“Bənövşənin xətrinə
kol dibinə iz düşdü...”
ŞAİR İLYAS TAPDIĞIN
YETMİŞ BEŞİNCİ YAŞ GÜNÜNƏ
Qəzetlərin birində İlyas Tapdığın yetmiş beş illiyi ilə bağlı xəbəri oxuyanda istər-istəməz azı əlli il bundan əvvələ qayıtmalı və onunla ilk tanış olduğum günü xatırlamalı oldum. Bu günün gözü ilə baxanda onunla mənim aramda bir elə də yaş fərqi yoxdur. Ya yetmiş, ya yetmiş beş, nə fərq edər ki?! Amma əlli il bundan əvvələ getsək durum tamamilə dəyişər. O zaman, ömrün gənclik illərində beş yaş əməlli-başlı fərq idi. Beş yaş fərq demək, ayrı-ayrı ədəbi nəsillərə mənsub olmaq deməkdi. Yəni biz tanış olana qədər İlyas Tapdıq, artıq əbədiyyata gəlmiş, ilk kitablarını çap etdirmiş, imzasını tanıtmış və özündən sonra gələn nəslin hardasa qibtə yerinə çevrilmiş ədəbi nəslin nümayəndəsi idi. Bu günün yox, o günün ölçüləri ilə baxanda aramızdakı yaş fərqi “müəllim” dedirdəcək qədər böyükdü. Amma mən ona heç vaxt rəsmi şəkildə “müəllim” demədim. Ona görə yox ki, bu, mənim ona qarşı hörmətsizliyimdi, sadəcə o canayaxın davranışlarıyla elə ilk görüşdüyümüzdəcə aramızdakı rəsmiyyəti götürəcəkdi.
Tanışlığımızdan
əvvəl İlyas Tapdığın “Uşaqgəncnəşr”də
redaktor işlədiyini bilirdim. Onu da bilirdim ki, orada “Salam günəş” adlı almanax
hazırlanır. Və mənim xəbərim olmadan İlyas
Tapdıq o almanaxa mənim də iki şeirimi
salmışdı. Kənddə yaşayan, qiyabi təhsil alan
bir gənc üçün bu sözün həqiqi mənasında
böyük hadisə idi. İndiki mətbuat bolluğu,
ağzına gələni yazıb şeir adına çap
etdirməyən mümkün olduğu özgürlük, nəzarətsizlik
dönəminin gəncliyi bunu heç cür anlamaz. Onu anlamaz
ki, deyək ki, mənim “Ədəbiyyat və incəsənət”
qəzetində çap olunan tək bir şeirim “Payız” o
zaman necə dalğa doğurmuşdu. Kəndə
ünvanıma Bakıdan yazıçı və şairlərdən,
Azərbaycanın müxtəlif guşəsində yaşayan
şeir həvəskarlarından təqdir məktubları gəlmişdi.
Və o bircə şeirin həzzi indi çap etdirdiyim bir
kitabın gətirdiyi mənəvi həzdən on qat
güclü idi. (Elə bilirəm bu, təkcə mənim
başıma gələn hadisə deyil,
yaşıdlarımın bir çox eyni hissi
yaşamışdır. ) Elə İlyas Tapdıq da bəlkə
bu şeirə görə mərkəzdən uzaq
olmağıma, kənddə yaşamağıma baxmayaraq,
tanımaza-bilməzə şeirlərmi almanaxa
salmışdı. Və işıq üzü görməyən
o gələcək almanaxın sorağı ədəbi
çevrələrə də yayılmışdı. Hələ
desən bəzi yaşıdlarım o almanaxda yer alacaq şerilərimə
görə mənə həsəd də aparırdılar.
Amma bu həsədin səbəbkarı mən deyildim,
şeirlərimi tanımaza-bilməzə almanaxa salan İlyas
Tapdıq idi.
Deyəsən, İlyas
Tapdıqdan söz açmaq yerinə özümü
qabağa verdim. Hə, onu deyirdim axı, Bakıya semestr
imtahanlarını verməyə getmişdim və bu fürsətdən
istifadə edib redaksiyaların qapısını da
döyürdüm. Bu elə vaxt idi ki, o zaman “Kommunist” qəzetində
çalışan rəhmətlik jurnalist dostum Baris Əsədovun
səyi ilə “Bahar” adlı şeirim “Kommunist” qəzetində
çap olunmuşdu. Gizləmirəm, sevincimin həddi-hüdudu
yox idi, zarafat deyildi, partiyanı, komsomolu boğazdanyuxarı
öyən şeir yox, sonralar hətta dərsliklərə
düşəcək bu təbiət şeirim partiyanın əsas
qəzetində çap olunmuşdu... Sözüm onda deyil, elə
bu şeirin güvənci ilə də “Uşaqgəncnəşr”ə
İlyas Tapdıqla görüşməyə gedirdim. Həm
tanış olacaq, həm də şeirlərimin yer
aldığı almanaxın
çıxıb-çıxmayacağını
soruşacaqdım. İçimdə arzu layihəsi –
ayrıca kitabımın çıxması sevdası da
baş qaldırmamış deyildi.
İndi nə
adlandırıldığını bilmirəm, (küçələrinin,
meydanlarının adlarının tez-tez dəyişdirilməsi
baxımından yəqin ki, Bakı dünya şəhərləri
arasında birinci yeri tutar. ) o zaman “Uşaqgəncnəşr”
Fioletov küçəsində yerləşirdi.
Soraqlaşıb ünvanı tapmışdım ki, “yara
sağalacaq olsa, təbib qənşər gələr”
misalı, binanın girəcəyində sifətdən mənə
tanış gələn arıq, uzun boylu bir cavanla
qarşılaşdım. Diqqətlə ona
baxdığımı görüb ayaq saxladı. Və
sınayıcı nəzərlərlə mənə
baxıb:
– Sən o tovuzlu Məmməd
İsmayılov döyülsənmi?,- dedi.
– Hə, – dedim.
– Mən də İlyas
Tapdığam.
Özü deməsəydi də,
kitablarındakı şəklindən onun İlyas Tapdıq
olduğunu hiss etmişdim.
Əl verib
görüşdük:
– Dünən “Kommunist” qəzetində
“Bahar” şerini oxudum, gözəl şeirdi. Mənim də “Ədəbiyyat”
qəzetinin son nömrəsində “Bahar” şeirim çap
olunub, oxumusan?
– Yox, – dedim.
– Amma səninki mənimkindən
daha yaxşı şeirdir.
Qulaqlarıma inanmadım.
Çünki bu sözləri küçədən keçənin
biri yox, iki-üç kitabı çap olunmuş, ildə
neçə yazıçı və şairin
kitabının redaktoru olan bir adam deyirdi.
İlyas Tapdığın
bu sözləri hələ sənətin qürbətindən
vətəninə keçməyə can atan,
özünü, sözünü, yolunu tapmağa
çalışan, kömək əvəzinə o dönəmin
vəzinlər qovğasının ortasına düşən,
yuxarı baxırsan bığ, aşağı baxırsan
saqqal görən, kənddə – redaksiyalardan, nəşriyyatlardan
çox uzaqda ədəbi tənhalığını
yaşayan tərəddüd heykəli bir adama deyilirdi.
Bilmirəm, İlyas müəllim
o zaman nə dediyinin, nə söylədiyinin fərqinə
varmışdımı? Amma o sözlərin mənimçün
çox həyati əhəmiyyəti vardı. Çünki
o zaman, müqayisə yerində olmasa da, belə hadisələr
Derjavin, Jukovski ilə onların övladları yaşında
olan Puşkin arasında ola bilərdi. “Yenilən ustaddan yenən
şagirdə” avtoqrafı Azərbaycanda yox, Rusiyada yazıla
bilərdi. İlyas Tapdığın o sözlərini mən
heç vaxt unutmadım. Və o sözlər bizim aramızda səmimi
ünsiyyətə körpü oldu. Ondan sonra bu ünsiyyət
yaxınlığa, hətta bir yönü ilə qohumluğa
və ailəvi dostluğa da çevriləcəkdi. Və
hardasa mən Azərbaycandan qürbətə gəlməyə
məcbur olana qədər davam edəcəkdi.
İlyas Tapdığın
bu günün ad-sana qovuşmuş bir çox şair,
yazıçı və tənqidçisinin ədəbi
taleyində önəmli yeri var. Əslinə baxsan, o, uzaq kəndlərdə
yaşayan, istedadlı, amma imkansız, arxasız, köməksiz
neçə-neçə qələm əhlinin arxası,
köməyi olmaq misyonunu öz üzərinə
götürmüşdü. Belə baxanda o zamanlar onun
özünün də hələ arxaya, köməyə
çox ehtiyacı vardı. Onun da atası bizim
atalarımız kimi müharibədə həlak olmuşdu. O
da bizlər kimi, kənddən şəhərə gəlib
şəhərli olana qədər min zülüm-zillətlə
üzləşmişdi. Amma inadlı canatımları onu bir
yerlərə gətirib çıxara bilmişdi. Bir sözlə,
o, talecə özünə oxşayanların hamisi, yol
göstərəni və yardımçısı olmuşdu.
İlyas Tapdığın ədəbi
nəsil baxımından bəxti bəlkə bir elə də
gətirməmişdi. Sağında, solunda o nəsilin Əli
Kərimləri, Məmməd Arazları vardı. Amma İlyas
Tapdıq mükəmməlliyə canatımı, həm də
özündən sonra gələnlərə təmənnasız
qayğısı ilə öz yaşıdları arasında
tanınıb sayılan bir mövqeyə
çıxmağı bacardı.
Sazı dilləndirən
könlü onu bir tərəfdən aşıq şeirinə,
o biri tərəfdən modern şeiri
bağlamışdı. Onun əsərlərini bu iki istiqamətdə
araşdırmaq doğru olardı.
Biz keçmişi unutsaq da,
keçmiş bizi heç zaman unutmur. Hey bir gözəgörünməz
göbəkbağı kimi arxamızca sürünür.
Hindlillər buna karma deyirlər, etdiyin əməllərin hər
zaman yaxandan yapışa biləcək toplamı! Biz buna nə
ad verək, bilmirəm. Əslində hamımızın gələcəyimiz
hardasa hamımızın keçmişidir. Belə baxanda
uşaqlığımız bizi ömrün hansı döngəsindəsə
atıb, gəncliyimiz başımızı qatıb, baxt deyilən
bir şey varsa, o da yatıb gedir. Bizə qalan yaddaş və
günahlar, əməllər məcmudur. Yaddaş qumsalda batan
suya bənzəyir. İlk baxışda o suyun yox olduğunu
sanırsan amma bu, yalnız görüntü olaraq ilk
baxışda belədir.
Mənim də başıma
az gəlməyib qolundan tutub ədəbiyyata gətirdiklərimin
kölgələri dəyirmilənəndə, adları
qulaqlarına xoş gələndə harda
itib-batdığımla maraqlanmaq belə istəməmişlər.
Dünyada elə çay yoxdur ki, arzusu dənizə
çatmaq olmasın, və dünyadakı çayların
heç də hamısı dənizə ulaşmır. Bu, dərd
ediləcək bir şey də deyil, kim bilmir ki, ən uzun
çay da hardasa başlayıb, hardasa bitir. Amma dənizə
– böyük ədəbiyyata qovuşan çay gərək
yorulub yolda qalanları, buxarlananları unutmasın.
Başlanğıcdakı bulaqlar, qollar olmasaydı, ya da onlar
sularını əsirgəsəydi, dənizə çatan
çayların da ömrü yarımçıq qalardı. Ədəbi
nəsillər də gərək bu Tanrı həqiqətini
unutmasınlar. Həyatın hansı qıl
körpüsündəsə qolumuzdan tutub bizi o qıl
körpülərdən keçirənləri unutmaq,
özünü unutmağa bərabər bir şeydir. Əslində
heç kim heç nəyi unutmur, unuda bilmir, sadəcə əli
çörəyə, adı şöhrətə çatanda
qıl körpüdən keçəndə ona yardım edən
və bu vəya başqa səbəbdən keçici olaraq
kölgədə qalanın adını öz adına
yarşdırmır, özünü unutmuş kimi aparır.
Yuxarıda qumsalda batan suyu xatırlatmışdım. O su
üzdən baxsan yox olub getdiyini düşünəcəksən.
Amma o su heç zaman yox olub getmir, torpağın hansı
qatındasa yığılır, bir gün
qarşımıza unudulduğu yerdən daha güclü bir
axar kimi çıxmaq üçün. Yaddaş da belədir.
İşimizə yaramayan nələrisə unutmaq istəsək
də bir gün ilan kimi quyruğunun üstə qalxıb
qarşımıza çıxıb, üzümüzə
durur. Hamıdan, hətta özündən də gizlətmək
istədiklərimizi qızıl qırmızı
üzümüzə vurur. Bəlkə buna görə deyirlər
ki, istedad yaddaşdır. Həm də yollarda qoyub gəldiyimiz,
unutmağa çalışdığımız yaddaş.
Ona görə də hər “unutqan” adam bilməlidir ki, sonralar
qazanılan ad-san, şan-şöhrət nə qədər
gözününüzü qaraltsa da, günün birində
aşikarda olmasa da, qarışan yuxularınızda mütləq
sizdən bunun hesabını soracaq, qisasını alacaq.
Yuxular da ki, hər gecə xəyal dünyamızda
möcüzənin gerçəkləşməsi, yaradanla təmas
deməkdir. Ona görə də nə qədər ki, gec
deyil, sizə yaxşılıq edənlərin
yaxşılıqlarını zamanında etiraf edin, etiraf edin
ki, yaxşı ilə pisliyin yarışında bir zərrə
də olsa yaxşılıq qazana bilsin. İndi istedadından
daha çox başqa keyfiyyətlərilə “xalq” şairi,
yazıçısı adı verilənlərin neçəsinin
kitabının çap olunması üçün İlyas
Tapdığa saqqal tərpətmişəm, sayını
unutmuşam. Bu o zaman idi ki, onlar özləri İlyas
Tapdığa yaxın düşmək üçün məni
qabağa verirdilər.
Bütün bu gəzişmələri
İlyas Tapdıq dalğasında etdim. Məndən gileyli
olduğunu bilirəm. Bunu son görüşümüzdə
də dilə gətirdi. Keçən yay Bakıda
Aşıq Əkbərin yeni çıxan kitabının təqdimatı
keçirilirdi. Aparıcı gözü gördüyü hər
kəsə söz verirdi. Tədbirə bir az gec gəldiyimdən
orada kimlərin iştirak etdiyini də yaxşı bilmirdim. Məclis,
sevilən haqq vergili bir sənətkarın məclisi idi. Və
buna görə də çıxış edən hər kəs
mətləbi uzadıb ürəyini boşaldır, məclis
uzanıb gedirdi. Bu əsnada İlyas müəllimin ona gec
söz verildiyinə (bəlkə də verilmədiyinə!)
etiraz əlaməti olaraq məclisi tərk etdiyini
gördüm. Tədbirin televiziya ilə çəkildiyinə
əhəmiyyət vermədən tələsik dalınca
qaçdım, inad etməyə haqqı da vardı. Amma
sonunda inadından döndərdim və yenidən məclisə
qayıtdı. Əslində bu məclis onun məclisi
olmalıydı. Aşıq Əkbərlə dostluq etmiş,
onunla bağlı məqalələr yazmış, verilişlər
hazırlamış bu adam, hardasa o məclisdə iştirak edənlərin
çoxundan artıq söz deməyə haqq
qazanmışdı. Bunu verilişin aparıcısı da və
özündən müştəbeh bəzi
iştirakçılar da bilməmiş deyildilər. Bir
zamanlar bu məclisdə iştirak edənlərin böyük
əksəriyyəti İ.Tapdığın baş redaktor
qapısını yağır edənlərdi. Və əslinə
qalsa onun arxasınca mən yox, onlar qaçmalı idilər.
Amma özündən müştəbeh, zamanın
çaldığı havalara oynayan bu adamların çoxusu
“dünən dünəndi, bu gün bu gündü”
düşüncəsiylə yerlərindən tərpənmədilər
də. Amma sehrli bir əl dünənin bu günə gətirə
və o məclisdə iştirak edənlərə göstərə
bilsəydi, onda kimin kim olduğu ortaya çıxardı.
İlyas müəllimin tədbirdə olduğunu əvvəlcədən
görməmişdim, görsəydim mütləq
görüşərdim. Və bəlkə üzümə
gileyi də buna görə idi. Doğrusunu deyim ki, gileylənməyə
müəyyən mənada haqqı da vardı, iki dəfə
ayağının qırıldığını, uzun
sürə müalicə olunduğunu sonralar eşitmişdim.
Qürbətin çəkdiyi keçilməz sərhəd
zolağı önümü elə kəsməyib ki,
doğma adamlarının dərdinə-sərinə də
çata biləm.
Rus şairi Yevgeni
Yevtuşenko Aleksandr Mejirovun ölümündən sonra
işıq üzü görən “Seçilmiş əsərləri”nə
yazdığı ön sözündə qəribə bir qənaətə
gəlir: “Bizi – buzların əridiyi “yumşalma” dönəminin
şairlərini, müharibənin alovları içindən
çıxmış cəbhəçi şairlər
önümüzə qalxan olub qorumasaydılar, yəqin ki,
bizi fiziki cəhətdən çoxdan məhv edərdilər.
Onlar olmasaydı, biz heç mənəvi cəhətdən də
ayaqda qala bilməzdik. Biz onlardan vətən sevgisini və
vicdanlı olmağı öyrəndik. Və onlar savaş
instinkti ilə, sülh dövrünün bəzi özünəməxsus
dəhşətli hadisələri ilə üzləşməli
olarkən bizə təslim olmaq imkan vermədilər.
Müharibə dövrünün cəhənnəmindən
çıxmış ədəbi nəsillərə minnətdar
olmadan Rusiyada yeni böyük şairin yetişməsi əsla
mümkün deyildir”.
Bu uzun misalı boşuna gətirmədim;
azadlığın (istər ədəbi, istərsə də
coğrafi mənada) bərqərar olunmasında bir zərrə
əməyi olmayan və hazırın naziri olan indiki gənc ədəbi
nəsillərin yaşlı yazıçı və şairlərə
inasafsızcasına dil uzatmalarını, özünübəyənmişliklərini
görəndə belə misalları çəkməmək
olmur. Yəni “arkadaşlar”, bugünkü ədəbi
çevikliyə, özünü tam anlamıyla izahara gətirən
yolun sizdən əvvəlki cəfakeşlərini unutmağa
sizin ən azından mənəvi haqqınız yoxdur. Bu, belə
də bilinməli!
İlyas Tapdıqdan
yalnızca uşaq şairi kimi danışmaq
insafsızlıq olardı. Gərçi o, həqiqətən
də vazkeçilməz uşaq şeirlərinin müəllifidir.
Amma İ.Tapdığın böyüklər
üçün yazdığı şeirlər və bu
şeirlərdə apardığı ekspermentlər
zamanında, nə yazıq ki, tərəfkeş tənqidin
“diqqətini” bir elə də çəkmədi. Bu, onun yox, tərəfkeş
tənqidin bəlası idi. Halbuki ondan yalnızca ənənəvi
şeirlər yazan şair kimi söz açanlar və
yalnız ənənəvi şeirlərdə uğur
qazandığını vurğulayanlar yanılırdılar.
Aşıqların dilinə düşən “Gədəbəydədir”
qoşmasına görə ona yalnız qoşma yazan şair
kimi baxmaq da kökündən yanlış fikirdi. Bu,
yalnız küyə, deyilənlərə inanan, ayaq uyduran tərəfkeş
tənqidin uydurması ola bilərdi. İlyas Tapdıq
qoşmada da bir növü “xamnan sökür”, bəlli,
şablonlaşmış qəlib içində öz orijinal
fikirlərini və ritmlərini verməyi də
bacarırdı:
Mən İlyasam, bir sevdiyim
yar idi,
Xəyalıma yerlər,
göylər dar idi.
Cavan idim, bir ürəyim var
idi,
Ata oldum: üç
paradır ürəyim.
Onun “Sahil yuxusu” şeiri
modern axtarışlara rəvac verildiyi
altmışıncı illərdə bu yöndə
yazılan ilk örnəklərdən biri idi. O şeir elə
bu gün də modern şeirin ən gözəl örnəklərindən
biri kimi qalır.
Öncə də dediyim kimi
İlyas Tapdığın bizim nəslin ədəbi taleyində
ayrıca yeri var. İlk kitabımın hazırlanmasında
çox çalışmışdı. O kitabımın
adı “Qönçələr açılanda” olacaqdı.
Amma hələ indiyə qədər də məni qarabaqara
izləyin şər güclər o “qönçələri“
açılmağa qoymadı. Doğulmayan uşağa ad
qoyub, sonra da körpəsi bətnində öldürülən
ana günündə qalacaqdım. Kitabın hər şeyi, hətta
tərtibatı da hazırdı, amma kitaba dönüşməyən
o tərtibat ağrılı-acılı günlərin
yadigarı kimi hələ də arxivimdə qalır: “Odur ki
qarşıma çıxan hər işin – Əvvəli
döyüşdür, sonu qələbə”. Günahkar
zamansız sevincini gizləməyən dilim idi. Hələ
çıxmamış kitabımın xəbərini
“dostlarıma” çatdırmışdım. Sirrin,
açıldıqdan sonra gücdən
düşdüyünü mən o zamandan anlayacaqdım. Amma
bu mənə dərs olmayacaqdı, sonralar da eyni xatanı təkrar
edəcəkdim.
Amma İlyas Tapdıq məni
həvəsdən düşməyə qoymayacaqdı və
sonralar on altı gənc şairin inqubator cücələri
kimi bir-birinə bənzəyən kitabları çap
olunacaqdı. Onların arasında mənim kəpənək
qanadına bənzəyən “Ana əlləri” kitabım da
vardı. On altı kitabın hamısının redaktoru da
İlyas Tapdıq olacaqdı. On altıdan biri olmağıma
baxmayaraq, İlyas müəllimin o zamankı zəhmətini mən
indi də unutmamışam. Çünki o kitab çapa
hazırlananda da, elə sonralar da mənim bir kitab şeiri
arxasınca çəkib aparacaq nə Lenin, nə partiya, nə
komsomola həsr olunmuş şeirim vardı. Və İlyas
Tapdığın əlində hazırca bəhanə
vardı ki, bu mövzularda şeirim olmadığına
görə əlyazmamı kənara qoysun və mənə
boğazdanyuxarı məcburi mövzularda şeirlər
yazdırsın. O illərin şablonu beləydi, hər
kitabın ön səhiflərində belə mövzuların
olması şərtdi. Və beləcə ilk kitabdanca
canım sonralar mənə üzqaralığı gətirəcək,
ruhuma yad olan “şeirlərdən” qurtaracaqdı. İlyas
Tapdıq ləyaqətli və təmənnasız adamdır.
Onun bizə gəlib-getdiyini xatırlamıram, amma mən dəfələrlə
süfrəsinin qırağında oturmuşam. Birevli kimi
olmuşuq. Övladları gözlərimin qabağında
böyüyüb. Bir dəfə də, ondan işi keçəcək,
hansısa gənc şairin hesabına yeməkxanada, restoranda
yeyib-içdiyini görmədim. Halbuki belə hadisələr
o dövrkü (elə indi də) ədəbi mühitin təmənnalı
tamahı idi.
Hələ Bakıya gəlməmişdim,
Qazaxda rayonlararası qəzetdə korrektor işləyirdim.
Qış günlərinin birində Hüseyn Ariflə
İlyas Tapdıq Qazaxa gəlmişdilər. Rayonlarda oxucularla
görüşlər keçirəcəkdilər. Və
özləri ilə bərabər yerli şairlərdən
birini də yanlarına almaq istəyirdilər. Şahlıq
quşu uçub mənim başıma qonmuşdu. Qazaxdan Gədəbəyə
qədər qarlı qış günündə yola
körpü salan söhbətlər, Gədəbəydə,
Şəmkirdə, Tovuzda, Ağstafada olan görüşlərimiz
həqiqətən də həzin və baməzə bir əsərin
mövzusudur. Əslində o əsərin bir çox
bölümləri çoxdan kağıza
köçürülüb, hətta “palto” əhvalatı
Hüseyn müəllimin çoxsaylı anekdotlarından biri
kimi xalq yaradıcılığının zəngin xəzinəsinə
də daxil olub. İndi onları burada yazıb vaxt almaq istəmirəm.
Anadolu türkləri demiş, hər şeyin zamana ehtiyacı
var, sağlıq olsun. İndiki zaman isə İlyas
Tapdığın yetmiş beş yaşını
saymaqdadır.
Bu yazıya İlyas müəllimin
öz misraları ilə “Bənövşənin xətrinə
kol dibinə iz düşdü” başlığını təsadüfü
seçmədim. Yaş gününüz mübarək,
İlyas müəllim. Məncə, o şeirinizdəki kol
dibindəki bənövşə hamıdan çox elə sizə,
sizin indiki durumunuza yaraşır. Hər şair hardasa bir az da
peyğəmbərdir, üstəlik, Xıdır İlyasdan
ad alan bir şair ola. Bəlkə qırx, əlli il bundan əvvəl
bu misralardakı öncəgörmə ilə elə bu
gününüzü yazmışdınız. Bənövşə
bənövşədirsə, onun xatirinə tikanlı da olsa,
bir gün kol dibinə mütləq yol düşəcək.
Bunu siz məndən də yaxşı bilirsiniz. Bilməsəydiniz,
heç bu misranı yazardınızmı: “Bənövşənin
xətrinə kol dibinə iz düşdü...”
Məmməd İSMAYIL
525-ci qəzet.- 2010.- 20 may.- S.7.