Ayxan
Caz
bütün rənglərilə
Bakıda
Bakı Beynəlxalq Caz Festivalı başa çatdı
Ötən həftə həm də Bakı Beynəlxalq Caz Festivalı ilə yadda qaldı. Sayca
üçüncü olan
festival ənənəvi
olaraq, iyunda cazsevərlərin pişvazına
çıxdı. Builki
festivalın əvvəlki
iki festivaldan bir neçə fərqli cəhətləri
vardı. Birincisi, festivalın prodüseri saksafonçu Rain Sultanov pianoçu Emil İbrahimlə əvəzlənmişdi. Bakı Caz
Mərkəzinin eks baş direktoru Rain Sultanov onun
təşkilatçılığı olmadan bu il
caz festivalının çox aşağı səviyyədə düzənlənəcəyini
desə də, proqnozu yanlış çıxdı. Festival baş tutdu, özü də sürprizilə.
Budəfəki caz festivalının paytaxt əhlinə hazırladığı
və festivala bir-iki gün qalmış açıqladığı hədiyyənin
adı Əzizə Mustafazadə idi. Milli cazın banisi Vaqif Mustafazadənin
yadigarı, uzun illərdir Avropada yaşayan və Bakıda görünməyən
Əzizə, nəhayət
ki, həmvətənlərini
gəlişi ilə şərəfləndirdi. Festivalın
ikinci günündə
Opera və Balet Teatrının səhnəsində solokonsertlə
çıxış edən
musiqiçi jurnalistlər
üçün mətbuat
konfransı da keçirtdi. Konfransda pianoçu-vokalist hamının
düşündüyü kimi Azərbaycanı birdəfəlik tərk etmədiyini və sonuncu dəfə Bakıda ötən ilin dekabrında olduğunu dedi. Muğamı
ana dili sayan "caz kraliçası" Bakını
və bizləri çox sevdiyini bildirsə də, həyatda, sənətdə
nəyəsə nail olmaq üçün bir yerdə oturmayıb hərəkət
etməyin, əziyyət
çəkməyin, istədiyinə
çatmağın vacibliyini
vurğuladı. Nə
deyirik ki? Biz də Avropanı
fəth edən sənətçimizin uğurlarına
sevinirik. İstədiymiz
yalnız onu yerli səhnəmizdə daha tez-tez görməkdir
və ümid edirik ki, bundan
sonra belə də olacaq.
Bu il Bakı
Caz Festivalında əcnəbi qonaqların sayı da ötənilkindən
çox idi. Təşkilatçılar caz
bayramına on bir xarici kollektiv
dəvət etmişdilər.
Onların sırasında Rusiyanın
əməkdar artisti Aleksandr Oseyçukun rəhbərlik etdiyi kvartet, Avropada Polşa caz məktəbinin ən güclü təmsilçilərindən
biri, sket-vokalist Qjeqoj Karnas, ABŞ-dan "ZJAZZ" kvarteti
(həmyerlimiz, dahi bəstəkar Qara Qarayevin nəvəsi, klarnet ifaçısı Zülfiqar Bağırovun
rəhbərliyilə) "Orient Xpress"
qrupu, türkiyəli gitaraçı Yavuz Akyazıçının rəhbərliyilə
Nyu-Yorkun "Volcano"
kvarteti, Macarıstandan
"Djabe" fyujan-qrupu,
Moskvanın "MosGorTrio"
kollektivi, ABŞ-dan saksofonçu Mark Törner, Fransadan öz kvarteti ilə gəlmiş saksofonçu və vokalist xanım Kler Mişel, tanınmış zərbçi
və perkussiya ifaçısı Billi Kobem, daha bir təbilçi Mayls Devis, Hollandiyadan
təşrif buyurmuş
caz vokalisti Deniz Canna var
idi. Yerli cazmenlərdən isə siyahıda yalnız pianoçu Emil İbrahim, Şahin Növrəsli, Emil Məmmədov və Sevda Ələkbərzadənin
adı vardı. Paytaxtda tanınan bəzi məşhur caz qrupları və ifaçılar isə nədənsə festivala qoşulmamışdılar.
Açılışda çıxış
etməli olan Cavan Zeynallı isə son məqamda
səhnəyə çıxmaqdan
imtina etmişdi. Musiqiçini onun çıxışına ayrılan
vaxtın beş dəqiqədən ibarət
olması qane etməmişdi. Tamaşaçılara
gəlincə isə,
festivalın bu tərəfdən qıtlığı
yox idi. Caz hər yerdə
məhdud tamaşaçı
auditoriyasını əhatə
etsə də, Bakı həmişə caz dinləyicilərinin çoxluğu ilə fərqlənib. Amma budəfəki festival tamaşaçıları yetərincə
gözlətməyilə də
fərqləndi. Festival
çərçivəsindəki bütün konsertlər azı yarım, çoxu isə bir saat gecikirdi.
Tamaşaçılar bəzən
səbrini basıb gözləyir, bəzən
isə alqışları
ilə musiqiçiləri
boş səhnəyə
dəvət edirdilər.
Buna baxmayaraq, tamaşaçılar bütün
çıxışları layiqincə qiymətləndirirdilər.
Caz həvəskarlarının
marağına səbəb
olan konsertlərdən
biri də Şahin Növrəslinin öz qrupu ilə
çıxışı oldu.
Adətən triosu ilə
səhnədə görünən
Şahin bu dəfə musiqiçilərin
sayını artıraraq,
daha geniş proqramla tamaşaçıların
qarşısına çıxdı.
Kontrabsda onu amerikalı ifaçı Neyton Pek, zərb
alətlərində rusiyalı
ifaçı Saşa
Maşin, perkussionda Tofiq Cabbarov müşayiət edirdilər.
Bu nömrədə Növrəsli
iki qardaşı - tarda Aslan Növrəsli,
kamançada Nurlan Növrəsli ilə də səhnəni bölüşdü. Caz,
muğam, klassikanı
bir araya gətirən kompozisiyanın
əvvəli təhlükədən
xəbər verir, təşviş, təlaş
gətirirdi. Nurlan
Növrəslinin ustalıqla
ifa etdiyi kamançadan çıxan
səslər isə yaralanmış heyvanın
harayını, iniltisini
xatırladırdı. Daha
sonra "eşidilən"
karvanın ahəstə
gedişi gərginliklə
əvəz olunurdu. Musiqi əsərində hər bir musiqiçi
öz solo-ifasını etdi. Zərb alətləri arxasında oturan Saşa Maşin isə öz virtuoz çıxışı
ilə tamaşaçıları
heyran qoydu. Bir gün sonra baş tutan hollandiyalı caz vokalisti Deniz Cannanın konserti isə şən ab-havası ilə yadda qaldı. Gursəsli, qaradərili bu ifaçı tamaşaçılara
zarafatları və sevgilərini Azərbaycan dilində çatdırması
ilə ələ aldı.
Yeddi gün davam edən festivalın konsertləri Opera və Balet
Teatrı, Bakı Caz Mərkəzi, Filarmoniya və Yaşıl Teatrın səhnəsində baş
tuturdu. Caz bayramının təşkilatçıları
isə Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi, Gənclər və İdman Nazirliyi, Mədəniyyətin
Dostları Fondu və Bakı Caz Mərkəzi idi.
Xəzər.- 2007.-
15 iyun.- S.19.