Sevgini yaşayan və
yazan şair
Qoy çəkilsin göy üzünə bu sevgi
onun yeri mələklərin sinəsi.
bu gözəli ürək dolu sən sev ki,
yer üzünə gəlməyibdi beləsi.
Bu misraların müəllifi sevgini yaşayan və yazan şair Əbülfət Mədətoğludur. Ə. Mədətoğlu yaradıcılığına yenidən qayıdışım onun yazı üslubuna, yaradıcılıq manerasına, ideya rəngarəngliyinə və bu rəngarənglikdən doğan vəhdətə heyrətimdəndir. Ə. Mədətoğlu sevgi şairidir. Sevgi Allahın insana bəxş etdiyi ilahi hissdir. İlahinin bəşəriyyətə əta etdiyi sevgi nuru hər kəsdə deyil, o yalnız seçilmiş insanlarda təcəllə tapır. Əbülfət Mədətoğlu Tanrının məhz belə seçilmişlərindən-cismində və ruhunda sevgi ziyası daşıyanlarından biridir. Ə. Mədətoğlu sevgisinin, məhəbbətinin təzahürü bir-birinin ardınca səf-səf düzülən yüzlərcə sevgi şeirləridir. Onun hər misrası böyük bir sevginin tarixçəsidir. Ə. Mədətoğlu poeziyasına bir nakamlıq, bədbinlik, dünyadan küskünlük xasdır. Bu şairin sevgi fəlsəfəsini səciyyələndirən başlıca nüanslardandır. Bu misralar qəlbi sevgiylə dolu nisgilli bir aşiqin halını ifadə edir:
mən səni
düşündükcə
ağrım-acım
bal olur
elə bil qorxusundan-
dərd də susub
lal olur.
Sevən insan sevgilisinin yolunda hər cəfaya qatlaşır. Bir zamanlar gözəllik istinadgahları Ay, Günəş
olan aşiq indi yalnız ona tapınır, pərvanə şamın
eşqiylə yandığı
kimi aşiq də sevgilisinin yolunda əriyir. Bu bənzətmə obrazlı
şəkildə şairin
qələmində bax
bu misralara çevrildi:
günəşə üz tutmuram
aya da biganəyəm
hər şeyi
unuduram
tək sənə
pərvanəyəm.
İlk baxışda
dünyəvi sevgini andıran bu misraların mayasında əslində ilahi sevgi durur. Günəşi,
Ayı unudaraq tək ona aşiq
olan lirik mən(yəni Ə. Mədətoğlu) burada bəlkə də İslamdan öncəki dövrlərdə mövcud
olmuş inancları nəzərdə tuturdu ki, onun da
mahiyyətində səma
cisimlərinə-Günəşə, Aya tapınma durur. Günəşdən,
Aydan üz çevirərək “sənə”
tapınma isə bir növ Həqqə
qovuşma, Allahın yolunu tapmadır. Şair digər bir şeirində deyir:
canım, hər
yerdə sənsən
hər an sənin
nəfəsin
qismən canım
ödəyər
verdiyinin əvəzin.
Bu misralarda
ilk başda sufizmin işartıları özünü
göstərir. Hər
yerdə Həqqi bulmaq Hürufilikdən gəlmə bir şüardı ki, o daha öncə müxtəlif şəkillərdə
müqəddəs dini
kitabımız olan “Qurani-Kərim”də də
qeyd olunmuşdu. O, yəni Allah hər yerdə və hər şeydə var. Eşqi Haqqın dərgahına yüksəldən
şair ilahi sevgidən bəhs edərkən sanki lirik mən olaraq özü də maddilikdən, dünyəvilikdən qoparaq
Haqqa qovuşur. Bu an şairin yeganə umacağı da elə budur.
daş divara yazılası adım var
baş divardan asılası şəkilim
məni görmək
istəməyən adam
var
tilsim elə,
Allah, göyə çəkilim.
Əbülfət
Mədətoğlu nə
qədər reallıqlardan
uzaq olsa da, xəyalın dibsiz ənginliklərində
qanad çalsa da o həm də
əsl zəmanə şairi, yer oğludur.
...dinclik
tapmaq istəyirsənsə
mesajla
ruhunu göndər
mənə.
Sevdiyindən bu umacaq yalnız qəlbi bu günün
nəbzi ilə vuran çağdaş zəmanə aşiqinin daxilindən gələ bilər. Mücərrədliklə
reallığın vəhdətindən
doğan bu istəkdə sivilizasiyanın
bu günkü inkişaf həddi də əks olunmuşdur. Bunu isə yalnız əsl qələm sahibi, sözün həqiqi mənasında sənətkar yarada bilərdi.
Əbülfət Mədətoğlunun
sevgi lirizminə, məhəbbət fəlsəfəsinə
bir dərd hakimdir. Sevgidən bəhs edərkən şair:
çətindi mənimlə
danışıb, gülmək
ancaq dərd
tökülür,
dərd yağır
məndən.
əvvəldən deyəydim
bu sözü gərək-
incimə, dünyaya
qəm baxır məndən.
yaxud
əsir taleyimdə
payız küləyi
hər gün həsrətinlə
mən baş-başayam.
üzülür canımdan
Məcnun ürəyim-
buna çətin
dözüb, çətin
yaşaram
–deyərək
ah-fəğan edir.
Ə. Mədətoğlu
poeziyasına özünəməxsus
pafos verən maraqlı bir cəhət də var ki, bu
da şairin məhəbbət mövzulu
şeirlərində konkret
məzmunlu sevgilərlə
bərabər həm də sevginin bir necə qolunu
çulğalaşmış şəkildə vəhdət
halında verə bilmə məharətindədir.
daha çıxıb
gedəcəm,
gedəcəm hara gəldi. . .
bütöv ürək
vermişdim-
üstümə para gəldi. . .
getməyim bəs neyləyim?. .
dağılmış yurd yerimdə
nə qalıb
ki, daşına?
dərdlərin sinəsində
dönüb bir baş daşına-
bitməyim bəs neyləyim?. .
Eyni şeirdən
alınmış bu parçalarda həm sevdiyin kəsə, həm də vətənə olan sevginin təzahürlərini
görmək mümkündür.
Bu da şairin yaradıcılıq məharətindən
doğur. Əbülfət
Mədətoğlunun yazdığı
şeirlərində olan
çox güclü lirizm oxucuda elə bir təsəvvür
yaradır ki, sanki qaynar bir
bulaq ondan su götürməyə gələn gözəl qızlara öz bəstələdiyi nəğməsini
oxuyur. Şairin bir-birinin ardınca düzdüyü misralar öz harmonikliyi ilə oxucuda dağdan axan şəlalə ahəngdarlığı
kimi ruh oxşayacaq təsir gücündədir. Şair
öz məkanını
tapmayan, vaxtında, zamanında ülviyyətə
qovuşmayan sevgini çox poetik ifadə etmişdir:
İçin-için inildər
Bir məhəbbət
içimdə.
Və yaxud da:
Məndə həsrət
alovlu,
Səndə sevgi paslanır.
Bəzən insan özü də bilmədən, hiss etmədən
məhəbbətə mübtəla
olur, onun əsrarəngiz aurasına
düşərək olduğu
məkanı və zamanı unudur. Bu vaxt insan elə
ağılagəlməz fikirlər,
ideyalar dilə gətirir ki, bunu ancaq ülvi
hisslərlə sevənlər
edə bilər. Ə.
Mədətoğlu yaradıcılığı
belə fikirlərlə
zəngindir:
Qaş-gözünü oynatma.
Qoy ölüm
öldüyüm yerdə.
Daşa, kəsəyə
dönəydim
Kaş səni
gördüyüm yerdə.
. . . . . . . . . . . . . . . . .
Ürəyim düşüb
sınaydı-
Könül verdiyim yerdə.
Şair sevgisinin
yolunda hətta cansız, ruhsuz, hissiz daşa, kəsəyə də çevrilməyə razıdır.
Bütöv olanda daha güclü məhəbbətlə döyünməyə
qabil olan ürəyinin parçalanmasına,
sınmasına da razıdır. Təki sevgi, məhəbbət yaşasın. Çünki
insan yalnız sevgi ilə yüksəlir, dahi Nizaminin təbirincə desək mehrabı eşqdən olan uca göylərə, yəni Tanrı dərgahına qalxır. Hansı ki, bu məqam ən
ali və müqəddəsdir.
Sevgi cilalanaraq,
təmizlənərək, şəffaflaşaraq
ən yüksək mərtəbəsinə-ÜLVİLİYƏ
çatır:
indiki anda
fərqinə varmıram
əslində
heç nəyin.
. .
nə günün,
nə saatın
çünki mən
mənasını
sənin sevgində
tapmışam
yaşadığım
həyatın.
Şair bunu elə əbülfətsayağı
ifadə edib. Necə dərin fəlsəfə, necə
mənən baxış?Yalnız
sevdiyin insanın sevgisi qədər yaşamaq. Bunu ancaq Mədətoğlu yaşaya bilər və yaza bilər.
Çünki o sevgi ola bilsin ki,
bir anlıqdır, elə ömür də bu qədərdir.
Bundan sonra yaşanan isə ömür deyil, sadəcə zamanın dövr etməsidir.
Əbülfət Mədətoğlunun
məhəbbət lirikası
haqqında çox danışmaq olar. Onun hər bir
misrası böyük,
yaşanmış (istər
həyatda, istərsə
də xəyallarda) sevgilərdən soraq verir.
Məhəbbətçün, sevib-sevilməkçün
yaşayır şair.
Bu misralar Ə. Mədətoğlunun
yaradıcılığından qırmızı həriflərlə
keçib onun daxili dünyasını bütün incəlikləri
ilə oxucuya təqdim edərək şairin həyat kredosuna çevrilir:
dəniz kimi ləpələnib
dərd ələnib
təpələnib. . .
min Əbülfət
qəlpələnib-
bir məhəbbət
var olacaq.
Könül HEYDƏROVA
525-ci qəzet.- 2010.- 24 iyul.- S.26.