Təzədən doğulur şair ölən gün
Ömür vəfa etsəydi, görkəmli şair, dramaturq və tərcüməçi kimi tanınan Adil Babayevin bu il yanvar ayının 27-də 85 yaşı tamam olardı. Fəqət o, cəmi 52 il yaşadı. İlk şerləri Böyük Vətən müharibəsindən əvvəl Tiflisdə çıxan “Yeni qüvvə” jurnalında, ”Sovet Gürcüstanı” qəzetində dərc olunmuşdu. O zaman Adil hələ həddi-buluğa çatmamışdı – 14 yaşı vardı. Gənclər arasında keçirilən poeziya müsabiqələrində qalib olardı. Tanrı sevimli bəndələrinə şairlik istedadı verəndə vətəndaşlıq pasportunu tələb etmir.
Adil Babayevin ilk şeri “Qanadlanmış şahin” adlanırdı. Moskvadan Amerikaya ilk dəfə birbaşa uçuş həyata keçirən qəhrəman təyyarəçiyə həsr olunmuşdu. Bu minvalla yazdıqca, ara-sıra çap olunduqca, təcrübəsi də, özünə inamı da artırdı. Bir gün ürəklənib şerlərini Bakıya göndərdi. Bax, bu məqama xüsusi diqqət yetirmənizi istərdim. Üzünü görmədən, heç bir xahişsiz-minnətsiz, adi poçt məktubu ilə göndərilən şerləri redaksiyada oxuyub bəyəndilər və çap etdilər. Üstəlik ona cavab da verdilər, təşəkkür də bildirdilər, qonorar da ayırdılar.
Təqvimdə 1945-ci il idi. Müharibənin qələbə sevinci bütün ölkəni bürümüşdü. Hamıda bir ruh yüksəkliyi vardı. Zarafat deyil, Sovet əsgəri Alman faşizmi üzərində böyük qurbanlar hesabına böyük qələbə çalmışdı, dünyanı dəhşətli ölüm, zülm kabusundan qurtarmışdı. Mətbuat səhifələri neçə qəhrəmanlıq, vətənpərvərlik mövzusunda yazılan şeirlərlə dolmuşdu. Təəssüf ki, onların əksəriyyəti forma və məzmunca bir-birinə bənzəyirdi. Şeriyyəti, poetik həlli, dil üslubu, orijinallığı ilə diqqəti cəlb etmədiyindən onları yadda saxlamaq da müşkül idi. Belə vaxtda Adilin yeni şeirlərindən birini ”Kommunist” qəzeti çap etdi. Şerdə bütün hadisə bir qocanın söhbəti üzərində qurulmuşdu . El- obasından uzaq düşən bu insan illərini qürbətdə keçirməli olur. Ahıl çağında vətənə dönməyə şərait yaranan kimi, ilk fürsətdən istifadə edib qayıdır. Təsadüfən rastlaşdığı gənclərə başına gələnləri danışır və... həsrət dolu illərdən sonra özü üçün çıxardığı nəticəni dilə gətirir. Şairin hədəfini də bu misralar yaxalayır. O bənddə səslənən fikir təkcə qocanın qənaəti deyil, həm də Adil Babayevin həyat fəlsəfəsi, vətəndaş mövqeyi, vətənpərvərlik çağırışıdır. O, bunu elə nəcib, təbii, sadə, səmimi təsvir və elə yüksək məharətlə təqdim etdi ki, Səməd Vurğun kimi qeyri-adi oxucunun, meşələri, dağları, dərələri, düzləri daim yenilik sorağında dolaşan mahir ovçunun ürəyini ovsunladı. Adil Babayevin “ Çinar ” şerinin məzmunundan çıxan nəticəyə fikir verin:
Daddımsa aləmin hər nemətini,
Dilbər guşələrdə ötdüsə ömrüm,
Dünyanın ən böyük səadətini
Bu boylu çinarın altında gördüm.
Adilin şeiri böyük söz sərrafına elə güclü təsir bağışladı ki, onun müəllifinin kimliyi ilə maraqlanmağa başladı. Redaksiyada ona bildirdilər ki, Adilin üzünü biz də görməmişik. Şeirlərini poçtla göndərmişdi. Oxuyub bəyəndik, Əli müəllimə göstərdik ( xalq yazıçısı Əli Vəliyev o zaman “Kommunist” qəzetinin baş redaktoru idi – E.B.). O da baxan kimi dedi ki, şeiri nömrəyə yerləşdirin, əladır.
Ertəsi gün “Kommunist” qəzetində Səməd Vurğunun “Mənim arzum” adlı yeni şeiri dərc olundu. Bu poetik məktub iyirmi yaşlı Adil Babayevə ünvanlanmışdı:
Şair, nə incədir rübabın sənin!
Uçurdu qəlbimi çaldığın bu saz!
Vətən torpağında bitən gülşənin
Yarpağı saralıb, çiçəyi solmaz.
Bu misralar
“Mənim arzum” şerinin ilk bəndidir. Səməd Vurğunun Adil Babayevə xeyir – duasının leytmotividir. Gənc şairə poeziya aləmində böyük
yola çıxmaq asan başa gəlmədi. “Çinar”
şeri ilə o, bunu bacardı. İlk addımı möhtəşəm alındı.
Az müddətdə imzasını tanıdılar,
yazılarına diqqət
artdı, tay-tuşları
arasında sayılıb-seçilən
oldu. Amma Adilin irəlilədiyi bu şərəfli yol bir addımlıq
deyildi, bir ömürlük məsafə
idi. O, bunu bilirdi, amma “Məim arzum”u oxuyunca, bildiklərini və bilmədiklərini yenidən dəyərləndirdi.
Şeirin digər bəndlərində məsləhət
də var, tövsiyə də. Onun 35 illik yaradıcılıq
yoluna nəzər salsaq, əminliklə deyə bilərik ki, “Mənim arzum” şerinin müəllifi Səməd
Vurğunun arzularının
gerçəkləşməsi üçün B.Adil əlindən gələni
əsirgəmədi və
nəticədə həm
ustadının, həm
də özünün
arzuları çin oldu. Gözəl şeirlər, poemalar, dram
əsərlərinin müəllifi
kimi çağdaş
ədəbiyyatımızda layiqli yerini tutdu. Onun sonetləri
barədə isə ayrıca danışmağa
dəyər. Ömrünün
son illərində bu janrda ardıcıl olaraq üç yüzə yaxın gözəl nümunələr
bizə miras qoydu. Axırıncı yazdığı sonet “Nağıllar heç zaman kədərli olmur” misrası ilə başlayır. Qəribədir ki, onun ruhu bədənini
tərk edən gecə “Ədəbiyyat və incəsənət”
qəzetində sonuncu
şeir çələngi
oxuculara təqdim olunmuşdu. Redaksiyanın
əməkdaşı şair
İsa İsmayılzadə
axşam işdən evə dönəndə qəzetin ilk nömrəsini
özəl hörmət
bəslədiyi Adil Babayevə gətirdi. Çünki o bilirdi ki, Adil müəllim
ədəbiyyat aləmində
otuz beş illik yolçuluqdan sonra da hər
dərc olunan şerinə ilk şeri qədər sevinir. Övladın birincisi ya beşincisi olmur, hamısı ilkimdir, – deyərdi şair. Hamısına ürəyinin yağını
yedirdib, doğmalaşdırardı,
əzizlərdi, böyüdüb
boya-başa çatdırmasa
oxucuya təqdim etməyə tələsməzdi.
Bu səbəbdən onun
şəxsi arxivində
ərsəyə yetməmiş
xeyli əsəri qaldı. Təkcə şeirlər, poemaları
demirəm, “Molla Nəsrəddin” dramı,
“Burulğan”, “Səhnə
işıqları” povestləri
də yetim qaldı...
1977-ci ildə
onun yazdığı
sonuncu sonetinin son misraları belə tamamlanır:
Mən ömür
istəmirəm riya, xəyanət üçün,
Yurduma gərək
olan söz üçün, sənət
üçün
Ömürdən doymamışam,
həyatdan doymamışam.
Adil Babayevin
şeirlərindən biri
“Təzədən doğulur
şair ölən gün” adlanır. O, buna inanırdı. Bir az dərindən
düşünsək, görərik
ki, həqiqətən
belədir. Vəfatından
sonra dövrü mətbuat səhifələrində
dərc olunan şeirləri, müxtəlif
teatrlarda tamaşaya qoyulan pyesləri, çapdan çıxan çoxsaylı kitabları,
efirdə daim səslənən unudulmaz
mahnıları, onun həyat və yaradıcılığına həsr
olunan televiziya və radio verilişləri,
dostlarının, məslək
və qələmdaşlarının
xoş xatirələri
bu hikmətə inamı artırır. Belə olan halda bu ayrılığa
üzülmək yox,
Sizə ünvanınıza
33 yaşın mübarək
demək qalır, hörmətli Şair!
Etibar Babayev
525-ci qəzet.- 2010.- 6 fevral.- S.19.