaslar Bəstəkarlar İttifaqının bu
günlərdə keçiriləcək VIII qurultayına
ümid dolu nəzərlərlə baxırlar. Möcüzənin
baş verəcəyinə inanmasalar da, bazarlaşan musiqi
dünyamızda yaxşılığa doğru nəyinsə
dəyişəcəyinə ümid edirlər.
Tanınmış
bəstəkar, Musiqi Akademiyasının professoru Musa
Mirzəyev də bu gün musiqi sənətimizin
bayağılaşmasından narahatdır.
Onunla söhbətimizə
həmkarları ilə birlikdə düz 17 il
gözlədikləri qurultaydan başladıq:
- Bəstəkarlar
İttifaqının qurultayı müxtəlif
səbəblər üzündən düz 17 il
keçirilməyib. Nəhayət, başa
düşdülər ki, qurultay lazımdır. Qurultayda son 10 ildə yazılan əsərlər
seçilib səsləndiriləcək. Mənim
"Doğma Azərbaycan" oratoriyamdan da bir neçə
hissə ifa olunacaq. Bu əsər
Dövlət Simfonik Orkestrinin müşayiəti ilə
qurultayın açılışı günü
səslənəcək.
- Sizcə, qurultay bugünkü
musiqi sahəsində nəyi dəyişə biləcək? Heç olmasa, ciddi musiqinin rolunu qismən də olsa
qaldıra biləcəkmi?
- Qurultayın nəyi
dəyişəcəyini qabaqcadan deyə bilmərəm, ancaq
bəstəkarların yaradıcılığında
müəyyən bir mərhələyə yekun vuracaq. Musiqi ictimaiyyəti bu illər ərzində
nələr yazıldığından xəbər tutacaq.
Bu 17 ildə elə əsərlər proqrama
salınıb ki, normal vaxtda bəlkə də onlar
səslənməzdi. Onu da deyim ki, indi
ciddi seçimdən söhbət gedə bilməz.
- Sənətdən söz
düşəndə çoxları sovet dövrü
incəsənətinin xiffətini çəkir. Sizcə bu xiffəti çəkməyə
dəyərmi?
- Sovet dövründə
incəsənətdə, xüsusən musiqidə çox
ciddi təbliğat vardı. Mənim
yaradıcılığımda sovet dövrünün
xidməti danılmazdır. Bəstəkarın
əsas yaradıcılığı oxuyub qurtarandan sonra
başlayır. Mən də
görkəmli bəstəkar Qara Qarayevin sinfini
bitirmişəm. Elə vaxt olur ki,
bəstəkarlıq sinfini qurtaran özünü doğrulda
bilmir. Qara Qarayev və Cövdət
Hacıyev Moskva Konservatoriyasını bitirib gəldikdən
sonra onların yaradıcılığı musiqimizə
önəmli təsir göstərmişdi. Mən də onların
yaradıcılığına böyük diqqət
göstərirdim. Oxuyanda Moskvaya gedib istedadlı
bəstəkarlarla
Bəzi
əsərlər respublikada lentə yazılıb Moskvaya
göndərilir, fonotekada olduğundan vaxtlı-vaxtında
3-cü, 4-cü proqramlarda səslənirdi. Mənim
əsərlərim dünya şöhrətli kollektivlər -
Ümumittifaq Radiosunun Böyük Simfonik Orkestri, Estrada Simfonik
Orkestri, SSRİ Dövlət Simfonik Orkestri
tərəfindən çalınırdı. Bu, çox böyük xoşbəxtlikdir. Tez-tez ezamiyyətlərə getmək
üçün şərait yaradılırdı. Musiqi ictimaiyyətinin bunlardan yaxşı
xəbəri vardı. Mən özüm
reklamla məşğul olmurdum. Onu da deyim
ki, mənə heç kəs kömək etmirdi. Yüksək sənətkarların
paxıllığı çox ağırdır. Mən belə paxıllıqlarla, həsədlə
qarşılaşırdım. Əgər
belə olmasaydı mənim əsərlərim indikindən
iki dəfə çox olardı. Müxtəlif
səbəblərə görə mən az
yazmışam. Amma bütün yanrlarda nə
yazmışamsa, hamısı nəşr olunub.
Ümumiyyətlə, sovet dövrünün
yaradıcılığımızdakı rolunun o
qədər xırdalıqları var ki...
- Bu gün necə, yazmaq
asandırmı?
- Hər şey
müəllifin qabiliyyətindən, istedadından, dünya
görüşündən asılıdır. Bilirsiniz
ki, indi hamı şouya keçib. Hamı
mahnı yazır. Sənət
aləmində yüngüllük əmələ gəlib.
Əvvəllər Bəstəkarlar
İttifaqı ilə
məsləhətləşərdilər. Qurultayda televiziya kanallarında ciddi musiqiyə yer
ayrılmaması məsələsi də müzakirə
olunacaq.
Bilirsinizmi,
yaradıcılıqla əlaqədar biz o şəraitə
uyğunlaşmışdıq. Əlbəttə,
hər şey dəyişib. İndi
yüksəkdə olanlar aşağı düşüb,
aşağı səviyyədə olanlar yüksəlib.
Bu, heç şübhəsiz, normal
vəziyyət deyil və sənətə də mənfi
təsiri var. Ölkədə şişirdilmiş
bəstəkarlar çoxdur. Vaxt onları
ələk kimi ələyir və ələyəcək
də. Hər şey nə vaxtsa öz
yerini tapacaq. Bu o demək də deyil ki, biz də
əlimizi yana salıb
gözləməliyik. Hər adam öz
imkanına görə çalışır. Mənim
keçmişdə olan əlaqələrim demək olar ki,
tam kəsilib. Vaxtilə bir bəstəkar
mənə demişdi ki, belə şəraitdə hamıdan
çox ziyan sən çəkəcəksən. Belə də oldu. Amma
hərdən gözlənilməyən hadisələr də
baş verir. Məsələn,
əvvəllər Türkiyə ilə əlaqələrimiz
yox idi. Amma indi münasibətlər
normaldır və onlar bizim
yaradıcılığımıza hörmətlə
yanaşır, əsərlərimizi ifa edirlər. Bir neçə müəllif konsertim İstanbulda,
Kiprdə keçirilib, ayrı-ayrı əsərlərim
səsləndirilib. Mənim sənətim
əsərləri yaratmaq və ifa etməkdir. Onu konsert təşkilatlarına, kollektivlərə
çatdırmaq üçün möhkəm bir aparat
lazımdır. Bütün dünyada
belədir. Bəstəkar öz
əsərini yazır, amma onun təbliğini başqaları
yerinə yetirir. Bu baxımdan Azərbaycan
musiqi sənəti bərbad vəziyyətdədir. Estetik cəhətdən aşağı
səviyyəli şou proqramlarına hər yerdə ehtiyac
var. Amma şou necə gəlirsə, elə də gedir. Bizim sənətimiz ciddi sənətdir. Onun gərək tarazlığı qorunsun. Bu barədə bizdə hələ qayda-qanun
yaradılmayıb. Ola bilər, nə vaxtsa
yaradılacaq. Ölkəmiz hələ
gəncdir və mən əminəm ki, hər şey qaydaya
düşəcək. Biz gərək
özümüz də səy göstərək.
- Radio verilişlərin
birində "Əvvəllər Asəf Zeynallı adına musiqi məktəbinə
təsadüfi adamlar daxil olmurdu" demisiniz. Həmin
fikrinizi bəstəkarlığın bugününə
də aid etmək olarmı?
- Ümumiyyətlə, ciddi
musiqinin aurası aşağı düşüb. O vaxt
musiqini çox sevirdilər. Musiqiyə
əvvəlki məhəbbəti indi az-az görürəm.
Ümumiyyətlə, heç
müqayisəyə gəlməz.
- Siz Qara Qarayev kimi
görkəmli bəstəkarın tələbəsi olmusunuz. Üzeyir
bəydən üzü bəri görkəmli
bəstəkarların sizə əmanət etdiyi musiqi
ənənəsinin layiqincə qorunmamasında hardasa
özünüzü də günahkar hesab edirsinizmi?
- Bu sualınızı
diqqətlə cavablandıraram: sənətə yaxın
olmayan adamlar üçün şərait yaranmasında
bizdə təqsir olub. Ona görə professionallar
kənarda qalıb. İndi iqtisadi
vəziyyət elədir ki, hər şeyi alıb-satırlar.
Bu kimi hallar musiqimizə çox böyük
ziyan gətirir. Səviyyəsiz
sənətkarları silmək lazımdır. Gecə-gündüz televiziyada, radioda onların
reklamları gedir. Mən sizə sual verirəm:
saysız-hesabsız şou proqramlarda oxuyanların hər
hansı bir mahnısı yayılıb camaat
tərəfindən sevilibmi? Heç vaxt ola
bilməz. İstedadsız adamlar
sənətə ayaq açıb. Niyazinin, Qara Qarayevin
vaxtında belə şeylər ola
bilməzdi. Orta, aşağı səviyyəli
əsərlərlə cəmiyyəti
tərbiyələndirmək olmaz. Musiqiyə
zövqlə yanaşmaq lazımdır. Çünki
musiqi tərbiyələndirir. İnsan
dünyaya gələndən dünyanı tərk
edənəcən musiqi ilə müşayiət olunur.
- Gözəl
müəllimlərdən dərs almısınız və bu
gün də özünüz dərs deyirsiniz. Necə
deyərdiniz, yaxşı müəllimsinizmi?
- Bu suala siz deyən kimi
cavab verməyəcəyəm. Böyük
müəllimim Qara Qarayevin yaradıcılığımda
mənə çox böyük təsiri olub. Amma təkcə onun mənə dərsi ilə
kifayətlənməmişəm. Nə
üçün əsərlərimi hər yerdə
çalırdılar? Çünki sənəti
dünya standartları səviyyəsinə
qaldırmışdım. Həmişə
böyük klassiklərdən öyrənmişəm. Bu gün də öyrənirəm. Vaxtilə bəzi böyük sənətkarların
"diqqətindən" Konservatoriyanın qapıları
mənim üçün bağlı idi. Fərhad
Bədəlbəyli öz təşəbbüsü ilə
məni bura dəvət etdi. Öz
müəllimlərimdən öyrəndiklərimi
tələbələrimə həvəslə
öyrədirəm. Bəlkə də
özüm görmədiyim qayğını
gənclərə göstərirəm. Tələbələrim
arasında istedadsızları yoxdur, əsasən
ortabablardır. Onlar da lazımdır.
Onu da deyim ki, heç kəs biliyini
elə-belə vermir. Qərbdə haqla
çalışırlar. Mənsə
nə lazımdırsa haqsız, öz
təşəbbüsümlə edirəm. Bəzi tələbələrim bunu başa
düşür. O biriləri də böyüyüb
dərk edərlər. Əsas odur ki, musiqimizin
qorunmasında yaxşı çalışaq, onu
gələcək nəslə çatdıra bilək,
istedadlı musiqiçilər yetişdirək. Ona görə də təmənna güdmək
lazım deyil. Harada lazımdırsa,
mən təmənnasız çıxış edirəm.
Xarici ölkələrdə isə belə
şey yoxdur. Mən bir neçə
beynəlmiləl festivallarda iştirak eləmişəm.
Həmin festivalların qaydasına görə,
hər yerdə böyük qonorarlar qazana bilərsən, amma
o festivallar pulsuzdur. Ən məşhur
bəstəkarlar, ifaçılar orada iştirak edirlər,
çünki başqa yerlərdən qazancları var.
Mənim elə bir imkanım yoxdur, buna baxmayaraq, mən də
məmnuniyyətlə iştirak edirəm.
Həmçinin
Opera Teatrının bədii şurasının
üzvüyəm. Bu teatrda qoyulan bir çox
əsərlərə məsləhət verirəm. "Qız qalası" baletini orkestr
üçün təzədən işləmişəm.
Həmin əsər Antaliyada keçirilən
Beynəlmiləl Festivalda iştirak edib. Qısa
müddətdə simfonik orkestr üçün yeni partitura yazmışam.
Yaradıcılığıma
əvvəlki qaydada davam edirəm. Əlim
işdən soyumayıb.
Kaspi.-2007.-5 iyun.-S.16.