Duyğular imperiyasının
sultanı...
“Gənc Ədiblər Məktəbi”nin üzvləri ilə birgə İctimai Televiziyanın canlı efirindən çıxandan sonra atama zəng etdim. Ən sərt və sevimli tənqidçimin çıxışım barədə fikrini bilmək istəyirdim. Onun müsbət rəyini eşidib sakitləşəndən sonra sevinə-sevinə dedim: “Bir azdan Milli kitabxanada gənclərin Afaq Məsudla görüşü olacaq. Ora gedəcəyəm...”
... Sonra bütün yol boyu
öz səsim qulaqlarımda cingildəyirdi. Nə idi bu sevincə
səbəb?
Bunu anlamağa çalışırdım.
Görüşün sonunda sevincimin
səbəbini dəqiq başa düşdüm.
Mənasızlıqdan, bişməmiş, duzsuz mövzulardan
yorulmuş beynim Afaq Məsudun ağıllı, mənalı
və dərin söhbətlərindən
dincələcəkdi...
Cavid Zeynallını sevdiyi
işdən – tədbirlər barədə yazmaqdan məhrum
etməli olsam da, bu görüşə aid fikirlərimi
yazıya köçürmək qərarına gəldim.
... Tədbiri AYB-nin Gənclər üzrə katibi
Rəşad Məcid, amma biz gənclər üçün
sadəcə Rəşad müəllim açaraq
gənclərə Afaq xanımı belə təqdim etdi:
Yazıçı, dramaturq, əməkdar incəsənət
xadimi, Respublika Tərcümə və Ədəbi
Əlaqələr Mərkəzinin sədri, “Xəzər”
dünya ədəbiyyatı jurnalının baş redaktoru,
“Üçüncü mərtəbədə”, “Şənbə
gecəsi”, “Keçid”, “Tək”, “İzdiham”, “Azadlıq”,
“Yazı” kitablarının müəllifi. Bunları
dinləyəndə düşündüm ki, daha arxayın,
rahat dincəlmək üçün bundan artıq nə
lazımdı? Amma qadın yazar ifadəsini qəbul
etməyən lakin bütün
görünüşündən, səsindən, jest və
mimikalarından kübar qadınlıq yağan xanımın
çıxışından sonra mənim
yanıldığım bəlli olacaq...
Rəşad müəllim Afaq xanıma “Gənc
Ədiblər Məktəbi” barədə məlumat verdi. Məktəbin iki illik
fəaliyyəti və bu dövr ərzində
görülmüş işlər haqda danışdı.
Arada biz gənclərə də
özünəməxsus atmaca atmağı unutmadı. 8
dekabrda 50 nəfər Gənc ədibin diplomlarla təltif
olunacağından danışdı və dedi: “Maşallah
diplomlar universitet diplomundan seçilmir. Bunları alandan sonra
Siz olacaqsız dahi klassiklər...” Rəşad
müəllimin belə zarafatlarına öyrəşmiş
zal gülüşdü. Hə, yadıma
düşmüşkən deyim, Kəramət
Böyükçölün “Çöl”, Cavid
Zeynallının “Günəşi gözləyənlər”
romanlarının təzəlikcə çapdan
çıxması barədə də məlumat verib
təbrik etdi. Və virtual mikrofon uzadıldı
qonağımıza...
Afaq Məsud da öz
növbəsində kitabı çıxmış
yoldaşlarımızı təbrik etdi və
söhbətə başladı. Qonağımızın yazarları
bir sözlə – qələməsarılmışlar
adlandırması olduqca orijinal və qeyri-adi idi... Hətta bu
sözü eşidən kimi mənim gözümün
önünə bəlkə də heç mövzuya
aidiyyatı olmayan səhnə gəldi: Bir sərxoş adam. Hansının ki ayaqları
onu saxlamaqdan imtina edir. Güclə bir-iki
addım atıb bir işıq dirəyi tapır. Bərk-bərk o dirəyə sarılıb
dayanır. İndi bu dirək onun
bədəninin dayaq sistemini əvəz edir. Gözümün önünə gələn bu
səhnədən gülmək məni tutsa da, eyni zamanda bunun
fəlsəfəsini anladım. Bəlkə
elə yazarların da ayaqları imtina edəndə Afaq
xanım dediyi kimi qələmə bərk-bərk
sarılıb dururlar. Sərxoşun
sarıldığı dirəklə, yazarın
sarıldığı qələm arasında bənzərlik
də var. Hər ikisi işıq ötürür...
Afaq xanım
yazıçılığın necə böyük
xoşbəxtlik olmasından, yazarları Allahın
seçilmişlərindən hesab etməsindən
danışdı. Bu arada gənc qələm yoldaşlarına
məsləhətlər də verməyi unutmadı... Yazıçının yaxşı yazmaqdan
əlavə, həm də yaxşı ixtisar etməyi
bacarmalı olduğunu vurğuladı.
O köhnə müsahibələrindən birini
yadına salıb “Mən yazanda Can üstə oluram...” – dedi.
Bu cümlədən o qədər məna çıxarmaq
olar ki... Beynimdə müxtəlif, rabitəsiz fikirlər
bir-biri ilə mübahisələr etməyə
başladı: adətən adam can
üstə olanda nə istəyir? Mövsümü
olmayan meyvə. Dəfələrlə can üstə
olan valideyni üçün mövsümü olmayan
meyvəni kilometrlərlə məsafə qət edərək
tapıb gətirməsi barədə ağız dolusu,
fəxrlə danışan övladlar görmüşəm. İndiki zamanda isə bu artıq sorun deyil.
Çünki bütün mövsümlərə aid
meyvələri il boyu bazarlarımızdan
almaq olar. Deməli, valideyni üçün
nə isə etmək zövqünü onun son nəfəsinə
saxlayan övladlar bu səadətdən də məhrum
ediliblər. Bəs başqa nə istəyə bilər
can üstə olan kəs? Hansısa səbəbdən
doğması ilə küsülü olan adam
ömrün sonuna sayılı günlər
qaldığını hiss edəndə məhz həmin
qohumunu, övladını, qardaşını,
bacısını, nə bilim kimini arzulayır.
Qohum-əqrəba yığışıb gedirlər o
arzulananın yanına: “Tərslik eləmə... O can üstədir. Səni arzulayır... Get bir
baş çək!” – deyirlər. Çox
zaman can üstə olan adamın bütün səhvləri
bağışlanır ona. Halallığı
verilir. Yaxud da Allahın qanunlarından bir az
xəbərdar adam can üstə olanda həyatı boyu etdiyi
günahları xatırlayır və
bağışlanmasını istəyir. Deyirlər insan can
üstə olanda arzuladığını əldə
etmədən canını tapşıra bilmir.
Afaq xanım isə can üstə olanda yazmaq istəyir.
Bu istəyinə nail olur. Amma canını
tapşırmır. Əksinə, öz canından bu
əsərlərin hər birinə bir az
nəfəs, bir az qan, bir az da ruh verir... Beləliklə,
əsərlərini aram-aram nəfəs alan,
ciddi və sakit-sakit danışan, hərdən də
oxucusunun üzünə mehriban təbəssümlə baxan
Afaqa çevirir... Bəlkə də əslində Afaq
Məsud çoxlarının axtardığı
ölməzlik eliksirinin reseptini tapıb . . .
Hə... Tapıntı dedim yadıma düşdü... Tədbirin ən maraqlı məqamlarından biri
Rəşad müəllimin Afaq xanıma verdiyi – ilahi vəhy,
ilham, işıq varmı?-sualından sonra oldu. Deyəcəksiniz, tapıntının bura nə
aidiyyatı var? Tələsməyin. Mənim kimi səbrsiz olmayın. İndi
deyirəm: Məncə Afaq xanım bu sahədə də ideal
bir tapıntı edib. O, ilhamı bir şüaya
bənzətdi. Amma o şüanın
əsirinə çevrilməyin təhlükəli
olduğunu da vurğuladı. Və Allahın insana
verdiyi bütün nemətlər kimi, bu şüa ilə
də düzgün davranış qaydalarının
olduğunu dedi. Düzgün istifadə olunsa, o
şüanı böyüdüb-böyüdüb bir otaq
işığa çevirmək olarmış. Bunu qonağımız öz şəxsi
təcrübəsinə əsasən izah etdi. Çoxlarının ona qibtə edəcəyi
şübhəsizdir. İndiki zamanda kimin
bir otaq ilhamı var ki?! Afaq xanım istənilən an
məişətdən, mətbəx qayğılarından
ayrılıb o otağa keçə bildiyini dedi. Bir yazıçı üçün
yaşadığı evi, şəhəri, ölkəni bir
otaq böyütmək tapıntı deyilmi?!
... Əvvəldə yazmağı unutdum.
Tədbirin elə əvvəlindən
Rəşad müəllim Afaq xanımın “II İohan”
kitabının təqdimatını da xatırladı. Amma mənim bu təqdimat Milli kitabxanaya daxil olandan
yadımda idi. Bu ilin yanvarın 9-da
olmuşdu. Universitetdəki işlərimi
müasir dildə desək “yola verib” qaça-qaça
gəlmişdim kitabxanaya. 9 yanvar
qışın ortası olmasına baxmayaraq, o gün
nədənsə mənim yadımda günəşli bir bahar
günü kimi qalıb. Bir gündə üç
yazıçı ilə görüşmüşdük:
Sabir Rüstəmxanlının ustad dərsi, Günel
Anarqızı və Afaq Məsudun kitab təqdimatları
olmuşdu. Həmin gün heç sual vermək
istəmirdim. Sabir Rüstəmxanlının adamı
ruhlandıran, ilhamlandıran Ustad dərsini
dinləyəndən sonra yaxın gələcəyə aid
planlar qururdum: Ya özümə yaraşan bir əsgər
paltarı sifariş edib vətənin sərhədlərini
qorumağa getmək, ya da dayanmadan vətənpərvərlik
mövzusunda yazmaq. Yaxud da SEVMƏK... Kimi? Necə yəni kimi? Əlbəttə
ki, vətəni. Həmişə
sevmişəm. Amma bu dərsdən sonra
daha ağıllı, daha savadlı, daha çox sevmək
istədim onu. Sabir
Rüstəmxanlını dinləyən adamın
ağlına başqa fikir gələ bilməzdi. Amma elə həmin günün mənim
üçün unudulmaz məqamlarından biri Afaq xanıma
sual verməyim idi. O sualdan sonra çoxlarının
yadında “Afaq Məsuda sual verən qız” kimi
qalmışdım. Elə bu
görüşümüzdə də bunları
xatırladım və sual verdim qonağımıza. Amma nə sual verdiyimi yazmayacağam. Bir az nigaran qalsanız yaxşıdır. Axı
mən simicəm...
Tədbirin ən maraqlı
suallarından biri Hafiz Hacıxəlilin Afaq xanıma
“Sizcə, yaradıcılığınız hansı
rəngdədir?” sualı oldu. Afaq xanım da eyni
sualın nə vaxtsa ona Almaniyada verildiyini xatırladı.
O zaman cavabı belə olubmuş: Mavi, Səma rəngi ilə
boz rəngin keçidində bir rəng. Amma
yaradıcılığının ağ-qara
məqamlarının olduğunu da dedi. Burda yadıma
Məmməd Arazın misrası düşdü:
“Vətən göyü göylüyündə duruldum...” Yəqin Afaq xanım da Səmanın rəngini
duruluq, saflıq rəmzi kimi öz əsərlərinə
yaraşdırıb. Boz rəngi isə
daha çox ciddilik rəmzi kimi yozmaq olar. Bu
rənglər barədə düşünüb
qonağımızın əsərlərini yadıma
salırdım. Əslində, bəlkə
də Afaq Məsudun əsərlərini oxucu istədiyi
rəngdə görə bilər. Bəlkə
də bu əsərlər gözlərinə (bəli,
yalnış oxumadınız gözlərinə!) öz
oxucusunun övqatına uyğun sonsuz sayda rəngli linzalar
taxır. Amma burada süni Fotoşop effekti
yaranmır. Hər şey təbiidən də təbii qalır. . .
Gərək
bağışlayasınız. O görüş barədə
təəssüratlarımı tam yaza
bilməyəcəyəm. Hamısını ifadə etmək
çətindir... Amma qısa olaraq nəticə belə oldu:
Afaq Məsud oxucusunu düşünən
yazıçıdır. O zamanı məhdud olan oxucunu
düşünüb onun üçün qısa amma bir
romanlıq fikri özündə cəmləşdirən
hekayə əvəzi adlandırdığı yazılar da
yazır. Özü bunu balaca bulyon kublarından böyük
bir boşqab dadlı şorba hazırlamaqla müqayisə
etdi...
Tədbirin sonunda Rəşad Məcid özünün və gənclərin adından qonağımıza təşəkkür etdi. Afaq xanım da görüşdən razı qaldığını dedi. Gənc qələm yoldaşları onu əhatəyə alıb şəkillər çəkdirir, müsbət fikirlərini bildirirdilər. Bu arada Cavid də sobadan təzə çıxmış, hələ isti kitabını imzalayıb Afaq xanıma hədiyyə etdi.
... Bu Gənc Ədiblərin iki il ərzində keçirilən sonuncu ustad dərsləri idi. Görəsən Duyğular İmperiyasının Sultanının danışdıqlarından sonra nələr baş verəcək? Kim qələmi qorxaraq yerə qoyub, yox yazmaq mənlik deyil – deyəcək, kim o şüanı bərk tutub böyüdərək bir otaq işığa çevirə biləcək? Cavabın zamana ehtiyacı var...
P.S. Paskal demişkən, uzun danışdığım üçün məni bağışlayın, qısa yazmağa vaxtım olmadı.
PƏRVİN
525-ci
qəzet.- 2010.- 11 dekabr.- S.23.