Daş yağan gün
Roman
(Əvvəli ötən saylarımızda)
Nəcəf sakitcə alapaça madyanın hörüyünü açıb, sicimi səliqə ilə dəstələyib tərk xurcunun boş gözünə qoyanda, at onun boyun-boğazını qoxladı. Sonra geri çəkilib kırıldadı. At sanki nə isə duymuşdu, nə isə demək istəyirdi. Nəcəf onun yedəyindən tutub Andranikin yanına gətirdi. Andranik içkinin təsirindən əvvəlcə ata təpinib, ona bir-iki şallaq çəkdi. At başını şax tutub geri dartıldı, yerində eşildi. Andranik sol ayağını üzəngiyə keçirib yəhərin qaşından yapışdı. Və atın belinə aşırılaraq amiranə bir səslə:
– Ara, yeznə, tüfəngi mənə ver, – deyib, kənarda daşa söykənmiş qoşalüləni işarə etdi.
Nəcəf cəld qoşalüləni götürüb ona uzatmaq əvəzinə qundağını sinəsinə sıxdı və barmağını tətiyə keçirib, lüləsini Andranikə tərəf tuşladı. Nəcəf ovunun üstünə atılan şir qəzəbi ilə:
– An-dra-nik!! Neçə gündü mənə türk deyib lağa qoyursan! Müsəlmanlara tutduğun amansız divandan fəxrlə danışırsan! Mən isə səbr edirəm, dözürəm, səsimi içəri salıb dillənmirəm. İndi söz mənimdir!! Cınqırını çəksən və ya yerindən bir balaca qımıldansan, sənin bu tüfənginlə quduz beynini göyə sovuraram. Əlimdən qurtara biləcəyini ağlına belə gətirmə! Sənin ölüm hökmünü əlimdəki qoşalülə verəcək! İnsan qanı tökmək mənim əqidəmə, əxlaqıma yaddır. Məni xəlq eləyən Allah, biət elədiyim Quran, inandığım peyğəmbərimiz adam öldürməyi günah buyurub. Mən isə insan yox, insanların, insanlığın qənimini məhv etməklə yaradanımın qarşısında savab iş görmək istəyirəm! Cə-nab An-dra-nik Po-qos-yan! Onu da bil ki, səni erməni olduğuna görə yox, mənsub olduğun milləti nifrət, lənət hədəfinə çevirən, qatil, cəlladlar cəlladı kimi gəbərtmək istəyirəm!
Andranikin sifəti
ağardı, nitqi tutuldu. Gombul bədəni əsməyə
başladı. Lakin Nəcəfin bu hərəkətini
zarafata yozub, aldadıcı dilini işə saldı. Onu
yumşaldıb fikrindən döndərmək
üçün cürbəcür alçaq, hiyləgər
sifətlərə düşdü:
– Ara, yeznə, başa
dönüm, tüpənglə zarapat eləmək olmaz, –
dedi. – Əlindən xata çıxar. Lüləsini o tərəpə
çevir. – Əlavə etdi.
– Cə-nab An-dra-nik! Bilməlisən
ki, əvvəla mənim nə evlənmək fikrim var, nə
də evləndirənim. Sizlərdən heç vaxt qız
almaq niyyətinə düşməmişəm, düşmərəm
də! Çoban dostlarım məni vəziyyətdən
çıxardıb, sən əclafın çəngindən
xilas etmək üçün yalandan yeznə kimi təqdim
etdilər. Armenakla, Akopla yoldaş olmağıma heç də
peşman deyiləm. Çünki onlar sadə çoban
olsalar da, sənin kimi millətinə töhmət –tənə
gətirib, düşmən qazandırmırlar. Adını
daşımaqla fəxr etdiyin Andranik isə usanıb həya
etmədən, günahsız qanlar axıdan cəllad kimi aləmdə
ad çıxarıb. Onu da bilməlisən ki, Andranik
Mikoyanların, Şaumyanların dediyi kimi milli qəhrəman
yox, milli cəlladdır. Sizi bir də ona görə qətlə
yetirirəm ki, qeyri-insani əməlləri ilə millətini
qatil, qaniçən kimi tanıdan əclafların sayı
heç olmasa bircə nəfər azalsın. Ona görə də
şübhə etmirəm ki, ermənilərin
ağıllıları bu hərəkətləimə
görə məni özlərinə düşmən yox,
dost hesab edəcəklər.
Andranik, Nəcəfin
baxışlarında alovlanan amansız qəzəbin
qarşısında anbaan kiçilir, yalvarıcı vəziyyətə
düşür, miskinləşirdi. O, Nəcəfin əlindən
qurtarmaq üçün fürsət axtarırdı. Ancaq bu,
mümkünsüz idi. Yuxarıda mamırlı qayalar dikəlirdi.
Arxa tərəfi daşa dönmüş Dəvə kəsmişdi.
Sol tərəf gicitkan, əvəlik, baldırqan kolları
basmış uçurum dərə idi. Yeganə
çıxış yolunda isə, ayağının birini irəli,
birini geri qoyub, barmağını qoşalülənin tətiyinə
keçirmiş Nəcəf dayanmışdı. Andranikin
bütün bənd-bərələri kəsilmişdi.
Dağdakı adamların da əksəriyyəti
yurdlarını tərk edib getdiyindən ətrafda bir nəfər
bəni-insan görünmürdü ki, Andranik bu dar ayaqda
qışqırıb onları köməyə
çağırsın. Nəcəf qızmış nər
kimi onu dizinin altına almağa hazırlaşırdı.
Ancaq əvvəlcə Andranikin əməllərini
üzünə deyib ürəyini boşaltmaq istəyirdi:
– Ey iblisin törəməsi!
Əliqulu əvəzinə Əliqul, Həsənli əvəzinə
Həsən!.... dediyin kəndləri iki dəfə
yandırıb kül eləmisiniz. Adamlarını
qırıb yurd-yuvasından didərgin salmısınız.
Beş yüz evli Köhnə Həsənli vəhşiliyiniz
ucbatından yer üzündən silinib. O boyda kənddən
on bir ev qalıb. Bax, budur nijdehlərin, hamazasların, droların,
sənin kiimi andraniklərin insanlığa qənim kəsilən
çirkin əməlləri. Sən Andranik cəllad adı
daşımaqla fəxr edirsən. Mən isə bu
işıqlı dünyada ata-ana, bacı-qardaş
üzünə həsrət qalmışam. Sizin kimi vəhşilərin
qəddarlığı ucbatından tifil yaşlarımdan
iztirablı yetim həyatı sürürəm. Gün-güzəranım
dağlarda-daşlarda keçir. Cə-nab An-dra-nik!
Soruşuram səndən, nədir mənim günahım?! De!
Danış! Dillən! Nə üçün bu
aylı-ulduzlu, parlaq günəşli, min bir nemətli
dünyamı zimistana döndərmisən?!!
Andranikin gözləri bir
andaca çuxura düşdü, içkinin təsirindən
qızarmış dolu qırmızı sifəti
avazıdı. Nəcəfin ittihamlarını dinlədikcə,
onun iri cüssəsi alapaça madyanın üstündə
getdikcə balacalaşırdı. Cavab verməyə söz
tapmırdı. Sanki bayaqkı gur, amiranə, lovğa səsi
biryolluq batmışdı. Neçə-neçə
türkün, azərbaycanlının qanına batmış əllərinin
hərəkəti ilə ilan dili çıxardıb Nəcəfdən
aman diləyirdi.
Nəcəfin yaraları
qövr etdiyindən qəzəbi soyumaq bilmirdi:
– Enişdə-yoxuşda
qamçılayıb təngnəfəs etdiyin, başına
minbir oyun açdığın alapaça madyan viran
qoyduğun Həsənli atlarının cinsindəndir. Onun
baxışlarından sənə qarşı necə nifrət
yağdığını dərk etmək fəhmin
olsaydı, xəcalətindən bəlkə də yerə girərdin.
Lakin xəcalət insani keyfiyyət olduğundan, sən ondan
xalisən. Heç bir vəhşi, öz həmcinsini sən
Andranik kimi qəddarcasına parçalayıb məhv etmir. Sən
isə insan olduğun halda, insanlara vəhşicəsinə qənim
kəsilməyinlə fəxr edirsən. Siz Andraniklərin rəzil
hərəkətlərini yalnız və yalnız
bayquşlar alqışlayır. Çünki bütün
canlı varlıqlar arasında yeganə olaraq sizi sevən
bayquşlardır. Ona görə ki, bayquş xarabalıqlar
aşiqidir. Bu gün Azərbaycanın xarabalığa
çevirdiyiniz yüzlərlə cah-cəlallı kəndində
bayquşlar ulayır. Bu ulartılar Nijdeh, Dro, Hamazasların qəhrəmanlıq
himni kimi səslənir və eşidənlərin qəlbini təlatüma
gətirir. Bu xarabalıqlardan gələn ulartılardan siz ermənilər
həzz alırsınız. Qarət etdiyiniz qoşalülənin
qarşısında, indi tir-tir əsən Andranik! Dediklərimi,
yetim qoyduğun günahsız bir məxluqun üzünüzə
oxuduğu ölüm hökmü kimi qəbul edin. Siz
insanlardan çox Allahın düşmənisiniz.
Çünki gözəgörünməzin
yaratdıqlarını insan zəkasına sığmayan bir qəddarlıqla
məhv edirsiniz. Allah yaradandır, siz isə öldürən.
Bununla da insanlardan çox Tanrıya qarşı
çıxıb, ona xəyanət edirsiniz. Çünki
bütün vücudunuz xəyanətdən yoğrulub.
Allahına xəyanət edənlərin bundan qeyri
“mükafatı” ola bilməz! Belə bir mükafatı sizdən
əsirgəsəm, haqq mənə qənim olar. Cə-nab
An-dra-nik! Cəlladlar cəlladı Andranik! İndi əlimdəki
qoşalüləni sənin sərxoş kəllənə
necə çaxım ki, alapaçaya xətər dəyməsin.
Andranik onun başının
üstünü alan ölüm təhlükəsindən
xilas olmaq üçün instinktiv olaraq, vəhşi bir səslə
bağırıb atın üstündən kənara
atılmaq istəyəndə, Nəcəfin
barmağını keçirdiyi tətiyin biri geri çəkildi.
Əldəqayırma patronun barıtı çox olduğundan
ona tuşlanan güllə hədəfindən bir qədər
kənara yayındı. At hürküb şahə qalxdı və
sol tərəfdəki sərt yamacla üzü
aşağı götürüldü. Andranikin ayağı
üzəngidə ilişib qaldığından, at
qaçdıqca onun cantaraq bədəni yerlə sürünür,
başı daşdan-daşa dəyirdi. Gicitkan və
baldırğan kolları al qana boyanmışdı. Dərə
aşağı axan dupduru su qırmızı rəngə
çalırdı. Alapaça madyan isə kol-kosun
üstündən sıçrayıb,
aşağıdakı gölməçələrə tərəf
qaçırdı.
Nəcəf qəlbi bir yerə
qalxıb bu məşum mənzərəyə baxmaq istədi.
Dərənin qurtaracağına duman çökdüyündən
Andranik, atqarışıq gözdən itdi. Nəcəf ətrafa
göz gəzdirdi. Xoşbəxtlikdən heç kəs
görünmürdü. Nəcəf hələ də
özünə gələ bilməmişdi. O, izi itirmək
üçün əlindəki tüfəngin lüləsini
qundağından ayırıb insan ayağı dəyməyən
dərin bir çuxura atmaq istəyəndə gözü
silahın üstündəki sədəf işləmələrə
sataşdı. Bu incə naxışlarda çətin nəzərə
çarpan hərflər Nəcəfin diqqətini cəlb
etdi. Sədəflə “Cəbrayıl” yazılmış
sözləri güclə oxudu. –Bu qoşalülə bəlkə
atamın olub. Əmim görsə tanıyar. Tüfəngi kənara
tullamayım, əmimə göstərsəm, o,
düzünü bilər. Yoox, qoşalüləni atmaq nədi?
Özümlə düz kəndə aparım. –
Öz-özünə düşündü və silahı
qatlayıb qoltuğunun altında gizlətdi. – Köçəndə
fərməşin dərin yerinə qoyaram, heç kəs
bilməz. Yolda kimdi bizi yoxlayan?!
Nəcəf hərtərəfli
fikirləşib, qoşalüləni xəlvət Həsənliyə
aparmaq qərarına gəldi...
Hava getdikcə
dolaşırdı. Dağları duman-çən
bürüyürdü. Əvvəl çiskin gəldi, sonra
tək-tək yağış atdı. Səmada
sıxlaşan buludların arasında
gözqamaşdırıcı işıq şaxələndi.
Bir-birinin ardınca güclü ildırım çaxdı.
Şiddətli yağış başladı, ətraf
dağlar lərzəyə gəldi. Nəcəf tez
qoyunları dalda bir yerə yığıb,
yağışın səngiməsini gözlədi. Çox
keçmədi ki, hava ayazıdı. Bulud layları
uzaqdakı dağların arxasına çəkildi. Nəcəf
sıldırım yamacla xeyli aşağı enib ətrafı
vərəvurd elədi. Alapaça madyan sel sularının
gur axınından bir qədər aralıda, sakitcə
otlayır və hərdən devikib yan-yörəsinə
boylanırdı. Onun islanmış yəhəri
sürüşüb qarnının altına düşmüşdü.
Andranikin nə ölüsü görünürdü, nə
dirisi. Bayaqkı yağışdan sonra qalxan sel, onun cəsədini
ağzına alıb hara isə aparmışdı. Nəcəf
dərəni addayıb, alapaça madyanın yəhərini
düzəldib axırıncı dəfə atla
görüşmək istədi. Ancaq getdikcə güclənən
çamır qoxulu bulanıq sel ona imkan vermədi.
Alapaça madyan selin o tayından Nəcəfə tərəf
boylanıb, əhdinə çatıbmış kimi, bir-iki dəfə
təntənə ilə kişnədi. Nəcəf selin kənarı
ilə xeyli aşağı getdi. Lakin gözünə
heç bir qaraltı dəymədi. – Yəqin hardasa meyidi lil
basıb, çətin ki, onu tapmaq mümkün olsun. – Nəcəf
öz-özünə düşündü. Və
uzaqdan-uzağa alapaça madyana əl eləyib geri
döndü.
Andranikin əli yüzlərlə
insan qanına batsa da, Nəcəf etiqad etdiyi dinə xilaf
çıxıb bəlkə də ona yazığı gələrdi,
əfv edərdi, qətlə yetirməzdi. Əslində onun
ölüm fərmanını ilxısından didərgin
düşən alapaça madyan, bir də ki, qarət etdiyi
qoşalülə yerinə yetirdi.
Bu dumanlı-çiskinli,
yağmurlu, yağışlı dağlar isə, insan cəlladından
doğma sakinlərinin qisasını alırmış kimi,
onu ucuz bir kəfənə büküb, urvatla dəfn etməyə
aman vermədi və coşqun selləri ilə çirkab
sulara qərq etdi. Onun cəsədi kəsif qoxusu gələn
qatı lillə örtüldü.
–Tanrı, hər bir bəndəsini
xəlq edəndə, mərhəmətini əsirgəmir.
İnsan isə insanlığını itirib,
yaradanının yolundan çıxanda, gec-tez işlətdiyi
bəd əməllərin amansız cəzasını çəkməyə
məhkum olur. – Nəcəf Həsənlinin möminlərindən
eşitdiyi bu kəlamları yadına salıb, fikirli-fikirli sərt
yoxuşu qalxıb, Daş dəvənin səmtindəki
qoyunlara tərəf yönəldi. Yad hənirtilərdən
bezib, gecə-gündüz dərdini-kədərini dağlara
pıçıldayan bulağın saf suyundan içib, bir
anlığa dincini aldı. Onun niskilli baxışları
uzaqları dolaşdı.
Ağ çalmalı
dağların başını qara dumanlar aldı. Hava yenidən
sərtləşməyə başladı. Günbatan tərəfdən
gələn uğultu Nəcəfin tükünü ürpəşdirdi.
Üçtəpə ilə Qanlıcanı ayıran qoşa
təpələrin arasında, yerlə göyü birləşdirən
və iri zavodların nəhəng borularından qalxan bozumtul
tüstüyə bənzər sütun göründü. Nəcəf
ömründə ikinci dəfə idi ki, belə bir
möcüzənin şahidi olurdu. Köhnə adamların bəziləri
buna burağan və ya burulğan deyirdi. Üç il əvvəl
belə bir hadisə baş verəndə çoban
yoldaşları Akopla Armenak onu tornado, qasırğa kimi izah
edirdilər. Deyirdilər ki, belə hadisələr ən
çox Amerika tərəfdə baş verir. Onlar da bunu kəndlərindəki
müəllimlərindən eşitmişdilər.
Tüstüyə bənzər sütun hərəkət
etdikcə qabağına keçən alaçıqları,
mal-heyvanı cənginə alıb göyün yeddi qatına
qaldırırdı. Nəcəf qorxurdu ki, alapaça madyan
burulğana düşüb yox olsun. İncəvara burulğan
at olan yerdən yan keçdi. Və uzaqdakı
alaçıqları və onun ətrafında olan
mal-qaranı süpürüb apardı. Sonra qəlbi bir yerdə
dayanıb, yerlə göy arasında cərəyan etməyə
başladı. Axırda səmanın ənginliyində dəmirçi
kürəsindən çıxan yumru şar kimi közərib
qeyb oldu. Nəcəfə elə gəldi ki, bu, eşitdiyi
qasırğa və ya tornado yox, arxa-arxaya duran bakirə
dağların erməni hiyləsinə, müsəlmam sadəlövhlüyünə
qarşı amansız üsyanıdı.
(Ardı var)
Əli İLDIRIMOĞLU
525-ci qəzet.- 2010.- 19 may.- S.6.