Ürək yanmasa...
VAHİD ƏLİOĞLUNUN ŞEİRLƏRİ
HAQQINDA BİR NEÇƏ SÖZ
Müasir
poeziyamızda xalq şeiri ənənələrini yaşadan
şairlərimizdən biri də Vahid Əlioğludur. Onun
“Ürək yanmasa” kitabında toplanan əksər şeirlər
ya qoşma, ya da heca şeirinin müxtəlif
ölçülərində yazılan nümunələrdir.
Bu
yol ənənəvi yoldur,
əsrlərin sınağından keçən, daim özünü təsdiqləyən,
heç bir zaman köhnəlməyən əbədi yoldur.Molla Pənah Vaqifin,
Aşıq Ələsgərin, Xəstə Qasımın, Abbas Tufarqanlının, Aşıq Şəmşirin,
Səməd Vurğunun poetik
hünər
qazandığı, xalqın ürəyinə, hisslərinə,
duyğularına qovuşan yoldur.Vahid Əlioğlu da
o yolun yolçusudur.
Əlbəttə, ənənəvi, məlum
və çoxlarının üz tutduğu şeir
formalarına müraciətdə külli
miqdarda əyintilər də olur, gizlətmək lazım deyil
ki, elə bu gün qələmə alınan qoşmalar, heca şeirlərinin
xeyli qismi sanki bir konveyer
altından çıxan, bir-birinin təkrarı
olan məhsullara oxşayır. Vahid Əlioğlu bunu
yaxşı bilir və
çalışır ki, yüz
illərin ənənəvi formalarında öz
sözünü desin.
Çiynimə
qonmadı çiçək əllərin,
Qəlbimdə
açdığın yara çox dərin,
Məni
yaşatsa da xatirələrin,
Yaman darıxıram mən səndən
ötrü.
Səndən
söz açıram, sözüm
ağlayır,
Sinəmi
yandıran közüm ağlayır,
Yox, dözə bilmirəm, dözüm ağlayır,
Yaman darıxıram mən səndən
ötrü.
Bu, müəllifin ənənəyə
bağlılığını sübut
edən şeirlərdən biridir.
Şair
gərək yaşadığı dövrlə, zamanla bağlı ola və
cəmiyyətdə, məmləkətdə baş
verən hadisələrə, olaylara mövqeyini bildirə, daha
doğrusu, xalqın ürəyinə yol tapa, xalqla
bir ola.. “Şairəm,
əsrimin ayinəsiyəm” deyən Sabirin
həmfikri ola. Vahid Əlioğlunun şeirlərində də
biz bunu hiss edirik. Onun
Azərbaycanla, Qarabağla, bu yurdun şəhərləri,
kəndləri, obaları, mahalları barədə
yazdığı şeirlərində Vətən məhəbbətinin
coşqun ifadəsini görürük.
Vətən
dərdi böyük dərddi,
Qoy bu dərdi
bilən gəlsin.
Bitməyibdi
savaş hələ,
Yol açıqdır, gələn
gəlsin.
Türk izi var
hər bir daşda,
Bir tarixdir dağ da, daş
da,
“Vətən”,-deyib bu savaşda-
Candan keçib ölən
gəlsin.
Bülbül ötmür daha bağda,
Düşmən gəzir bizim dağda.
Yağıların Qarabağda –
Qoy bağrını dələn
gəlsin.
Vahid Əlioğlunun şeirlərində
çağırış ruhu, səfərbərlik motivləri diqqəti xüsusilə cəlb edir.Hiss olunur ki, torpaqlarımızın
müvəqqəti işğalı,
yurdun gözəl bir guşəsinin-cənnət
Qarabağın düşmən
tapdağı altında
olması bir türk övladı kimi onu çox
düşündürür. Şair susmamalıdır, haray çəkməlidir,
yurddaşlarının qəlbində
intiqam qığılcımlarını
alovlandırmalıdır-üzərinə
düşən bu mənəvi məsuliyyəti
o, çox gözəl
dərk edir.Anlayır
ki, poeziyanın silahı kəsərli, qılıncdan iti, güllələrdən sürətli
Sözdür. Sabah müharibə başlanarsa,
bu sözün saçdığı alovlar
daha güclü olacaq.
“Yad ovçu” poemasında bu məhəbbətin, vətənpərvərlik
duyğusunun təzahürünü
daha aydın hiss edirik. Şairin poemanın girişində
qeyd etdiyi kimi, bu əsəri
ona ermənilərə
əsir düşməmək
üçün özünü
uçuruma atan bir qızın faciəli taleyi yazdırıb.
Od tutub yanırdı Vətən torpağı,
Barıt qoxuyurdu açılan
güllər.
Poema müharibənin ilk illərinin
ağır, dəhşətli,
kədər doğurucu
səhnələri ilə
başlayır. Doğrusu, istəməzdik bu kədərli səhnələr bir-birini
əvəz etsin, didərgin yurddaşlarımızın
məhrumiyyətləri göz
önünə gəlsin,
amma bunlar da faktdır.
Millətin, Vətənin yaman günüdü,
Bu xalq birləşərək
yumruq olmadı.
Dağılıb-talandı şəhərlər,
kəndlər,
Daş üstə qoymağa
bir daş qalmadı.
Göstərə bilmədik öz gücümüzü,
Gücümüz yüz yerə bölündü,
axı!
Vəzifə üstündə çəkişdik, ancaq-
Qoruya bilmədik biz Qarabağı.
Müəllif ümumi təsvirlərdən, məlum
hadisə və olayları xatırlamalardan
sonra Kəlbəcərin
qara günlərindən
söz açır.Vətənə
dağ boyda fəlakət gəldi, Ağdaban talandı, kəndlər oda qalandı. Yenə dərd üstünə
dərdlər yığıldı,
Dağlar nalə çəkdi, Kəlbəcər
yandı.Bu ağır
günlərin birində
Kəlbəcər gözəli
ceyran yandırılmış
kəndlərindən qaçır,
gördüyü mənzərələr
isə onu dəhşətə gətirir.
Qoca babası isə onu soraqlayır. Bu zaman bir erməni dığası,
əlində avtomat, sinəsində xaç ceyrana sarı gəlir. Ceyran qorxusundan bir
nalə çəkdi,
Naləsi bürüdü
bütün dağları.
Ağlaya-ağlaya qaçırdı ceyran. Qarşıda bir dərin
uçurum vardı, Bax, bu da
axırı, ömrün
son anı. Müəllif
ceyranın ölüm
səhnəsini ürək
ağrısı ilə
təsvir edir:
Son dəfə həsrətlə dağlara
baxıb,
“Qoy məni
ağlasın bu dağlar”,-dedi.
“Mənim tək ceyranı, Odlar qızını,
Tuta bilməyəcək dığalar”,-dedi.
Qartal qanadı tək açıb qolunu,
Uçurum aşağı atdı
özünü.
Yad ovçu ceyranı ovlaya bilməz,
O ceyran əbədi
yumdu gözünü.
Əlbəttə, bu poemadakı
ovqat çox kədərlidir, oxucu sarsılmaya bilməz. Amma fikirləşəndə
ki,bir azərbaycanlı
qızı düşmən
qarşısında yeganə
çarəni özünə
qəsd eləməkdə,
uçurumdan atmaqda görür, o kədər
hissini qəzəb və qisas duyğuları
əvəz edir.
Vahid Əlioğlunun kitabda
bir silsilə şeirləri var ki, onları müəllif “Alnıma yazılan yazı” bölməsində təqdim
edib. Burada təkcə şairin öz taleyi, həyat yolu deyil, həm də insanlığın
keçdiyi yol ümumiləşdirilir.Həyatın bütün təzadları,
mürəkkəblikləri, cəmiyyətdə və
məmləkətdə baş
verən ictimai-siyasi hadisələr fərdi insan taleyindən keçib gedir və silinməz izlər buraxır. Bu yolda insanın
öz şərəf
və ləyaqətini,
vicdan və heysiyyətini qoruması, daha doğrusu, qoruya bilməsi onun dözümünü,
mətanətini təsdiq
edir. İnsanın
saçı ağarar-bu,
fizioloji proses olmaqdan savayı, həm də onun həyatda gördüyü mənəvi
məhrumiyyətlərin və
pisliklərə qarşı,
şərə qarşı
necə mübarizə
aparmasının sonucudur.
Oğrular doğrunu basıb
döyəndə, canım
yana-yana saçım
ağarıb. Bir mərdi
namərdə möhtac
görəndə, Düşmüşəm
gümana, saçım
ağarıb. Mən həsrət
içində yol gözləməkdən, Deyin
o canana, saçım
ağarıb. Və
nəhayət: Xoşbəxt
gələcəyə, nurlu
sabaha, İnana-inana...saçım ağarıb.
İllər gəlib keçir, cavanlıq tədricən ömürdən
köç edir, ömrün xəzan illəri qapında görünür, Amma gəncliyi bir daha geri qaytarmaq
olmaz:
Ürək eşq oduna bir daha
yanmaz,
Ömrün payızıdı...kimsə
inanmaz.
Nə qədər yalvarsam,
bir an dayanmaz,
Mənim can evimdən köçən illərim.
cavanlıq gücünü daha alıbdı,
Mənim ürəyimə kədər
salıbdı.
Ay Vahid, görəsən
harda qalıbdı?
Gəncliyi şərbət tək
içən illərim.
Öncə qeyd etdik ki, Vahid Əlioğlu
heca şeiri ərazisinin nümayəndəsidir,
yəni bütün yazdıqları doğma vəznimizdədir. Onun şeirlərindəki musiqililik də elə bu vəznin
ritmə, ahəngə
uyğunluğundan və
bir də müəllifin bacarığından,
sözləri, ifadələri,
misraları sanki musiqi notuna, qəlibinə sığışdırmaqdan
gəlir. Amma zorla
yox. Şeirini özü o ahəngi,
musiqini yaradır.
Aşağıdakı qoşmada
olduğu kimi:
Dərd oxdan itidir,
ürəyi dələr,
Namərdin gülləsi kürəyi dələr,
Ruhu oxşasa da qürbət ölkələr,
Vətənin bir qara
daşına dəyməz.
Ürəkdən silinməz qəmin izləri,
Bu həyat sınağa çəkər
bizləri,
Yad qızın can alan qara
gözləri,
Sevdiyin gözəlin qaşına
dəyməz.
Özgəyə sən ümid bağlama, Vahid,
Hər sözdən kükrəyib,
çağlama Vahid,
Uşaq tək kövrəlib, ağlama Vahid,
Bu dünya gözünün
yaşına dəyməz.
Bir neçə kəlmə
də Vahid Əlioğlunun sevgi şeirləri barədə. Bu şeirlər,
fikrimizcə, payız
sevgisi, yəni ömrün ahıl çağlarının sevgisidir.
Xatirələr, ömrün ötən
anları ilə bağlı nisgilli duyğular, ilk sevginin unudulmayan anları onun sevgi şeirlərinin
əsas mövzularıdır.
Vahidli günlərin yada düşəndə, Gözlərin
dolanda xatırla məni-bu iki misra onun sevgi
şeirlərinin leytmotivi
sayıla bilər.
Bütün sevgi şeirlərini
oxuyandan sonra belə bir fikir
hasil olur ki, məhəbbət insanı ucaldan, mənən şax və qürurlu saxlayan, qocalmağa qoymayan mənəvi qüvvədir. Bütün yer
üzünə sevgi ələnər, Zülmət
gecələr də nura bələnər.
Həsrətin bir anda əriyər, gedər,- Bir
də gözlərinə
mən baxa bilsəm.
Vahid Əlioğlunun şeirlər
kitabında təbii ki, onun ən
yaxşı şeirləri
ilə müqayisədə
bir qədər solğun təsir bağışlayan qümunələr
də olmamış deyil. Bəzən deyilmişlərin təkrarına
da rast gəlirsən.
Amma bunlar kitabın ümumi səviyyəsini təyin eləmir. “Ürək yanmasa”
ürək yanğılarının
ifadəsidir deyir və yazımıza nöqtə qoyuruq.
Vaqif YUSİFLİ
525-ci qəzet.-
2010.- 21 avqust.- S. 25.