“Ömrüm boyu
çalışmışam ki, ailəmlə sənətimi
qoşa qanad kimi yüksəkdə tutum”
RAMİZ QULİYEV: “ƏGƏR
BİR AİLƏ SAĞLAM TƏMƏL, MƏNƏVİ
ZƏNGİNLİK ÜZƏRİNDƏ QURULMAYIBSA, MADDİ
İMKANIN, VAR-DÖVLƏTİN XEYRİ YOXDUR, O AİLƏ
GEC-TEZ DAĞILACAQ”
“Şəxsiyyətin formalaşmasında ailənin çox böyük rolu var. Şəxsiyyət həm tərbiyəyə bağlıdır, həm təfəkkürə, həm milli adət-ənənəyə, həm də elmə, biliyə. Amma ən əsası, genlə əlaqədardır. Ümumiyyətlə, Azərbaycana xas ailə tərbiyəsi Yaxın Şərq ölkələrinə, Asiya və Avropaya qədər gedilən yolda nümunəvi bir anlayışdır”. Bu fikirlər layihəmizin “Ailə nümunəsi” rubrikasının növbəti qonağı – ustad tarzən, dəyərli ziyalı, xalq artisti Ramiz Quliyevə məxsusdur. R.Quliyev deyir ki, onun doğulub-böyüdüyü mühitdə yüksək səviyyəli ailə ənənələri, böyük-kiçiyə xüsusi münasibət olub, kimliyindən asılı olmayaraq, valideynə hörmət etməyi hamı özünə borc bilib: “Tərbiyə hər kəs üçün vacib şərt idi. Məsələn, o dövrdə valideyn məktəbə gələrdi, əgər uşaq müəllimlə valideynin söhbətinə qarışıb, ondan əvvəl danışardısa, bu çox pis hal sayılardı. Çünki belə görmüşük ki, hər zaman birinci söz valideynindir, müəllimindir. Bu anlayışla böyümüşük biz.
BİZİM NƏSLİN NÜMAYƏNDƏLƏRİ
YÜKSƏK BİR TƏRBİYƏ MƏKTƏBİ
KEÇİBLƏR.
Mən bu gün Ramiz Quliyev olaraq övladlarımın, ailəmin qarşısında sayılıb-seçilirəmsə, sevilib, hörmətli tutuluramsa, bunu ilk növbədə valideynlərimə və doğulub-böyüdüyüm bölgənin mühitinə borcluyam. Gəncin də, ailədə dünayaya yeni gələn körpənin də qanı ilə gələnlərlə bərabər, gözü ilə gördükləri və götürdükləri də var. İnsanın gördüklərindən çox şey asılıdır. Ata-ana evdə necədirsə, uşaq da o cür formalaşır. Məsələn, ata səhər yuxudan duranda həyat yoldaşına “sabahın xeyir” deyirsə, övlad bunu eşidir və nəticə çıxarır. Süfrəyə oturmamışdan əvvəl əllərini yuyursa, yeməkdən əvvəl “bismillah”, yeməkdən sonra “əlhəmdülillah” deyirsə, övlad bunları görür, onda müəyyən fikir formalaşır. Bunları görən uşaq sağlam tərbiyə sistemi ilə inkişaf edir. Ancaq əks münasibət və davranışların içində böyüyən uşaq nadir hallarda normal tərbiyəyə malik olur. Biz anadan olandan Ağdam rayonunda həmişə musiqi sədaları eşitmişik və o musiqilərlə böyümüşük. Mən hər zaman deyirəm ki, tarı, musiqini tanıyana qədər gərək atanı yaxşı tanıyasan. Biləsən ki, atan, nəslin kim olub. Mənim atam Hacıqulu bəylərindəndir. Nəslimiz Seyid nəslidir. Seyid Baba Ağanın, Seyid Əsədin törəmələriyik. Atam ailədə elə davranardı ki, biz elə bilərdik, evimiz bir ziyarətgahdır. Evimizə ətraf rayonlardan insanlar gəlirdilər ki, atamla görüşsünlər. Atamın əlini öpüb, alınlarına qoyardılar. Atam da onların alnından öpərdi.
ATAMIN ADI ƏYYUB İDİ, ANCAQ HAMI ONA AĞA
DEYƏRDİ.
Biz də atamıza Ağa
demişik. Atamgil çox zəngin bir nəsil olublar. Karvansaraları, qədim gümbəz hamamları,
mağazaları olan bu insanlar heç vaxt
təkəbbürlü olmayıblar. Sovet
vaxtı atamgilin bütün var-dövlətini müsadirə
ediblər. Ancaq
tərcümeyi-hallarını, tərbiyələrini
müsadirə edə bilməzdilər axı. Bax, biz həmin ənənələrlə, o
tərbiyə və tərcümeyi-hal üzərində
böyümüşük. Mənim anam da
çox böyük nəslin nümayəndəsi olub. Dayılarımın biri o dövrdə Sovet
sədri, biri Kolxoz sədri olub. O qədər
yüksək tərbiyəyə malik,
böyük-kiçiyə hörmətcil insanlar olublar ki, bu
gün də hamı onlara rəhmət oxuyur. Yəni
nəslimiz bu gün də bizim tərcümeyi-halımıza şərəf
gətirir. Onlar bizə hər zaman
nümunə olublar və bu gün həmin tərbiyə
mənim övladlarıma keçib. Bayaq da şahidi
oldunuz: Oğlum Əyyub içəri girəndə
qapını döydü. Öz atasının iş
otağına icazəsiz daxil olmadı. Özü
də bu otaqda dərs deyir. Bu
ƏDƏB-ƏRKAN, ÖLÇÜ HİSSİ
BİZİM EVDƏ, AİLƏDƏ DAİMA QORUNUR.
Mən
cəmiyyətimizdə, gənc ailələrimizdə, bax, bu
münasibəti görmək istəyirəm. Təəssüflər
olsun ki, indiki ailələrin bir çoxunda gənclər bu
etik normalardan uzaqdadırlar. Bu məni
çox narahat edir”.
Azərbaycanda artıq nümunəvi ailələrin
azalmaqda olduğunu qeyd edən Ramiz Quliyev bunun əsas
səbəbini sürətlə inkişaf edən texnologiyada,
televiziya kanallarında yetərincə tərbiyəvi
verilişlər olmamasında görür: “Azərbaycanın
bütün bölgələrində hər zaman
nümunə göstəriləcək ailələr olub. İndi də belə ailələr var, ancaq
əvvəlki dövrlərlə qarşılaşdıranda,
xeyli azalıb. Müasir dövrün
informasiya bolluğu, texnologiyanın sürətlə
inkişaf etməsi də bu məsələyə ciddi
təsir göstərir. Mən çox
təəssüflənirəm ki, bu gün televiziya
kanallarımızda, xüsusilə də özəl kanallarda
tərbiyəvi mövzularda, intellektual səviyyəli
verilişlər olduqca azdır. Təzə
verilişlər meydana gəlib: televiziya vasitəsilə
ailə qururlar. Bir də görürsən,
20-25 yaşında qız çıxıb özünə
oğlan axtarır. Bu mənim ürəyimi
ağrıdır. Məncə, indi Azərbaycanın iki
böyük problemi var: biri Qarabağın işğaldan azad
olunması, biri də televiziyaların
normallaşdırılması. Televiziyada tərbiyəvi verilişlərin
az olması cəmiyyətə mənfi
təsir göstərir. Bir müddət
əvvəl məni çox sevindirən bir məqalə
oxudum. Həmin məqalədə Prezident
Administrasiyasının rəhbəri, akademik Ramiz Mehdiyev
televiziyalırımızın peşəkarlıq və
mənəvi səviyyə problemlərini qaldırmışdı.
O məqaləni oxuyandan sonra mənə bir təskinlik
gəldi, dedim, yəqin bundan sonra televiziyada köklü bir
dəyişiklik olacaq. Həqiqətən, o
məqalənin təsirilə bir neçə ay efirdə
maraqlı, məzmunlu verilişlər göründü, milli
dəyərlərə zidd proqramlar yığışdırıldı.
Ancaq çox təəssüf ki, sonra yenə
əvvəlki vəziyyət yaranmağa başladı və
indi də davam edir”.
Uşaqlığının İkinci Dünya
Müharibəsindən bir müddət sonrakı ağır
dövrə təsadüf etdiyini vurğulayan Ramiz Quliyev
çörək, kitab aclığı çəkdiyi
illərdə ona ən böyük dəstəyi ailəsinin,
valideynlərinin verdiyini, həmin mənəvi kömək
sayəsində Quliyevlər ailəsində böyüyən
yeddi uşağın hamısının ali təhsil
aldığını deyir: “Mən anadan olanda müharibə
təzə bitmişdi. Ancaq o müharibənin
gətirdiyi çətinliklər uzun müddət davam etdi.
Yadımdadı, bir dəfə
çörək növbəsinə duranda məni necə
itələmişdilərsə, yerə
çırpılmışdım. İki
ay xəstə yatdım. Çox
çətin günlərimiz olurdu. Günlərlə
isti xörək yeməzdik. Yeməklə
bərabər, kitab aclığı da çəkirdik biz.
Evdə yeddi uşaq idik. Hamıya
kitab almağa imkanımız yox idi. Bütün
bu çətinliklərin öhdəsindən ancaq
ailəmizin mənəvi dəstəyi nəticəsində
gələ bildik. Çünki
möhkəm təməlli tərbiyəmiz vardı. Həmin tərbiyə bizləri şəxsiyyət
kimi formalaşdırmışdı.
AİLƏNİN MƏNƏVİ
ZƏNGİNLİYİ ƏN MÜHÜM CƏHƏTDİR.
Atamız heç vaxt
bizə əl qaldırmazdı. Həmişə
işdən gələndə evə yaxınlaşıb
astadan öskürərdi. Yəni, “ay
oğlum, ay qızım, özünüzü
yığışdırın”. Həmin
hərəkəti bu gün mən də edirəm, mənim
qardaşlarım da edir. Genlə
gələn bir tərbiyədir bu. Atam içəri
girəndə hamımız ayağa dururduq. Hörmət, çəkinmək vardı. İndiki ailələrdə heç valideyndən
qorxmaq da qalmayıb. Elə bir
zəmanəyə gəlmişik ki, ata övladdan qorxur.
Bu, ailənin, cəmiyyətin,
bütövlükdə millətin faciəsidir. Bir də görürdün ki, elə bir vaxt olurdu,
nəsə bir şuluqluq eləyirdik. Onda
anam deyərdi ki, bax, axşam Ağan gələndə
deyəcəm. Həmin söz bizə
kifayət edirdi. Anamızdan
artıqlaması ilə üzr istəyirdik. Atamın bizə tərs-tərs baxması
döyülməkdən betər olurdu bizim üçün,
özümüzü yığışdırırdıq.
Həmin münasibət indi övladlarımla mənim aramda da
var. Çox təəssüf ki,
AZƏRBAYCANLI
AİLƏLƏRİNDƏ MƏNƏVİ
ZƏİFLİK, DÖZÜMSÜZLÜK ARTIB.
Bir çoxları
çətin günlər görmədən, həyatda
bərkimədən, rahat bir yol keçiblər, ona
görə də yaxşını pisdən ayıra
bilmirlər, tərbiyənin, ailə
ənənələrinin dəyərini anlamaqda acizdirlər. Mən, Konservatoriyada
oxuya-oxuya, bir il Qarayev adına neftayırma
zavodunda işləmişəm, dəzgahların tozunu
silmişəm. Bir kostyum geyərdim. Ondan yağ-mazut iyi gələrdi. Həmin kostyumla Konservatoriyaya gedib, oxuyurdum. Zəhmət vardı, zəhmətkeşlik
vardı, həyatın hər üzünü görmək
və öyrənmək vardı. Cəmisi
40 manat pul alırdım. Mən o 40 manata
yaşayırdım, oxuyurdum. Sabaha
böyük ümidlə baxırdım. İndi
elə ailələr var ki, bəlkə də
nəvə-nəticəsinə çatacaq qədər pul
yığıb, amma mənəviyyatdan, əxlaqdan və
tərbiyədən xəbərsizdi”.
Müasir Azərbaycan ailələrində gəlmə
elementlərin, yad xüsusiyyətlərin yayılması
görkəmli sənətkarı dərindən narahat edir:
“Mən yenə deyirəm, nümunəvi azərbaycanlı
ailələri bu gün də var. Şükür ki,
tamamilə yolunu azan ailələr hələ çoxluq
təşkil etmir. Təsir altına
düşən, zəif ailə tərbiyəsi
görmüş ailələr var ki, onlar uzun müddət bir
ailə kimi inkişaf edə bilmirlər. Azərbaycanın
gənc ailələri milli
adət-ənənələrimizə uyğun olmayan,
Avropanın artıq çürümüş
adətlərinə meyl edirlər. Geyimlərində,
danışıq tərzlərində, cəmiyyət
arasında özlərini aparmaqda çox məyusluq verən
yol tuturlar. Böyük-kiçik yeri
bilmirlər. Ata-ana ilə əl- qolla
danışırlar. Valideynlər
övladlarına düzgün tərbiyə vermirlər.
Bunun nəticəsində də
CƏMİYYƏTİMİZDƏ MƏNƏVİ
CƏHƏTDƏN XƏSTƏ NƏSİLLƏR
FORMALAŞIR.
Bu məni çox
düşündürür və narahat edir”.
Ailə həyatı qurmaqda
tələsməmiş,
düşünüb-daşınaraq, sağlam təməlli
bir ailə qurmuş Ramiz Quliyev, böyüklərinə
nə qədər ehtiramla yanaşsa da, evlilik
seçimində öz rəyinə üstünlük verib. Seçimində
də yanılmayıb, bütün nəsli sevindirən bir
ailə qurub. Bu gün artıq 34 illik gözəl bir
ailə həyatı təcrübəsinə malikdir: “Mən
bacımla Bakıda kirayə qalırdım. Bacım
Universitetdə oxuyurdu, biologiya fakültəsində. Mən Konservatoriyada müəllim işləyirdim,
28 yaşım vardı. Hələ
ailə qurmaq fikrində deyildim. Çətinliklərim
vardı. Evim, yaxşı gəlirli
işim yox idi. Mehrimi ancaq
AİLƏMİZİN ƏSAS DAYAQLARI
MEHRİBANÇILIQ, SƏMİMİYYƏT, QARŞILIQLI
HÖRMƏTDİR.
İki övladımız
var. Onların gözəl tərbiyə olunmasında, insan
kimi yetişməsində həyat yoldaşımın
xüsusi rolu, zəhməti olub”.
Ramiz Quliyev sənətdə
də, ailə həyatında da uğur qazanmasının
əsas səbəblərini zəhmətsevərliyində,
dürüstlüyündə görür. Deyir ki, sənətlə
ailə həyatı arasındakı tarazlığı
qorumaq üçün gərək sənətkar da, onun
sevib-seçdiyi həyat yoldaşı da çətinliklərə
dözümlü olsunlar: “Tar çox qısqanc bir alətdir,
sənət aləmində də insan çox zəngin bir
qısqanclıq mühitilə əhatə olunur. Mənim üçün hər zaman iki ən
önəmli varlıqdan biri tarım olub, biri yarım.
Gecə-gündüz mehrimi salmışam
Ustad sənətkarın fikrincə,
AİLƏ NAMİNƏ FƏDAKARLIQ ƏN MÜHÜM
KEYFİYYƏTLƏRDƏNDİR.
Fədakarlıq hissi olmadan həm ailədə, həm də sənətdə uğur qazanmaq müşkül məsələdir: “Yeni ailə həyatı qurduğumuz vaxtlarda dolanışıq üzündən toylara gedirdim. Ancaq bir neçə il çalışdım ki, bunu ailədə bilən olmasın. Onlardan ötrü bu işə qatlaşdığımı bilmələrini, ailəmin mənə görə narahatlıq keçirməsini istəmirdim. Rayon toylarına gedirdim, gecə saat 4-5-də gəlirdim evə. Müxtəlif inandırıcı bəhanələr deyirdim, fikri yayındırmağa çalışırdım. Əlbəttə, toy adət-ənənələrimiz çox dəyərlidir. Ancaq bəzi xoşagəlməz cəhətlər vardı ki, sənət adamına pis təsir eləyir, mənəvi zərbə vururdu, mən də bunları qəbul edə bilmirdim. Amma yenə də ailəmi dolandırmaq, şərait qurmaq üçün dözməliydim, buna görə, xoşuma gəlməsə də, toylara getməli olurdum. Bütün bu çətinliklərə həyat yoldaşım da mənimlə bərabər qatlaşıb. Ancaq indiki gənc ailələr, təəssüflər olsun ki, xırda çətinliklərə də tab gətirmirlər, heç nə üzündən ailə dağılır. Maddiyyata daha çox əhəmiyyət verirlər, bu da ailə həyatını korlayır. Ümumiyyətlə, indiki gənclərin ailə həyatında maddi amillərin üstün tutulması acınacaqlı haldır. Maddi imkan yaxşıdırsa, ailədə, süni də olsa, bir balaca xoşbəxtlik hiss olunur. Yox, imkan aşağıdırsa, münaqişə başlayır, tezliklə də ayrılmaq yolunu seçirlər.
AİLƏ QURMAQ KİMİ MƏSULİYYƏTLİ
İŞƏ GƏNCLƏRİMİZİN BİR ÇOXU
BAŞDANSOVDU YANAŞIR.
Bu gün kimisə görüblərsə, sabah nişan qoyub, o biri gün də evlənmək istəyirlər. Sonra da ən xırda problemlərə görə, ən əsası da maddi çətinliklər üzündən ailəni dağıdırlar. Çünki belə ailələrin təməli möhkəm olmur, maddi maraq xətrinə evlənirlər, bir müddət dolanışıq babat olur, yaşayırlar, çətinlik ortaya çıxan kimi hərə üzünü bir yana tutur. Demirəm ki, ehtiyac içində yaşamaq yaxşıdır. Yox, ailənin normal dolanışığı olmalıdır. Amma bunun üçün əl-ələ verib çalışmaq, güzəran qurmaq, övladları birgə böyütmək, onlara yaxşı tərbiyə vermək lazımdır. Belə olanda ailənin dolanışığı da düzəlir, orda rahatlıq, xoşbəxtlik də yaranır. Əgər bir ailə sağlam təməllər, mənəvi zənginlik üzərində qurulmayıbsa, maddi imkanın, var-dövlətin xeyri yoxdur, o ailə gec-tez dağılacaq”.
Günel CABİRQIZI
525-ci qəzet.- 2010.- 14 dekabr.-
S.6.