Vəzirov C.
Naxçıvan teatrı
125 illiyə açılan
pəncərə
Əməkdar
incəsənət xadimi Baxşı Qələndərlinin
Naxçıvan teatrındakı 20 illik fəaliyyəti
teatrın həyatında mühüm mərhələdir
desəm səhv etmərəm. Sankt-Peterburqda ali rejissorluq
təhsili alan, uzun illər İrəvanda Azərbaycan
Dövlət Dram Teatrının baş rejissoru kimi bir
çox tamaşalar hazırlayan Baxşı
Qələndərli 1964-cü ildən 1985-ci ilə
qədər Naxçıvan teatrında fəaliyyət göstərmişdir.
K.Ağayevanın
"Məhsəti", B.Lavryonovun "Hücum",
A.Şirvanzadənin "Nakam qız", V.İvanovun
"Zirehli qatar-14-19", S.Vurğunun "Vaqif",
C.Cabbarlının "Solğun
çiçəklər", H.Cavidin "Şeyx
Sənan", "Şeyda", H.Razinin "Arxalı
dağlar", "Haray səsi", Ə.Yusiflinin
"Səadət naminə", "Siz xoşbəxt
yaşayın", M.Tarverdiyevin "Qəmküsar",
H.Fətullayevin "Alınmaz qala", H.Dumbadzenin
"Darıxma, ana", N.Nehrəmlinin "Qəmli
günlər", S.S.Axundovun "Laçın
yuvası", Ə.Yusifovun "Məhəbbət
abidəsi", K.Holdoninin "Məzəli hadisə"
əsərləri Baxşı Qələndərlinin
zəngin rejissor yozumu ilə böyük diqqət
çəkirdi.
Qədim sənət
məbədinin tarixini araşdırarkən burada fəaliyyət
göstərən böyük rəssamlar nəslinə rast
gəlirsən. XX əsrin 10-cu illərində
Naxçıvan teatrında tamaşaya hazırlanan əsərlərin
əksəriyyətinin quruluşçu rəssamı
böyük Azərbaycan boyakarı Bəhruz bəy
Kəngərli olmuşdur. Bu tamaşalar sırasına
"Ölülər", "Pəri Cadu",
"Dağılan tifaq", "Bəxtsiz cavan",
"Hacı Qara", "Müsibəti Fəxrəddin"
kimi klassik əsərlər daxildir.
Sonrakı illərdə
Adil Qazıyev, Şamil Qazıyev, Əyyub Hüseynov,
Məmməd Qasımov, Yuran Məmmədov, Mircəlil Seyidov,
Sabir Qədimov, Məmmədli İsmayılov, Hüseynqulu
Əliyev, Əbülfəz Axundov, Səyyad Bayramov, Əli
Səfərli Naxçıvan teatrında ayrı-ayrı
vaxtlarda quruluşçu rəssam işləmişlər. Yeri
gəlmişkən yada salmaq istərdim ki, Naxçıvan MR Əməkdar
incəsənət xadimi Məmməd Qasımov 30 ildən
artıq fasiləsiz olaraq
Naxçıvan teatrının baş rəssamı
işləmişdir. 105 tamaşanın quruluşçu
rəssamı olan M.Qasımov özünün yüksək
peşəkarlığı ilə fərqlənirdi.
Bir faktdan yan
keçmək olmaz ki, Naxçıvan teatrının fəaliyyətində
bəstəkarların da ayrıca yeri olmuşdur,
xüsusən də Naxçıvanda fəaliyyət
göstərən bəstəkarların. Onlar daim teatrla
sıx əlaqə saxlamışlar. Ənvər Hüseynov,
Adil Kəngərli, Səfər Rəcəbli, Məmməd
Cavadov, Məmməd Ələkbərov, Rəşid
Məmmədov, Ramiz Mirişli, Nəriman Məmmədov, Yusif
Əsgərov, Şəmsəddin Qasımov, Əkrəm
Məmmədov və başqaları Naxçıvan
teatrında tamaşaya qoyulan əsərlərə maraqlı
musiqilər yazmışlar.
Naxçıvan teatrında yerli müəlliflərin pyeslərinə həmişə böyük diqqət verilmişdir. Hələ 1929-cu ildə naxçıvanlı şair Müzəffər Nəsirlinin "Azadlıq günəşi" pyesinin tamaşaya qoyulması gələcək dramaturqların yetişməsinə, necə deyərlər, xüsusi zəmin yaratmışdır.
Sonrakı illərdə Qurban Qurbanovun "Ayrım",
"Xosrov və Şirin", Əbülfəz
Abbasquliyevin "Günəş
doğur", İslam
Səfərlinin "Göz
həkimi", "Ana
ürəyi", Hüseyn
İbrahimovun "Torpaq
təslim olur",
"İtirilən sağlıq",
Əliyar Yusiflinin
"Vicdan əzabı",
"Səadət naminə",
"Gözüm yollarda
qaldı", "Siz
xoşbəxt yaşayın", Hüseyn Razinin "Günəş", "Odlu
diyar", "Arxalı
dağlar", "Haray
səsi", Kəmalə
Ağayevanın "Məhsəti",
"İsmət", "Apardı sellər Saranı", Süleyman Rəşidinin "İki
ananın bir oğlu", "Mən onu axtarıram", "Canlı heykəl", Həsən Elsevərin
"Vüqarlı gözəl",
"Alınmaz qala", Məmməd Tarverdiyevin "Kölgəli
dağ", "Qəmküsar",
Ramiz Muxtarm "Üfüqlər qızaranda",
"Əgər sevirsə",
"Şəhərli kürəkən",
Novruz Nehrəmlinin
"Qəmli günlər",
Həmid Arzulunun "İnam", "Əlincə
qalası", "İtilənən
xəncərlər", "Ərsizlər və arsızlar", Adil Qasımovun "Aylı
gecənin qaranlığında",
Elman Həbibin "Sahilsiz çaylar", Əliheydər Qəmbərovun
"İlan yuvasında
fırtına" səhnə
əsərləri müxtəlif
illərdə ayrı ayrı rejissorlar tərəfindən
tamaşaya qoyulmuşdur.
Bu sənət
ocağı repertuar tərtibində, aktyor və rejissor
yaradıcılığında, tamaşaçıların
estetik zövqlərinin formalaşmasında yüksək
sənət meyarını daim əsas
götürmüşdür. Elə bu prinsiplə də
qədim Naxçıvan teatrı irəliyə doğru
addımlayır.
Azərbaycan müstəqillik qazandıqdan sonra Naxçıvan teatrının sənət mənzərəsində yeni axtarışlar, yeni qastrol səfərləri diqqəti cəlb edir. Teatr son illərdə repertuar tərkibinə xüsusi diqqət yetirir. Son ildə Naxçıvan teatrı səkkiz dəfə Türkiyə Respublikasına, onun ayrı-ayrı bölgələrinə qastrol səfərlərinə çıxmışdır. İstanbulda, Ankarada, Bursada, Ərzurumda, Qarsda, İqdırda qastrolda olan Naxçıvan teatrı dahi Azərbaycan bəstəkarı Üzeyir Hacıbəyovun "O olmasın, bu olsun", "Arşın mal alan" musiqili komediyalarını uğurla türk tamaşaçılarına göstərmişlər.
Naxçıvan teatrında musiqili əsərlərə də geniş meydan verilmişdir. 1910-cu ildən ta bu günə kimi Azərbaycan bəstəkarlarının Üzeyir Hacıbəyovun "Leyli və Məcnun", "Əsli və Kərəm", "Ər və arvad", "O olmasın, bu olsun", "Arşın mal alan", Zülfüqar Hacıbəyovun "Aşıq Qərib", "Evliykən subay", Fikrət Əmirovun "Gözün aydın", Səid Rüstəmovun "Beş manatlıq gəlin", "Durna", Ağası Məşədibəyovun 'Toy kimindir?", Süleyman Ələsgərovun "Ulduz", "Özümüz bilərik", "Olmadı elə, oldu belə", Vasif Adıgözəlovun "Boşanaq - evlənərik", Emin Sabitoğlunun "Hicran" və başqalarının ayrı-ayrı opera və operettaları Naxçıvan teatrında böyük uğurla tamaşaya qoyulmuşdur.
Xalq artisti Kamran Quliyevin, Əməkdar artistlər Yasəmən xanım Ramazanovanın, Rövşən Hüseynovun uğurlu rejissor işləri, Əbülfəz Axundovun, Hüseynqulu Əliyevin, Səyyad Bayramovun quruluşçu rəssam kimi fəaliyyəti tamaşaların əhatəli alınmasına, baxımlı olmasına təkan vermişdir.
Artıq yaranışınm
125-ci ilin yaşayan bu sənət ocağı müstəqillik
yollarında inamlı
addımlarını atır.
Bu addımlarda qətiyyət, sağlam mövqe və prinsipial xətt vardır. Yaxın Şərqin ən qocaman sənət ocaqlarından biri olan Naxçıvan teatrı özünün
şanlı yubileyini layiqli yaradıcılıq
işlərilə qarşılayır.
Mədəniyyət.- 2007.- 15 iyun.- S. 5.