Mənəviyyatın
çölləşməsi
“Məndə
yaşayanlar” silsiləsindən
“Çölləşmə” təbiət
hadisəsi kimi torpağın
şoranlaşması, münbitsizləşərək əkinə-biçinə,
yaşayışa yararsızlaşması, susuzluq
və quraqlıqdan çöl halına
düşməsi mənasına gəlir. Əgər doğma torpaqlarımız, bütün
Vətən səthi çölləşərsə,
yaşanılası yer olmaqdan çıxar. “Mənəviyyatın
çölləşməsi” ifadəsini isə mən insani dəyərlərin tənəzzülü,
mənəvi-psixoloji aşınma, bəşəri
duyğuların heyvaniləşməsi anlamında işlədirəm.
Bu cür
çölləşmə, birincidən daha
ağır fəlakətdir. Çölləşən torpaqlarda yaşamaq çətindir,
ancaq mümkündür,
mənəviyyatı çölləşmiş kütlə
içərisində yaşamaq mümkündür, ancaq dəhşətdir.
Mənəviyyatsız insan
yığınının məskunlaşdığı yerə
torpaq demək olar, ancaq Vətən yox.
Görkəmli nasir Əlabbasın kitab şəklində yenicə işıq üzü görmüş
“Qaraqovaq çölləri”nə
(Bakı, “Adiloğlu”, 2010; əsərin jurnal variantı ötən
ilin sonunda çap edilib – “Azərbaycan”,
¹12, 2009) adını verdiyi romandakı
“çölləri” sözü cəm
şəklində işləndiyinə görə, ehtimal ki, yuxarıdakı
izahların hər ikisini ehtiva
edir. Bədii təsvir
və təhkiyə rənginin tündlüyünə baxmayaraq, romanın işıqlı ideyası
(bu işıq Əfsun, Qüdsi,
Mahnur, Əfruz, Zülfü,
Səfurə, Qəflət, İmdad, Mehri kimi obrazlardan
gəlir) bunu deməyə əsas verir. Əsərin məzmun qatının dərinliyi
həm də imkan verir
deyək ki, yazıçının
məramı nurludur. O, hər
iki qorxunc hadisənin baş verməməsi üçün
hadisələrin cərəyan etdiyi illərdə
cəmiyyətdə itirilmiş sağlam ictimai-siyasi mühitin yaradılması, haqqaniyyətə
dayalı idarəçilik sisteminin formalaşdırılması,
qafil ovlanmış, “başıpozuq”, pərakəndə
qüvvələrin, könüllü dəstələrin
ümidinə qalmış xalqımızın
aşınmış mənəvi-psixoloji durumunun
bərpası, milli-mənəvi dəyərlərin
qorunmasının zərurəti, Qarabağ
böyüklükdə dərdi olan
xalqımızın Vətənin bütövlüyü
uğrunda mübarizəyə səfərbərliyi
haqqında bədii-estetik təqdimat təşkil edir. Yeri gəlmişkən,
Qaraqovaq kəndini Qarabağ
kimi də, bütöv
Vətən torpağı kimi də qəbul
etmək olar. Qeyd edim ki, “Qaraqovaq
çölləri” romanı haqqında ilk
dəyərli fikirlər müasir filologiya elmimizin
patriarxı, 80 yaşın müdriklik
zirvəsindən boylanan akademik
Bəkir Nəbiyevə məxsusdur. Aprelin 21-də Azərbaycan
MEA-nın Nizami adına Ədəbiyyat İnstitutunda 2009-cu ilin ədəbi
yekunlarına həsr olunan Respublika
elmi müşavirəsində dönəmin
ədəbi hadisələrinə öz
münasibətini açıqlayan görkəmli ədəbiyyatşünas-alim
“nəsr janrında Əlabbasın Ermənistan-Azərbaycan,
Dağlıq Qarabağ münaqişəsindən bəhs edən “Qaraqovaq çölləri” adlı
romanının müəllifin münaqişəyə yeni yöndən baxışı, müharibənin
təfərrüatlı təsviri ilə oxucuların diqqətini
cəlb etməsi” məqamını xüsusi
vurğulamış, əsərin müxtəsər təhlilini
vermişdir. B.Nəbiyev
həmin çıxışında “Bu gün bizdə ədəbiyyat yoxdur”
deyənlərə də etirazını bildirir:
“Şübhəsiz ki, son
illərdə zəif əsərlər də yazılıb,
ayrı-ayrı ədəbi dərgilərdə belə
nümunələr də çap olunub. Amma ədalətsizlik olar ki, birmənalı şəkildə “bizdə ədəbiyyat
yoxdur” hökmü verəsən.
Şəxsən mən Anarın “Ağ qoç, qara qoç”, Elçinin “Bayraqdar”, Kamal Abdullanın
“Yarımçıq əlyazma”, Aqil
Abbasın “Dolu” və digər əsərlərini
son illərin ədəbi uğurları kimi dəyərləndirərdim. Təkcə “Azərbaycan” jurnalında 2009-cu ildə
10 povest və roman çap olunub.” Adları
çəkilən görkəmli ədiblərimizlə
yanaşı, müstəqillik dövrünün
ortaya çıxardığı tamamilə
yeni, indiyə qədər ədəbiyyatımızın
predmeti olmayan, sovetlər
məkanında və sosializm realizmi ədəbi metodu
müstəvisində görünməyən mövzulara müraciət edən
yazıçılarımız çoxdur.
Bunların içərisində hər biri öz fərdi üslubu, bənzərsiz yaradıcı
istedadı, mövzu rəngarəngliyi, dolğun tip və obrazlar qalareyası ilə seçilən, milli kitab müsabiqəsi
yekunlarında ön sıraları paylaşan, əsərlərinin şöhrəti
ölkəmizin sərhədlərini aşan
Əlabbas, Nəriman Əbdülrəhmanlı, Fəxri
Uğurlu, Aslan Quliyev kimi dəyərli
nasirlərimiz də yer alır. Milli azadlıq və müstəqillik,
qaçqınlıq və köçkünlük,
müharibə və torpaq
işğalı, müvəqqəti itirilən Dağlıq Qarabağ və ətraf rayonlarının yoxluğu... Bütün bunlar son iyirmi ilin tarixi-siyasi-hərbi
hadisələridir və ilk növbədə,
tarixçiləri, siyasətçiləri, dövlət və
hökumət adamlarını düşündürən
ağır problemlərdir. Ədəbi əsərlərin mövzusu isə birbaşa
bu hadisələrin özü
yox, bu hadisələrin doğurduğu fəlakətlərdir:
fərd olaraq insan
psixologiyasında səbəb olduğu fəsadlar;
xalqın ümumi ovqatında
yaratdığı ruh düşkünlüyü
və xəyal qırıqlığı; cəmiyyətin
milli-mənəvi dünyasında yol
açdığı sağalması çətin yaralar; əsirlikdə olan kişilərin dramı, qız-gəlinlərin
faciəsi və içimizi yeyib-parçalayan çarəsizlik və sairə.
Bu temalardan bir qismi – cəmiyyətdə
baş verən demokratik
dəyişikliklər, dövrün ictimai-siyasi ziddiyyətləri, mürəkkəb
insan psixologiyasında meydana
gələn təbəddülatlar və başqa mövzular bədii ədəbiyyata gətirilmiş,
xeyli dəyərli əsər qələmə
alınmışdır. Əlabbasın “Qaraqovaq
çölləri” romanı, eləcə də kitabda toplanan “İkinci oğul” povesti, “Gözəl” və “Qul”
hekayələri də əsas konturlarını yuxarıda
cızmağa cəhd etdiyimiz ağrılı-sancılı
keçid dönəminin sosial-tarixi
sifarişidir. Yazıçı
bu əsərində də bütün “izm”lərdən azad,
müasir prozamızın və özünün aparıcı ənənəvi
realist üslubuna sadiqdir. Ümumiyyətlə, onun
nəsrində folklor ruhu,
epik dünyaduyumu, həyata,
gerçəkliyə fəlsəfi-estetik münasibət
açıqca bəlli olur.
Xalqın düşüncələri, tarixi
faciələri və keçmişin ibrətli
səhnələri epos təhkiyəsində
verilir. Əsərləri öz
ritmi, intonasiyası, deyiliş
tərzi və obrazları ilə seçilir.
Bu əsərlərin
özünəməxsus poetik sintaksisi, fikrin ifadəsi üçün seçilən münasib söz, ifadə,
zərb-məsəl, atalar sözləri və
sairə ilə diqqəti cəlb edir. Əlabbasın
ədəbi prosesə dərindən bələdliyi, bədii
materialla işləmək istedadı, keçmişi bugünün prizmasından
dəyərləndirmək qabiliyyəti, çox
müasir və güclü
bədii təfəkkürü var. Əsərdəki
hadisələr 90-cı illərin əvvəllərində,
Ermənistan-Azərbaycan, Dağlıq Qarabağ
münaqişəsinin ilk illərində
cərəyan edir. Bu
o dövr idi ki, “dünya
qarışmışdı, ağzını açan
millət söhbəti” eləyirdi. Romanın mövzusunu da, ideya məzmununu da,
yazıçının təhkiyəsini də, obrazların
danışıq və davranışlarının
motivasiyalarını da, personajların monoloq və mükalimələrini də bu dövrün
özünəməxsus ab-havası, qarmaqarışıq
siyasəti, xaotik mühiti
diktə edir. Əlabbasın
yazıçı məharətini, sənətkarlığını
bir daha təqdir və
təsdiq edirsən ki, “əskisi yanıq,
siyasi sayıqlığını itirmiş bir millətin
yerində bayquşlar ulayan
torpaqlarında” hadisələrin bədii şərtiliklər
çərçivəsində dərk olunması və mənalandırılması
ayrı cür ola bilməzdi.
Başqa sözlə, usta
nasir bu məkan və
zaman dilimində baş
verən faciəvi hadisələrin ideya-estetik
həlli üçün ən uğulu süjeti
qurğulayıb. Romanın kompozisiyası mənəvi-psixoloji
təzadların zərgər dəqiqiliyilə
qarşılaşdırılması üzərində qurulub. Bu təzad cütlüklərindən bir
neçəsini xatırlayaq. Əfsun Əlibəyli SSRİ
deyilən nəhəng bir dövlətin
həqiqi hərbi xidmət keçdiyi
Qızıl Ordusunun Xabarovskda
yerləşən hissəsindən “vətən dardadır”
deyə qaçıb, öz kəndlərinə
gəlir. Rayon hərbi
komissarlığındakı yüksək rütbəli
“şələbığ” zabit onu əsgərlikdən qaçan
fərari kimi qarşılayır,
“...bilirsən də, Məcəllədə ordudan
qaçmağa görə xüsusi maddə var”, –
deyərək onu damlamaqla
hədələyir, nəhayət, bir
neçə il sonra qondarma səbəblər uydurub
həbsxanaya da saldırır. Bəzən
“canıyananlıq” edir, özünü
yaxşı aparmasını, “ağzına gələni
danışmamasını” ona tənbehləyir.
Bütün rəsmilər, qeyri-rəsmilər,
doğmalar-yadlar onu başa salmağa
çalışırlar ki, indi pis zamanadır, “it yiyəsini tanımır”, nə verirlərsə
al, hesab elə ki, haqq etdiyin
elə sənə verilən qədərdir. Artıq
şey tələb eləmə, onsuz da “ləkəlisən”,
sənə nə millətin dərdindən, qoy
bunu vəzifəlilər fikirləşsin.
Əgər kənddə yaşaya bilmirsənsə,
digər “kişilər” kimi, köç Bakıya. Əfsun isə bu cür olmağı
özünə sığışdırmır, çünki mərddir, heç
kimsənin yanında gözükölgəli deyil,
alnı açıq, üzü
ağdır. Ona görə də
haqsızlığa, yalançı patriotizmə,
yaltaqlığa, ikiüzlülüyə dözmür,
haqq bildiyi məsələləri
uca səslə söyləməkdən
çəkinmir. Fərari kimi
məhkəmədə mühakimə ediləndə, ona beş il
istəyən dövlət ittihamçısı Əfqana “Sənin
dərindən yaxşı çarıq çıxar, cənab
prokuror, qayıdıb səni
öldürməsəm, dədəmin oğlu
deyiləm!”-, demə cəsarətini göstərir. Xalq vahimə
içərisindədir, hər gün ermənilər
tərəfindən silahlı basqınlar törədilir, evlər
yandırılır, insanlar öldürülür, cavan-qoca,
kişi-qadın demədən əsir götürülür
(Əsir aparılan on bir
kənd gözəlinin biri də Əfsunun
bacısı Əfruzdur). Rayon mərkəzindəki
hökumət nümayəndələri isə rus ağalarına xoş
görünmək və onların daxili
nökərlərinə yarınmaq üçün
əhalidən quş tüfənglərini
də yığmaqla məşğuldurlar. Əfsun deyir ki, nizami
ordumuz yoxdur, silah verin,
könüllülər-fədailər dəstəsi
düzəldib, ermənilərə qarşı vuruşaq, bu nankor əclafları torpaqlarımızdan qovaq, törədilən vəhşiliklərin
intiqamını, qız-gəlinlərimizin namus
qisasını alaq. O, bunu
deyərkən ucuz qəhrəmanlıq
etmək, tarixə düşmək, şan-şöhrət qazanmaq barədə düşünmür
(Prototipi Natiq Səlim
oğlu Qasımov kimi!).
Vəzifədəki başbilənlər isə
hələ də xalqı dostluğa,
qardaşlığa, humanistliyə, beynəlmiləlçiliyə
səsləyir. Əfsun ermənilərin əlində girov olan bacısı Əfruzun
xilası üçün (irəlidə əsir
düşmüş ermənilərdən
birilə dəyişdiriləcəyini ümid
edir) sərhədi gizlicə keçir,
özüylə bərabər Arşak
adlı bir ermənini əsir alaraq geri qayıdır. Bic və kəmfürsət,
“dal öpən” vəzifəlilər onu təqsirləndirirlər ki,
dövlət ölüb bəyəm, sən
“quş uçmaz-karvan
keçməz” sərhədi hansı cəsarətlə və
necə pozmusan, onlar bunu öz rəislərinə
nə üzlə xəbər verəcəklər? Ölümün gözünə dik baxmağı bacaran
tankçı Əfsun ermənilərlə
ölüm-qalım savaşında çoxlu
qəlpə yarası alır. Başına pul
qoyulmuş canlı əfsanəyə çevrilir. Ordudan tərxis
olunub kəndə qayıtdıqda “Sən
niyə o biriləri kimi
ölməmisən, üç ilə bir güllə yarası almamısan?” kimi cəfəng suallarla
qarşılaşır. Onu və
döyüşlərdə şəhid düşmüş
neçə-neçə silahdaşını çapovuluqda, talançılıq və qarətçilikdə,
ermənilərlə sövdələşməkdə ittiham edirlər. Bu təzad cütlüklərinin sayını
artırmaq olar, lakin
yuxarıda sadalananlar da
romandakı bədii priyomun nə qədər
güclü, hadisələrin
axarının nə qədər uğurlu,
obrazların bütün mürəkkəblikləri
ilə təqdimatının nə qədər peşəkar
olmasının bariz nümunəsidir. Əfsun
romanda göydəndüşmə xarakter kimi təqdim edilmir. Onun ömür
yolunu alın yazısından da çox, kəmfürsət,
psevdomillətçi məmurların mənfur hökmləri
dəyişdirir. Təəssüf ki, bu təbəddülat müsbətdən mənfiyə
doğrudur və onun
gəldiyi nəticə son dərəcə
qorxuncdur. Vaxtilə kənd müəllimləri
olan ziyalı ata-anasından əxz etdiyi vətən, vətəndaşlıq, vətənpərvərlik
kimi dərslərin ülviyyəti real həyatda öz
saflığını, həqiqi dəyərini itirir: “O da mənə dərs
oldu ki, əgər cəbhədən
qayıdan hər kəsin son aqibəti bu imişsə, çətin ki,
innən belə hansısa ağıllı bu
vətən üçün candan keçə”. O, bu qəbildən bir
neçə fərdi-psixoloji təkamül mərhələsindən
keçərək obraz kimi
püxtələşir, əsərin sonuna
qədər onun mənəvi dəyişməsi,
çevrilməsi, nəhayət, tipikləşməsini
addım-addım izləmək mümkündür.
Məhz bəlalı keçid
dövündə formalaşan bu xarakter bütövlüyünün
sayəsində Əfsunun fərdi-ailəvi faciəsi erməni
vəhşilərinin xalqımızın başına gətirdikləri
müsibətlərinin ümumiləşdirilmiş
obrazına çevrilə bilir. Əfsun
obrazının təkamül prosesi,
onun ümumiləşdirilmiş tipə
çevrilməsi, dövrün bütün digər hadisələri kimi, sürətlə, cəmi bir
neçə il ərzində baş verir. Müharibə dövrünün
bütün uşaqları kimi, o da
tez böyüyür,
21-28 yaş arasında gəncliyini (xarakterin tamamlanmasına xidmət edən orta məktəb və memarlıq ixtisasına
yiyələndiyi tələbəlik illəri, qısamüddətli
əsgərlik həyatı romanda epizodik şəkildə,
geriyə ekskurslarla xatırlanır) yaşamağa fürsət tapmadan
kişiləşir, ağsaqqallaşır, müdrikləşir.
Öz danışıq, hərəkət
və davranışları ilə dastan qəhrəmanları
kimi əfsanələşir (əslində,
eyni kökdən gələn “Əfsun”
adı da rəmzi məna
daşıyır). Əqidəsi və dünyagörüşü valideynləri ilə
yanaşı, əmisi qədər sevdiyi,
haqsızlığa, zülmə, ədalətsizliyə
qarşı bütün mübarizəsi
qiymətli məsləhətləri və Möhnət ləqəbi
ilə yazdığı şeirləri olan
Zülfü müəllimdən
aldığı dərslər və tərbiyə sayəsində
formalaşmışır. Qulaqlarında sırğa elədiyi
düstur isə Həzrət Əlinin
“Haqqı həyatınız bahasına olsa
belə, müdafiə edin” kəlamı idi. Ona görə də başa düşür ki, bütün bu baş verənlər “Allahdan gələn bəla deyil”,
ikiayaqlı bəndələrin şeytani
əməlləridir. Dərk edir
ki, “vətənin işğalı torpaqdan da əvvəl
insanın mənəvi azadlığının
istismarından başlanır.” Yuxarıdakı təzadlar
silsiləsi Əfsunun ailədənkənar, necə deyərlər,
cəmiyyətlə olan münasibətlərinin
mənzərəsi idi. Bu obrazın
təkamülündə ailədaxili dramatik
hadisələrin əhəmiyyətli rolu
var. Əfsunun cəmisi 50-55 il ömür sürmüş valideynləri – el anası Sürmə müəllimə, baş verən haqsızlıqlara dözmədiyi
üçün “ümidi
hər şeydən əvvəl ölən”, “çarəsizlikdən
ürəyi partlamaq dərəcəsinə
gələn”, bütün kəndin ağsaqqal kimi qəbul elədiyi
Qüdsi müəllim ermənilər tərəfindən
vəhşicəsinə qətlə yetirilib.
O, hələ əsgərlikdə ikən böyük bacısı Mahnur
atasının razılıq vermədiyi “korazehin”
şagirdinə könül verərək
uzaq ellərə gedib,
lakin atasıgilin
dolanışığı da bu “yad oğlu”nda olan bacının
göndərdiyi pulun hesabına olub. Doğma
yurd-yuvaları ermənilər tərəfindən yerlə-yeksan
edilib. Qardaş üçün faciələrin ən
ağırı, müsibətlərin ən betəri baş verib: dünya gözəli bacısı Əfruz ermənilərin
əlində əsirdir. Hadisələrin tüğyan elədiyi bir
vaxtda bu tələbə-həkim
qız kəndə qayıdıb ki, burada ona ehtiyac
ola bilər və ermənilərin
növbəti hücumlarından birində digər kənd
qızları ilə bərabər əsir aparılıb.
Canı qədər sevdiyi, onu özünə arxa-dayaq
bilən kiçik qardaşı,
uşaqlıqdan bir ayağı şikəst
İmdad Maştağa
dəlixanasındadır. Əfsuna edilən
haqsızlıqlara dözməyib, mətbuat işçilərini
başına toplayıb, “...bəyəm haqqı deyənin dilini kəsərlər? Qeyrəti
olanı dama basarlar?”,
– dediyi üçün.
Onu dama yox, dəlixanaya basıblar, dilini
də kəsməyiblər, sadəcə dili
tutulub, artıq danışa bilmir, hətta onu – doğma qardaşı Əfsunu belə
tanımayacaq dərəcədə anlaqsızdır. Nəhayət, uğrunda hər
dəqiqə canını verməyə hazır olduğu torpaqda ona və yenicə evləndiyi, bətnində onun körpəsini daşıyan Mehriyə –
ermənilər tərəfindən sanki dəryazla
biçilmiş 18 nəfərlik Sabutay müəllimin ailəsinin sonuncu yadigarına isti bir yuva qurmaq
üçün bir
qarış yer tapılmır. Beləliklə, tragik son yaxınlaşır. Əlinə avtomat silah alıb, Vətən
adından alver edən məmurları biçir, qanun naminə hər
cürə qanunsuzluq edən
hüquq-mühafizə “dəllallarının” iş yerini qumbara ilə partladır, bəzi idarə
binalarını şər yuvaları kimi
buldozerin ağzına verib
altını üstünə çevirir.
“Məni öz vətənimdə, öz elimdə, düşməndən qoruduğum torpaqda da ev tikməyə
qoymadınız. Alçaqlar!Cəlladlar! Qaniçənlər!...Tüpürürəm
sizin simanıza! Siz yalnız buna
layiqsiniz!”,- deyərək gülləni öz gicgahına çaxır. Əlbəttə,
bu faciəvi sonluqdan əvvəl
yazıçı “vəziyyəti xilas
etmək” üçün ara
mərhələlər təsvir edir,
çarə axtarır, lakin bədii konfliktin kulminasiya nöqtəsi
romanın əvvəllərində Əfsunun məhkəmədə dediyi son
sözündən başlayır və elə oradan
başlayaraq dayandırılması mümkün olmayan məcraya
yönəlir “...elə ab-hava
yaratmısınız, Vətən deyəndə, ilk növbədə adam
yalnız evini fikirləşir...”. İşin faciəviliyi məhz
burasındadır ki, qəhrəmanın
fikirləşəcəyi ev də yoxdur. Əfsun sakitləşib öz
qınına çəkilmək, bu mənfur
insanlardan uzaqlaşmaq
istəsə belə, sığınacağı daxma da yoxdur.
Romanda təsvir edilən finalın
qaçılmaz olması, hadisələrin məntiqi yekunu olması bununla şərtlənir!
Elə buradaca qeyd edək
ki, Əfsunun ölümü
romanın sonu deyil.
Gerçək faciə arxadadır. Yolunda
ölümü gözə
aldığı bacısı Əfruz əsirlikdən azad edilib, kəndə
qayıdır. Erməni əsirliyində olub qayıdan qız-gəlinlərin bütün dəhşətli taleyi
onu da gözləyir. Əfruzun
sonrakı taleyini bilmək isəyən oxucuya romandan nə az, nə çox, düz on yeddi
il əvvəl yazılmış və bu kitabda romanın
ardınca gələn “Gözəl” hekayəsini
oxumağı tövsiyə edərdim. Hekayə
o yerdə başlayır ki,
əsirlikdən qayıdan qadın artıq kənddədi...Əfruzla
eyni taleyi yaşayan qadın kəndə döndükdən
sonra camaatın dedi-qodusuna,
şübhəli davranışlarına, bir
vaxtlar dərdindən divanə olan “sevgilisinin” eyhamlı
baxışlarına, əlaxüsus da “xudaya, sən bu qıza
ucuzca ölüm yetir”,- deyə üzünü
ikiəlli qapayan atasının “rüsvayi-cahan” olmasına dözməyib özünü yandıraraq intihar
edir. Kim bilir, bəlkə Əfsun da
özünü öldürməyib sağ qalsa və Zülfü müəllimin təkidiylə Mehri ilə evlənməmiş olsaydı, onun sonrakı taleyi kitabdakı
“Qul” hekayəsinin qəhrəmanı
Tahirinkindən fərqli olmazdı... Ancaq
çətin ki, Əfsun yaşaya
biləydi. O, ürəyindən keçənləri bircə
qardaşı İmdada etiraf
etmişdi: “Nə qədər qeyrətsiz
olmalısan ki, bu cür vəziyyətdə yaşaya
biləsən?”. Bir də yeganə
iltiması olmuşdu: “Məni kəfənə
yox, bayrağa büküb basdırın, vətən
bayrağına!” “Səncə, bu işlərin
axırı necə olacaq?”,- bu, Əfsunun hər kəsi
düşündürən filosofanə sualıdır.
“Axıra qalan bilər”,- bu
da Mehrinin ona sərrast cavabı! P.S. Əlabbas mükafat alan
“Qiyamçı” romanının son əsəri
olacağını demişdi.
Yaxşı ki, vədinə xilaf çıxdı və yeni
söz deməyə hər zaman hazır sənətkar kimi
“Qaraqovaq çölləri” ilə özü öz zirvəsini
bir daha aşdı.
Əsgər RƏSULOV,
filologiya
elmləri doktoru
525- ci qəzet.-2010.- 21
avqust.- S. 15-18.