UNUTMAĞA KİMSƏ YOX...
Əvvəl
Həmən axşam göy üzü təmtəraqlı
teatr pərdəsi kimiydi. Cürbəcür rəngləri
vardı bu pərdənin; qırmızısı
yaşılına, qızılısı lacivərdinə,
sarısı qarasına qarışmışdı. Rəngli
pərdənin üzünə bir qədər sonra ulduza
dönüb bəyaz tozcuqlar hopacaqdı: bir yerdə topa-topa,
başqa yerdə dənə-dənə... Qaranlıq dumana
dönüb yavaş-yavaş hər tərəfi
alırdı. Günəş öz
şıltaqlığından yorulmuş utancaq qızlar kimi
qarşıdan maşın sürətilə yaxınlaşan
Vəng dağının arxasında gizləndi. Gün ərzinin
ən maraqlı məqamı başladı. Günəşin
batıb, ayın hələ çıxmayan məqamı.
Hövsələsiz bəyaz tozcuqlar hələ
işığını tam qeyb etməmiş rəngli pərdənin
üzünə vaxtından bir az əvvəl hopmağa
başladılar.
F.Q.-nin yayın istisində
qısaqol nazik ağ köynəyinin bütün düymələrini
açıq pəncərələrdən girən isti
küləyə açıb ta şəhərdən qaranəfəs
sürdüyü bu ala-bula maşın Vəng dağına
doğru sağa-sola atdanıb yoldakı kələ-kötürdən
qaça-qaça irəlilədikcə, rəngli teatr pərdəsinə
oxşayan nəhəng göy üzü, elə bil,
böyüyürdü. Göy üzü bu uzaqdakı
dağı, dağ ətəyindəki kəndə aparan yolu,
bu yolla “dişini sıxıb” zor-güc gedən köhnə
maşının özünü canlıymış kimi nəfəs
ala-ala öz içinə yığırdı. Hər
şey qəribə şəkildə bir-birinə
qarışmaqda idi. F.Q. sürən maşın Vəng
dağının böyründən sürətlə ötüb
kəndin ilk evlərinə, bu evlərin çəpər
arxasında hürüşən itlərinə gəlib
yetişəcəkdi, yetişməyəcəkdi, yoxsa bu
qarışıqlıqda yolu azıb nərildəyə-nərildəyə
Vəng dağını arxada qoyaraq onun o biri böyrünə
aparan daşlı-tozlu yola hərlənib düşəcək,
yenə də gəldiyi şəhər yoluna, şəhərə
aparan istiqamətə dönüb tuşlanacaqdı – bunu demək
çətin idi. Pərdənin görünən tərəfi
daha tanış, daha maraqlı idi. Keçən il bir dostunun
ona sırıdığı,– “ rəngi, rəngi bu
maşının müsibətdi, deyirəm, dosta qismət
olsun!” deyə-deyə özü də sonradan məlum
olduğu kimi çox bahaya sırıdığı
maşın, elə bil, əlinə (əslində, təkərlərinə)
fürsət düşmüşdü, özünü ona
göstərmək istəyir, yeri gəldi, gəlmədi səsini
başına atır, zarıldayır, yoldakı bütün
dəlmə-deşikləri bir-bir “yoxlayır”, yana
qaçır, lazım oldu, olmadı
atdanır-düşürdü. Dağa tərəf gedən
bu dar, daşlı yolla maşın sürən F.Q.-nin birdən
ağlına gəldi ki, bu maşının rəngini o hələ
də əməlli-başlı müəyyənləşdirməyib:
“... rəngi, rəngi müsibətdi” deyən dostunun
dodağının qaçmasını, elə bil, F.Q. yenidən
gördü. Bu təbəssüm maşının qabaq
şüşəsinə hardan gəlib yapışdı?!
Maşının bəlli olmayan rəngini yadına
başının üstündəki bu əsrarəngiz rənglər
aləmi salmışdı. F.Q. yuxarı, göy üzünə
ara-bir göz qaldırıb nəzər yetirdikcə belə
düşünürdü: “hələ bilinmir, əsl oyun, əsl
tamaşa rəngli pərdənin hansı tərəfində
baş verir; tamaşaçılar hansı tərəfdədilər,
oyunçular hansı tərəfdə?! Təskinlik bəlkə
də elə bundadı”. Dağın adı Vəng
dağı idi. Hava yavaş-yavaş qaraldıqca və
maşın sürətlə ona doğru
yaxınlaşdıqca Vəng dağı böyük və
vahiməli bir qaraltıya çevrilirdi. “Kəndə hava
tamamilə qaraldıqdan əvvəl çatmaq pis olmazdı”
düşünüb F.Q. sivri, oynaq qaşlarını
çatdı, maşının sürətini bir az da
artırdı. Sağda, solda tək-tək, cüt-cüt kənd
evləri, kol-kosdan çəpəri çəkilmiş həyətlər,
bu həyətlərdə isə sakit-sakit başın
döndərib bu haylı-küylü maşının səsinə
təəccüblə boylanan balaca uşaqlar görünməyə
başladı...
I f ə s i l İki ay
altı gün sonra
Vəng
dağının lap ətəyinə kürəyini söykəmiş
yastı-yapalaq birmərtəbəli komadan artırmaya bir
ahıl adam çıxdı. Bu adam bir qoyun kürkü idi,
köhnə şinel sayağı çiyninə
atmışdı. Ağır tənbəki çəkənlər
kimi bir-iki ağız yumşaq-yumşaq öskürüb, bəlkə
də boğazını arıtdayırdı, çünki, əslində,
Bəhram kişi indi artıq nə siqaret çəkirdi, nə
tənbəki, nə də çubuq – son on ildə ancaq Vəng
dağından gələn təmiz havanı ciyərlərinə
çəkən bu adam artırmadan həyətə endi, həyətin
ortasındakı qollu-budaqlı Qarağacın altında
skamya var idi, o skamyaya rahat-rahat yayxanıb oturmuş F.Q.-yə
yaxınlaşdı, öz çiynindən götürüb
kürkü bunun çiyninə atdı: “soyuq olar,
buraların isti havasına ümid yoxdu”. Həyətin dörd
tərəfi hara baxsan alma ağacı idi, amma həyətin
düz ortasında nə zamandan burda bitdiyi bilinməyən
qol-budaqlı, görümlü və boylu-buxunlu bir ağac
olan “Balaca” adlı Qarağacın misli və əvəzi yox
idi. Bəhram kişi bu yekəlikdə ağaca eləcənə
“Balaca” deyib oxşardı. F.Q. “Balacanın” altındakı
taxtı özünün sevimli məskəninə
çevirmişdi. Taxt həm də skamya kimi idi, söykənəcəyi
vardı. Burada axşamlar sərələnib oturanda gün ərzində
canına yığışan bütün yorğunluğu
canından çıxırdı. Elə bil,
ağacın altında yenidən doğulurdu,
gümrahlaşırdı. Bayaq axşama yaxın sərtləşən
havadan – dağdan əməlli-başlı sərinlik gəlirdi
– F.Q. azca üşümüşdüsə də, amma tənbəlliyindən,
ya da buranı tərk etmək istəmədiyindən
qalxıb evə getmədi, indi isə yaxşı oldu, Bəhram
kişinin gətirdiyi qolsuz dəri kürk canını bir
balaca qızışdırdı. – Bəs sən? –
Kürkü çiyinlərinə otuzdura-otuzdura F.Q. nəzakət
xətrinə “xala xətrin qalmasın” deyə səsinə hətta
bir balaca səmimiyyət də qatdı. “Süni
çıxdı, ayıb oldu”. – Mənə baxma, mən bunun
istisin də tanıram, soyuğun da, şaxtasın da. Mənə
heç baxma. Sən işində ol. Axşamdı. Bu
vaxtın istisinə aldanmaq olmaz. – Bəhram kişinin duru, mavi
gözləri yenə qəfildən işıqlandı. Bəhram
kişi alabəzək araxçınlı başını
aşağı salıb F.Q-yə hər şeyi
bağışlayan səmimi bir nəvazişlə gizlicə
nəzər yetirdi və həyətin o biri
başındakı alma ağaclarının arasında birtəhər
yerləşən “ayaq yoluna” aparan cığırla getdi. Yenə,
bu dəfə həyətin ayaqyolu tərəfindəki alma
ağaclarının arasından bir-iki ağız eyni
yumşaq öskürək səsi eşidildi. Bu öskürək
səsinə uçub gəlib bir arı
vızıltısı qarışmadımı,
qarışdı. Arı vızıltısı beyin deşən
vızıltıydı, F.Q.nin bütün diqqətini təkrar
özünə çəkdi. Şübhə yoxdu, həmənki
arı idi. Bir az əvvəl başı üstdə bir-iki zəhlətökən
dövrə vurmuşdu. Elə bil, başının
üstündə canfəşanlıqla
vızıldaya-vızıldaya ona nəsə çox vacib bir
şey demək istəyirdi. Axşamın bu vaxtı gərək
arı olmayaydı. Azıbdı, nədi?! Arı bir-iki
dövrə vurub “eh” elədi, uçub getdi, daha səsi gəlmədi.
“Bəs necə... Beləcə peşiman olarsan. Elə bildin,
səni durub əl-qol ata-ata qovacağam?! Mən səni
qovmayacağam, öldürməyəcəyəm. Mən
axı sənin dostunam.” Bəhram kişigil nəsillikcə nə
zamandan bəri, bəlkə də yüz illər boyu arı
saxlardılar. Bəhram kişinin balını rayon mərkəzindən
gəlib aparardılar – qonaq-qara üçün, vəzifəli
adamlar üçün. Təmiz olurdu, şəffaf olurdu,
dadlı olurdu, əsl çiçək balı idi, arı
yuvasına əlavə heç nə qatmazdı. Həyətdəki
pətəklər (on beş, ya da iyirmi pətək olardı)
qapıdan girəndə sağ tərəfdən çəpəki
düzülmüşdülər. Bunu Bəhram kişi F.Q.yə
öyrətmişdi ki, arıdan qorxma, onu qovma, əl-qol atma,
“sakitcə dur, elə biləcək, dostusan, o da sakitcə
uçub gedəcək”. Sınamışdı, doğru
çıxdı. Özü-özünə zarafatla
“arıların dostu F.Q.” deyə bir ləqəb də verdi. “Nə
zamansa avtobioqrafiyamı yazmağa başlasam, bu kitabın
adını “Arıların dostu” qoyaram. Niyə də yox?!
Amma... Bəlkə başqaları yazdılar mənim barəmdə?!
Ola bilər. Belə bir kitab olsa, adı hər bir halda
“Arıların dostu” olacaq. F.Q.?? Hansı, hansıdı o?
Yazını, nəhayət ki, çözən?! Hansı
yazını? Heç kimin oxuya bilmədiyi bu ağır mətni
elm aləminə daxil edən?
Hansı mətni
–“Çiçəkli
yazı”nı? Ola bilməz! “Çiçəkli
yazı”nın sirrini o açdı? O, o, əlbəttə,
F.Q.
– Arıların dostu! Daha kim
olacaqdı ki, F.Q.dən başqa?!” Çiçəkli
yazı ilə bağlı ümidverici (hətta fantastik!)
fikirlər gəlib qəlbinə, ruhuna hakim olduqca bu biri tərəfdən
sevgilisi Afaqla iki ay əvvəlki son söhbətinin
acısını özü bilərəkdən unutmamağa,
söhbətin bütün təfərrüatını bircə-bircə,
yeri gəldi-gəlmədi yadına salmağa
çalışırdı, beynində canlandırmağa cəhd
edirdi, bunun üçün, əslində, xüsusi
çalışmaq da lazım deyildi, heç nə onsuz da
unudulmamışdı; nəsə yadından
çıxmağa bir “namizəd” söz, cümlə olurdusa,
zorla, müsibətlə, ehtirasla bunun qarşısını
alır, həmən sözü, jesti qaytarıb o məqamın
içinə qoyur, yenidən məqamın yerini beynində
möhkəmlədir, özünə zülm edə-edə,
elə bil, bundan həm də gizli bir güc alırdı – bir
tərəfdən özünə əzab verə-verə
güc itirir, o biri tərəfdən yenə də
özünə əzab verə-verə hardansa güc
alırdı. Həm də... Özü-özünə belə
etiraf etməyə cəsarət tapmayıb beynindən
qovmağa çalışsa da, əlini ürəyinin
üstünə qoyub deyə bilməzdi ki, bütün bu məşəqqət
və əzab dolu anlar ona daxili bir həzz vermir. “Amma yox, bəsdi!
Qurtarmaq, qurtarmaq lazımdı bu komediyanı, bəsdi daha, mən
uşaq deyiləm.” ...Bəhram kişi bayaq getdiyi həmən
cığırla yenə başıaşağı
ağır-ağır gəlib daha bir söz demədən
artırmaya qalxıb evə girdi. Pəncərələrdən
həyətə ilıq bir işıq süzüldü.
“Arıların dostu” yayxandığı yerdə necə ki tərpənməz
idi, eləcə də tərpənməz fikirlərə qərq
olaraq oturub qalmışdı. Elə bu zaman hiss elədi ki,
sağ yanı qurumağa başlayıb. Yerini rahatlamağa
çalışdı. Rahatladı. “Yaxşı ki bu
kürkü geydim, əməlli-başlı soyuqdur”. Şər
yavaş-yavaş qarışdı və axşam
düşdü. Ətraf evlərdən, kəndin mərkəzindəki
poçt və çayxana tərəfdən, yaxın, uzaq
yollardan tənbəl-tənbəl qoyun-quzu mələşməsi,
inək böyürtüsü, camış
manqırtısı gəlməyə başladı. Qoyun-quzu,
mal-qara örüşdən qayıdırdı. Həyət
qapılarında “pişvaza” durmuş arvad-uşaq inəkləri,
qoyunları nəvazişlə ad-ad çağırıb səsləyirdilər,
havada uçan adlara hərdən toz-torpaq qarışıb
yaxını, uzağı görünməz edirdi, sonra
çəkilirdi, süd sağmağa hazırlaşan
uzunpaltar, kələğayılı, kələğayısız
qadınlar vedrələri orda-burda taqqıltıyla
götürüb-qoyur, həyətlərdə üzə
çıxıb gözə görükməyə
başlayırdılar. Kənd nəfəs dərib
obaşdandan başlamış bu uzun və üzücü
gün ilə əbədilik vidalaşmağa
hazırlaşırdı; son işlərini görüb
qurtaran qurtarır, sonra isə əlləri ağzında
uşaqlar yuxuya yumbalanıb batan kimi ağır-ağır
düşən axşamın həzinliyinə batırdı.
Əslinə baxsan, F.Q. elə bu vaxtı gözləyirdi. Kənd
həyatından yadında qalacaq, unutmayacağı bir şey
olacaqdısa, bu vaxtın özü olacaqdı və bu
vaxtın əsl tacı səmanın və səmada peyda olan
ulduzların zil qaranlıq içində bu qədər
yaxında, az qala başının lap üstündə (əl
uzatsaydı, əli dəyərdi) özünə yer
tutması olacaqdı. Zil qaranlığın işıq
topaları... “Bunlar (ulduzlar) adama lap elə göz vura-vura
qalıblar”. Amma orası vardı ki, F.Q. Qarağacın
altında oturduqca başını qaldırıb bütöv
səmanı, təbii ki, seyr edə bilməzdi – ağacın
az qala ayaq tutub yeriyən qol-budağı buna imkan vermirdi.
“Hadisələr” irəlidə, qol-budağın, sıx
yarpaqların uzanmadığı, çatmadığı
yerdən başlayırdı, ulduzlar üzü
aşağı, səma ilə bir yerdə əyilib-düzəlib
hardasa kəndin güclə gözə görükən ucqar
bir nöqtəsində torpağa
yapışmışdılar. Bu nöqtəni F.Q. öz aləmində
“hadisələrin üfüqü” adlandırdı. (Niyə?
Özü də bilmirdi.). Baxdıqca F.Q. hadisələrin
üfüqünə sarı baxırdı (ulduzlar orada –
gözdən uzaq yerdə, elə bil, yer üzünə ayaq
basıb gəzirdilər ), bu zaman köks dolu nəfəs
alırdı, havada uçan zərif alma ətrini ləzzətlə
ciyərlərinə çəkirdi: “niyə, niyə adamdan kənarda
nə varsa hər şey bu boyda ahəngin içində var
ola bilir? Bəs biz, biz nə üçün bu ahəngdən
kənardayıq, niyə, görəsən, ona qovuşa
bilmirik?!” Beyninə bu cür müəmmalı və narahat
fikirlər gəlib girdikcə, qəlbinin
döyüntüsü artır, qanı qaynayır, az qala
cismi ilə ruhunun ayrılmaz təmasını hiss edir, və
təəccüblü o idi ki, nəyə görəsə bu
zaman qəhər onu boğurdu. Hətta bir dəfə gözlərinin
şəfqətdən yaşardığını da hiss
etmişdi və bu F.Q.yə, həqiqətən, qəribə
gəlmişdi. Amma nahaq. Bunda qəribə bir şey yox idi. Kəndə
gələli iki ay (əslində, iki ay, altı gün!) sərasər,
böyük bir gərginlik içində, hətta əzab, hətta
məşəqqətlə çalışmış, əlindən
gələni və gəlmyəni etmiş, amma ki,
bütün bunlara baxmayaraq Çiçəkli yazının
sirrinə bir addım belə yaxınlaşa bilməmişdi.
Əlbəttə, bu, F.Q.-ni haldan çıxarır, əsəblərini
tarıma çəkir, və o yeri gəldi, gəlmədi əsəbiləşməkdən
(səssiz-səmirsiz bir halda; bu isə ikiqat ağır idi)
özünü saxlaya bilmirdi. Bu acınacaqlı halına hələ
bir kənar gözlə də baxmağa adətkərdə
olduğundan, əslində, gərək özündən xəbərsiz
gözlərindən çıxıb yanağına
sürüşən göz yaşına təəccüb
etməyəydi. Çox lovğa-lovğa bu işə
girişmişdi, bu da mükafat – göz yaşı. “Mən
ha... gözümdə yaş ha?!” Göz yaşı tənha
idi. Bu tənha göz yaşı bir tərəfdən ətrafın
– kainatın uzaq ulduzundan tutmuş Qarağacın
budağına ilişib-qalıb, yuvasına gecikmiş və
zəhlətökən bir dızıltıyla aramsız
fırlanan arıya qədər bütün ətrafın
möhtəşəm Ahəngi qarşısında
sözsüz sitayişdən doğurdusa, o biri tərəfdən
Çiçəkli yazı qarşısındakı F.Q.-nin
acizliyindən xəbər verirdi. Bir damla göz yaşı –
sitayiş və acizliyin qovuşduğu nöqtə. “Yox, bu təkcə
yazı ilə bağlı deyil, mən bilirəm, o ifritə
balasıdı baiskar, odu, Afaqdı...” Tənha göz
yaşını utana-utana yanağından silərkən ilk dəfə
kəndə maşın sürüb gəldiyi o axşam
yadına düşdü. Elə vəcd və şövqlə
Çiçəkli yazı barəsində
düşünürdü ki, ona hətta elə gəlirdi,
bütün həyatı bu kənddə hökmən dəyişməlidi,
unudulası nə varsa unutmalı, yazı ilə, ancaq
Çiçəkli yazı ilə beynini, qəlbini, ruhunu
doldurmalıdı. Düşünürdü ki, bu saat bu sirli
yazını – heç kimin indiyə qədər oxuya bilmədiyi
Çiçəkli yazını indi, elə bu dəqiqə
gətirib qabağına qoysalar qəlbinə sığmayan,
aşıb-daşan bir ilhamla onu oxuyar. Şəhərdən
onu bura göndərənlərin inam-etibarını
doğruldar. Əsas olan budu – inam-etibar! Başqa heç nə,
heç nə deyil! Elə olmadı. Gün günü əvəzlədi,
ilhamı, vəcdi onu yavaş-yavaş tərk elədi, əvəzinə
tərəddüd, ehtimal, qorxu gəlib girdi qəlbinə,
özünə oranı məskən seçdi. Qəribə
idi, az bir vaxt keçdi, F.Q. yavaş-yavaş təkcə
qorxunun özündən yox, onun gəlməyindən də
qorxuya düşməyə başladı, vahimələndi...
Afaqla bağdakı o söhbət isə heç cür
unudulmadı ki, unudulmadı. Nə sözlər demədilər
biri-birlərinə?! Bir eşşəyə yükləsəydin,
götürəmməzdi. “Elə yaxşı oldu, canım
ki, bundan qurtardı, sorub-sorub qanımı içib bitirəcəkdi
məni, çox yaxşı oldu. Belə də sevmək olar,
mənim sevməyim də adam kimi deyil. Yox, bir də yox! Getsin
işinə. Amma... Bu necə ola bilər axı? Mən ona
sübut eləməsəm ki, düzgünü – mən deyəndi,
o, (o!) isə mənə yalan deyir, mən heç mən
olmaram. Uff... məndə ağıl varmı? Yoxdu, vallah,
yoxdu. Qurtarmısan, qurtar bu məşəqqəti, bu əzabı,
F.Q., qurtar! Qurtarmasan heç... kişi deyilsən!..” ...Bir az
da bu üzücü düşüncələrlə, bu
ürəksıxan xatirələrlə gəlib vaxt
keçdi. F.Q. hiss etdi ki, havadakı ətirdən başı
yavaş-yavaş gicəllənməyə başlayır.
Nağıllarda müşk-ənbər demirlərmi, bu elə
o idi. Həyətdə alma ətrinə otların, dağ
cığırı kənarında bitən balaca-balaca
çiçəklərin və... özünə də qəribə
gəlirdi, ancaq kənd yerində xüsusi “cazibədar” təsiri
olan qoyun-quzu, mal-qara (təzə peyinin) qoxusu
qarışır, onu əməlli-başlı məst edirdi.
Bəlkə elə buna görə bu biri tərəfdən də
yavaş-yavaş yuxusu gəlir. Mürgüləmək isə
olmaz. Amma yox... Bəhram kişinin onun çiyninə
atdığı bu kürk deyəsən yavaş-yavaş ətrafı
bürüyən sərinliyə məğlub olmaq istəyirdi.
Bu isə yuxuya apara bilər. Yuxuya getmək xəstələnmək
deməkdi. Xəstələnmək? Əsla!.. Xəstələnmək,
özü də indi – yasaq! Yasaq!! Bütün
gücünü toparlamalıdı, bütün
gücünü. Son, sonuncu həmləyə
hazırlaşmalı, sonuncu ehtimalı da yoxlamalı,
yalnız bundan sonra əlinin arxasını yerə qoya bilər.
“Allah qoysa, Allah qoysa, belə olmaz, inşallah, belə olmaz”. Qəribə
bir şəfqətlə Qarağacı budaq-budaq gözdən
keçirdi. Bəhram kişi yenə artırmaya
çıxıb bu dəfə onu təkidlə içəri
çağırdı. “Evə gəlməsi məsləhətdi,
artıq bu vaxt bayırda oturmazlar, şər qarışan
zamandı, lənət şeytana demək lazımdı, əlbəttə,
lənət şeytana, İblisə və onların
hamısı köməkçilərinə və c. və
i.a.” Bəhram kişi bu dəfə F.Q.-ni sadəcə
çağırmaqla kifayətlənmədi, evin
qapısını açıq qoyub, özü də
artırmada nümayişkaranə bir səbrlə onu gözlədi.
F.Q., nəhayət, əlbəttə ki, istəməyə-istəməyə
(hər necə də olsa, şəxsi azadlığına təcavüz
edilirdi), baxmayaraq ki, hələ bir qədər də
Qarağacın altında oturub qalmaq və bu möhtəşəm
Ahəngə qovuşmasının, amma yox, əslində,
qovuşa bilməməsinin sirrinə vaqif olmaq niyyətində
idi, bəli, həm buna baxmayaraq, həm də istəməyərəkdən
oturduğu və yanını qurutduğu skamyadan bir təhər
qalxdı, evə tərəf addımladı, “qurumusan, xəbərin
yoxdu...” Bəhram kişi və F.Q evə girdilər, qapı
örtüldü. Həyətdə arı pətəklərindən
və başda “Balaca” olmaqla alma ağaclarından savayı az
qala Abşeron bağlarında talvarlardan sallanan üzüm
salxımlarına bənzəyən ulduzların həyətə
göndərdiyi yanıb-sönən (sayrışan)
işıqdan başqa heç nə qalmadı. “Talvardan
asılan üzüm” yenə onun yadına bağ evində
Afaqla birgə keçirdiyi son axşamı saldı.
– “Sən özündən
başqa heç kimi düşünmürsən! – Mən? Allahın
olsun...
– Sən! Sənə
demişdim, evdən çıxanda zəng elərsən.
Demişdim, deməmişdim? – ...
– Demişdim, deməmişdim??? ...
Göz yaşı cavabdı?
– Yox, cavab deyil. – Normal cavabın yoxdu çünki.
– Yoxdu... Vallah, tələsə-tələsə
çıxdım. Anam tələsdirdi məni.
– Bax, gördün?! Yenə də o!
Daha mən sənə nə deyim?! Deyirəm də,
özündən başqa heç kimi...
– Mən yorulmuşam, vallah, mən
yorulmuşam”. ( “Allah, elə et ki, bu dəfəki
ayrılıq doğrudan da son ayrılıq olsun, nolar, elə
et...”) Bəhram kişi süfrəni açmış,
çayı dəmləmişdi. “Əsas çaydı.
Süfrənin yaraşığı, canın
salamatlığı çaydı, çaysız çətin
olar...” Bu adamın özünəməxsus bir çay səliqəsi
vardı. Bəhram kişi çaysız Bəhram
kişi deyildi. Harda olsaydı, çayı hökmən
özü dəmləməliydi. Samovarı da həmişə
qaynar olardı. Bu işdən xüsusi zövq alırdı.
Bundan başqa Bəhram kişi yetmişə yaxınlaşan
bu ahıl vaxtında da xeyli zəhmətkeş bir adam idi. Evin
içində də, həyət-bacada da
çalışdıqca çalışardı – pətəklərlə,
ağaclarla, toyuq-cücəylə... Bir sözlə, istərdi
ki, bütün işləri özü görsün. Bir
başqasına, illah da ki, qonağa əziyyət vermək
heç istəməzdi. İlk günlər F.Q. istəmişdi,
xırda ev işlərində ona bəzi köməkliklər
göstərsin, hər halda Bəhram kişi evində ona yer
vermişdi, əziz qonaq kimi qulluğunda durmuş, hər
cürə diqqət yetirmişdi. Amma nə illah eləmişdi,
istəyinə çata bilməmişdi. Bəhram kişi hər
dəfə zarafata salıb onu ev içində iş görməkdən
yayındırmışdı, fikrini bir başqa səmtə
yönəltmişdi. F.Q. bir də göz açıb
görmüşdü ki, Bəhram kişinin çox
“maraqlı” bir sorğusu ilə gedib kitabdan kitaba qurtdalanıb
hansısa bir sözü axtarıb tapana qədər çay
artıq dəmə qoyulmuş, yemək qabları evin bir
küncündəki dördbucaqlı masanın üstündən
yığışdırılmış, masanın
üstü təmizlənmiş, çirkli qab-qacaq hələ
yuyulmamışdısa da, bilinmir ki, harda gizlədilmişdir,
amma bilmək olmazdı, bəlkə də Bəhram kişi
macal eləyib onları da yuyub qurulamışdı. F.Q., nəhayət,
bir çox belə uğursuz cəhddən sonra bu işdən
vaz keçdi, Bəhram kişiyə təslim oldu. Artıq nə
doğrudan, nə də yalandan əlini heç nəyə
vurmur, otağın yeganə pəncərəsi önünə
Bəhram kişinin hardansa sürütdəyib gətirdiyi
yazı masasının (əslində, bu da bir başqa cür
yemək masası idi, onun şəhərdəki balaca,
yöndəmsiz, amma cürbəcür dolabları olan əsl
yazı masası bu dördayaqlı “kötüyə” baxanda
ceyran misalıydı) arxasına keçir, özü dediyi
kimi dəftər-kitabla qurtdalanmağa başlayırdı. – Nə
edirsən? Məşğulsan, balası?
– Bəhram kişi bir dəfə
ona gətirdiyi çay stəkanını qalaq-qalaq kitab-dəftərin
arasına yerləşdirə-yerləşdirə ondan
soruşmuşdu və aldığı cavabdan məəttəl
qalmışdı.
– Qurddalanıram. – F.Q. cavab
vermişdi.
– Nə edirsən??
– Qurddalanıram! Bəhram kişinin
həyətinə böyük həyət deməzdin. Amma kiçikliyi də hiss
olunmurdu. Pətəklər, alma ağacları, toyuq-cücə
hini, təkliyinin sədaqətli yoldaşı Bozların
yuvası. “Balaca” – böyük və qədd-qamətli
Qarağac... Elə bil, kimsə körpə vaxtı bu
pöhrəyə pıçıldamışdı ki, sən
adi ağac deyilsən, sən ağaclar ağacısan. O da bu
sözə inanmışdı. Qol-budağını şəstlə
yana açıb (gəlinlər kimi) gövdəsini ox kimi
göyə (kişilər kimi) tuşlamışdı. Həyət
üç tərəfdən (dördüncü tərəf
evin kürəyini söykədiyi yer – dağın ətəyi
idi) kolu-kosu, boysuz-buxunsuz tikənləri və
cındaşır kollarının bir-birinə
qarışıb səfləndiyi necəgəldi çəpərlə
əhatələnmişdi. Dördüncü, arxa tərəfdə
isə çəpərə, ümumiyyətlə, ehtiyac yox
idi, çəpər adına nə vardısa qövsi-quzeh
kimi evi əhatəsinə alaraq hər iki tərəfdən
dağın ətəyinə (dördüncü tərəfə)
gəlib yetişir, burada yox olurdu. Qövsi-quzeh beləcə
qapanırdı və tikənli çəpər evin
arxasına keçmirdi. Əslində, bu çəpər təkcə
mal-qara, qurd-quş üçün deyildi. Çoban
papağı kimi yastılanıb həyətin çəpərsiz
divarına – Vəng dağına qısılmış bu evə
yaxın düşmək istəyən bir kimsə bu cəngəllik
çəpəri keçə bilməzdi, gərək o, evin
başı üstündəki bir sivri qaya quzğun dimdiyi kimi
uzanmışdı, eynən quzğun kimi qanad açıb
evin sanki günlüyü idi, evi qoruyurdu, o kimsə gərək
bu qaya parçasından özünü aşağı
ataydı. Qaya parçası xeyli hündürdə idi – on-on
iki metr hündürlükdən nəinki insan olan bəndə
cəsarət etməzdi, heç vəhşi heyvan da
özünü aşağı tullamazdı. Qayanın
altında Bəhram kişinin birmərtəbəli koması,
həqiqətən, F.Q.-nin dediyi kimi yastı çoban
papağına bənzəyirdi. Bu komanın balaca bir
artırması var idi. Artırmadan qapını açıb
içəri girən kimi o qədər də kiçik
olmayan, hətta kənd evləri üçün böyük
sayıla bilən dördkünc bir otağa girirdin, sonra bu
otağın yuxarı tərəfində iki qapı hər
biri təkpəncərəli balaca yataq otaqlarına
açılırdı. Bu otaqların ikisində də
çarpayı və paltar dolabı var idi. Yüngülvari
şam yeməyindən sonra qapıdan içəri girəndə
həyətə açılan sağ pəncərəyə
yaxın yataq otağının (bu xüsusi otaq ancaq qonaqlar
üçün idi) iki ay altı gün bundan əvvəl Bəhram
kişi qapısını açıb əlində yol
çantası yanında duran F.Q.yə ərklə belə
demişdi: – Bax, ay oğul, bu otaq oldu səninki. Dolabda hər
şey var, təmiz mələfə, yorğan üzü...
Başqa nəyəsə ehtiyacın olsa xəbər elə,
götür. Özünə heç korluq vermə. Təmizlik
hər şeydən vacibdi. Bir şey istəsən, bax,
utanmayasan. Di, yol gəlmisən, yorulmusan. Əşyalarını
yerbəyer elə, gir yerinə. Sabah səhər söhbətimizi
edərik. Dincəl. Hə, nədi o, ayaqyolu... həyətdədi,
artırmadan düşdünmü, sola dön,
çığır özü səni aparacaq.
İşığı elə artırmadan yanıb
sönür.
Kamal ABDULLA
525-ci qəzet.- 2010.- 31 iyul.-
S.16-17.