Şeirimizin fəxri
Yunis ilə yoldaş olsun
Gəlsin Allahına
gedən
Yunus Əmrə
Elə insanlar var ki,
şeir onlardan istifadə edir ki, şeir olsun.Yəni,
şeirin müəllifi
onu yazan şair deyil. Şeirin müəllifi
yazıldığı zaman
və bu zamanda mövcud olan cəmiyyətdir.
Sadəcə olaraq şeir
öz formasını
almaq, aliləşmək
üçün şairlərdən
istifadə edir.
Mənim tanıdığım bir
şair var-Zakir Fəxri. Şairin şeirlərini oxuyanda
dərk etdim ki, Allah sözü ona görə yaradıb ki, o (yəni, söz) insan ürəyində Allahı yaratsın.
Böyük Yunus Əmrənin
“bir mən vardır məndə, məndən içəri”
konsepsiyası özünü
Zakir Fəxri yaradıcılığında tam olaraq əks etdirir. Böyük şairimiz Bəxtiyar Vahabzadənin (elə Zakir Fəxriyə də ilk stimul verən şəxslərdəndir)
gözəl bir şeiri var:
Yox-yox! Anasından
doğulmur insan
Doğulur fikrindən, arzularından.
İnsanı böyüdür
dərdlər, qayğılar
Axı hər insanın öz dünyası var.
Zakir Fəxrinin
gördüyü yox,olmaq istədiyi Zakir Fəxri var ki, hərdən
onunla dərdləşəndə
də ağrı-acısını
gizlədə bilmir. Nə olduğu kimi görünən, nə göründüyü kimi
olan insanlar şairi qəribləşdirib.
“Şair isə
qəribsəyəndə Allahın
yanına qayıtmaq istəyir.Yəni öz gəldiyi yerə. Bayaq dediyimiz “şeiri şair yox, yaşadığı mühit
yaradır” konsepsiyası
burada öz dolğunluğunu göstərir.Cəmiyyətin
şeiri-real insanla,
ideal insan arasındakı
fərqdir.O fərq Zakir Fəxridən keçəndə daha da hüznlü, kədərli görünür.
Şair üçün
bu dərd çox böyük nemətdir.Ona görə də Zakir Fəxri
onu salamlayır:
Göylərin yeddi qatından
Qəriblərin ovqatından
Qəmlərimin çatından
Keçib sinəmə
tuş gəldin
Xoş gəldin
dərdim,xoş gəldin.
Bu dərd şairə Allahdan verilmiş paydır. Bəlkə onu başqalarından fərqləndirən, başqalarının qarşısında əyilməz edən də elə bu dərddir. Dərd Zakir Fəxri dünyasını da böyüdür, necə ki, Füzulini də Füzuli edən məhz o olub. Füzuli (ya da Məcnun) üçün Leyli –dərdin simvolu idi, hansısa bir qız deyildi. Əgər ona çatacaqdısa bir növ Allahına qovuşacaqdı. Amma Məcnun dərdin köməyilə onu öz içində tapa bildi. Tapdığı cövhəri yaşadığı məkana,cəmiyyətə layiq görmədiyindən səhralara üz tutmalı olub. Məcnunun səhrada inkar etdiyi Leyli isə bir qız idi. Məcnun öz “Leyli”sindən uzaq olmamaq üçün bir qızı inkar etməli idi. ki, Zakir Fəxrinin şeirlərində də bu poetik dərddən bir işartı hiss olunur. Fəxrinin də Allaha can atmaq ,ona qovuşmaq dərdi var. Elə şair özü də Füzuli vurğunudur. Bundan əlavə orta əsr İslam-Şərq filosoflarını da çox sevir.Əl Qəzali,Əl Nəsəfi,Yasəvi və digərlərindən gətirdiyi sitatlar kamilliyin Zakir Fəxri zirvəsini bizə sübut etmiş olur. Əslində Bəxtiyar Vahabzadədən gətirdiyimiz sitat onun həyatını qismən də olsa özündə əks etdirir. Biz isə ona görə yazdıq ki, Zakir Fəxri kədərində insana lazım olan sevinc, işıq var. Əziz oxucular, onun şeirlərini oxumaqla siz Allah dərgahına səyahət etmiş olacaqsınız. Yolunuz açıq olsun!
Elmin NURİZADƏ
525-ci qəzet.-
2010.- 14 may.- S.6.